Pagina 4 van 5

Geplaatst: 25.03.2005 - 07:36
door AndreK
Ben net een dag thuis.
VOlg het forum wel
Ga dinsdag weer weg tot 11 april
Daarna bouw ik de boel in
Kom er gewoon nog niet aan toe

assumption . . . .

Ingebouwd en flink stuk mee gereden

Geplaatst: 06.05.2005 - 17:28
door AndreK
De AMH-Booster ingebouwd (als je het zo mag noemen; stekker los, stekkers er tussen; booster vast tierippen en klaar)
Daarna een afstelrit gemaakt waarbij je op een afstandbediening de booster steeds een tandje meer kan laten werken totdat je het mooi vind geweest of totdat je motor stilvalt en je terug moet stellen)
Gegaan voor de "elke auto kan ongeveer 15 rotaties aan de afstandbediening hebben" conform opgaaf fabrikant en niet verder.
Auto loopt nog steeds rond als een zonnetje bij stationair en alle andere toerentallen. Geen haperingen of powerdip te voelen/merken.
Vermogen is flink voelbaar toegenomen. Misschien dat ik hem nog op een vermogensbank van een kennis kan zetten binnenkort om te kijken hoe de afstellingen zijn (CO etc)
Tot nu toe: flink krachtiger in middengebied en - nog - geen nadelige dingen gemerkt / gevonden

Geplaatst: 28.07.2005 - 11:08
door juweeltje
rica chip komt eraan binnen 14 dagen........ :D

Geplaatst: 06.08.2005 - 14:31
door juweeltje
voila, terug van weggeweest....

ik heb nu 6 maand en slechts 6.500km gereden met standaard 130 pk.
ik moet zeggen, de 130pk zijn voldoende goed,maar voor mij net iets te weinig voor een 2.4D....maar ja, zoals ik al vroeger zei, de reden dat ik de 2.4 kocht was lauter fiscaal en 1800 euro tov een D5 van 163pk.

MAAR NU......

is hij gechipt,of beter nog niet gechipt maar hergeprogrameerd....

1 tekeningetje : :lol:

manman, wat een verschil !!!! wat een power....
hoeveel weet ik niet (is gedaan bij de plaatselijke volvo dealer) maar ik vermoet dat ik tussen de 170 en 185 zal zitten..... ruuuuuiiiiiiiiiiiiiiiiimmmmmm voldoende.
De wagen staat scherp ,maar toch nog handelbaar.Sommige auto's zijn bv tot het max gechipt en soms valt dat zwaar tegen als je dan eens wat rustiger wilt rijden (ne vriend van mij heeft dat probleem)

ik ben zeer tevreden dat ik het gedaan heb, nu enkel hopen dat ik nooit geen problemen zou ondevinden.Maar daar heb ik eigenlijk geen vrees voor omdat die firma gespecialiseerd is in volvo's en er rijden er zo'n 90% rond van die 2.4 ....

Geplaatst: 06.08.2005 - 16:07
door Ludo
juweeltje schreef:ik heb nu 6 maand en slechts 6.500km gereden
typisch Belgisch, maken geen kilometers maar het moet een diesel zijn.
:roll:

Geplaatst: 06.08.2005 - 16:13
door juweeltje
Ludo schreef:
juweeltje schreef:ik heb nu 6 maand en slechts 6.500km gereden
typisch Belgisch, maken geen kilometers maar het moet een diesel zijn.
:roll:
tja, ik weet het het is weinig.....maar ja was op aanraden van garagist voor herverkoopwaarde.....

trouwens voordeel: diesel verbruik is lager en kost minder de liter.
jaja, je moet natuurlijk de jaarlijkse zware tax betalen.....

