Een D5 Momentum uit 2005 voor € 28.500,= is dat goedkoop?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De Base's en kinetic's zijn iig gelijk gespecificeerd
Volvo for life
-
Gast
Kan zijn, maar waarom kosten ze 2e hands in Duitsland dan zoveel minder?bart simpson schreef:Een C30 D5 geartronic kost in Duitsland € 23.437,-- ex belastingen waar deze in Nederland € 22.747,18 kost, zie nog niet een reden om hard hollend naar Duitsland te gaan (andersom zie ik meer logica).
Ga me niet vertellen dat die Duitsers veel meer afschrijven.
Volgens mij heeft het te maken met het optiepakket.
En als wij deze auto's dan importeren, hebben we weer een voordeel met de BPM.
Idd @xc90t6, had ik even gemist.
Ze staan er trouwens ook nog wel goedkoper, als je geen RTI in je verlanglijst hebt staan.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Neem de moeite eens om de specs op beide prijslijsten met elkaar te vergelijken, er zit helemaal niet zoveel verschil in die specs als menigeen aanneemt.AlexV70 schreef:Kan zijn, maar waarom kosten ze 2e hands in Duitsland dan zoveel minder?bart simpson schreef:Een C30 D5 geartronic kost in Duitsland € 23.437,-- ex belastingen waar deze in Nederland € 22.747,18 kost, zie nog niet een reden om hard hollend naar Duitsland te gaan (andersom zie ik meer logica).
Ga me niet vertellen dat die Duitsers veel meer afschrijven.
Volgens mij heeft het te maken met het optiepakket.
En als wij deze auto's dan importeren, hebben we weer een voordeel met de BPM
Veel van die 6 maanden oude auto's zijn overigens ex rentals.
-
Gast
Ik heb het over auto's van 2 tot 3 jaar oud. Met ± 120.000 op de klok.
Die auto's kan ik NL niet kopen voor Duitse prijzen.
Die auto's kan ik NL niet kopen voor Duitse prijzen.
-
bartv70
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Hoi,
Uitleg is simpel.
Een C30 D5 Summum Geartr. kost in Nederland netto, dus zonder bpm en zonder BTW bv € 26.000.
Daar komt 45,2% BMP bij=€ 12.000!! Samen € 38.000.-
Dan nog 19% BTW over € 26.000= € 5.000,-
Totaal ----------
€ 43.000,--
In Duitsland kost die auto netto meer bv €29.000,-
Daar komt BTW bij 19 % € 5500,-
BPM kent men niet 0,-
Totaal ---------
€34.000
Da's de eerste € 9.000 euro verschil.
Je kunt bij alle fabrikanten stellen, dat als er meer belastingen er op een auto zit, bij ons dus netto + 45,2% en nog eens 19% over de netto prijs, de netto
verkoop prijs kunstmatig "laag" wordt gehouden.
Dit om nog extremere prijsverschillen te vermijden en om de handel te beschermen.
Daarom is de auto in Duitsland netto duurder maar de uiteindelijke verkoopprijs is wel veel lager door het ontbreken van BPM.
Importeren is dan ook pas interessant als je in Nederland niet meer de volledige
BPM verschuldigd bent. Zie de tabel
Hoe oud is uw voertuig? percentage vermindering op de BPM
Minder dan een maand 4%
Een maand of meer, maar minder dan twee maanden 7%
Twee maanden of meer, maar minder dan drie maanden 10%
Drie maanden of meer, maar minder dan zes maanden 15%
Zes maanden of meer, maar minder dan 1 jaar 24%
1 jaar of meer, maar minder dan 2 jaar 37%
2 jaar of meer, maar minder dan 3 jaar 47%
3 jaar of meer, maar minder dan 4 jaar 57%
4 jaar of meer, maar minder dan 5 jaar 66%
5 jaar of meer, maar minder dan 6 jaar 72%
6 jaar of meer, maar minder dan 7 jaar 77%
7 jaar of meer, maar minder dan 8 jaar 82%
8 jaar of meer, maar minder dan 9 jaar 86%
9 jaar of meer, maar minder dan 25 jaar 90%
25 jaar of meer 100%
Nemen we de C30 D5 als voorbeeld, dan betaal je bij import van een min. 1 jaar oude C30 D5 geen € 12.000 BPM maar dit bedrag minus de BPM korting.
€ 12.000 - 37% = € 7500 BPM en da's toch € 4500,- minder BPM.
Voor een Belg,Duitser enz.is het weer interessant om in Nederland een auto te kopen!!!!!
De netto prijs is in Nederland de laagste van Europa, en een mede-europeaan betaald dus onze,lagere, netto +de zelfde BTW.
