Ik heb gisteren ook isofix geïnstalleerd.
Dat is in principe een fluitje van een cent.
Ware het niet dat mijn dealer melde dat de beugeltjes niet meer leverbaar waren.
Gelukkig leveren ze in de rest van Europa wel nog deze beugels.
En mogelijk ook bij andere dealers in NL ook.
Nu lees ik hier nog eens, en zie ik iets over beschermkapjes.
Is dat ook een Volvo onderdeel, of hoort dat bij die maxiquaksie geleverd te worden??
Isofix in V50 achteraf te monteren?
-
- 2nd Gear member
ik heb de isofix van onze recaro zonder die beschermkapjes gemonteerd.. als de isofix er niet uit gehaald moet worden (wat bij ons het geval is) vermoed ik dat zonder die kapjes de zetel kussens minder gaan vervormd worden aangezien de kussens niet zoveel gaan worden open geduwd.
Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman
)
Resto project: '95 480 GT Turbo
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman

Resto project: '95 480 GT Turbo
- Oceanracer
- Geartronic member
- Zonder de kapjes worden de kussens inderdaad veel minder ver ingedrukt, dus dat is inderdaad een idee, maar die bekjes aan het eind zijn wel zeer scherp, dus je moet jezelf er wel 100% van overtuigen dat bij het plaatsen er geen stukje leer of stof tussen komt, want dat is dan gegarandeerd geruïneerd.
- Die kapjes worden (in het geel) bijgeleverd door Maxi-Cosi. Die zijn ook veel kleiner dan die van Volvo en vervormen dus ook de kussens minder.
- Bart heeft nog één zo'n beschermer van Volvo over, dus vraag hem even.
- Die kapjes worden (in het geel) bijgeleverd door Maxi-Cosi. Die zijn ook veel kleiner dan die van Volvo en vervormen dus ook de kussens minder.
- Bart heeft nog één zo'n beschermer van Volvo over, dus vraag hem even.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- Starter
Dag iedereen,
Ik ben op dit forum terechtgekomen in mijn zoektocht om isofix te laten plaatsen in de V50 van mijn schoonouders. Bij 2 verschillende dealers kreeg ik 2 verschillende antwoorden: de ene zegt dat het wel nageplaatst kan worden, de andere zegt van niet.
Ik heb bovenstaande thread meermaals doorgelezen, maar geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag: dat het bij sommige nageplaatst kan worden blijkt uit de verhalen hierboven, maar kan het naplaatsen van de isofix-beugel bij ALLE V50's gebeuren, of enkel bij de wagens vanaf een bepaalde productiedatum?
Ik ben op dit forum terechtgekomen in mijn zoektocht om isofix te laten plaatsen in de V50 van mijn schoonouders. Bij 2 verschillende dealers kreeg ik 2 verschillende antwoorden: de ene zegt dat het wel nageplaatst kan worden, de andere zegt van niet.
Ik heb bovenstaande thread meermaals doorgelezen, maar geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag: dat het bij sommige nageplaatst kan worden blijkt uit de verhalen hierboven, maar kan het naplaatsen van de isofix-beugel bij ALLE V50's gebeuren, of enkel bij de wagens vanaf een bepaalde productiedatum?
- Oceanracer
- Geartronic member
Het kan in elk geval bij íedere V70N, zou mij vreemd voorkomen dat het bij de (nieuwere) V50 niet altijd zou kunnen. Klap je achterbank eens omhoog en maak even een foto. Dan kijken we even.
-
- Starter
ik heb het ingebouwd in een 2004 S40 een 2005 V50 en een 2008 V50, daarna is het naar mijn weten standaard ingebouwd,
Dus of het zit erin, of het kan erin, Ik kan niet anders concluderen.
Ik heb wel 4 dealers nagelopen die mij vertelde dat het niet kon in mijn 2004 S40, totdat de 5e dealer mij vertelde dat het wel kon nadat ik het al opgegeven had.
Beugels besteld en zo gepiept.
Dus of het zit erin, of het kan erin, Ik kan niet anders concluderen.
Ik heb wel 4 dealers nagelopen die mij vertelde dat het niet kon in mijn 2004 S40, totdat de 5e dealer mij vertelde dat het wel kon nadat ik het al opgegeven had.
Beugels besteld en zo gepiept.
-
- Starter
Dank voor jullie reacties.
Zoals gezegd: het is niet mijn eigen V50, en de schoonouders hebben intussen een kinderstoeltje zonder isofix gekocht!
( tss.... geduld hebben in het leven hé :roll: )
Ik had de vraag ook eens voorgelegd aan Volvo BE, en naar die werkinstructie verwezen die NJ8 hier heeft gepost, ze gaven me dit antwoord:
Ik probeer desalniettemin toch nog eens een foto te maken onder de achterbank en hier te posten, want ik ben wel benieuwd hoe het nu eigenlijk zit, die V50's worden nu heel interessant op de 2ehandsmarkt, maar isofix is voor mij wel een vereiste.
Zoals gezegd: het is niet mijn eigen V50, en de schoonouders hebben intussen een kinderstoeltje zonder isofix gekocht!
( tss.... geduld hebben in het leven hé :roll: )
Ik had de vraag ook eens voorgelegd aan Volvo BE, en naar die werkinstructie verwezen die NJ8 hier heeft gepost, ze gaven me dit antwoord:
huh??... enfin, ik ben er verder niet op ingegaan.U bent uiteraard vrij met uw wagen te doen wat u wil, daar kan ik u niet van weerhouden, maar Volvo Cars Belgium raad het u niet aan om modificaties aan uw wagen aan te brengen.
Elke schade ten gevolge van een slechte montage valt onder uw verantwoordelijkheid.
Ik probeer desalniettemin toch nog eens een foto te maken onder de achterbank en hier te posten, want ik ben wel benieuwd hoe het nu eigenlijk zit, die V50's worden nu heel interessant op de 2ehandsmarkt, maar isofix is voor mij wel een vereiste.
- Oceanracer
- Geartronic member
Echt belachelijk, zo'n reactie van Volvo! Kennelijk heeft betrokken medewerker geen idee waar hij/zij over praat!