Pagina 4 van 4
Geplaatst: 11.10.2007 - 23:14
door Bakboord1
Persoonlijk vind ik de mini echt een vrouwenauto en de C30 een auto die een vrouw erg goed staat maar zeker niet alleen is voor vrouwen en zoals belgen dat zo mooi kunnen zeggen Jeanetten.
Het is natuurlijk een inkopper als je op volvoforum in het C30 forum zit maar ik vind de C30 echt tien keer meer auto dan een mini.
Geplaatst: 12.10.2007 - 10:42
door Poolrev
@Bakboord1: ik zou zeggen, ga eens een paar weken rondrijden met een MINI, en je zal je mening herzien

. Tenzij je meer van comfort houdt, want de MINI heeft een vrij hard onderstel.
Ik heb 4 maanden een (nieuwe) MINI Cooper gereden, en het is echt een geweldig rij-ijzer en is zeker niet minder auto dan de C30. De MINI is enkel een stuk kleiner. En ook zeker geen vrouwenauto, maar minstens net zoveel mannenauto als de C30, tenminste, als je als man van goed sturen en autorijden houdt

.
Geplaatst: 12.12.2007 - 19:50
door Bakboord1
Ieder zijn mening maar ik vind een man in een mini toch wel bijzonder kapper of beginnend accountant.
Iets meer on-topic lijkt het er alles van weg te hebben dat er een vijfdeurs C30 gaat komen. Ben erg benieuwd.
Geplaatst: 12.12.2007 - 21:22
door Oceanracer
Diegenen die in het begin het hardst riepen dat ie er NOOIT zou komen, zijn wel opvallend stil.
Geplaatst: 12.12.2007 - 21:23
door bart simpson
Oceanracer schreef:Diegenen die in het begin het hardst riepen dat ie er NOOIT zou komen, zijn wel opvallend stil.
is er dan al iets?
Geplaatst: 12.12.2007 - 21:26
door Oceanracer
Ohw, is daar het wachten op? Eerst zien, dan geloven? Ik blijf volhouden dat ie er wel komt. Hij zal misschien een andere naam krijgen en niet exact lijken op de huidige C30 maar wel in die order van grote en voor een vergelijkbare verkoopprijs. En ik durf ook nog wel te beweren dat ie het goed gaat doen. Helaas zullen we moeten wachten tot 2012 tot we het zeker weten.
Geplaatst: 12.12.2007 - 21:30
door bart simpson
Oceanracer schreef:Ohw, is daar het wachten op? Eerst zien, dan geloven? Ik blijf volhouden dat ie er wel komt. Hij zal misschien een andere naam krijgen en niet exact lijken op de huidige C30 maar wel in die order van grote en voor een vergelijkbare verkoopprijs. En ik durf ook nog wel te beweren dat ie het goed gaat doen. Helaas zullen we moeten wachten tot 2012 tot we het zeker weten.
Met alle respect, maar dan is het imho geen 5drs C30 en daar ging het hier volgens mij om.
Een C30, C70 of de S40/V50 (of diens opvolgers in 2012) zijn allemaal gebaseerd op een platform met een wielbasis van 264mm, daarop zal vast wel meer mogelijk zijn, zeker met een andere naam.
Geplaatst: 12.12.2007 - 21:38
door Oceanracer
Als ik mij niet vergis staat de huidige C30 op een platform van een Mazda 3. Er zijn geen berichten dat dit met een 5-deurs variant anders zou worden. Als jij een andere naam (bijvoorbeeld V30 of V40) gelijk al geen 5-deurs C30 noemt, ben ik er natuurlijk gelijk klaar mee. En er komt geen opvolger voor de S40.
Geplaatst: 12.12.2007 - 21:47
door bart simpson
Oceanracer schreef:Als ik mij niet vergis staat de huidige C30 op een platform van een Mazda 3. Er zijn geen berichten dat dit met een 5-deurs variant anders zou worden. Als jij een andere naam (bijvoorbeeld V30 of V40) gelijk al geen 5-deurs C30 noemt, ben ik er natuurlijk gelijk klaar mee. En er komt geen opvolger voor de S40.
Als naast de zijkant de achterkant ook nog eens heel anders wordt dan is het geen C30 meer, dat heeft natuurlijk niet veel met een naam van doen.
De huidige C30 staat op het onderstel van de S40/V50/C70 en dat is weer het onderstel van een/de Focus.
Dat er geen S40 meer komt is "het" gerucht van 2007, in 2006 was "het" gerucht nog dat er geen S60 meer zou gaan komen, een tijdje ging het gerucht dat een S40 groter zou gaan worden en de S40 en de S60 tegelijkertijd zou gaan vervangen en sinds vandaag is er weer sprake van een gerucht over "downsizing" door emissiedruk van Volvo.
Ik wacht zelf even de harde feiten af ipv al deze geruchten met feiten te verwarren (was het je echt te stil over dit onderwerp?)
Geplaatst: 12.12.2007 - 22:03
door Oceanracer
Ik vind een V50 ook de station-uitvoering van de S40. En die twee achterkanten verschillen volledig van elkaar. Dus ik zou niet weten waarom een V30 de zelfde achterkant moet hebben om een 5-deurs C30 genoemd te worden. Het is maar hoe je het bekijkt.
De 5-deurs variant zal in elk geval een nuttige bagageruimte krijgen en een betere toegankelijkheid van de "achterbank". Ondanks de meevallende verkoopcijfers is dit toch een veel gehoorde klacht.
Deze geruchten worden door Volvo zelf in de wereld gebracht. Volgens mij zijn het dan ook proefballonnetjes. Door zo'n ballonnetje op te laten, krijgen ze een goed beeld hoe er gereageerd zou worden op een modelwijziging. Zoiets kost (bijna) niets in vergelijking met wat een foute beslissing zou kunnen gaan kosten.
Waar ik op doelde, was dat er aan het begin van dit draadje een aantal (waaronder jij idd) zeer stellig waren dan Volvo NOOIT zoiets (lees: een "extra" kleine auto) zou doen. Nu blijkt Volvo toch een andere weg in te slaan dan begin dit jaar voor de hand lag. De vraag is wat mij betreft nu wel of dit een marketingzet is (naast de "grote" Volvo's ook kleinere modellen aanbieden) of puur op milieuafwegingen is gebaseerd. Volvo moet natuurlijk geen concurrent van moederbedrijf Ford worden, want dan gooit ze haar eigen glazen in.
Geplaatst: 13.12.2007 - 07:16
door bart simpson
Ik geloofde niet in een C30 5drs, dat doe ik nog steeds niet, de C30 is een harmonieus 3drs ontwerp.
Als een C30 een andere (ruimere) achterkant krijgt kannibaliseert deze de V50 en de "winst" daarvan ontgaat me.
Een kleinere Volvo zou in zijn algemeenheid best kunnen in verband met milieuafwegingen, vraag me alleen op rationele gronden af of er wel een markt voor is gezien de eerdere prijzen van compacte auto's van Premium brands.
Geplaatst: 13.12.2007 - 07:30
door Oceanracer
Er zal zeker wat geschoven gaan worden. Zo zullen er potentiƫle klanten afgesnoept worden bij de C30 en bij de V50. Maar als de nieuwe V50 straks weer ietsjes groeit, komt er misschien weer wat klandizie van de V70 voor terug.
Ik denk dat het "extra" toch een fatsoenlijke (en beter bereikbare) achterbank en bagageruimte is. Als 2e auto is een C30 niet geschikt. Deze wordt namelijk vaak door de vrouw gebruikt om de kids naar school te brengen, boodschappen te doen en met vriendinnen naar de stad te gaan. Met alle respect, maar daar is de C30 niet voor geschikt. Anderen zullen nu de haren overeind staan en schermen met de mededeling dat ie daar door Volvo niet voor in de markt is gezet. Gemiste kans, vind ik. Nu kiest deze groep gebruikers voor een A3 SB of Golfje er bij. Simpelwel omdat de stap naar een V50 als 2e auto te groot is.
