V40 T4 afgeschreven:( ! Brandje+Foto's

Geproduceerd bij NedCar in Born
Guestuser

PS. Je kunt ook nog kijken in hoeverre je WA+ verzekeraar bereid is je belangen waar te nemen. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar het schijnt dat de service bij niet-volledig casco van maatschappij tot maatschappij nogal verschilt.
Brutus
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 18.05.2005 - 10:15

jellespa schreef:PS. Je kunt ook nog kijken in hoeverre je WA+ verzekeraar bereid is je belangen waar te nemen. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar het schijnt dat de service bij niet-volledig casco van maatschappij tot maatschappij nogal verschilt.
Fijn dat je zo meeleeft en advies geeft, ik heb in ieder geval een brief naar Volvo nederland gestuurd en de dealer ingecopieerd ik ben benieuwd of daar een reactie op komt.
Guestuser

Het is mijn werk (jurist). Kleine moeite, dus.
Brutus
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 18.05.2005 - 10:15

Gebruikersavatar
Turbodesk
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
Locatie: Groningen

Is er ondertussen al meer bekend over het ontstaan van de brand?

En ik ben ook wel heel benieuwd hoe Volvo nederland op je brief heeft gereageerd.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Brutus
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 18.05.2005 - 10:15

De oorzaak van de brand is nooit opgehelderd.
Ik heb wel van een autosloper gehoord dat het vaker voor komt en dat het vaak begint met kortsluiting in de lichtschakelaar.

Van Volvo nederland heb ik een zeer teleurstellend bericht gekregen dit ging van;
Geachte heer, onze vertegenwoordiger heeft uw auto bezocht en de schade die door de brand is ontstaan is dermate groot dat de oorzaak van de brand niet meer te achterhalen is.
Met vriendelijke groet,
...........

Dat was het dan, geen aanbieding voor een andere auto geen contact meer van een dealer niets meer.
Dit was een gemiste kans, ik had aangegeven dat mijn verzekering uitgekeerd had, hier had de aftersales naar mijn inziens op moeten reageren met minimaal een aanbod van een andere V40. tegen een gunstige prijs.
Voor mij geen volvo meer.
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

Brutus schreef:de schade die door de brand is ontstaan is dermate groot dat de oorzaak van de brand niet meer te achterhalen is.
Nee, niet door zo'n simpele vertegenwoordiger.
Maar ik denk dat experts er wel achter kunnen komen.
Kost alleen veel geld. En of dat het nou waard is?
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20771
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Brutus schreef:Dit was een gemiste kans, ik had aangegeven dat mijn verzekering uitgekeerd had, hier had de aftersales naar mijn inziens op moeten reageren met minimaal een aanbod van een andere V40. tegen een gunstige prijs.
Voor mij geen volvo meer.
Jammer dat je je belazerd voelt en vanwege die reden geen VOLVO meer wilt hebben. Helaas.
En suc6 met je nieuwe wagen (geen VOLVO)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
rnstreng
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 03.10.2005 - 21:36
Contacteer:

Je zal er wel niets aan hebben maar toch. Tijdens het lezen van dit topic voelde ik regelmatig het kippenvel over mijn rug lopen. Als je leest wat er gebeurt is, en iedere reactie op je in laat werken, kom je eigenlijk maar tot een conclusie. Je bent je auto kwijt, gaat in de toekomst iets onzekerder in een auto zitten, je had beter behandeld kunnen worden, en er is eigenlijk niet echt duidelijkheid. Kort samengevat wil ik eigenlijk het volgende zeggen, ik prijs je reactievermogen, en ben blij dat je er zelf lichamelijk niets aan overgehouden hebt. En ben blij dat die zelfde reactievermogen ervoor gezord heeft dat ook andere weggebruikers ongedeerd bleven, iets wat ik als iemand, die zijn brood moet verdienen op de weg, veelal anders meemaak. Maargoed wat koop je voor die wijsheid, je bent je volvo kwijt, en de volgende gaat dus een ander merk worden. En zolang je maar geen Fiat koopt kan ik er mee leven,
Gebruikersavatar
Henk
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 13.09.2004 - 09:28
Locatie: West-Brabant

Koop ook geen opel, die opel van mijn buurman ging s'nachts om 2uur
spontaan in de FIK :shock:
kortsluiting in / bij de accu waarschijnlijk,
was trouwens toch wel enigsinds te zien als "leek" waar de brand begonnen was, bij de accu had het metaal een andere kleur (langergebrand!!)dan bij de rest onder de motorkap, sta je dan s'nachts in je "pyama"met je tuinslangetje de auto van de buurvrouw nog enigsinds nat te houden om hem te redden, maar het is gelukt en de 2 poederblussertjes van 1kg boden te weinig om de buurman zijn auto te redden( 1 deed het er trouwens niet :( ) kon niet onder de motorkap komen en de buurman/vrouw waren in geen velden of wegen meer te zien :evil: dus ook geen autosleutels om ze weg te duwen, zat ook nog zo'n extra stuur anti diefstal beveiliging op :x :x
Maarja, gelukkig nog allemaal goed afgelopen!
Opel uitgebrand en de mazda 1500,- euro schade!!
O,ja de verzekering, buurman dacht gelijk een vervanger tijdelijk te krijgen "foutje" geld niet bij total-los!!
Buurvrouw kreeg wel vervanger ( haar auto had alleen schade)
beide waren trouwens all-risk verzekerd!!

