Pagina 4 van 4

Geplaatst: 27.08.2007 - 17:05
door joost
als ze "tussen het reguliere werk door" jou van advies gaan voorzien tikt de prikklok voor de wel normaal betalende klant waarschijnlijk gewoon door.
Dat is dan waarschijnlijk wel mooi oplichting... door een officiële dealer? En dat uit jouw mond, Bart? :wink:

Joost.

Geplaatst: 27.08.2007 - 18:12
door bart simpson
joost schreef:
als ze "tussen het reguliere werk door" jou van advies gaan voorzien tikt de prikklok voor de wel normaal betalende klant waarschijnlijk gewoon door.
Dat is dan waarschijnlijk wel mooi oplichting... door een officiële dealer? En dat uit jouw mond, Bart? :wink:
snap jij nu waarom klanten in een werkplaats vaak niet op prijs gesteld worden?

Geplaatst: 28.08.2007 - 01:54
door volvoadventures
Ik begrijp niet waar jullie je zo druk over maken. Het is erg simple, er zijn mensen die niet handig zijn of niet aan hun auto willen werken voor verschillende redenen en daarom naar een garage gaan en daarvoor betalen. Andere zijn wel handig of hebben niet het geld (er voor over) om naar een garage te gaan en doen zo veel mogelijk zelf, hoe ze die kennis krijgen om het zelf te doen is hun zaak, als een monteur gratis advies wil geven, no problem. Andere leren erg veel op Volvo forums om zelf te werken aan hun Volvos en geld te besparen.

Geplaatst: 28.08.2007 - 09:30
door joost
snap jij nu waarom klanten in een werkplaats vaak niet op prijs gesteld worden?
Vreemd genoeg ligt het bij jou altijd aan een ander. Eerlijk factureren heeft natuurlijk niets met anderen te maken...

Joost.

Geplaatst: 28.08.2007 - 09:53
door bart simpson
joost schreef:
snap jij nu waarom klanten in een werkplaats vaak niet op prijs gesteld worden?
Vreemd genoeg ligt het bij jou altijd aan een ander. Eerlijk factureren heeft natuurlijk niets met anderen te maken...
Eerlijk factureren vind bij ieder garagebedrijf plaats op basis van geklokte tijd of VST (Volvo Standaard Tijd) als een willekeurige (niet)klant zomaar de werkplaats inloopt en een monteur van zijn werk staat te houden is die monteur niet bezig met de klant waarvoor hij bezig had moeten zijn, dat is helaas iets dat diegene die de facturen maakt nooit kan zien.
Eerlijk zou het ook zijn om iemand die niet bereid is voor dealeronderhoud en dealerkennis te betalen maar wel om adviezen komt vragen daarvoor ook gewoon te laten betalen.

Geplaatst: 28.08.2007 - 10:42
door joost
En dan vergeet je nog het geouwehoer tussen monteurs onderling of elkaar helpende monteurs... die worden dus dubbel betaald? Blijkbaar weet men hier vanaf en dan vind ik dat je dat moet beperken door scherp te controleren. Ik snap best dat die dealer dat voor lief neemt en de uren (ten onrechte) op een factuur van een ander plaatst, dat wil niet zeggen dat het goed is.

De Volvodealer is en blijft een vertegenwoordiger van het merk en dat betekent dat ie desgevraagd informatie kan verstrekken over bepaalde zaken. Ik noem dat service. Jammer dat jij er gelijk weer euro´s voor moet hebben en dat duidt er voor mij op dat we er weer niet uit gaan komen...

Troost je met de gedachte dat het er bij andere merken niet anders aan toe gaat.

Joost.

Geplaatst: 28.08.2007 - 13:13
door plim
joost schreef:De Volvodealer is en blijft een vertegenwoordiger van het merk en dat betekent dat ie desgevraagd informatie kan verstrekken over bepaalde zaken. Ik noem dat service.
Joost, ik denk dat die service terug te vinden is in het tarief (een component)

Geplaatst: 28.08.2007 - 18:29
door plim
@volvoadventures, Jim, ik denk dat je helemaal gelijk hebt ! Daarom is dit forum ook belangrijk voor zowel sleutelaars als voor niet sleutelaars. We leren van elkaar.

Geplaatst: 28.08.2007 - 19:28
door volvoadventures
Het feit is dat mensen die op dit forum aktief zijn willen leren over hun Volvo en bereid zijn indien mogelijk in de toekomst wat zelf te doen. Een andere groep is op dit forum om anderen te helpen met hun kennis en ervaring.

