Pagina 4 van 4

Geplaatst: 14.05.2008 - 12:50
door Oceanracer
Hahaha, met de huidige prijzen denk ik dat ik het nog wel wat meer dan 1 jaartje ga rekken. :D

Maar ik heb ook al een paar nieuwe auto's gehad en ook dat was allemaal niet foutloos. Juist daarom ben ik weer overgestapt op jong gebruikt. Dan verwacht ik geen perfectie en irriteer mij dan ook minder aan onvolkomenheden. Kom ik niet net dit topic tegen: Krakende achterklep Is een nieuwe...

Dat gegorgel wat door de poelie werd veroorzaakt was zowel in als buiten de auto goed te horen. Dat klinkt dan zo aftands bij zo'n wagen, vind ik. Als ik daarop de dealer vraag het op te lossen en ze beginnen al moeilijk te doen over wat het allemaal wel niet zou kunnen zijn, dan ben ik er snel klaar mee. Het was nu no cure- no pay dus loop ik ook geen dure risico's.

Het rammeltje wat ik nu hoor, lijkt door de uitlaat veroorzaakt te worden. Deze moet eerdaags toch vervangen worden en dan komt er een echte (lees: geen Volvo uitlaat maar een RVS exemplaar) onder. Maar dat geluid hoor ik niet in de auto en alleen een goed luisteraar neemt 't waar, dus het zit met nog even niet op de rug.

Geplaatst: 16.05.2008 - 21:57
door edraket
Echt opvallend dat je de uitlaat moet laten vervangen. Is hij echt zo slecht of wil je er gewoon een RVS uitlaat onder. Ik weet dat de uitlaat van een 850 nooit vervangen hoeft te worden, behalve bij schade, en daarnaast wil het ophangbeugeltje wel eens doorroesten. kwestie van een laspuntje. Maar na 6 jaar al een nieuwe! Is de kwaliteit dan zo achteruit gegaan?

Geplaatst: 17.05.2008 - 12:22
door crackedtooth
Wat is dit met de " politierubbers "

Rijd de auto daar zoveer strakker mee?
Is dat voor mijn T5 ook een improvement?
Of alleen interessant als ze toch al aan vervanging toe zijn?

Als iemand een wat meer gedetailleerde toelichting heeft, dan graag.

Geplaatst: 17.05.2008 - 12:22
door crackedtooth
Wat is dit met de " politierubbers "

Rijd de auto daar zoveer strakker mee?
Is dat voor mijn T5 ook een improvement?
Of alleen interessant als ze toch al aan vervanging toe zijn?

Als iemand een wat meer gedetailleerde toelichting heeft, dan graag.

Geplaatst: 18.05.2008 - 09:58
door Oceanracer
edraket schreef:Echt opvallend dat je de uitlaat moet laten vervangen. Is hij echt zo slecht of wil je er gewoon een RVS uitlaat onder. Ik weet dat de uitlaat van een 850 nooit vervangen hoeft te worden, behalve bij schade, en daarnaast wil het ophangbeugeltje wel eens doorroesten. kwestie van een laspuntje. Maar na 6 jaar al een nieuwe! Is de kwaliteit dan zo achteruit gegaan?
Het ophangbeugeltje is bij mij inderdaad al eens losgeroest. Deze is toen bij de dealer ook weer gelast. Primitief gebeuren trouwens, ik snap niet dat er bij de productie geen normale uitlaatbeugel gebruikt is. Overigens zijn er inmiddels wel van die beugels leverbaar, maar niet origineel van Volvo.

Ik bekijk zelf nooit de onderkant van de auto. Hoe de toestand van mijn uitlaat er aan toe is, kan ik dus niet zelf beoordelen. Echter, bij de laatste beurt (april 2007, 231.000km) bij de dealer kreeg ik te horen dat de uitlaat "minder" werd. Tja, wat is minder? Zodra een nieuwe auto de dealer verlaat, wordt de hele auto op den duur "minder", dus ook de uitlaat. Maar ik begreep dat deze eerdaags vervangen zal moeten worden, omdat deze "te dun" werd. Hij zou daardoor gaan lekken. We hebben er inmiddels weer zo'n 30.000 km meer mee gereden en bij de laatste beurt heb ik er niemand over gehoord.

Tijdens mijn kennismakingsgesprek bij Combigarage kregen we het ook over de uitlaat. Hij vertelde dat de meeste uitlaten onder de V70 rond de 2 ton en een jaar of 5/6 hun beste tijd wel hebben gehad en vervangen werden. Ze roesten gewoon onder je auto weg. Vandaar dat hij ze vervangt voor een RVS exemplaar. Ik weet niet of dit voor de kwaliteit van de S60 ook op gaat, maar dat er voor de 850/S70/V70 duurzamere materialen werden gebruikt is mij de afgelopen jaren wel duidelijk geworden.

Geplaatst: 18.05.2008 - 10:06
door Oceanracer
crackedtooth schreef:Wat is dit met de " politierubbers "

Rijd de auto daar zoveer strakker mee?
Is dat voor mijn T5 ook een improvement?
Of alleen interessant als ze toch al aan vervanging toe zijn?

Als iemand een wat meer gedetailleerde toelichting heeft, dan graag.
Wat wil jij er mee bereiken? Nieuwe banden rijden ook altijd beter dan die van een jaar of 2 oud, maar je vervangt ze immers toch ook pas als ze (bijna) zijn versleten?

Als je rubbers zijn ingescheurd, kan het zijn dat je auto meer last heeft van spoorvorming en enigszins trekken naar (meestal) rechts. Er is prima mee te leven, maar als dit je stoort of als ze helemaal zijn doorgescheurd kun je de originele vervangen voor stuggere exemplaren. Deze zijn ook gewoon via de dealer te verkrijgen. Houd er wel rekening mee dat oneffenheden (ribbels, klinkerwegen, betonnen drempelranden) dan wel meer aan het stuur zullen worden doorgegeven. De auto zal er zeker strakker door aanvoelen, maar dat heeft dus ook een keerzijde.