Geplaatst: 27.10.2007 - 15:48
De Base's en kinetic's zijn iig gelijk gespecificeerd
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Kan zijn, maar waarom kosten ze 2e hands in Duitsland dan zoveel minder?bart simpson schreef:Een C30 D5 geartronic kost in Duitsland € 23.437,-- ex belastingen waar deze in Nederland € 22.747,18 kost, zie nog niet een reden om hard hollend naar Duitsland te gaan (andersom zie ik meer logica).
Neem de moeite eens om de specs op beide prijslijsten met elkaar te vergelijken, er zit helemaal niet zoveel verschil in die specs als menigeen aanneemt.AlexV70 schreef:Kan zijn, maar waarom kosten ze 2e hands in Duitsland dan zoveel minder?bart simpson schreef:Een C30 D5 geartronic kost in Duitsland € 23.437,-- ex belastingen waar deze in Nederland € 22.747,18 kost, zie nog niet een reden om hard hollend naar Duitsland te gaan (andersom zie ik meer logica).
Ga me niet vertellen dat die Duitsers veel meer afschrijven.
Volgens mij heeft het te maken met het optiepakket.
En als wij deze auto's dan importeren, hebben we weer een voordeel met de BPM
Werkt niet helemaal zo simpel, aan de hand van het chassisnr. kan de douane zien hoe de auto de fabriek heeft verlaten.AlexV70 schreef:Niet als je alles er tijdelijk uit haalt.
Dat is niet juist.bartv70 schreef:Werkt niet helemaal zo simpel, aan de hand van het chassisnr. kan de douane zien hoe de auto de fabriek heeft verlaten.AlexV70 schreef:Niet als je alles er tijdelijk uit haalt.
Dus je radio, LM velgen enz demonteren heeft weinig kans van slagen, aan de andere kant wie niet waagt die niet wint
BartV70
HoiOceanracer schreef:Bijkomend voordeel van de gebruikte wagens bij onze oosterburen is dat een diesel daar minder op een voetstuk staat als hier. Hier worden diesels door de gebruikte markt onevenredig duurderder t.o.v. benzineuitvoeringen. Hoge km-standen verlagen de prijs ook niet veel meer, onder het mom van : "och meneer, het is een diesel. Die kan zeer hoge km-standen aan."
Ik dacht trouwens dat wij hier de BTW op een nieuwe auto niet betalen over de netto prijs, maar over de netto prijs + BPM. Je betaald dus belasting over belasting. Typisch Nederlands.
Haha, dat kan ik mij voorstellen. Dit topic begint een eigen leventje te leiden. Maar dat geeft niet, levert altijd extra kennis op.Bover schreef:@Erwin,
Ik ben de weg ff kwijt op dit topic.
wat heb je nu gedaan?
Nederland betaald BTW uilsluitend over de nettoprijs, BTW werd ooit wel geheven over de BVB maar die BVB werd omdat je geen belasting over belasting mag heffen vervangen door de BPM dat een vast getal werd ipv een percentageOceanracer schreef:Ik dacht trouwens dat wij hier de BTW op een nieuwe auto niet betalen over de netto prijs, maar over de netto prijs + BPM. Je betaald dus belasting over belasting. Typisch Nederlands.
Aha, duidelijk. Ik zat in elk geval in de buurt. Alleen bleek mijn kennis niet meer helemaal van deze tijd. :razz:bart simpson schreef:Nederland betaald BTW uilsluitend over de nettoprijs, BTW werd ooit wel geheven over de BVB maar die BVB werd omdat je geen belasting over belasting mag heffen vervangen door de BPM dat een vast getal werd ipv een percentageOceanracer schreef:Ik dacht trouwens dat wij hier de BTW op een nieuwe auto niet betalen over de netto prijs, maar over de netto prijs + BPM. Je betaald dus belasting over belasting. Typisch Nederlands.
Erwin, heb je hem toch gekocht?Oceanracer schreef:Ik kwam bij toeval deze advertentie tegen. Helaas zonder foto, maar verder veel info. Graag jullie mening over de vraagprijs t.o.v. de uitvoering.
Kijk even
Gr, Erwin