Echt leuk is het pas na 3 jaar, maar ja waar een C30 van 3 jaar oud te vinden
Hoe houdt je markt in stand?
BartV70
Uitleg is simpel.
Een C30 D5 Summum Geartr. kost in Nederland netto, dus zonder bpm en zonder BTW bv € 26.000.
Daar komt 45,2% BMP bij=€ 12.000!! Samen € 38.000.-
Dan nog 19% BTW over € 26.000= € 5.000,-
Totaal ----------
€ 43.000,--
In Duitsland kost die auto netto meer bv €29.000,-
Daar komt BTW bij 19 % € 5500,-
BPM kent men niet 0,-
Totaal ---------
€34.000
Da's de eerste € 9.000 euro verschil.
Je kunt bij alle fabrikanten stellen, dat als er meer belastingen er op een auto zit, bij ons dus netto + 45,2% en nog eens 19% over de netto prijs, de netto
verkoop prijs kunstmatig "laag" wordt gehouden.
Dit om nog extremere prijsverschillen te vermijden en om de handel te beschermen.
Daarom is de auto in Duitsland netto duurder maar de uiteindelijke verkoopprijs is wel veel lager door het ontbreken van BPM.
Importeren is dan ook pas interessant als je in Nederland niet meer de volledige
BPM verschuldigd bent. Zie de tabel
Hoe oud is uw voertuig? percentage vermindering op de BPM
Minder dan een maand 4%
Een maand of meer, maar minder dan twee maanden 7%
Twee maanden of meer, maar minder dan drie maanden 10%
Drie maanden of meer, maar minder dan zes maanden 15%
Zes maanden of meer, maar minder dan 1 jaar 24%
1 jaar of meer, maar minder dan 2 jaar 37%
2 jaar of meer, maar minder dan 3 jaar 47%
3 jaar of meer, maar minder dan 4 jaar 57%
4 jaar of meer, maar minder dan 5 jaar 66%
5 jaar of meer, maar minder dan 6 jaar 72%
6 jaar of meer, maar minder dan 7 jaar 77%
7 jaar of meer, maar minder dan 8 jaar 82%
8 jaar of meer, maar minder dan 9 jaar 86%
9 jaar of meer, maar minder dan 25 jaar 90%
25 jaar of meer 100%
Nemen we de C30 D5 als voorbeeld, dan betaal je bij import van een min. 1 jaar oude C30 D5 geen € 12.000 BPM maar dit bedrag minus de BPM korting.
€ 12.000 - 37% = € 7500 BPM en da's toch € 4500,- minder BPM.
Voor een Belg,Duitser enz.is het weer interessant om in Nederland een auto te kopen!!!!!
De netto prijs is in Nederland de laagste van Europa, en een mede-europeaan betaald dus onze,lagere, netto +de zelfde BTW.
Echt leuk is het pas na 3 jaar, maar ja waar een C30 van 3 jaar oud te vinden
Hoe houdt je markt in stand?
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
bartv70
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Werkt niet helemaal zo simpel, aan de hand van het chassisnr. kan de douane zien hoe de auto de fabriek heeft verlaten.AlexV70 schreef:Niet als je alles er tijdelijk uit haalt.
Dus je radio, LM velgen enz demonteren heeft weinig kans van slagen, aan de andere kant wie niet waagt die niet wint
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
Gast
Dat is niet juist.bartv70 schreef:Werkt niet helemaal zo simpel, aan de hand van het chassisnr. kan de douane zien hoe de auto de fabriek heeft verlaten.AlexV70 schreef:Niet als je alles er tijdelijk uit haalt.
Dus je radio, LM velgen enz demonteren heeft weinig kans van slagen, aan de andere kant wie niet waagt die niet wint
BartV70
In mijn omgeving meerdere gesproken. Het gaat er om wat er in zit, op moment van inklaren.
Als de "vorige eigenaar" dit er af/uit heeft gehaald, dan zit dit er gewoon niet meer in.
Nog nooit gehoord dat de Douane keek naar chassisnr. ivm opties. Ik betwijfel ook dat ze dit kunnen.
Daarbij komt dat de douane vaak helemaal niet kijkt naar de auto.
Als je er ook nog een berekening bij hebt, zijn ze helemaal blij.
Scheelt hun weer werk, want ze hebben het smoor druk.
Leuke berekening trouwens!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ze kunnen idd aan de hand van een chassisnummer de af fabrieksconfiguratie terug vinden, ze doen het alleen nog niet daar ze het teveel werk vinden.
-
bartv70
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Hoi,
In April j.l mijn auto in Roosendaal bij de RDW/Douane gebracht.