Geplaatst: 06.08.2005 - 16:14
door juweeltje
juweeltje schreef:
Ludo schreef:
juweeltje schreef:ik heb nu 6 maand en slechts 6.500km gereden
typisch Belgisch, maken geen kilometers maar het moet een diesel zijn.
:roll:
tja, ik weet het het is weinig.....maar ja was op aanraden van garagist voor herverkoopwaarde.....

trouwens voordeel: diesel verbruik is lager en kost minder de liter.
en de aankoopprijs is ruim 3.000 euro minder tov benzinemodel!!!!!!!!!
jaja, je moet natuurlijk de jaarlijkse zware tax betalen.....

Geplaatst: 31.10.2005 - 08:45
door AndreK
Ben weer tijdje in het buitenland geweest. Afghanistan dit keer.
Auto (met powerbox) startte gelijk. Vermogen dog steeds "goed" (Bijna 200 pk rijdt heerljk moet ik zeggen)
Bij volgas tussen versnellen rookt hij wel meer als hij zonder box deed.
Bij een VW GTI forum las ik dat dit met gechipte diesels normaal is.

Andere of gelijke ervaringen met chip of box?

Geplaatst: 13.12.2005 - 20:55
door Hans
Hoe is het Andre? Nog steeds veel power zonder problemen? :P
Lijkt mij interessant voor m'n eigen D5

Geplaatst: 13.12.2005 - 23:21
door AndreK
Yep

Nog steeds probleemloos

Scheelt merkbaar qua vermogen met de toch al niet geringe 170 pk die hij standaard heeft
Roken is niet erger geworden maar wel zichtbaar bij tussenacceleraties

Tot nu toe nog steeds een tevreden gebruiker
Merk ook dat het verbruik bij vaste snelheid iets lager is als voorheen
Motor hapert niet, stottert niet, geen vertraging in oppakken van het gas

Kortom geen negatieve dingen tot op heden en er toch al weer flink wat km mee gereden

Geplaatst: 14.12.2005 - 20:31
door Hans
Goedzo! Ik ben het zwaar aan het overwegen 8)

Geplaatst: 21.02.2006 - 16:12
door NOS
er zit achter de d5 wel een zwaardere versnellingsbak dan achter de 2.4, de vraag is of de 'lichte' bak dat extra vermogen aankan!

Geplaatst: 22.12.2006 - 10:03
door Sjaak Trekhaak
Ik weet dat dit topic erg oud is, maar zal er toch even op reageren.

Afgelopen woensdag zijn we met de 2006 Volvo S60 2.4D met 163PK naar een garage geweest om deze te laten chiptunen naar 226PK. We hadden een afspraak gemaakt via de telefoon. Eenmaal aangekomen bleek dat de software voor deze motor (2006) nog niet binnen was. Maar omdat we 1,5 gereden hebben, is het zonde om dan met niets naar huis te gaan. De monteur stelde voor om voor tijdelijk een Powerbox te plaatsen tot de goede software binnen is. Voor EUR 90,- (door het ongemak) mochten we die Powerbox 'lenen' en bij teruggave het geld ook weer terug te krijgen. Na het plaatsen van deze Powerbox zou de wagen 200PK moeten hebben. Aangezien de garage vlak bij de duitse Autobahn lag, hebben we dat maar even getest. En nu, ik keek altijd een beetje scheef naar zo'n Powerbox, maar nu weet ik wel beter. Ik weet dat chiptunen beter is voor de motor, maar voor zo even is zo'n powerbox helemaal niet verkeerd. Wat een power. Echt absurd. In tussensprintjes is het echt niet normaal hoe snel hij het oppakt. Je trapt op het gas en weg ben je! De topsnelheid ligt op de teller nog steeds op 225 (dus 210) maar dat is logisch. Maar met accelereren is het héél goed merkbaar zo'n Powerbox.

Nog 3 weekjes en dan wordt hij gechiptuned tot 225PK, ik denk dat mijn lol dan helemaal niet meer op kan.

Geplaatst: 24.12.2006 - 13:34
door AndreK
Leuk he!

Ik heb ook een powerbox en opgegeven vermogen is rond de 196 pk
Bij welk bedrijf laat je hem tot 225 PK chippen en wat kost dat?

