Koplampen 2001 ==> koplampen 2005

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
S60 170pk Lpi
4th Gear member

arnoud. schreef:Zo op het oog ziet de strip er best goed uit hoor, en inderdaad, dat idee had ik ook toen ik mijn kofferbakstrip op m'n V40 plakte. Voor de originele moesten er 2 gaten geboord worden en was iets van 100 euro, zo'n stukje 3M tape van marktplaats was goed koper en minder definitief...

Maar ik zag gisteren wel een plaatje van een S60 die me wel deed denken om toch misschien heel misschien ook de stootlijsten te laten spuiten:

http://st71.startlogic.com/~honkkoma/volvo/wheels.html

En die koplampen staan toch ook niet slecht op mijn kleurtje zo te zien... Oh jee... :)
Staat zeker strak die meegespoten lijsten!! Ik vond mijn S60 in het zwart (en dan vooral met die matte zwarte lijsten) een nogal saaie auto om te zien.
Ik vond en vind nog altijd de maya yellow kleur op een S60 de mooiste kleur. De stootlijsten steken dan ook mooier af bij de kleur. Hoewel het in de meeste kleuren wel strakker is als de stootstrips in de carosseriekleur zijn gespoten.

Ik ben destijds toch gegaan voor de zwarte S60 die ik nu heb. Dit door de kleurencombinatie in het interieur, de velgen, de navigatie icm geintegreerde radio en de 170pk motor. Daarbij was het voor mij een must dat de auto op LPG reed. Liefst had ik ook nog een automaat gehad (mis ik na 3 auto's nog steeds), maar dan was het echt zoeken geweest naar een spelt in een hooiberg.

Het nieuwe type koplamp zou zeker ook strak in jouw S60 staan. Ik persoonlijk vind de auto er nu een stuk strakker en moderner uitzien.
S60 170pk Lpi
4th Gear member

Pikantje schreef:Hallo,

Ik heb dit weekend ook heldere koplampen gemonteerd op mijn S60-2001, alleen dan de originele xenon-koplampen. Mede dankzij de uitgebreide beschrijving in dit topic kon ik alles goed voorbereiden, zodat het uiteindelijk in een paar uurtjes gebeurd was.

Ik heb echter 1 kleinigheid: de hoogteverstelling werkt nu net andersom als voorheen! Als ik het rolletje naar beneden draai gaan de koplampen omhoog. Kent iemand dat fenomeen? En de oplossing.....?

Groet,
Jan
Wat betreft de hoogteverstelling...

Ik zat daarnet ff op Marktplaats te surfen en zag foto's van de achterzijde van het "oude" type koplamp.

Wat mij opviel was dat bij deze de stekker op de hoogteverstelling aan de onderkant wordt ingeplugd. Bij het nieuwe type wordt deze aan de bovenkant ingeplugd. Ik heb het idee, zo te zien, dat het hele hoogteverstellingsmotortje op het nieuwe type omgekeerd (op zijn kop) is gemonteerd, en dus ook andersom werkt. Zou dit een verklaring zijn??

Ik vind het overigens prima zo hoor. Ga niet nog meer draadjes omleggen. Ben veel te bang dat dit op den duur storingen (of erger) zou kunnen gaan geven. Het werkt tenminste, en daar gaat 't toch om!?!
Pikantje
3rd Gear member

Het liefste wil ik de boel wel goed in orde hebben, misschien vallen ze er bij de APK over....

Ik heb de oude motortjes nog, ik zou ze over kunnen zetten op de nieuwe koplampen en kijken of het dan wel goed gaat.

Ik heb het schema er nog eens op nagekeken en ontdekt dat van de 3 aansluitingen op het motortje er 1 gewoon massa is, dus omwisselen van de andere 2 zou moeten werken.

Groet,
Jan
tommytommy
4th Gear member

Wat vaag,,,de stekker voor de hoogteverstelling op m`n mod2002 die past gewoon op de nieuwe koplamp.

