Persoonlijk vind ik de mini echt een vrouwenauto en de C30 een auto die een vrouw erg goed staat maar zeker niet alleen is voor vrouwen en zoals belgen dat zo mooi kunnen zeggen Jeanetten.
Het is natuurlijk een inkopper als je op volvoforum in het C30 forum zit maar ik vind de C30 echt tien keer meer auto dan een mini.
Komt de C30 ook in vijfdeurs??
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
@Bakboord1: ik zou zeggen, ga eens een paar weken rondrijden met een MINI, en je zal je mening herzien
. Tenzij je meer van comfort houdt, want de MINI heeft een vrij hard onderstel.
Ik heb 4 maanden een (nieuwe) MINI Cooper gereden, en het is echt een geweldig rij-ijzer en is zeker niet minder auto dan de C30. De MINI is enkel een stuk kleiner. En ook zeker geen vrouwenauto, maar minstens net zoveel mannenauto als de C30, tenminste, als je als man van goed sturen en autorijden houdt
.
Ik heb 4 maanden een (nieuwe) MINI Cooper gereden, en het is echt een geweldig rij-ijzer en is zeker niet minder auto dan de C30. De MINI is enkel een stuk kleiner. En ook zeker geen vrouwenauto, maar minstens net zoveel mannenauto als de C30, tenminste, als je als man van goed sturen en autorijden houdt
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Ieder zijn mening maar ik vind een man in een mini toch wel bijzonder kapper of beginnend accountant.
Iets meer on-topic lijkt het er alles van weg te hebben dat er een vijfdeurs C30 gaat komen. Ben erg benieuwd.
Iets meer on-topic lijkt het er alles van weg te hebben dat er een vijfdeurs C30 gaat komen. Ben erg benieuwd.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Diegenen die in het begin het hardst riepen dat ie er NOOIT zou komen, zijn wel opvallend stil.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
is er dan al iets?Oceanracer schreef:Diegenen die in het begin het hardst riepen dat ie er NOOIT zou komen, zijn wel opvallend stil.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ohw, is daar het wachten op? Eerst zien, dan geloven? Ik blijf volhouden dat ie er wel komt. Hij zal misschien een andere naam krijgen en niet exact lijken op de huidige C30 maar wel in die order van grote en voor een vergelijkbare verkoopprijs. En ik durf ook nog wel te beweren dat ie het goed gaat doen. Helaas zullen we moeten wachten tot 2012 tot we het zeker weten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Met alle respect, maar dan is het imho geen 5drs C30 en daar ging het hier volgens mij om.Oceanracer schreef:Ohw, is daar het wachten op? Eerst zien, dan geloven? Ik blijf volhouden dat ie er wel komt. Hij zal misschien een andere naam krijgen en niet exact lijken op de huidige C30 maar wel in die order van grote en voor een vergelijkbare verkoopprijs. En ik durf ook nog wel te beweren dat ie het goed gaat doen. Helaas zullen we moeten wachten tot 2012 tot we het zeker weten.
Een C30, C70 of de S40/V50 (of diens opvolgers in 2012) zijn allemaal gebaseerd op een platform met een wielbasis van 264mm, daarop zal vast wel meer mogelijk zijn, zeker met een andere naam.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Als ik mij niet vergis staat de huidige C30 op een platform van een Mazda 3. Er zijn geen berichten dat dit met een 5-deurs variant anders zou worden. Als jij een andere naam (bijvoorbeeld V30 of V40) gelijk al geen 5-deurs C30 noemt, ben ik er natuurlijk gelijk klaar mee. En er komt geen opvolger voor de S40.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Als naast de zijkant de achterkant ook nog eens heel anders wordt dan is het geen C30 meer, dat heeft natuurlijk niet veel met een naam van doen.Oceanracer schreef:Als ik mij niet vergis staat de huidige C30 op een platform van een Mazda 3. Er zijn geen berichten dat dit met een 5-deurs variant anders zou worden. Als jij een andere naam (bijvoorbeeld V30 of V40) gelijk al geen 5-deurs C30 noemt, ben ik er natuurlijk gelijk klaar mee. En er komt geen opvolger voor de S40.
De huidige C30 staat op het onderstel van de S40/V50/C70 en dat is weer het onderstel van een/de Focus.
Dat er geen S40 meer komt is "het" gerucht van 2007, in 2006 was "het" gerucht nog dat er geen S60 meer zou gaan komen, een tijdje ging het gerucht dat een S40 groter zou gaan worden en de S40 en de S60 tegelijkertijd zou gaan vervangen en sinds vandaag is er weer sprake van een gerucht over "downsizing" door emissiedruk van Volvo.
