Dat zijn teminste nette prijzen.Kroon schreef:Zo koste een liter diesel op 18 mei 2003 maar € 0.639
Reed vanmiddag langs een Shell/Terberg pompstation in IJsselstein en zag dat een liter daar boven de 1 euro 50 kost.
Dat zijn teminste nette prijzen.Kroon schreef:Zo koste een liter diesel op 18 mei 2003 maar € 0.639
Erg laag in toeren rijden is ook niet voordelig: bij constante snelheid is 1500-1600 toeren (~60 in z'n 4, ~80 in z'n 5, bij mij) het zuinigst, lager en hoger doet het verbruik toenemen. dan geeft de BC, beetje afhankelijk van de wind, wel < 3l/100 km......edraket schreef:Ik heb wel eens geprobeerd zo zuinig mogelijk te rijden. Dus met 90 op de rechterbaan, en met optrekken enzo ook zo snel mogelijk door naar de hoogste versnelling. Kwam toen echt niet verder dan 1:18. Zuiniger zou echt niet mogelijk zijn geweest zonder het overige verkeer te hinderen.
Overigens is zo vroeg opschakelen niet zo goed voor de auto. Met name het vliegwiel krijgt dan aardig op zijn flikker (afhankelijk van hoezwaar je rechtervoet is). Ik schakel zo bij 2500-3000 toeren.