Pagina 4 van 7

Geplaatst: 23.06.2008 - 22:24
door VolvoTech
@summum, die van jou kan naar 175PK/235 nm.

@edgar, ik niet, Rica wel. En we zijn Rica dealer / programmer.

Geplaatst: 24.06.2008 - 15:01
door Summum
VolvoTech schreef:@summum, die van jou kan naar 175PK/235 nm.
Enig idee wat dit in de praktijk zou betekenen voor de prestaties? Levert dit een vlottere acceleratie, een hogere topsnelheid, of wellicht beide?

En zou bij gelijkblijvend gebruik een gunstiger verbruik te verwachten zijn? (Ik snap dat dit natuurlijk niet opgaat als je de prestaties maximaal benut, vandaar mijn vraag bij gelijk gebruik)

En tenslotte, zou het geen nadelig effect hebben voor mijn geartronic? (Is die niet nauw verbonden aan het motormanagement waardoor een minder prettige schakeling zou kunnen ontstaan na tuning?)

Geplaatst: 24.06.2008 - 15:21
door Summum
Via de oude prijslijsten zie ik dat af-fabriek het prestatieverschil tussen de 140 en 170 pk versie (met automaat) als volgt is:

Acceleratie 0-100: 10,7 sec (140) om 9,0 sec (170)
Topsnelheid: 200km/u (140) om 215km/u (170)
brandstofgebruik zou precies gelijk zijn.

Zijn dit de verschillen die met de tuning ook gehaald zouden worden?

Geplaatst: 24.06.2008 - 16:38
door VolvoTech
@ summum;

Motormanagment wordt aangepast, bak gaat daarin mee.
Heb je dus geen last van!

Verder :
hogere top, maar vooral sneller bij die top.
minder schakelende automaat
effectiever vermogen
verbruik gaat echt omlaag, opgaven fabriek zijn met fabrieks instellingen.

Geplaatst: 24.06.2008 - 16:47
door Rene68
@Volvotech, op de website kan ik niet de huidige 2.5t terugvinden (200 pk ipv 210). Ik heb de motor wel ergens gevonden en met de rica chip komt daar wel er veel verbetering in qua pk's maar ook zeker in koppel. De GT wordt hierbij verder niet genoemd. Nou lees ik dat je schrijft, de bak gaat mee, waarmee je dus wil zeggen dat het motormanagement vwb schakelmomenten e.d. ook wordt 'gechipped'?

Geplaatst: 24.06.2008 - 17:04
door Edgar
Summum schreef: En tenslotte, zou het geen nadelig effect hebben voor mijn geartronic? (Is die niet nauw verbonden aan het motormanagement waardoor een minder prettige schakeling zou kunnen ontstaan na tuning?)
Bij maatwerk wordt per auto hier rekening mee gehouden (ben zowiezo een voorstander van maatwerk).

Er zijn wel wat mensen op dit forum die hier eravring in hebben na maatwerk. Volgens mij Ben ook..

Geplaatst: 24.06.2008 - 17:23
door Thuurc
Ik heb wel interesse om mijn S40 (2000) 1.9d 95pk iets meer pit te geven. Houdt ons op de hoogte! :)

Geplaatst: 24.06.2008 - 17:27
door Michael Oud
Als één van de aanbieders ook een B200FT aan kan en wil passen heb ik ook wel interesse. Mits de prijs me aan staat (ivm eventuele verhuizing).

Geplaatst: 24.06.2008 - 19:57
door Paul
Nou ik zat net op de A12 toch weer veel te makkelijk op de 170, dus ik hou het nog even bij het standaard.

Geplaatst: 24.06.2008 - 21:15
door VolvoTech
@summum,

De GTR wordt gereset bij een softwar overschrijving en begint zich weer opnieuw in te leren.
(dit gebeurt elke paar 100 km's trouwens, weet voor de nieuwe niet bij welk aantal km's).
Maar na tuning vanaf "schoon" en dat maakt verschil.

Geplaatst: 25.06.2008 - 07:10
door lancer
Ok, er is antwoord voor de 2.4, maar ik weet nu nog steeds niets over mijn 1.8i. Heeft iemand er ervaring met hoeveel % het verbruik zakt? (Met een rustige rijstijl)

Geplaatst: 25.06.2008 - 20:24
door Edgar
1.8i heeft geen nut om te tunen

Geplaatst: 25.06.2008 - 22:45
door Big Blue
Ik kon niet meer wachten op de groepstuning en heb dan maar een PPC besteld bij Bob van Volvotech en ben zeer tevreden over de service en het resultaat ook natuurlijk.
Ik kan dit iedereen aanraden.

Geplaatst: 26.06.2008 - 00:00
door Fredhead
Geloof dat de 2.0D van mijn V50 naar 174 Pk gaat en 385 Nm koppel, klopt dit zo'n beetje?
En zal het verschil in verbruik duidelijk merkbaar zijn?

Geplaatst: 26.06.2008 - 00:04
door VolvoTech
Hoi fredhead,

Ongeveer idd, 380Nm bij 2000rpm, 178Pk.

Geplaatst: 26.06.2008 - 09:35
door Fredhead
Oké dank je voor de bevestiging :)

Geplaatst: 26.06.2008 - 10:39
door Michael Oud
VolvoTech schreef:Hoi fredhead,

Ongeveer idd, 380Nm bij 2000rpm, 178Pk.
Heb je ook een oplossing voor een B200FT, wat worden dan de resultaten?

Geplaatst: 27.06.2008 - 08:25
door VolvoTech
Hoi Michael,

Geen ervaring, maar weet dat het kan. Je Turbo loopt nu op 0.5Bar en kan bijvoorbeeld naar 0.8bar etc. Ofwel, redelijk handwerk.

Doen we graag, maar wordt handwerk.

Groetjes

Geplaatst: 27.06.2008 - 13:03
door Michael Oud
Is dat dan ook met aanpassing van de ingespoten hoeveelheid brandstof, of enkel verhoging van de turbodruk? Ik neem aan dat je van te voren dus ook geen exacte prijsopgave kunt doen?

Geplaatst: 27.06.2008 - 13:45
door Quota
fredhead schreef:Geloof dat de 2.0D van mijn V50 naar 174 Pk gaat en 385 Nm koppel, klopt dit zo'n beetje?
En zal het verschil in verbruik duidelijk merkbaar zijn?
En dan weet ik dat ik een oud aggregaat heb... Mijn roffel gaat zelfs met tuning die waarden niet halen.... :evil: