Een D5 Momentum uit 2005 voor € 28.500,= is dat goedkoop?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

De Base's en kinetic's zijn iig gelijk gespecificeerd
Volvo for life
Gast

bart simpson schreef:Een C30 D5 geartronic kost in Duitsland € 23.437,-- ex belastingen waar deze in Nederland € 22.747,18 kost, zie nog niet een reden om hard hollend naar Duitsland te gaan (andersom zie ik meer logica).
Kan zijn, maar waarom kosten ze 2e hands in Duitsland dan zoveel minder?
Ga me niet vertellen dat die Duitsers veel meer afschrijven.
Volgens mij heeft het te maken met het optiepakket.
En als wij deze auto's dan importeren, hebben we weer een voordeel met de BPM.

Idd @xc90t6, had ik even gemist.
Ze staan er trouwens ook nog wel goedkoper, als je geen RTI in je verlanglijst hebt staan. :P
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

AlexV70 schreef:
bart simpson schreef:Een C30 D5 geartronic kost in Duitsland € 23.437,-- ex belastingen waar deze in Nederland € 22.747,18 kost, zie nog niet een reden om hard hollend naar Duitsland te gaan (andersom zie ik meer logica).
Kan zijn, maar waarom kosten ze 2e hands in Duitsland dan zoveel minder?
Ga me niet vertellen dat die Duitsers veel meer afschrijven.
Volgens mij heeft het te maken met het optiepakket.
En als wij deze auto's dan importeren, hebben we weer een voordeel met de BPM
Neem de moeite eens om de specs op beide prijslijsten met elkaar te vergelijken, er zit helemaal niet zoveel verschil in die specs als menigeen aanneemt.
Veel van die 6 maanden oude auto's zijn overigens ex rentals.
Gast

Ik heb het over auto's van 2 tot 3 jaar oud. Met ± 120.000 op de klok.
Die auto's kan ik NL niet kopen voor Duitse prijzen.
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Hoi,

Uitleg is simpel.

Een C30 D5 Summum Geartr. kost in Nederland netto, dus zonder bpm en zonder BTW bv € 26.000.
Daar komt 45,2% BMP bij=€ 12.000!! Samen € 38.000.-
Dan nog 19% BTW over € 26.000= € 5.000,-
Totaal ----------
€ 43.000,--


In Duitsland kost die auto netto meer bv €29.000,-
Daar komt BTW bij 19 % € 5500,-
BPM kent men niet 0,-
Totaal ---------
€34.000

Da's de eerste € 9.000 euro verschil.

Je kunt bij alle fabrikanten stellen, dat als er meer belastingen er op een auto zit, bij ons dus netto + 45,2% en nog eens 19% over de netto prijs, de netto
verkoop prijs kunstmatig "laag" wordt gehouden.
Dit om nog extremere prijsverschillen te vermijden en om de handel te beschermen.
Daarom is de auto in Duitsland netto duurder maar de uiteindelijke verkoopprijs is wel veel lager door het ontbreken van BPM.

Importeren is dan ook pas interessant als je in Nederland niet meer de volledige
BPM verschuldigd bent. Zie de tabel

Hoe oud is uw voertuig? percentage vermindering op de BPM

Minder dan een maand 4%
Een maand of meer, maar minder dan twee maanden 7%
Twee maanden of meer, maar minder dan drie maanden 10%
Drie maanden of meer, maar minder dan zes maanden 15%
Zes maanden of meer, maar minder dan 1 jaar 24%
1 jaar of meer, maar minder dan 2 jaar 37%
2 jaar of meer, maar minder dan 3 jaar 47%
3 jaar of meer, maar minder dan 4 jaar 57%
4 jaar of meer, maar minder dan 5 jaar 66%
5 jaar of meer, maar minder dan 6 jaar 72%
6 jaar of meer, maar minder dan 7 jaar 77%
7 jaar of meer, maar minder dan 8 jaar 82%
8 jaar of meer, maar minder dan 9 jaar 86%
9 jaar of meer, maar minder dan 25 jaar 90%
25 jaar of meer 100%

Nemen we de C30 D5 als voorbeeld, dan betaal je bij import van een min. 1 jaar oude C30 D5 geen € 12.000 BPM maar dit bedrag minus de BPM korting.
€ 12.000 - 37% = € 7500 BPM en da's toch € 4500,- minder BPM.