Ik dacht ook niet dat deze op z`n kop zat hoor..

MVG Tommy
S60 170pk Lpi
4th Gear member

Pikantje schreef:Het liefste wil ik de boel wel goed in orde hebben, misschien vallen ze er bij de APK over....

Ik heb de oude motortjes nog, ik zou ze over kunnen zetten op de nieuwe koplampen en kijken of het dan wel goed gaat.

Ik heb het schema er nog eens op nagekeken en ontdekt dat van de 3 aansluitingen op het motortje er 1 gewoon massa is, dus omwisselen van de andere 2 zou moeten werken.

Groet,
Jan
Mijn auto is vorige week APK gekeurd.

Geen commentaar gehad op de hoogteverstelling. Deze werkt immers gewoon, en de auto is goedgekeurd!!
tommytommy
4th Gear member

Iemand toevallig interesse in meegespoten sierstrips voorbumper?? (kleur blackstone= zwart, geen metalic)

Dat is dus: links+midden+rechts

Zie foto!

Ik ga zelf morgen een model 2005-2007 bumper monteren..dus deze oude bumper mag eraf. Die strips kosten ca 180 E (3x) en het spuitwerk voor alleen die stips was ca 80e 5 maanden terug).

Ik doe ze weg voor 50e + verzending. Dat is een symbolisch bedrag..

Volgens mij gaan ze goed bij jou staan: S60 170pk Lpi :-)

==============================================
PS ik zal morgen meteen foto`s maken van de nieuwe bumper.

Kosten waren:

-bumper+binnekant 2005 marktplaats: 100 E
-2 mistlampen 2005 marktplaats 30 E
-Bumper 2005 onderkant dealer: 120 E
-Naar Eindhoven rijden op gas: 15 E (hihi..400km)
-Spuiten: 200 E
-Grill 2005 als nieuw op marktplaats..1 klein onopvallend plekje: 40 E
------------------------------------------------------------------------
Totaal 505 Euro kosten.

Oude bumper moest al opgevuld/gespoten worden aangezien die er slecht aan toe was...kosten 250 E, wilde al een andere grille voor 100 E = 350 E wat ik al moest uitgeven op de oude configuratie.

Opbrengsten: oude mistlampen 50e, strips 50e, grille 25e= 125 E

Dus voor 155 E - 125 = 30 E meerkosten voor een compleet mooie trendy look van 2005-2007...goede deal dacht ik zo.

Dan ben ik best blij zoals hij eruit ziet...(zij ik 5 maanden geleden ook)

Gr Tommy
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 170pk Lpi
4th Gear member

Tommy,

Thanks voor de aanbieding. Ik heb er zelf even over nagedacht. Blijft dat de stips op de achterbumper en aan de zijkant ook gespoten moeten worden.
Ga dan liever voor een nieuwe voor en achterbumper en dan met de "Summum" chroomstrips. Dan zou het een verbetering zijn en zou ik de stootlijsten aan de zijkant ook kunnen laten spuiten.

Ik vond de matte strips ook altijd erg saai op mijn zwarte S60. Heb dat een paar maanden geleden opgelost door er een 5mm breed chroomstripje bovenlangs aan te brengen. Ik moet zeggen dat ik tevreden ben zo :thumbleft: .
tommytommy
4th Gear member

Hi

Dat is idd ook mooi.,,,maar gaat je op z`n minst 3000e kosten...en dan heb je geen echte...summum..daarnaast zal je echt meer moeten veranderen anders rij je voor aap. Zoals je achterlichten en velgen.

Doe het goed motto..of doe het niet :-)

Ik vind je chroom mooi gedaan...!!

MVG Tommy
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@tommytommy, met alle phase II upgrades heb je voor relatief veel geld volgens mij ook nog steeds geen phase II.
tommytommy
4th Gear member

Hey Bart

Klopt....iemand van 25 koopt die ook niet..aangezien je 35k ook graag aan belangrijke dingen wilt hangen...zoals toekomst.

