Pagina 4 van 8

Geplaatst: 08.08.2007 - 09:57
door Marc Lenssen
Ik voel inderdaad wel verschil maar minder dramatisch dan ik had verwacht. Misschien voel ik gewoon een oude ophanging....zit er per slot van rekening al 185.000 kilometer onder. Merkbaar is het zeker en voor het geld nog steeds een goedkope verbetering...aanrader.....

Geplaatst: 08.08.2007 - 10:09
door Skywalker
Bestaat deze oplossing ook om een S80 te verbeteren?

Geplaatst: 08.08.2007 - 10:18
door IkeV70
Skywalker schreef:Bestaat deze oplossing ook om een S80 te verbeteren?
Heeft de S80 dat niet al standaard gemonteerd?

Geplaatst: 08.08.2007 - 10:20
door Skywalker
Volgens mij zit er alleen de zwarte balk als motorsteun.

Geplaatst: 08.08.2007 - 10:23
door IkeV70
Die zwarte balk is toch een veerpootbrug? Of lijkt dat alleen maar zo?

Geplaatst: 08.08.2007 - 10:50
door Skywalker
volgens mij is dat een onderdeel van de motorsteun

Geplaatst: 09.08.2007 - 12:37
door Rick.
Is idd de balk voor de motorsteun :)

Geplaatst: 09.08.2007 - 12:49
door cocacola
Winnox schreef:Veerpootbrug zit erin.

Was half uurtje werk.

Benodigdheden : (voor diesel)

Sleutel 13, 14 en 15
Doppen 10 en 13
Tangetje en 4 tie-wraps
Slijpschijf
Momentsleutel

Afbeelding
Afbeelding
Mooie upgrade man, en niet duur!
Bestaat er ook zo iets voor mijn S40 en s60?

Geplaatst: 09.08.2007 - 23:36
door KMvrtr
Vraagje voor de kenners:

Een veerpootbrug is inderdaad een hele goede upgrade.
Maar een draagarmbrug heeft nog meer effect dan een veerpootbrug.
Is er voor de 850/V70classic/V70n ook een draagarmbrug leverbaar?


Antoine

(ik zal me binnenkort even netjes voorstellen. Ben de overstap van V700 naar V70 aan het overwegen)

Geplaatst: 10.08.2007 - 11:16
door hvdmountain
KMvrtr schreef:Vraagje voor de kenners:

Een veerpootbrug is inderdaad een hele goede upgrade.
Maar een draagarmbrug heeft nog meer effect dan een veerpootbrug.
Is er voor de 850/V70classic/V70n ook een draagarmbrug leverbaar?


Antoine

(ik zal me binnenkort even netjes voorstellen. Ben de overstap van V700 naar V70 aan het overwegen)
Voor zo ver ik weet, en na wat speurwerk net nog even op internet is een draagarmbrug niet kant-en-klaar leverbaar voor de classic modellen. Misschien is het een optie om eens bij een constructiebedrijf te vragen wat een op maat gemaakte kost? Misschien een idee voor een groupbuy, zal denk ik wel interesse voor zijn. Zeker op het 850forum.

Geplaatst: 10.08.2007 - 15:20
door Rick.
Wat bedoel je met een draagarmbrug? Ik ken wel een stabilisatorstang, maar een draagarmbrug ben ik nog niet eerder tegengekomen :scratch:

Geplaatst: 10.08.2007 - 16:04
door KMvrtr
Dit gaat weliswaar over de 106 Rallye, maar dat maakt eigenlijk verder geen verschil.

http://www.rallye.nl/forum/showthread.php?t=355

Enige wat ik niet weet is of een subframe in dit kader nog enig verschil maakt.
De AX/106 heeft dat niet. En de onderkant van een 850/V70 ken ik nog niet.

Geplaatst: 12.08.2007 - 13:54
door volvoventje
In het engels heet zo'n ding toch strut bar?

Geplaatst: 12.08.2007 - 21:56
door V70R-obert
ja inderdaad.

Geplaatst: 12.08.2007 - 22:15
door KMvrtr
Ja en nee.
Upper strutbar = veerpootbrug = bovenkant
Lower strutbar = draagarmbrug = onderkant

(tenminste, zo ken ik de benaming)

Geplaatst: 17.08.2007 - 23:44
door fransb85
ben wegens de grote sociale duk hier overstag gegaan :D en heb er ook een gekocht en het rijdt inderdaad beter, alleen jammer dat mijn draagarmen weer kapot zijn. ben t zo zat! zitten er echt 10000 op ofzo, maar k zal wel iets stoms hebben gedaan (of mijn moeder heeft n stoeprandje meegenomen in mijn vakantie). iig, heb er de pest over in

Geplaatst: 20.08.2007 - 22:23
door KMvrtr
Zo, 10.000 km met een setje draagarmen. :eeeek:

Zelfs op mijn racertje blijven ze langer heel (op voorwaarde dat ik ze niet te vaak op de grindbak e.d. trakteer)!
Foutje bij de montage of zo?
Ik lees wel vaak dat die draagarmen een zwak punt zijn, maar dit is belachelijk.

Toch??
(anders zie ik toch af van een Roffel, ik rij immers meer dan 40.000 per jaar)

Geplaatst: 20.08.2007 - 22:25
door KMvrtr
Overigens blijf ik benieuwd of er hier ook iemand ervaring heeft met een draagarmbrug aan de onderzijde.

Geplaatst: 21.08.2007 - 11:18
door fransb85
ik denk dus ook dat het niet (volledig) mijn schuld is dat ze al kapot zijn. ben de eerste om toe te geven dat ik niet sloom rijd, maar ik weet wel dat ik niet lomp rij (remmen op drempels, kuilen in sturen enzo). dus ik vermoed een montage/fabrieksfout. ga daar volgende week ees over praten want zo snel kan toch bijna niet? ik wil iig dat ze even goed bekeken en evt. opgestuurd worden. en dat mijn subframe bekeken wordt.

Geplaatst: 21.08.2007 - 11:19
door Campy
KMvrtr schreef:Zo, 10.000 km met een setje draagarmen. :eeeek:

Zelfs op mijn racertje blijven ze langer heel (op voorwaarde dat ik ze niet te vaak op de grindbak e.d. trakteer)!
Foutje bij de montage of zo?
Ik lees wel vaak dat die draagarmen een zwak punt zijn, maar dit is belachelijk.

Toch??
(anders zie ik toch af van een Roffel, ik rij immers meer dan 40.000 per jaar)
@ KMvrtr: Dat de draagarmen na 10.000 km weer vervangen moeten worden is buitengewoon snel, dat zegt Fransb zelf ook. Daar hoef je dus eigenlijk niet bang voor te zijn. Volgens mij zijn de draagarmen niet eens zo'n zwak punt van de Roffels, de auto is gewoon zo degelijk dat hij z'n eigen draagarmen overleeft :wink: De mijne heeft na 190.000 km nog z'n eerste draagarmen. Die zijn misschien de komende 50.000 km een keer aan de beurt, maar daarna zullen die wel weer ruim meer dan anderhalve ton km meegaan verwacht ik.