Pagina 4 van 5
Geplaatst: 04.03.2008 - 10:20
door stevendemunter
klopt, in sommige landen is de tmc verboden. Ook mag je in sommige landen op de GPS toestel niet de melding voor flitscamera's hebben aanstaan, lees wel gps toestal want een pda of gsm met daarop gps software, daar spreken ze over in de wet.
Geplaatst: 04.03.2008 - 11:12
door Paul
Maar in onze XC70 en V50 zit het volvo RTI met TMC, waarom zou in vredesnaam Traffic info verboden zijn?
Geplaatst: 04.03.2008 - 11:13
door Paul
Als het verboden zou zijn vind ik het raar dat het wordt uitgezonden:
In Switzerland, a nationwide TMC service has been available since the end of 1999. TMC is available in every part of the country and the whole road network is covered, except minor local road links. The TMC messages are generated by the national Traffic Information Centre (TIC) Viasuisse AG in Biel/Bienne, and broadcast on the national radio channels of SRG-SSR idée suisse:
In German speaking areas: DRS 1 (G) / DRS 3 (G) / RSR 1 (F) / RSI 1 (I) partly
In French speaking areas: RSR 1 (F) / RSR 3 (F) / DRS 1 (G) / RSI 1 (I) partly
In Italian speaking areas: RSI 1 (I) / RSI 3 (I) / DRS 1 (G) / RSR 1 (F)
The location codes are the responsibility of the Swiss Federal Roads Authority FEDRO. The location code list includes all highways and main roads of Switzerland as well as the most important cantonal and regional roads. Furthermore, the most important passes and border crossings have been introduced, and also waiting areas for heavy goods traffic to be used when goods vehicle restrictions are in place. In addition, some inter-modal links (ferry and rail) frequently used in traffic information are included in the location code list. At present, the Swiss RDS TMC Service does not include foreign EUROAD messages.
Geplaatst: 04.03.2008 - 11:34
door stevendemunter
Het gaat hen meer om het kenbaar maken van de flitslocaties dacht ik
Geplaatst: 04.03.2008 - 11:49
door Paul
Ja maar dat heeft niks met de TMC module te maken; tenzij in het land via TMC de flitslocaties wordt doorgegeven; maar als hier een wet voor is dat dit verboden is lijkt me dat dus onlogisch.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat in Zwitserland je dus die Meldingen uithebt van Flitsers!
Geplaatst: 04.03.2008 - 11:58
door V480-S60
HO, HO, HO.
TMC is
NERGENS verboden. Dus ook niet in Zwitserland en Duitsland. Zou wat moois zijn zeg. Een dienst die juist de veiligheid en doorstroming van het verkeer bevorderd niet toestaan.
Wat wel verboden is, is Radardetectie en het hebben van vaste flitspalen als POI op je Navigatie. (Ook via GPS)
In Zwitserland wordt daar streng op gecontroleerd. In Duitsland valt het wel mee, ze worden daar alleen Unfallschwerpunkte (met kans op vertraging

) genoemd.
Dus TMC verboden. Nee echt niet. Ga a.u.b. geen fabeltjes de wereld in helpen.
Geplaatst: 04.03.2008 - 12:02
door V480-S60
Paul schreef:Waar je wel rekening mee moet houden is dat in Zwitserland je dus die Meldingen uithebt van Flitsers!
Nog erger, je mag ze er dus niet eens op hebben staan!
Geplaatst: 05.03.2008 - 09:55
door Trebor
V480-S60
Ho ho, niet zo snel aangebrand a.u.b. zoals eerder gezegd had ik dit gehoord via via, dus als dat niet zo is dank ik mijn mede-forumleden voor de info. Die laatste zin van je was dus onnodig.
De info is duidelijk, wat mij betreft kan de discussie verder on-topic
Geplaatst: 05.03.2008 - 19:16
door mterlaak
De locatie van mijn Garmin in de nieuwe V70. Ik ben er erg tevreden mee. De GPS is ook nog draaibaar.
