alarm

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

davidjoost schreef:@ bart simpson: Wat stel je dan voor? Dat we voortaan onze auto's compleet leeg achterlaten, met de deur open (en nog net niet het sleutel in het contact)?! Natuurlijk is een alarmsysteem 'schijnveiligheid', net zoals airbags dat zijn, maar dat is nog geen reden om een auto dan maar niet van airbags te voorzien.... Als je met 150 op een stilstaande vrachtwagen in een file in rijdt ben je toch dood, met of zonder airbags. Het gaat erom dat airbags de kans op letsel verkleinen. Het bevordert daarmee dus wel degelijk de veiligheid van de inzittenden. Zo is het ook met alarmsystemen, het maakt de kans weer wat kleiner dat jou auto leeggeroofd of gejat wordt.

Ik kan me dus niet vinden in jouw standpunt en redenaties.
Laat je de sleutel in het contact is je eigen risico 40% van de schade, vind je dat zelf verantwoord moet je dat zeer zeker doen.
Airbags zijn vandaag de dag standaard, alarmsystemen niet (startonderbrekers trouwens wel) een alarm verkleint mogelijk wel de kans op leeghalen maar zeker niet de kans op een diefstal...
Battlecruiser
8th Gear member

bart simpson schreef:
Battlecruiser S80 schreef:O.K. afgesproken, jullie kopen nooit meer een alarmsysteem!
Je gaat een discussie in dat het dom is om geen alarm te hebben, je komt met statistieken waar niet uit blijkt dat een alarm slim is danwel echt toegevoegde waarde heeft, daar een std. startonderbreker een dief zo ook wel stopt, en dan is dit je antwoord?
Je hebt in het geheel niets onderbouwd wat voor een alarmsysteem zou spreken, iets van € 850,-- (zeker op een gebruikte auto die al 3 jaar zonder alarm rondrijdt) is eigenlijk best erg veel geld om een ander een plezier te doen.

Ik twijfelde er ook zomaar aan of je dat alarm zelf wel ekocht hebt, mijn vraag aan jou was eerder dan ook of jij het zelf gekocht had of dat het er al inzat toen je de S80 kocht.
Zucht, soms wordt ik wel erg moe van je agressieve discussietechniek. Ik vind het echt heel jammer dat je altijd zo nodeloos hard moet reageren op forumleden die een andere mening hebben. Daar maak je geen vrienden mee. Wél zorgt het ervoor dat sommige forumleden niet graag met je in discussie gaan omdat ze het liever gemoedelijk houden.

Mijn vorige opmerking was als licht grappig bedoeld, maar dat landt blijkbaar niet.

Ik heb nergens gemeld dat het dom zou zijn om geen alarm te hebben.

Ik heb wel degelijk het een en ander onderbouwd, maar je wilde het niet aannemen. Bovendien: als ik het niet goed genoeg kan onderbouwen, geldt dat nóg veel meer voor jouw stelling. Daar is helemaal geen bewijs voor terug te vinden: het is slechts een privémening

En ja, mijn auto had standaard een alarm. En mijn vorige en die daarvoor e.d.
Mijn volgende auto zal per se alarm moeten hebben, want anders koop ik 'm niet, zo simpel is dat.

En verder hou ik het in dit topic voor gezien, want het brengt ons zo niet veel verder.

Ik hoop dat je zo fatsoenlijk bent nu niet na te trappen.....
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “S80”