Voor een Belg,Duitser enz.is het weer interessant om in Nederland een auto te kopen!!!!!
De netto prijs is in Nederland de laagste van Europa, en een mede-europeaan betaald dus onze,lagere, netto +de zelfde BTW.
Echt leuk is het pas na 3 jaar, maar ja waar een C30 van 3 jaar oud te vinden :P

Hoe houdt je markt in stand?


BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

AlexV70 schreef:Niet als je alles er tijdelijk uit haalt. :P
Werkt niet helemaal zo simpel, aan de hand van het chassisnr. kan de douane zien hoe de auto de fabriek heeft verlaten.
Dus je radio, LM velgen enz demonteren heeft weinig kans van slagen, aan de andere kant wie niet waagt die niet wint

BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gast

bartv70 schreef:
AlexV70 schreef:Niet als je alles er tijdelijk uit haalt. :P
Werkt niet helemaal zo simpel, aan de hand van het chassisnr. kan de douane zien hoe de auto de fabriek heeft verlaten.
Dus je radio, LM velgen enz demonteren heeft weinig kans van slagen, aan de andere kant wie niet waagt die niet wint

BartV70
Dat is niet juist.
In mijn omgeving meerdere gesproken. Het gaat er om wat er in zit, op moment van inklaren.
Als de "vorige eigenaar" dit er af/uit heeft gehaald, dan zit dit er gewoon niet meer in.
Nog nooit gehoord dat de Douane keek naar chassisnr. ivm opties. Ik betwijfel ook dat ze dit kunnen.
Daarbij komt dat de douane vaak helemaal niet kijkt naar de auto.
Als je er ook nog een berekening bij hebt, zijn ze helemaal blij.
Scheelt hun weer werk, want ze hebben het smoor druk.

Leuke berekening trouwens! :wink:
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ze kunnen idd aan de hand van een chassisnummer de af fabrieksconfiguratie terug vinden, ze doen het alleen nog niet daar ze het teveel werk vinden.
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Hoi,

In April j.l mijn auto in Roosendaal bij de RDW/Douane gebracht.
Douanier kwam met een keurig lijstje in en rondom de auto kijken,zelfs
de trekhaak die er op zit viel hem op, "he, die is niet standaard maar wel
origineel Volvo, die kan eraf"
De douanier heeft hem van mijn lijst met opties geschrapt als zijnde
niet af fabriek gemonteerd.
Klopt inderdaad dat er veel verschil is tussen RDW/Douane kantoren en
waarschijnlijk ook wel van douaniers

BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Bijkomend voordeel van de gebruikte wagens bij onze oosterburen is dat een diesel daar minder op een voetstuk staat als hier. Hier worden diesels door de gebruikte markt onevenredig duurderder t.o.v. benzineuitvoeringen. Hoge km-standen verlagen de prijs ook niet veel meer, onder het mom van : "och meneer, het is een diesel. Die kan zeer hoge km-standen aan."

Ik dacht trouwens dat wij hier de BTW op een nieuwe auto niet betalen over de netto prijs, maar over de netto prijs + BPM. Je betaald dus belasting over belasting. Typisch Nederlands.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 15264
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

@Erwin,
Ik ben de weg ff kwijt op dit topic.
wat heb je nu gedaan?

OPmerking:
Ik weet van ervaringen hier aan de grens dat afhankelijk van dag tijd en douanier de BPM beschikking kan verschillen.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Oceanracer schreef:Bijkomend voordeel van de gebruikte wagens bij onze oosterburen is dat een diesel daar minder op een voetstuk staat als hier. Hier worden diesels door de gebruikte markt onevenredig duurderder t.o.v. benzineuitvoeringen. Hoge km-standen verlagen de prijs ook niet veel meer, onder het mom van : "och meneer, het is een diesel. Die kan zeer hoge km-standen aan."

Ik dacht trouwens dat wij hier de BTW op een nieuwe auto niet betalen over de netto prijs, maar over de netto prijs + BPM. Je betaald dus belasting over belasting. Typisch Nederlands.
Hoi

Btw wordt berekent over de netto prijs ex BPM
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
oudegroen
3rd Gear member
Berichten: 486
Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
Locatie: Soest
Contacteer:

http://www.viggen.nl/?id=occasion&item=377

En eeh, wat dacht je van deze: véél minder kilometers én ook nog een Volvo telefoon. Met een beetje onderhandelen moet je die voor pak 'm beet € 25k toch kunnen krijgen...
Joost

V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km



......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Bover schreef:@Erwin,
Ik ben de weg ff kwijt op dit topic.
wat heb je nu gedaan?
Haha, dat kan ik mij voorstellen. Dit topic begint een eigen leventje te leiden. Maar dat geeft niet, levert altijd extra kennis op.

