Pagina 4 van 4
Geplaatst: 28.09.2007 - 23:09
door mauclau
drive_a_legend schreef:Gat het feitelijk over resetten van BC of enkel over het servicelampje?
Als het het eerste is, lijkt het redelijk (foutcodes etc)
Als het het laatste is, dien je dat m.i. vooraf gevraagd te hebben - aangezien het een louter "cosmetisch" karakter heeft. Daar dan bovendien geld voor vragen is teveel. Ik zou eisen dat ze op dat vlak de auto in afgeleverde staat herstellen. Ikzelf rijd nooit zonder dat lampje!

Enkel het service lampje...............
Geplaatst: 05.10.2007 - 11:59
door mauclau
Hoi,
nou, daar ben ik dan met het antwoord van de garage.
Zoals ik al zei, ik denk dat ik er wel uitkom met de garage, en wat blijkt...........dat klopt.
Na aangeven wat ik ervan vond bleek dat op de bon van de werkplaats stond dat er een diagnose was gemaakt en er een reset was gedaan. Vrij algemeen dus.
De garagehouder gaf aan dat hiervoor wel gerekend werd (immers, dure specialistische apparatuur).
Maar.................uiteraard in dit geval niet. Hij zei zelf "je komt tenslotte omdat dat service lampje brandt, dus logisch dat wij dat uitzetten, want zodoende kom je volgende keer weer voor een beurt"
Kortom, een misverstand (op papier) tussen administratie en monteur.
Duidelijk verhaal, ik kreeg direkt mijn centjes terug, een kop koffie en we hebben erom gelachen!
Hulde !
Geplaatst: 24.11.2007 - 13:22
door +++t blijft behelpen+++
Kijk, en zo kan het ook.
Want 27,50 voor drie klikjes is iets wat op diefstal lijkt.
en die dure apparatuur zit al in het uurtarief van, wat is het tegenwoordig, 80 euro?
Geplaatst: 17.09.2008 - 23:37
door degids
AlexV70 schreef:Ik heb al heel lang XP op mijn computer en ik betaal nooit voor een update of oplossing ivm foutmelding.
Ik verbaas mij er dan ook iedere keer weer over, dat ik dit bij Volvo wel moet betalen.
Kan iemand mij het verschil uitleggen?
De CD of DVD met de installatiebestanden van Windows is van jou. De software instantie (je installatie op je computer) is dus NIET van jou. Je hebt slechts een licentie, een gebruiksrecht. Maar het mooie daarvan is, is dat je ook daadwerkelijk recht hebt op gebruik. Dus als er een fout in zit waardoor jouw gebruiksgenot (om het zo maar even te zeggen) verminderd of zelfs weggenomen wordt, zijn ze wel verplicht om dat in ere te herstellen. Vandaar de gratis critical updates van Windows.
Geplaatst: 18.09.2008 - 21:44
door e_knook
Vorige keer dat er bij mij een melding aanging ben ik even naar de Volvo dealer in Oud- Beijerland gereden die hebben het gratis gedaan zonder gezeur 30 seconden werk+-
Geplaatst: 18.09.2008 - 21:48
door Gast
degids schreef:AlexV70 schreef:Ik heb al heel lang XP op mijn computer en ik betaal nooit voor een update of oplossing ivm foutmelding.
Ik verbaas mij er dan ook iedere keer weer over, dat ik dit bij Volvo wel moet betalen.
Kan iemand mij het verschil uitleggen?
De CD of DVD met de installatiebestanden van Windows is van jou. De software instantie (je installatie op je computer) is dus NIET van jou. Je hebt slechts een licentie, een gebruiksrecht. Maar het mooie daarvan is, is dat je ook daadwerkelijk recht hebt op gebruik. Dus als er een fout in zit waardoor jouw gebruiksgenot (om het zo maar even te zeggen) verminderd of zelfs weggenomen wordt, zijn ze wel verplicht om dat in ere te herstellen. Vandaar de gratis critical updates van Windows.
Duidelijk verhaal, maar ik zie geen verschil met de software van Volvo.
Oja wat op mijn computer staat is van mij, ik ben er in ieder geval juridisch verantwoordelijk voor, net als mijn auto.
Het blijkt dat er nogal eens een update nodig is op een Volvo, dan heeft er blijkbaar een foutje in gezeten of is verbeterd ten gunste van onze Volvo's.
Naar mijn bescheiden mening dient dit dan ook GRATIS te zijn.
Ik, of de vorige eigenaar (XP licentie kan je ook verkopen) hebben namelijk al eens betaald voor de software.
Het blijft dus een parchtige melkkoe voor Volvo.
Wij zijn het dus niet helemaal eens.

Geplaatst: 09.01.2009 - 12:10
door denkweb
Godzijdank is er een OBD-kastje op mijn werk; zo kun je ook zonder de facturen van de dealer nog eens wat uitproberen... Ook ik ben van mening dat een diagnose door de dealer niet in rekening gebracht zou moeten worden wanneer het voertuig ook het reguliere onderhoud aldaar geniet.
Geplaatst: 28.01.2009 - 23:25
door draadloos
tuurlijk vraagt een dealer / garage er geld voor, al eens gekeken wat zo'n universele boschtester kost, met de nodige software update's erbij ?
Als je geen discussie wilt over de prijs, spreek je die van te voren af. Alle werkzaamheden die ik zelf niet wil doen aan mijn auto, besteedt ik uit. Ik weet hoeveel tijd men er gemiddeld aan kwijt is, en kan dus goed beoordelen wat het mag kosten. Ik krijg bij mijn garage altijd een vaste prijs, dus geen verassingen.
Mochten er onverhoopt problemen zijn, dan belt men, en beslis ik dan, ook weer voor de afgesproken prijs, of ze het maken of niet. Werkt perfect zo.
Grts.
p.s. normaal ben ik geen Bart Simpson fan, maar deze keer heeft hij wel gelijk vind ik (persoonlijke mening, dus val me er niet op aan.)
Geplaatst: 14.03.2009 - 00:51
door omega
ach, reactie op de dealer prijzen, natuurlijk terecht gezien de investeringen dat er voor mag worden betaald, maar het volgende: auto is duits, met ned. B.C. en duits licht (dus geen automatisch). Heb als eigenaar zelf het middenconsole verwijderd om lampjes te vervangen (ergo: airbagstoring). Naar de dealer om deze te resetten en het Aut. licht aan te zetten. 1 Minuut reset airbag, daarna nog 35 min. "proberen" Aut. licht aan te zetten. Wel uitspraken van "lichtschakelaar is defect"enzo. maar geen soulaas. Hoewel ik via dit Forum wist dat het geen update maar een:" ON or OFF" wijziging zou zijn welke ik ook vertelde aan hun. Rekening E. 40,00 voor half werk. Later de week contact met ze opgenomen dat het echt!!! niet zo moeilijk kon zijn, ze wilden er nog wel eens over "vergaderen tijdens de koffie". Plots een idee van mij, een Volvo-specialist met VIDA installeerde voor E. 0,00 binnen 1 minuut mijn Aut. licht.
Ik ben geen handje-op-de-knip maar betaal liever wel voor "echt waar voor mijn geld".
Geplaatst: 16.10.2009 - 18:37
door Tino
hallo allemaal allereerst bedankt voor de tip om het service lampje te re-setten
Mijn S80 heeft 2000 km geleden een servicebeurt gehad en ik vrees dat men vergeten is om alles te re-setten
voor dit soort nuttige informatie heb ik mij aangemeld ::?
Tino
volvo s80 WASA limited edition 2.4