Volvo eigenaars die er niet over denken om maar iets zelf te doen komen gewoon niet op dit forum.

Advies vragen bij een garage aan een monteur (Technician heet dat geloof ik tegenwoordig) of hoofd monteur of aan iemand bij de reception of zelfs telefonish is inderdaad verwerkt in de overheads van een staff member. Dus niemand hoeft zich benadeeld te voelen dat een ander advies voor niets krijgt bij een garage.

Geplaatst: 28.08.2007 - 20:14
door Quota
volvoadventures schreef:Het feit is dat mensen die op dit forum aktief zijn willen leren over hun Volvo en bereid zijn indien mogelijk in de toekomst wat zelf te doen. Een andere groep is op dit forum om anderen te helpen met hun kennis en ervaring.

Volvo eigenaars die er niet over denken om maar iets zelf te doen komen gewoon niet op dit forum.
Moet ik hieruit afleiden dat ik hier eigenlijk niet behoor te zijn?? :roll:

Ik kan me je reactie voorstellen, al vindt ik hem wat kort door de bocht, ik zelf vindt het namelijk wel prettig om hier te komen, om bijvoorbeeld ideeen op te doen en te bepalen of er een reparatie is die ik zelf zou kunnen doen, of om navraag te doen wanneer ik meen dat er iets vreemds is met de auto (alvorens ik daarmee naar de garage ga en daar "non billable" uren ga lopen creeeren bij de monteurs. :wink:

Geplaatst: 28.08.2007 - 20:22
door plim
Quota schreef:
volvoadventures schreef:Volvo eigenaars die er niet over denken om maar iets zelf te doen komen gewoon niet op dit forum.
Moet ik hieruit afleiden dat ik hier eigenlijk niet behoor te zijn?? :roll:

Ik kan me je reactie voorstellen, al vindt ik hem wat kort door de bocht, ik zelf vindt het namelijk wel prettig om hier te komen, om bijvoorbeeld ideeen op te doen en te bepalen of er een reparatie is die ik zelf zou kunnen doen, of om navraag te doen wanneer ik meen dat er iets vreemds is met de auto
Nee joh, je zegt toch zelf al dat je ideeen op doet en dan bepaalt of het een reparatie is die je zelf zou kunnen doen, of om na vraag te kunnen doen.
Je hoort hier gewoon thuis !

Dus bij deze alsnog: Welcome, make yourself at home ! :P

Geplaatst: 28.08.2007 - 23:08
door volvoadventures
He Quota, jij bent al op dit forum , dus je wil wat leren. :D

Geplaatst: 01.09.2007 - 10:03
door daytonawim
Ik denk dat een klant die bij zijn auto wil kijken als er aan gefreubeld wordt best een paar euro extra wil betalen.
Tevens voor de monteur een aanwijzing dat iemand echt met zijn auto bezig is. ( m.u.v. de echte kosten janker die wil weten of ook alles echt gedaan is)

Ik zat vroeger altijd bij de Ford, en daar kon je altijd komen kijken en vragen stellen, de eigenaar van de garage stelde dat zelfs wel op prijs.
Tips en adviesen kreeg je (gratis) van de monteur :-)))
Kreeg toen ook het advies en de juiste tips om de kleine beurt zelf te doen ( tijds en kosten besparing) auto kwam elke 4 weken voor een 10.000 km beurt :-))))
Daar kan je tenminste wat mee.

Geplaatst: 20.09.2007 - 12:04
door Hathu
Mijn trouwe TDI heeft zijn grote beurt en de APK weer gehad, kosten 323 euro inclusief btw. Onderhoudskosten sinds aanschaf 1 jaar geleden, voor kleine beurt en nu de grote beurt + rechtsachter rem in orde maken en nog wat kleine prutswerkjes zoals een lampje etc ongeveer 425 euro. Uitgevoerd door BOVAG garage ROY CAR in Doetinchem.
Auto heeft vanaf zijn geboorte alle onderhoudsbeurten volgens Volvo voorschriften gehad, staat nu 352000 km op de teller en rijd nog als nieuw. :P

Geplaatst: 30.09.2007 - 22:00
door blue nautic
bij de dealer achter portier deukje wegwerken en het gehele portier spuiten 289,- euro incl. kleur kan je wel raden.....

Geplaatst: 01.10.2007 - 14:49
door plim
blue nautic schreef:bij de dealer achter portier deukje wegwerken en het gehele portier spuiten 289,- euro incl. kleur kan je wel raden.....
paars...;-)