Geplaatst: 13.12.2007 - 09:48
door Walter
Oceanracer schreef:Diegenen die in het begin het hardst riepen dat ie er NOOIT zou komen, zijn wel opvallend stil.
volgens mij ben ik er nog steeds hoor...
@ Oceanracer: Is de V70 dan een Estate van de S80 of de S60? Niet alles is direct een afgeleide van.
Wat is er zo lastig aan het begrijpen dat Volvo de C30 als 3 deurs neerzet en dat dan een andere auto, kleiner dan S40/V50, een andere naam krijgt en dus geen C30 is. Als er gesproken is over een C30 5drs dan zou die er uit moeten zien zoals die foto's eerder in dit topic. En die komt niet.
Geplaatst: 13.12.2007 - 09:53
door Summum
Oceanracer schreef:Ik vind een V50 ook de station-uitvoering van de S40. En die twee achterkanten verschillen volledig van elkaar. Dus ik zou niet weten waarom een V30 de zelfde achterkant moet hebben om een 5-deurs C30 genoemd te worden. Het is maar hoe je het bekijkt.
Als je het zo bekijkt is een C30 toch gewoon een 3-deurs V50? Ze gebruiken hetzelfde onderstel, en dashboard, dezelfde motoren en nagenoeg dezelfde neus. Feitelijk verschilt alleen de achterkant.
Het is natuurlijk een discussie met een hoog koffiedik-gehalte, maar ik vraag mij af hoe een V30 prijstechnisch zou moeten worden gepositioneerd. Die valt dan toch nagenoeg gelijk met de V50? Of zou Volvo het lef hebben die laatste nog duurder te maken? Lijkt me geen slimme zet. Op termijn lijkt mij een kleinere stationcar of hatchback geen onlogische stap, maar ik heb het idee dat die dan niet op een C30 zal zijn gebaseerd.
Geplaatst: 13.12.2007 - 13:11
door Oceanracer
Ik denk idd dat je aan een hatchback moet denken. Dan heb je op 1 platform 2 coupe's, een station, een sedan (voor als nog) en dan misschien de hatchbackvariant. Over de benaming kun je inderdaad uren praten. Een coupe heeft geen 4 of 5 deuren dus een C30 ook niet. Als je het zo bekijkt, hebben jullie gelijk. En voorheen was de V70 de station van de S70 en de V40 de station van de S40. Dus zo raar is het allemaal nog niet. Het ligt dus voor de hand dat dit "model" een 40-aanduiding gaat krijgen. Met een hogere daklijn, 2 extra portieren en daardoor een wat minder C30-gehalte. Ik hoop echter niet te weinig, want dan is het leuke er gelijk vanaf. Want leuk is de C30 zeker. Alleen niet praktisch.
Geplaatst: 18.12.2007 - 21:46
door Bakboord1
Zullen we als makkelijk ijkpunt nemen of een vijfdeurs C30 een C30 is of het dashboard afkomstig is van de S40/V50/C30 (dash C70 ken ik niet). Want anders is de huidige V50 met andere bumpers en lampen ook een totaal andere auto dan het vorige model V50. En zo praten we alles recht wat krom is en andersom.
En ik hoop dat de vijfdeurs er komen gaat.
Niet zoals het vorige model Audi A3 waarbij de vijfdeurs de mindere auto was maar de huidige sportback is een mooie auto die de driedeurs A3 en de A4 avant niet in de weg zit. Als Volvo dit ook lukt zou het een mooie en succesvolle aanvulling zijn.
Geplaatst: 22.12.2007 - 09:16
door Volvoman
ik vond er nog 1:
Geplaatst: 25.12.2007 - 13:10
door sbv
Zo wil ik hem wel hebben. Doe maar in deze kleurstelling. Iemand nog een S60 D5 ??
Geplaatst: 25.12.2007 - 14:02
door xc90t6
Hij heeft de kont van een C4. Dus lelijk. (mijn mening)