Ipod adapter toch ook voor MY04?

Geleverd vanaf 2003
lancer
6th Gear member

Damn, dealer belde net. Ze waren in een andere MY07 de kit aan het inbouwen. Komen ze er achter dat het niet past. :-( Ik wacht nog op de reden.
lancer
6th Gear member

Nou 't is duidelijk. De huidige kit die ze nu hebben past niet. Volgens Volvo NL, worden de kits in het geheel niet meer gemaakt, dus ook de MY08 valt nu weer buiten de boot.

Dension had een kit, die wordt ook niet meer gemaakt. De dealer begrijpt er ook niets van. 20% van alle MY08 tot nu toe zijn met iPod aansluiting geleverd.

De dealer vond het zelf ook een vervelend verhaal. Voor dezelfde prijs krijg ik nu een CD-wisselaar ingebouwd. Niet wat ik wilde, maar in ieder geval hulde voor de dealer dat ze alles geprobeerd hebben en de fout van Volvo NL alsnog proberen goed te maken.
aggadomo
2nd Gear member

'k had het zo nog niet willen zeggen, maar 'k had eigenlijk wel zoiets verwacht...

mp3 in V50 voor MY08: Kenwood KOS-A200 (http://www.kenwood.be/kenwood/kenprod.n ... CE0038ACA4)
vrees dat dit de enige oplossing is voor de moment.
lancer
6th Gear member

en weer een kastje erbij op het dashboard....

Ik heb er iig een goedkope CD wisselaar aan overgehouden. Dan maar 6 CD'tjes volstampen met MP3'tjes. Da's ongeveer dezelfde capaciteit als een iPod Nano 4GB. Alleen jammer dat de wisselaar zo langzaam wisselt.
Jannock
2nd Gear member

aggadomo schreef:'k had het zo nog niet willen zeggen, maar 'k had eigenlijk wel zoiets verwacht...

mp3 in V50 voor MY08: Kenwood KOS-A200 (http://www.kenwood.be/kenwood/kenprod.n ... CE0038ACA4)
vrees dat dit de enige oplossing is voor de moment.
Heeft iemand ervaringen met de inbouw van dit apparaat in een V50?
Paul
Geartronic member

Wat een belachelijk verhaal is dit zeg! Sorry maar snap hier niks van, was al zo lang bekend dat het met 07 ook zou moeten werken.

Nou ben benieuwd hoe dit verder gaat
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
kennethbril
3rd Gear member

Chevrolet ipod ready , kia idem , ssangyyong mazda bmw mercedes mini opel vw renault peugeot citroën ford porsche hiyundai zelfs dacia logan ( renault ) allemaal bestelbaar met ipodkit af fabriek (dus mooi weggewerkt) . En Volvo s40 en V50 dan niet . Ze laten hier een serieuse steek vallen vind ik . De andere moddelen dan weer wel . Sigh spijtig . Snap dit niet dat niemand dit opmerkt bij volvo.Of er moesten verdomd goede radiozenders zijn in zweden . Mijn kit uit de usa werkt ook niet, aansluiting past niet.
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
Paul
Geartronic member

Dat is onzin hoor wat je nu zegt. Bij Peugeot gaat het via de AUX ingang (dus wat ook in een 07 zit. Bij Audi gaat het via een Dension set wat alleen de duur van het nummer toont op de radio....
Dus dit systeem was echt super...

Maar raar verhaal hoor dat ze hier meteen mee zijn gestopt.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf

lancer
6th Gear member

Wat nog veel curieuzer is dat b.v. andere leveranciers (dension) er ook meet stoppen. Zou de oorzaak wel technisch zijn?
sanco
5th Gear member

Je zou er inderdaad andere gedachten bij krijgen. Kan me voorstellen dat de dealers zo langzamerhand ook niet meer weten wat ze nog op vragen van de klant moeten antwoorden, want belofte maakt schuld immers. Kortom: voor een premium merk een onverklaarbaar hiaat. Ze hebben met de upgrade een kans laten liggen om de gemaakte fout in het verleden in 1 keer te doen vergeten.
Overigens staat het "protectionistische" gedrag van Volvo ten aanzien van hun hele elektronische systeem me maar matig aan. Ik geloof best dat je niet zo maar alles in kunt pluggen, maar zorg dan in elk geval dat er voor bepaalde zaken een soort van standaard interface aanwezig is waarop je als externe supplieer kunt aansluiten. Ok genoeg hier over, wie weet is er volgend jaar wel een oplossing......het systeem was immers uitgelegd voor alle ontwikkelingen in de toekomst......
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Jannock
2nd Gear member

Het zou Volvo Nederland sieren als zij een verklaring zouden geven waarom in allerlei brochures de connecter staat vermeld, terwijl deze dus niet te leveren is........
De hele geschiedenis doet het premium merk geen goed en dat zullen meelezende Volvo medewerkers ook vinden neem ik aan... :wink:
lancer
6th Gear member

De dealer schaamde zich rot iig. en zelfs zij krijgen geen antwoord op het waarom
sanco schreef: Overigens staat het "protectionistische" gedrag van Volvo ten aanzien van hun hele elektronische systeem me maar matig aan. Ik geloof best dat je niet zo maar alles in kunt pluggen, maar zorg dan in elk geval dat er voor bepaalde zaken een soort van standaard interface aanwezig is waarop je als externe supplieer kunt aansluiten. Ok genoeg hier over, wie weet is er volgend jaar wel een oplossing......het systeem was immers uitgelegd voor alle ontwikkelingen in de toekomst......
Het is een standaard interface (CAN bus). Dit is dezelfde als op zo goed als alle andere moderne auto's. Alleen, de airbag e.d. zit er ook op aangesloten. Het is dus mogelijk dat door een extra apparaat op de bus aan te sluiten dat de airbag afgaat of niet meer werkt. De claims zullen dan niet van de lucht zijn. Dus vanuit dit gezichtspunt kan ik me voorstellen dat Volvo daar geen zin in heeft.