Henk.
460 1.7 GL bj. 1990
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
Guestuser

Niet echt commercieel van Volvo. Klant kwijt, gemiste kans.
Gebruikersavatar
Marc
3rd Gear member
Berichten: 341
Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Brutus schreef:
lingsper schreef:Dat ziet er niet erg fraai uit. Weet je inmiddels al hoe het is ontstaan? :(
De verkeerspolitie heeft het vermoeden dat het begonnen is ter hoogte van de ABS computer en de junctionbox waar je ook de relais in vind van de verlichting etc. als je goed op de foto's kijkt is dat gedeelte er gewoon niet meer. (ahum zoals zoveel er niet meer is)
Kortsluiting dus ofzoiets. hmmm wie weet haperde de motor daardoor?
Voor jou gen Volvo meer Brutus?

Hmmm, je hebt kort daarvoor zelf de brandstofrail en injectors eruit gehad..... zou je niet denken dat daar een oorzaak kan liggen? Kortsluiting geeft veel rook (en stank) maar niet meteen brand. Gezien de schade heeft er een flinke brand gewoedt en dan moet er haast wel brandstof in het spel zijn geweest. Dit komt niet door sluiting in een schakelaartje. Vertel maar niet tegen de verzekering dat je zelf aan het inspuitsysteem hebt zitten werken....
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Wat een toestand zeg, doet pijn in mijn hart om zo een Volvo te zien!
Heel veel sterkte!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Robert
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
Locatie: Oosterhout

Zou hij dit nog lezen ???

Het bericht is van nov. 2005 en hij wou geen Volvo meer.
Misschien dat Brutus nu op een ander merk forum zijn verhaal aan het doen is over de Volvo :lol:
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------

V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Oh had niet naar datum gekeken, zag het bij Nieuwe berichten staan.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Brutus
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 18.05.2005 - 10:15

Marc schreef:
Brutus schreef:
lingsper schreef:Dat ziet er niet erg fraai uit. Weet je inmiddels al hoe het is ontstaan? :(
De verkeerspolitie heeft het vermoeden dat het begonnen is ter hoogte van de ABS computer en de junctionbox waar je ook de relais in vind van de verlichting etc. als je goed op de foto's kijkt is dat gedeelte er gewoon niet meer. (ahum zoals zoveel er niet meer is)
Kortsluiting dus ofzoiets. hmmm wie weet haperde de motor daardoor?
Voor jou gen Volvo meer Brutus?

Hmmm, je hebt kort daarvoor zelf de brandstofrail en injectors eruit gehad..... zou je niet denken dat daar een oorzaak kan liggen? Kortsluiting geeft veel rook (en stank) maar niet meteen brand. Gezien de schade heeft er een flinke brand gewoedt en dan moet er haast wel brandstof in het spel zijn geweest. Dit komt niet door sluiting in een schakelaartje. Vertel maar niet tegen de verzekering dat je zelf aan het inspuitsysteem hebt zitten werken....
Bedankt voor je reactie,

Deze optie heb ik zelf natuurlijk ook in ogenschouw genomen.
Ik ben zeer zorgvuldig te werk gegaan bij het werken aan het inspuitsysteem en heb zelf na de brand gecontroleed of de injectoren nog op hun plaats zaten en hoe het was met alle tussenliggende componenten.
De componenten zaten allemaal nog op hun plaats.
Wel was het zo dat de brandstofleiding over een groot gedeelte was weggebrand en dat duidelijk te zien was dat de brand op een andere plaats begonnen was. lees het citaat van de verkeerspolitie.

En voor alle andere nieuwsgierigen, ik rijd nu een VW Golf type 4 (2.0)
Geen snelle wel een fijne auto.
De teleurstelling over VOLVO heeft eigenlijk niets te maken met de Auto zelf, ik lees heel veel berichten van tevreden gebruikers.
Ik heb gewoon pech gehad met 1 auto uit 1 bepaalde serie.
De teleurstelling zit meer in de reactie's zeg maar aftersales.
Voor de rest prima auto's die VOLVO's.

Groeten en Geluk gewenst aan een ieder van dit forum.
:P
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”