Ik wacht zelf even de harde feiten af ipv al deze geruchten met feiten te verwarren (was het je echt te stil over dit onderwerp?)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik vind een V50 ook de station-uitvoering van de S40. En die twee achterkanten verschillen volledig van elkaar. Dus ik zou niet weten waarom een V30 de zelfde achterkant moet hebben om een 5-deurs C30 genoemd te worden. Het is maar hoe je het bekijkt.
De 5-deurs variant zal in elk geval een nuttige bagageruimte krijgen en een betere toegankelijkheid van de "achterbank". Ondanks de meevallende verkoopcijfers is dit toch een veel gehoorde klacht.
Deze geruchten worden door Volvo zelf in de wereld gebracht. Volgens mij zijn het dan ook proefballonnetjes. Door zo'n ballonnetje op te laten, krijgen ze een goed beeld hoe er gereageerd zou worden op een modelwijziging. Zoiets kost (bijna) niets in vergelijking met wat een foute beslissing zou kunnen gaan kosten.
Waar ik op doelde, was dat er aan het begin van dit draadje een aantal (waaronder jij idd) zeer stellig waren dan Volvo NOOIT zoiets (lees: een "extra" kleine auto) zou doen. Nu blijkt Volvo toch een andere weg in te slaan dan begin dit jaar voor de hand lag. De vraag is wat mij betreft nu wel of dit een marketingzet is (naast de "grote" Volvo's ook kleinere modellen aanbieden) of puur op milieuafwegingen is gebaseerd. Volvo moet natuurlijk geen concurrent van moederbedrijf Ford worden, want dan gooit ze haar eigen glazen in.
De 5-deurs variant zal in elk geval een nuttige bagageruimte krijgen en een betere toegankelijkheid van de "achterbank". Ondanks de meevallende verkoopcijfers is dit toch een veel gehoorde klacht.
Deze geruchten worden door Volvo zelf in de wereld gebracht. Volgens mij zijn het dan ook proefballonnetjes. Door zo'n ballonnetje op te laten, krijgen ze een goed beeld hoe er gereageerd zou worden op een modelwijziging. Zoiets kost (bijna) niets in vergelijking met wat een foute beslissing zou kunnen gaan kosten.
Waar ik op doelde, was dat er aan het begin van dit draadje een aantal (waaronder jij idd) zeer stellig waren dan Volvo NOOIT zoiets (lees: een "extra" kleine auto) zou doen. Nu blijkt Volvo toch een andere weg in te slaan dan begin dit jaar voor de hand lag. De vraag is wat mij betreft nu wel of dit een marketingzet is (naast de "grote" Volvo's ook kleinere modellen aanbieden) of puur op milieuafwegingen is gebaseerd. Volvo moet natuurlijk geen concurrent van moederbedrijf Ford worden, want dan gooit ze haar eigen glazen in.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik geloofde niet in een C30 5drs, dat doe ik nog steeds niet, de C30 is een harmonieus 3drs ontwerp.
Als een C30 een andere (ruimere) achterkant krijgt kannibaliseert deze de V50 en de "winst" daarvan ontgaat me.
Een kleinere Volvo zou in zijn algemeenheid best kunnen in verband met milieuafwegingen, vraag me alleen op rationele gronden af of er wel een markt voor is gezien de eerdere prijzen van compacte auto's van Premium brands.
Als een C30 een andere (ruimere) achterkant krijgt kannibaliseert deze de V50 en de "winst" daarvan ontgaat me.
Een kleinere Volvo zou in zijn algemeenheid best kunnen in verband met milieuafwegingen, vraag me alleen op rationele gronden af of er wel een markt voor is gezien de eerdere prijzen van compacte auto's van Premium brands.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Er zal zeker wat geschoven gaan worden. Zo zullen er potentiële klanten afgesnoept worden bij de C30 en bij de V50. Maar als de nieuwe V50 straks weer ietsjes groeit, komt er misschien weer wat klandizie van de V70 voor terug.
Ik denk dat het "extra" toch een fatsoenlijke (en beter bereikbare) achterbank en bagageruimte is. Als 2e auto is een C30 niet geschikt. Deze wordt namelijk vaak door de vrouw gebruikt om de kids naar school te brengen, boodschappen te doen en met vriendinnen naar de stad te gaan. Met alle respect, maar daar is de C30 niet voor geschikt. Anderen zullen nu de haren overeind staan en schermen met de mededeling dat ie daar door Volvo niet voor in de markt is gezet. Gemiste kans, vind ik. Nu kiest deze groep gebruikers voor een A3 SB of Golfje er bij. Simpelwel omdat de stap naar een V50 als 2e auto te groot is.