Dan is er ook nog een 2e bus aanwezig, de MOST bus. Dit is het audio fiber netwerk. Ik weet alleen niet of er interactie is tussen deze 2. Ik vermoed van wel. De knoppen op het dash en stuur zitten waarschijnlijk aan de CAN bus. Als dit zo is, dan is er een koppeling tussen de MOST en CAN en dan moet je heel voorzichtig zijn met wat je allemaal aan een van beide bussen hangt.

Alleen, het apparaat heeft bestaan, dus het is mogelijk. Daarom rijst bij mij het vermoeden dat de oorzaak van dit alles wellich tniet technisch is. Dat zou ook verklaren waarom door Volvo zo spastisch gedaan wordt over de redenen.

Het lijkt me niet dat het te maken heeft met licenties van het Frauenhofer instituut en/of Apple (S60 en oude V70/S80 hadden de mogelijkheid wel). EEn licentie op MOST is ook niet logisch daar Ford in de ontwikkelgroep van deze standaard zit
(http://en.wikipedia.org/wiki/Media_Orie ... _Transport)

Volgens de website van Dension is er nog een adaptor voor de S40/V50 beschikbaar, de gateway 500, alleen deze wordt dus volgens de leverancier van de dealer niet meer gemaakt. De 500 is trouwens niet alleen voor Volvo, maar ook Mercedes/BMW/etc. (Zou me trouwens niet verbazen als de Volvo kits door Dension gemaakt werden) Deze merken hebben dus iig gedeeltelijk hetzelfde probleem.

Een lijstje van mogelijke oorzaken voor deze kwestie:
1) MOST bus een een schoolvoorbeeld van misdesign (niet plausibel)
2) Royaltie kwestie tussen MOST Coorperation (http://www.mostcooperation.com) en Frauenhofer of Apple
3) Alle spullen werden door Dension geleverd en Dension zit in de problemen
4) Er is een ongewenste interactie tussen de CAN en MOST bussen in de auto

Tot zover deze bijdrage..... (tsjee, ik begin me te vermaken met dit probleem, een beetje de Sherlock Holmes uithangen :roll: )
sanco
5th Gear member

dank voor je analyse Lancer, ik heb te weinig kennis van de materie om het zo ver uit de diepen, maar ik heb een sterke voorkeur voor je punt 4....
gelukkig maak ik me er ook niet al te druk over. In mijn 2004 werkt het gewoon niet en dat wist ik destijds al bij de aankoop.
Jammer alleen dat het wrschl ook in de toekomst maar een armzalig boel blijft. Hoewel dat geen hoofdargument voor me is in een evt aankoopbeslissing telt het natuurlijk wel mee. we zullen wel zien komend jaar..... laat eerst alle andere (motor)elektronica maar eens bewijzen dat het ook een jaar zonder storingen kan werken...... ( via ditzelfde geweldige netwerk)
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
SaberOne
1st Gear member

Wat een vaag verhaal. Dit verhaal klinkt meer op een licentieovereenkomst die niet helemaal goed afgehandeld is. Want als er al 20% van MY08 auto's met iPod connectors geleverd zijn, en het was een technisch probleem, zou er nu een grote terugroepactie moeten plaatsvinden.

Ik moet zeggen dat ik hier eigenlijk behoorlijk van baal. Ik heb net een V50 besteld, en ik vond de iPod aansluiting echt een groot voordeel.
BeePke
3rd Gear member

Ik ging misschien ook zo'n kit bijbestellen als ik de mijne bestel volgende week dinsdag, zal dus niets worden, dan maar een MP3-spelertje via jack-aansluiting en manueel verzetten ipv via het stuur. Misschien ontwikkelen ze nog wat software alhoewel...
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
lancer
6th Gear member

Voor een MY08 gewoon proberen te bestellen, hij staat in de folder. In het beste geval wordt 'ie gewoon geleverd. Kan 'ie niet geleverd worden, dan kun je wellicht met de dealer een mooie prijs afspreken voor een CD-wisselaar, die is ook MP3 compatible, kun je toch nog 4.2Gb aan MP3's meenemen.
cordi
2nd Gear member

Inderdaad, speelt enkel MP3 af, vergeet dus maar MP4 of AAC. De meeste eigenaars van een iPod hebben hun muziek in het MP4 formaat staan. Gebruik dus toch gewoon de aux line in van de radio in combinatie met de pocketdock.
Paul
Geartronic member

Dat is ook dom van ze, want je kan het vervolgens nergens anders op afspelen, zet je alles in MP3 kan je ze afspelen in dvd spelers en ook op bijvoorbeeld mediacenter. Eerste wat je moet wijzigen is MP3 ;-)

BeePke
3rd Gear member

Heb nog geen USB/iPod-kit bijbesteld, maar dealer zei dat er geen problemen waren voor MY08 want ze hadden de afgelopen weken nog 2 kits ingebouwd !!!
Misschien dat er in Nederland leverproblemen zijn?
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”