Die auto koste 13k, alle veranderingen 2,5k= 15,5 K (dat is zonder onderhoud en banden etc..die koop je normaal ook al)

Dat is dus 1/3 van de prijs van een echte phaseII. Het verschil in stijl met de veranderingen is heel erg klein. Misschien kan ik die achterbumper nog eens vervangen voor een echte phaseII als ik hem goedkoop tegenkom. Wie weet... zelfde verhaal voor de spiegels. Geen haast...

Ik vind het erg leuk om dit soort dingen te doen...wilde eigelijk stoppen na de koplampen...het is een ware hobby geworden.

Ik zal straks foto`s sturen van de hele auto,,,ga vanmiddag m`n bumper ophalen...

GR Tommy
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ik reageerde alleen op dat voor aap rijden wat een ander volgens jou doet...

Volgens jou doe je het alleen goed als je een echte Summum (of in jouw geval phase II) HEBT.
Tikkie kort door de bocht vind je zelf ook niet?
Volvo for life
tommytommy
4th Gear member

Neej Bart.

Dat is niet kort door de bocht naar mijn mening.

Als je veel geld gaat uitgeven aan bumpers met chromen inleg (alleen de inleg kost zo al 1000e) ..moet je wel de hele auto tip-top maken.

Gr Tommy
arnoud
8th Gear member

Er 'moet' natuurlijk niets...

Jullie hebben beide gelijk:

- hoeveel geld je ook uitgeeft; het blijft een oud model S60.
- als je het doet, hou dan niet halverwege op.

Bedenk van te voren hoeveel het potentieel kan kosten als je je niet meer in kunt houden en ALLES wilt :D
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
tommytommy
4th Gear member

Net m`n gespoten 2005 bumper eronder gehangen...wow echt vet!!!!

De enige aanpassing die je moet maken is een palletje half afknippen aan de binnekant (buitenste palletje van de onderste plastic rand) dan moet je vervolgens boven in de hoek van de binnekant wielkas een klein gaatje boren in het kunstof van je wielkas, waar je vervolgens zo`n schuifje indrukt waar je een dikke parker in kan draaien. Aan de binnekant van de bumper moet je 4 ringetjes opelkaar doen,.en aan de buitenkant 1 ringetje. Parker en ringetje aanstippen met een lakstift om het af te maken.

Ik denk dat nieuwe S60`s boven die extra schoef heeft zodat de bumper niet meer naar beneden kan zakken..zoals nog wel eens gebeurd bij modellen 2001-2004. Toch lullig dat je zo`n spleet ziet tussen de bumpers...moeilijk te stellen. Dus het zou hiermee beter moeten gaan.

Bumper zit dat 100% goed...oude bumper zat niet zo mooi..LOL

Morgen foto`s!!!!

Gr Tommy
Paul
Geartronic member

Ben ik ook benieuwd naar de foto's ervoor en erna!

Gaaf hoor dat je zo bezig bent, in zweden is dit heel gebruikelijk. Kijk maar eens op de zweedse autotradersites. Heel veel R neuzen ook etc etc
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
tommytommy
4th Gear member

Oude situatie...

met vliegjes erop (om het dramatischer te maken)
tommytommy
4th Gear member

Nieuwe situatie met een wasbeurd goldclass shampoo...echter super spul...gaat zo vet glimmen een week lang (na wasssen met een fleece microvezeldoek afdrogen)

Ca 4x perjaar 1 uur met goldclass wax insmeren..super!!

Deze auto is wel ff 6 jaar oud..
Bart
8th Gear member

Dat zou je hem niet geven, complimenten!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
tommytommy
4th Gear member

Vandaag ga ik nog even de bumper stellen (strakker) zetten d.m.v. een extra ringetje tussen verbindingspunt.

En ik ga vanavond op vakantie...
tommytommy
4th Gear member

Nog een.. :-)
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”