Pagina 4 van 4
Geplaatst: 11.02.2007 - 10:08
door tommytommy
Thanks..ik hoop ook op veel veilige en goedkope Km`s...
Ik ben wel rustiger gaan rijden,...dat is goed voor m`n auto en installatie... als je elke dag gaat racen zal idd wel je pomp in he gasinstallatie stukgaan (a 500e)
En wie weet wat nog meer...
Gr Tommy
Geplaatst: 11.02.2007 - 10:11
door IkeV70
tommytommy schreef:...als je elke dag gaat racen zal idd wel je pomp in he gasinstallatie stukgaan (a 500e)
500 euro is een doodnormale prijs voor Volvo onderdelen/reparaties. Dat valt dus ook wel mee.
Geplaatst: 11.02.2007 - 10:58
door williewortel
Ik heb de S80 incl lpg gekocht met een km stand van ca 130.000 en deze staat nu op 190.000 zonder een enkel lpg probleem. Ik heb wel flash-lube laten monteren en samen met een belgische rijder houden we de resultaten in de gaten (zijn blok is de klepspeling nog wel te controleren, de mijne niet). Voorlopige conclusie is dat flash-lube werkt echter lastig te doseren is.
Geplaatst: 11.02.2007 - 11:59
door tommytommy
Willie
Waarom zet de volvo geen flashlube affabriek op de Bi-fuels??
Ik wil vanalles doen voor het behoud van mijn motor..maar ben bang om weer iets te kopen wat alleen goed voor de verkoper is.
Soms kan men angsten aanpraten..zodat mensen een product gaat kopen. Of een of ander lul verhaal ophangen...bedoel een neodium magneet op je benzine kabel..zodat de brandstof met een draaiende beweging em beter dus je carborateur in zou gaan....
Ik weet dat neodium sterk is,,,maar ik vraag mij af of de werking goed is op brandstof verbruik.
GR Tommy
Geplaatst: 11.02.2007 - 12:59
door kreftie
dat flahlube lijkt mij nogal wat voordelen hebben , al is maar een deel waar van de verkooppraat, is het nog okay. Voor ong. 50 euri. Gewoon doen lijkt mij.
Dat van die carborateur: die heb je vast niet meer
Geplaatst: 11.02.2007 - 13:16
door williewortel
tommytommy schreef:Willie
Waarom zet de volvo geen flashlube affabriek op de Bi-fuels??
Simpel, vanaf fabriek past men ander materiaal toe voor de klepzeteles en de kleppen. Aangezien deze niet in een non bi-fuel motor zitten zullen (afhankelijk van gekozen materiaal) de klepzittingen gaan inslaan, en verdwijnt de benodigde klepspeling. Oplossing vaker kleppen controleren en stellen, of hydraulische klepstoters toepassen en daar zit de catch. In de latere modelllen vond volvo het niet meer nodig om hydraulische klepstoters te gebruiken en de nog latere modelllen ontberen zelfs de mogenlijkheid om klepspeling te meten zonder de volledige nokkenas te demonteren. Dus kleppen controleren wordt automatisch ook klepspeling aanpassen -> arbeidsintensief en de stelbussen zijn ook tamelijk prijzig. Gevolg rondje klepspeling controleren kost ca 500€ (hang mij niet op aan de exacte prijs) en er wordt advies gegeven om dit elke 30.000 á 50.000 te laten doen.
Flash-lube pretendeerd het inslaan van de klepzetels te vertragen of voorkomen en de voortgang van mijn belgische vriend, die nog een controleerbare 2.4 heeft, lijken dit te bevestigen.
Mijn idee was dus gewoon doen. Als ik er één keer kleppenstellen mee uitstel heb ik al gewonnen. Op dit moment ruim 50.000 gereden en nog zonder problemen (ook het kenmerkende slechte stationair lopen bij koude motor is niet aanwezig).
Geplaatst: 11.02.2007 - 21:34
door Gast
williewortel schreef:samen met een belgische rijder houden we de resultaten in de gaten (zijn blok is de klepspeling nog wel te controleren, de mijne niet).
williewortel schreef:de klepzittingen gaan inslaan, en verdwijnt de benodigde klepspeling. Oplossing vaker kleppen controleren en stellen, of hydraulische klepstoters toepassen en daar zit de catch. In de latere modelllen vond volvo het niet meer nodig om hydraulische klepstoters te gebruiken en de nog latere modelllen ontberen zelfs de mogenlijkheid om klepspeling te meten zonder de volledige nokkenas te demonteren. Dus kleppen controleren wordt automatisch ook klepspeling aanpassen -> arbeidsintensief en de stelbussen zijn ook tamelijk prijzig. Gevolg rondje klepspeling controleren kost ca 500€ (hang mij niet op aan de exacte prijs) en er wordt advies gegeven om dit elke 30.000 á 50.000 te laten doen.
Kijk en dat wist ik dus niet, geheel nieuw. 100 % zeker?
Zijn er geen boutjes meer gemonteerd? (20 stuks)
Weet je ook vanaf welk bouwjaar dit dan is gedaan?
Geplaatst: 11.02.2007 - 22:34
door williewortel
wel de mijne is van 01/2002 en daar zitten de torx controle boutje/gaatjes niet meer in. Ik heb horen roepen dat het scheidingsvlak op 2001/2002 zit. Er is meer wat andere verbaasd. In die van mij zit al een navigatie met dvd terwijl dat eigenlijk nog met cd's zou zijn. Koplampen zijn b.v. ook al het heldere type. Nogmaals van horen zeggen, lijkr er dus op dat hij net op een model/uitvoering aanpassing zit. De insiders weten daar ongetwijfeld meer van
Geplaatst: 11.02.2007 - 22:49
door Ludo
AlexV70 schreef:
Kijk en dat wist ik dus niet, geheel nieuw. 100 % zeker?
daar hebben we het toch al eens over gehad hoor.
kijk ook even hier:
http://www.volvo850forum.nl/index.php?t ... #msg183890
Geplaatst: 12.02.2007 - 07:58
door bart simpson
williewortel schreef:wel de mijne is van 01/2002 en daar zitten de torx controle boutje/gaatjes niet meer in. Ik heb horen roepen dat het scheidingsvlak op 2001/2002 zit. Er is meer wat andere verbaasd. In die van mij zit al een navigatie met dvd terwijl dat eigenlijk nog met cd's zou zijn. Koplampen zijn b.v. ook al het heldere type. Nogmaals van horen zeggen, lijkr er dus op dat hij net op een model/uitvoering aanpassing zit. De insiders weten daar ongetwijfeld meer van
Modeljaar 2002 kreeg de DVD RTI, die waren er dus al vanaf laat 2001, die heldere koplampen moeten gehobby zijn
Geplaatst: 12.02.2007 - 16:40
door Gast
Normaliter lees ik niet op het 850-Forum.
Dus even controleren klepspeling is over.
Dit is balen. Zijn ze bij Volvo nou helemaal van de ratten besnuffelt?

Geplaatst: 30.03.2007 - 17:23
door theodijt
TommyTommy,
Even een vraag over jouw koplampoperatie; hoe heb jij de nieuwe koplampen aangesloten op de oude stekkerdoor?
Geplaatst: 31.03.2007 - 09:37
door tommytommy
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11095
kijk maar even hier!
Je moet knippen en solderen..opzich niet zo moeilijk als je dan kan..+ een beetje commonsence.
Gr Tommy