Ik denk dat het "extra" toch een fatsoenlijke (en beter bereikbare) achterbank en bagageruimte is. Als 2e auto is een C30 niet geschikt. Deze wordt namelijk vaak door de vrouw gebruikt om de kids naar school te brengen, boodschappen te doen en met vriendinnen naar de stad te gaan. Met alle respect, maar daar is de C30 niet voor geschikt. Anderen zullen nu de haren overeind staan en schermen met de mededeling dat ie daar door Volvo niet voor in de markt is gezet. Gemiste kans, vind ik. Nu kiest deze groep gebruikers voor een A3 SB of Golfje er bij. Simpelwel omdat de stap naar een V50 als 2e auto te groot is.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
volgens mij ben ik er nog steeds hoor...Oceanracer schreef:Diegenen die in het begin het hardst riepen dat ie er NOOIT zou komen, zijn wel opvallend stil.
@ Oceanracer: Is de V70 dan een Estate van de S80 of de S60? Niet alles is direct een afgeleide van.
Wat is er zo lastig aan het begrijpen dat Volvo de C30 als 3 deurs neerzet en dat dan een andere auto, kleiner dan S40/V50, een andere naam krijgt en dus geen C30 is. Als er gesproken is over een C30 5drs dan zou die er uit moeten zien zoals die foto's eerder in dit topic. En die komt niet.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Als je het zo bekijkt is een C30 toch gewoon een 3-deurs V50? Ze gebruiken hetzelfde onderstel, en dashboard, dezelfde motoren en nagenoeg dezelfde neus. Feitelijk verschilt alleen de achterkant.Oceanracer schreef:Ik vind een V50 ook de station-uitvoering van de S40. En die twee achterkanten verschillen volledig van elkaar. Dus ik zou niet weten waarom een V30 de zelfde achterkant moet hebben om een 5-deurs C30 genoemd te worden. Het is maar hoe je het bekijkt.
Het is natuurlijk een discussie met een hoog koffiedik-gehalte, maar ik vraag mij af hoe een V30 prijstechnisch zou moeten worden gepositioneerd. Die valt dan toch nagenoeg gelijk met de V50? Of zou Volvo het lef hebben die laatste nog duurder te maken? Lijkt me geen slimme zet. Op termijn lijkt mij een kleinere stationcar of hatchback geen onlogische stap, maar ik heb het idee dat die dan niet op een C30 zal zijn gebaseerd.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik denk idd dat je aan een hatchback moet denken. Dan heb je op 1 platform 2 coupe's, een station, een sedan (voor als nog) en dan misschien de hatchbackvariant. Over de benaming kun je inderdaad uren praten. Een coupe heeft geen 4 of 5 deuren dus een C30 ook niet. Als je het zo bekijkt, hebben jullie gelijk. En voorheen was de V70 de station van de S70 en de V40 de station van de S40. Dus zo raar is het allemaal nog niet. Het ligt dus voor de hand dat dit "model" een 40-aanduiding gaat krijgen. Met een hogere daklijn, 2 extra portieren en daardoor een wat minder C30-gehalte. Ik hoop echter niet te weinig, want dan is het leuke er gelijk vanaf. Want leuk is de C30 zeker. Alleen niet praktisch.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Zullen we als makkelijk ijkpunt nemen of een vijfdeurs C30 een C30 is of het dashboard afkomstig is van de S40/V50/C30 (dash C70 ken ik niet). Want anders is de huidige V50 met andere bumpers en lampen ook een totaal andere auto dan het vorige model V50. En zo praten we alles recht wat krom is en andersom.
En ik hoop dat de vijfdeurs er komen gaat.
Niet zoals het vorige model Audi A3 waarbij de vijfdeurs de mindere auto was maar de huidige sportback is een mooie auto die de driedeurs A3 en de A4 avant niet in de weg zit. Als Volvo dit ook lukt zou het een mooie en succesvolle aanvulling zijn.
En ik hoop dat de vijfdeurs er komen gaat.
Niet zoals het vorige model Audi A3 waarbij de vijfdeurs de mindere auto was maar de huidige sportback is een mooie auto die de driedeurs A3 en de A4 avant niet in de weg zit. Als Volvo dit ook lukt zou het een mooie en succesvolle aanvulling zijn.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7770
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
ik vond er nog 1:
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Zo wil ik hem wel hebben. Doe maar in deze kleurstelling. Iemand nog een S60 D5 ??
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
Hij heeft de kont van een C4. Dus lelijk. (mijn mening)
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4