Geplaatst: 22.03.2008 - 16:29
door oldostofjas
Zo, ook even bezig geweest. Ik heb in de tunnelconsole een constrastekker geplaatst. Daar de aansteker-stekker van brodit ingedaan. Stroom van de aansteker gepakt. De GPS antenne ligt onder het dashboard, op de luchttoevoerbuizen van de middelste ventilatieopeningen. Beide draden komen samen onder het bakje achter de middenconsole. Daar komt de stekker naar buiten die in de brodit-houder valt. Nu alleen nog even zo'n pro-clip bestellen om de houder aan de zijkant van de middenconsole te klemmen.
Geplaatst: 03.06.2008 - 13:40
door Mathijs T-4
zit te twijfelen tussen de "center mount" en deze: http://www.brodit.com/montering.jsp?anr=852406
nu vraag ik mij af of ik deze ook links kan plaatsen ipv rechts, zal door de verkanting die de houder heeft de boel dan naar de passagiersstoel gericht staan? en kan de proclip hoog naast de luchtkanalen worden bevestigd?
heeft iemand hier ervaring mee?
ik wil op 1 proclip 2 apparaten bevestigen, een Nokia CR-39 ( vrouw& ik hebben beide een andere telefoon en in de v40 zit een ck-7w) & de tomtom one V3.
(ps beetje offtopic aangezien ik een V40 heb, maar bij gebrek aan een juist topic in het classic deel...)
heb de center mount besteld.

Geplaatst: 12.06.2008 - 13:54
door jesarno
ben benieuwd of de tom tom wel de sat.signalen kan ontvangen want de
garmin nuvi van volvo zelf,heeft zeer slechte ontvangst in de auto V50,
in huis ontvangt hij direct signaal.,iemand hiervoor oplossing???
Geplaatst: 12.06.2008 - 14:09
door Gast
Mijn Garmin Nüvi heeft een perfect ontvangst in mijn V50 en een snelle fix.
Geplaatst: 12.06.2008 - 14:20
door Delta
Vraagje, heeft een V50 03-2006 nu wel of geen warmtewerend voorruit??
Geplaatst: 12.06.2008 - 14:21
door Gast
volgens mij niet - kan althans geen verschil merken.
Geplaatst: 12.06.2008 - 14:25
door Delta
Ik heb ook geen idee of je het zou kunnen zien maar omdat diverse mensen klagen over slechte GPS ontvangst begin ik me zorgen te maken.
Wil me misschien zo'n ding aanschaffen (gebruik nu mobiel en losse muis) maar misschien zit het alleen in 2006> want het zijn meestal mensen met een recente V50 met die trubbels.
Iemand die dit zeker weet?
Geplaatst: 12.06.2008 - 20:43
door Puppey
Bij mijn TT One V3 heb ik in mijn V50 (MY2008) bijna direct een volle satalietontvangst .. nog geen problemen mee gehad!
Geplaatst: 12.06.2008 - 20:54
door Volvo Jacob
Iemand ervaring met zo'n car cushion? Is dit compatibel/werkbaar bij het dash van een V50? Eventueel een foto?
Geplaatst: 13.06.2008 - 08:53
door Battlecruiser
Ik heb een half jaar een car cushion.
De zuignap plakt goed op de middenplaat van dat ding. Het cushion weegt een kilo en de onderzijde is van siliconemateriaal, dus glijdt absoluut niet. Ook al zet je het cushion op een nogal schuin stuk dashboard, hij glijdt er niet af in de bocht.
Voordelen o.a.:
1) Je haalt het ding dus ook in een oogwenk weer weg als je moet parkeren.
2) De navigatie zit dichterbij. In grote Volvo's zit de voorruit zó ver weg, dat je bij ruitmontage nogal moet turen. Het cushion kan veel dichterbij je staan.
3) Geen zuignapvlekken op de voorruit dus minder kans op ongewenst bezoek. Laatst hadden ze hier in de stad in één nacht 30 auto's opengebroken. Volgens de politie waren op alle voorruiten zuignappen/zuignapvlekken te zien.
Geplaatst: 13.06.2008 - 18:47
door Volvo Jacob
Ok, bedankt je hebt mij overtuigd. Is trouwens nu in de aanbieding op gpsshop.nl/be