Geplaatst: 25.12.2006 - 08:42
door nordicman
Weten jullie ook tot welk koppel in Nm de 2 laags vliegwiel combinatie geschikt is?
Dit ivm wat mindere ervaring met vorige 2 laags vliegwiel combinatie (in een ander merk).

Geplaatst: 26.12.2006 - 18:15
door Bover
NOS schreef:er zit achter de d5 wel een zwaardere versnellingsbak dan achter de 2.4, de vraag is of de 'lichte' bak dat extra vermogen aankan!
Is dat wel zo?
de 2.4 130pk heeft een kleinere turbo dat wel...maar andere versnellingsbak. :?:
Voor zover ik meen te weten zijn de automaat bakken hetzelfde.
Mogelijk wel anders ingestelde software..
Weet niet zeker dus....uw reacties :?

Geplaatst: 28.12.2006 - 13:13
door NOS
Ik had het over de handbak. Van de automaat weet ik niks

Geplaatst: 29.12.2006 - 11:21
door Sjaak Trekhaak
AndreK schreef:Leuk he!

Ik heb ook een powerbox en opgegeven vermogen is rond de 196 pk
Bij welk bedrijf laat je hem tot 225 PK chippen en wat kost dat?
In eerste instantie zou het 260 Euro kosten. De kosten voor de nieuwe software zullen iets hoger liggen. Ik schat rond de 300 á 350 Euro.

Ik heb gister de auto eens even goed getest en de 0 - 100 tijd geprobeerd te meten. Telkens kwam ik rond de 8 seconden uit (eerder erboven dan eronder) en dit valt mij eigenlijk een beetje tegen. Ik had dit toch wel wat sneller verwacht aangezien de 185PK D5 het al in 8.2 seconden hoort te doen. Het kan ook aan het schakelen liggen, omdat dit toch nog even wennen is met de koppeling na de overstap uit een S60 Benzine. Maar ik vind het onlogisch dat ik met méér PK's toch nog langzamer ben dan de D5 met minder PK's. Ik begin nu toch te twijfelen of de opgegeven ~200PK met de powerbox wel echt is.

Is er hier iemand met een ervaring na chiptuning van de 2.4D? Wat cijfertjes e.d.. Ik heb mij laten vertellen dat de topsnelheid tot aan de 250km/h reikt (op de teller) met 225PK en een sprint tot de 100 in onder de 7,5 seconden gedaan kan zijn.
De topsnelheid geloof ik best, aangezien hij in de standaard uitvoering (163PK) al zonder enkele moeite 220km/h op de teller aanwijst. Waarbij ik trouwens het gevoel heb dat hij nog wel een aantal km verder kan als er geen begrenzer op zat. Zo'n 230 km/h.

En dan nog iets over die opgegeven topsnelheid van 210km/h van de standaard Volvo. Ik had ooit ergens gehoord dat dit komt omdat Volvo er banden onder gooit die maar tot 210km/h geschikt zijn. Ik heb er nu winterbanden onder zitten die tot 240km/h kunnen en toch gaat de teller niet verder dan 220km/h (dus zo'n 210 échte km/h). Dus het banden verhaal is een sprookje neem ik aan, of weet iemand hier ook meer van?

Geplaatst: 29.12.2006 - 11:45
door mehrzahl
Die topsnelheid is begrensd om de motor te sparen heb ik me laten vertellen. Bij 4450 toeren is het afgelopen en een D5 (163 pk) hoort dan ongeveer 225 km/h aan te wijzen op de teller. Chiptuning haalt niks uit, getuige de ervaringen die op Duitse fora te lezen zijn.
De nieuwe D5 heeft een 6-bak, en die haalt 245 op de teller. Het bandenverhaal gaat hier dus helemaal niet op...

Geplaatst: 29.12.2006 - 12:44
door Sjaak Trekhaak
Deze is ook modeljaar 2006 (2.4D 163PK) en heeft ook een 6-bak. Dat zou betekenen dat ik na chiptuning waarschijnlijk na de 220 nog effe door kan gaan?