Douanier kwam met een keurig lijstje in en rondom de auto kijken,zelfs
de trekhaak die er op zit viel hem op, "he, die is niet standaard maar wel
origineel Volvo, die kan eraf"
De douanier heeft hem van mijn lijst met opties geschrapt als zijnde
niet af fabriek gemonteerd.
Klopt inderdaad dat er veel verschil is tussen RDW/Douane kantoren en
waarschijnlijk ook wel van douaniers
BartV70
In April j.l mijn auto in Roosendaal bij de RDW/Douane gebracht.
Douanier kwam met een keurig lijstje in en rondom de auto kijken,zelfs
de trekhaak die er op zit viel hem op, "he, die is niet standaard maar wel
origineel Volvo, die kan eraf"
De douanier heeft hem van mijn lijst met opties geschrapt als zijnde
niet af fabriek gemonteerd.
Klopt inderdaad dat er veel verschil is tussen RDW/Douane kantoren en
waarschijnlijk ook wel van douaniers
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Bijkomend voordeel van de gebruikte wagens bij onze oosterburen is dat een diesel daar minder op een voetstuk staat als hier. Hier worden diesels door de gebruikte markt onevenredig duurderder t.o.v. benzineuitvoeringen. Hoge km-standen verlagen de prijs ook niet veel meer, onder het mom van : "och meneer, het is een diesel. Die kan zeer hoge km-standen aan."
Ik dacht trouwens dat wij hier de BTW op een nieuwe auto niet betalen over de netto prijs, maar over de netto prijs + BPM. Je betaald dus belasting over belasting. Typisch Nederlands.
Ik dacht trouwens dat wij hier de BTW op een nieuwe auto niet betalen over de netto prijs, maar over de netto prijs + BPM. Je betaald dus belasting over belasting. Typisch Nederlands.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 15264
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
@Erwin,
Ik ben de weg ff kwijt op dit topic.
wat heb je nu gedaan?
OPmerking:
Ik weet van ervaringen hier aan de grens dat afhankelijk van dag tijd en douanier de BPM beschikking kan verschillen.
Ik ben de weg ff kwijt op dit topic.
wat heb je nu gedaan?
OPmerking:
Ik weet van ervaringen hier aan de grens dat afhankelijk van dag tijd en douanier de BPM beschikking kan verschillen.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
-
bartv70
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
HoiOceanracer schreef:Bijkomend voordeel van de gebruikte wagens bij onze oosterburen is dat een diesel daar minder op een voetstuk staat als hier. Hier worden diesels door de gebruikte markt onevenredig duurderder t.o.v. benzineuitvoeringen. Hoge km-standen verlagen de prijs ook niet veel meer, onder het mom van : "och meneer, het is een diesel. Die kan zeer hoge km-standen aan."
Ik dacht trouwens dat wij hier de BTW op een nieuwe auto niet betalen over de netto prijs, maar over de netto prijs + BPM. Je betaald dus belasting over belasting. Typisch Nederlands.
Btw wordt berekent over de netto prijs ex BPM
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
http://www.viggen.nl/?id=occasion&item=377
En eeh, wat dacht je van deze: véél minder kilometers én ook nog een Volvo telefoon. Met een beetje onderhandelen moet je die voor pak 'm beet € 25k toch kunnen krijgen...
En eeh, wat dacht je van deze: véél minder kilometers én ook nog een Volvo telefoon. Met een beetje onderhandelen moet je die voor pak 'm beet € 25k toch kunnen krijgen...
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Haha, dat kan ik mij voorstellen. Dit topic begint een eigen leventje te leiden. Maar dat geeft niet, levert altijd extra kennis op.Bover schreef:@Erwin,
Ik ben de weg ff kwijt op dit topic.
wat heb je nu gedaan?
Maar ik was dus een V70 D5 tegen gekomen. Daarover is dit topic gestart. Nou bleek echter (afgelopen vrijdag) dat deze wagen was voorzien van een donker interieur en dat wil ik niet. Vandaar dat hij voor mij afviel. Ik zie wel wat er op me af komt. Ik heb er ook geen haast mee. Maar gezien de prijs en uitvoering leek mij deze wagen niet verkeerd. Het bleek echter een duitse wagen te zijn, vandaar dat we nu een beetje bij het importverhaal zijn beland.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
bartv70
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Deze staat bij Viggen http://www.viggen.nl/?id=occasion&item=379 en
in Italie http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=112091784
Hier komt alles wel overeen
BartV70
in Italie http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=112091784
Hier komt alles wel overeen
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Nederland betaald BTW uilsluitend over de nettoprijs, BTW werd ooit wel geheven over de BVB maar die BVB werd omdat je geen belasting over belasting mag heffen vervangen door de BPM dat een vast getal werd ipv een percentageOceanracer schreef:Ik dacht trouwens dat wij hier de BTW op een nieuwe auto niet betalen over de netto prijs, maar over de netto prijs + BPM. Je betaald dus belasting over belasting. Typisch Nederlands.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Aha, duidelijk. Ik zat in elk geval in de buurt. Alleen bleek mijn kennis niet meer helemaal van deze tijd. :razz:bart simpson schreef:Nederland betaald BTW uilsluitend over de nettoprijs, BTW werd ooit wel geheven over de BVB maar die BVB werd omdat je geen belasting over belasting mag heffen vervangen door de BPM dat een vast getal werd ipv een percentageOceanracer schreef:Ik dacht trouwens dat wij hier de BTW op een nieuwe auto niet betalen over de netto prijs, maar over de netto prijs + BPM. Je betaald dus belasting over belasting. Typisch Nederlands.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- PJR
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 04.10.2007 - 16:08
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Dit is naar mijn idee een interessant topic aan het worden. Elkaar helpen bij het uitzoeken en het aanschaffen van een serieuze occasion bij een betrouwbare handelaar stelt op deze manier tenminste wat voor.