Maar ik was dus een V70 D5 tegen gekomen. Daarover is dit topic gestart. Nou bleek echter (afgelopen vrijdag) dat deze wagen was voorzien van een donker interieur en dat wil ik niet. Vandaar dat hij voor mij afviel. Ik zie wel wat er op me af komt. Ik heb er ook geen haast mee. Maar gezien de prijs en uitvoering leek mij deze wagen niet verkeerd. Het bleek echter een duitse wagen te zijn, vandaar dat we nu een beetje bij het importverhaal zijn beland.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Deze staat bij Viggen http://www.viggen.nl/?id=occasion&item=379 en
in Italie http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=112091784

Hier komt alles wel overeen

BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Oceanracer schreef:Ik dacht trouwens dat wij hier de BTW op een nieuwe auto niet betalen over de netto prijs, maar over de netto prijs + BPM. Je betaald dus belasting over belasting. Typisch Nederlands.
Nederland betaald BTW uilsluitend over de nettoprijs, BTW werd ooit wel geheven over de BVB maar die BVB werd omdat je geen belasting over belasting mag heffen vervangen door de BPM dat een vast getal werd ipv een percentage
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

bart simpson schreef:
Oceanracer schreef:Ik dacht trouwens dat wij hier de BTW op een nieuwe auto niet betalen over de netto prijs, maar over de netto prijs + BPM. Je betaald dus belasting over belasting. Typisch Nederlands.
Nederland betaald BTW uilsluitend over de nettoprijs, BTW werd ooit wel geheven over de BVB maar die BVB werd omdat je geen belasting over belasting mag heffen vervangen door de BPM dat een vast getal werd ipv een percentage
Aha, duidelijk. Ik zat in elk geval in de buurt. Alleen bleek mijn kennis niet meer helemaal van deze tijd. :razz:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
PJR
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 04.10.2007 - 16:08
Locatie: Alphen a/d Rijn

Dit is naar mijn idee een interessant topic aan het worden. Elkaar helpen bij het uitzoeken en het aanschaffen van een serieuze occasion bij een betrouwbare handelaar stelt op deze manier tenminste wat voor.

Ik vind het overigens niet verwonderlijk dat de km-stand bij de BMW wel klopt, want vanaf 1999/2000 slaat de auto zelf alle storingen op die zich bij een bepaalde km-stand voordoen. Ik weet niet of een dergelijke "administratie" ook bij (de iets oudere) Volvo's voorkomt. Ik denk echter van niet, want ik heb begrepen dat mijn v70 ook de km-stand niet opslaat waarbij eventuele storingen zijn opgetreden. Van de S80 weet ik inmiddels zeker dat de km-stand niet wordt opgeslagen.
Het is bij de bmw dan ook tamelijk snel bekeken of de data in de auto overeenstemt met de gepresenteerde km-stand. Boekjes zijn immers heel eenvoudig aan te passen en een nieuw boekje is heel gemakkelijk voor handen.

Een vriend van mij heeft in 2002 een 1,5 jaar oude BMW 330d in Duitsland aangeschaft en bij de RDW hebben ze toen lang niet alle opties meegenomen bij de bepaling van de te betalen BPM. De auto bleek echter een ruime 50.000 km meer gereden te hebben dan dat wij dachten. Dit bleek bij de BMW-dealer tijdens het uitlezen.

Toch hadden wij ons huiswerk aardig gedaan dachten wij toen. Boekjes aanwezig en de eerste eigenaar gebeld, die aangaf dat de auto op tijd zijn onderhoud had gehad.

Zoals Bartv70 heeft laten zien blijkt maar weer dat je beter eerst hier je vragen kunt stellen. Misschien ben ik zelfs te naïef om te denken dat je alleen bij nieuwe auto's niet zo goed meer hoeft op te letten. (alhoewel als je hoort hoe en wie soms de auto's transporteren) ::(
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33163
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Dit is ook wel leuk!
Klikkkkkkkkkkk
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gast

Oceanracer schreef:Ik kwam bij toeval deze advertentie tegen. Helaas zonder foto, maar verder veel info. Graag jullie mening over de vraagprijs t.o.v. de uitvoering.

Kijk even

Gr, Erwin
Erwin, heb je hem toch gekocht? :P (staat niet meer op Marktplaats)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”