Ik vind het overigens niet verwonderlijk dat de km-stand bij de BMW wel klopt, want vanaf 1999/2000 slaat de auto zelf alle storingen op die zich bij een bepaalde km-stand voordoen. Ik weet niet of een dergelijke "administratie" ook bij (de iets oudere) Volvo's voorkomt. Ik denk echter van niet, want ik heb begrepen dat mijn v70 ook de km-stand niet opslaat waarbij eventuele storingen zijn opgetreden. Van de S80 weet ik inmiddels zeker dat de km-stand niet wordt opgeslagen.
Het is bij de bmw dan ook tamelijk snel bekeken of de data in de auto overeenstemt met de gepresenteerde km-stand. Boekjes zijn immers heel eenvoudig aan te passen en een nieuw boekje is heel gemakkelijk voor handen.
Een vriend van mij heeft in 2002 een 1,5 jaar oude BMW 330d in Duitsland aangeschaft en bij de RDW hebben ze toen lang niet alle opties meegenomen bij de bepaling van de te betalen BPM. De auto bleek echter een ruime 50.000 km meer gereden te hebben dan dat wij dachten. Dit bleek bij de BMW-dealer tijdens het uitlezen.
Toch hadden wij ons huiswerk aardig gedaan dachten wij toen. Boekjes aanwezig en de eerste eigenaar gebeld, die aangaf dat de auto op tijd zijn onderhoud had gehad.
Zoals Bartv70 heeft laten zien blijkt maar weer dat je beter eerst hier je vragen kunt stellen. Misschien ben ik zelfs te naïef om te denken dat je alleen bij nieuwe auto's niet zo goed meer hoeft op te letten. (alhoewel als je hoort hoe en wie soms de auto's transporteren) ::(
Ik vind het overigens niet verwonderlijk dat de km-stand bij de BMW wel klopt, want vanaf 1999/2000 slaat de auto zelf alle storingen op die zich bij een bepaalde km-stand voordoen. Ik weet niet of een dergelijke "administratie" ook bij (de iets oudere) Volvo's voorkomt. Ik denk echter van niet, want ik heb begrepen dat mijn v70 ook de km-stand niet opslaat waarbij eventuele storingen zijn opgetreden. Van de S80 weet ik inmiddels zeker dat de km-stand niet wordt opgeslagen.
Het is bij de bmw dan ook tamelijk snel bekeken of de data in de auto overeenstemt met de gepresenteerde km-stand. Boekjes zijn immers heel eenvoudig aan te passen en een nieuw boekje is heel gemakkelijk voor handen.
Een vriend van mij heeft in 2002 een 1,5 jaar oude BMW 330d in Duitsland aangeschaft en bij de RDW hebben ze toen lang niet alle opties meegenomen bij de bepaling van de te betalen BPM. De auto bleek echter een ruime 50.000 km meer gereden te hebben dan dat wij dachten. Dit bleek bij de BMW-dealer tijdens het uitlezen.
Toch hadden wij ons huiswerk aardig gedaan dachten wij toen. Boekjes aanwezig en de eerste eigenaar gebeld, die aangaf dat de auto op tijd zijn onderhoud had gehad.
Zoals Bartv70 heeft laten zien blijkt maar weer dat je beter eerst hier je vragen kunt stellen. Misschien ben ik zelfs te naïef om te denken dat je alleen bij nieuwe auto's niet zo goed meer hoeft op te letten. (alhoewel als je hoort hoe en wie soms de auto's transporteren) ::(
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33163
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Dit is ook wel leuk!
Klikkkkkkkkkkk
Klikkkkkkkkkkk
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra















