Pagina 4 van 5
Geplaatst: 26.01.2009 - 00:10
door maikel2360
maikel2360 schreef:Oceanracer schreef:Naar aanleiding van dit topic (incl door AlexV70 aangehaalde topic) net even typeplaatje gecheckt en wat denk je? Zojuist afgelezen nummers: Volvonr.: 9162099, brinknr.:60-134600. Dit zijn dus de nummers voor wagens ZONDER Nivomat en die van mij is standaard uitgerust MET Nivomat. Kennelijk komt het dus geregeld voor dat de dealer absoluut NIET OPLET bij het monteren van een trekhaak.
Op mijn trekhaak staat het volgende:
Partno: 30763897
Typeno: 60-146800
Weet iemand of dit de korte of lange uitvoering is?
Alvast bedankt.
Geplaatst: 26.01.2009 - 16:09
door rene69
Naar aanleiding van dit artikel bij mij ook even gecheckt en ja ook bij mij zit een gewone trekhaak eronder met volvo nummer 9162099, terwijl de auto niveauregeling heeft af fabriek.
Nu komt dat niet heel slecht uit omdat dit voorjaar de nivomats eronder uit worden gehaald. Kan de trekhaak dus blijven zitten.
Geplaatst: 05.03.2009 - 17:32
door mad
Na hoeveel km's zijn Nivomats -gemiddeld genomen- overleden?
Ik vond een poos terug een klodder mooi geel vet op m'n velg... dacht eerst dat het stront was, maar (helaas) blijkt dat ik nu een nivomat ten grave ga dragen. De afstand tussen spatbord en band onbeladen scheelt 2 cm, beladen hangtie scheef, en is het verschil uiteraard groter. Zijn partner aan de andere zijde, die leeft nog wel, maar is ws ook al héél oud... 222.000 km?
Dúúr.... dúúr.. daar koop je een derdehands Golf voor tegenwoordig..
Geplaatst: 05.03.2009 - 19:44
door Oceanracer
Die van mij zitten er nu 279.000 km onder...
Geplaatst: 06.03.2009 - 07:05
door mad
Oceanracer schreef:Die van mij zitten er nu 279.000 km onder...
Hier blijkt duurkoop goedkoop!

Geplaatst: 07.03.2009 - 16:48
door Bover
Zet die nivomats eens op de testbank na 279.000km.
Ben benieuwd hoeveel % ze nog goed zijn....
Geplaatst: 07.03.2009 - 18:56
door mad
Bover schreef:Zet die nivomats eens op de testbank na 279.000km.
Ben benieuwd hoeveel % ze nog goed zijn....
Heb net nieuwe laten monteren.... ongelofelijk verschil in wegligging, en ik heb weer een handbeedte tussen spatbord en bovenzijde van de band...
Geplaatst: 07.03.2009 - 22:40
door maikel2360
Beste Mad, wat was de nettoprijs inklusief montage wat u heeft betaald, en was dit bij de volvodealer, want ik wil ook graag nieuwe gaan monteren.
mvg
maikel
Geplaatst: 08.03.2009 - 21:12
door mad
maikel2360 schreef:Beste Mad, wat was de nettoprijs inklusief montage wat u heeft betaald, en was dit bij de volvodealer, want ik wil ook graag nieuwe gaan monteren.
mvg
maikel
Reken maar op ongeveer E 1000,00 exclusief 3 uur werk.... maximaal..
Geplaatst: 08.03.2009 - 21:21
door toppertje
mad schreef:maikel2360 schreef:Beste Mad, wat was de nettoprijs inklusief montage wat u heeft betaald, en was dit bij de volvodealer, want ik wil ook graag nieuwe gaan monteren.
mvg
maikel
Reken maar op ongeveer E 1000,00 exclusief 3 uur werk.... maximaal..
als alleen de nivomat schokdempers zijn vervangen,dan lijkt
het mij stug dat hier 3 uur werk voor word gerekend.
dit is nl in een half uur gefixt.
Geplaatst: 08.03.2009 - 21:53
door Gast
Ofwel @mad, wat stond er op jouw rekening?

Geplaatst: 09.03.2009 - 08:24
door Oceanracer
Bover schreef:Zet die nivomats eens op de testbank na 279.000km.
Ben benieuwd hoeveel % ze nog goed zijn....
Na 7 jaar en bijna 3 ton op de teller is het onrealistisch te denken dat een auto nog als nieuw rijdt. Het vervangen van een aantal onderdelen (zoals ik laatst de draagarmen heb laten vernieuwen) zullen altijd bijdragen aan een betere wegligging. Het is maar net hoeveel geld je (er voor over) hebt.
Geplaatst: 09.03.2009 - 10:26
door Bover
@Oceanracer:
Voor sommige dingen heb je inderdaad geld over.
Maar het lijkt me dat met name schokbrekers op een gegeven moment gewoon "moeten"
Ze houden je banden op de weg....
De drempels in nederland verlengen ook niet levensduur
Geplaatst: 09.03.2009 - 10:38
door Oceanracer
Voorheen (om niet te zeggen "vroeger") waren schokbrekers "op" na 100.000 km. Net als de rest van de auto, trouwens. Wie test er tegenwoordig nog voor aanschaf van een auto de schokbrekers door op de auto te gaan drukken? Ik wil hier niet gaan beweren dat alle schokbrekers nu een autoleven lang meegaan, omdat dit natuurlijk afhankelijk is van het gebruik (zoals verkeersdrempels) maar het feit dat veel dealers/garages niet eens een schokbrekerbank hebben zegt misschien al genoeg. Alleen die fastfitters hebben dat soort apparatuur, maar deze dient in mijn ogen voornamelijk om klanten toch vooral maar over te halen tot het laten plaatsen van nieuwe schokbrekers, omdat de oude echt niet meer kunnen...
Geplaatst: 09.03.2009 - 12:23
door Bover
Tja daar denk ik anders over.
Ik denk dat de schokbrekers een beetje "vergeten" zijn.
Ik test inderdaad de schobrekers wel als ik een gebruikte auto koop.
En vaak waren zo ook goed. Bij euromaster geven ze dat in % aan.
Meestal groei je mee met de slijtage. En het verschil na vernieuwing blijkt vaak goed voelbaar.
Inderdaad het duur om nivomats te vervangen.
Safety first denk ik dan maar.
Geplaatst: 08.06.2009 - 15:21
door piotrV70
Oceanracer schreef:Naar aanleiding van dit topic (incl door AlexV70 aangehaalde topic) net even typeplaatje gecheckt en wat denk je? Zojuist afgelezen nummers: Volvonr.: 9162099, brinknr.:60-134600. Dit zijn dus de nummers voor wagens ZONDER Nivomat en die van mij is standaard uitgerust MET Nivomat. Kennelijk komt het dus geregeld voor dat de dealer absoluut NIET OPLET bij het monteren van een trekhaak.
Opvallend genoeg hangt (net als bij Bover zijn V70 van destijds) de caravan wel kaars recht achter de wagen.

Mooie combi ! Een vrij grote caravan achter een 2.4 zonder t, wat zijn je ervaringen daarmee ? Wat is het gewicht van de Kip ?
Geplaatst: 08.06.2009 - 15:39
door Black 2.4T awd
mad schreef:maikel2360 schreef:Beste Mad, wat was de nettoprijs inklusief montage wat u heeft betaald, en was dit bij de volvodealer, want ik wil ook graag nieuwe gaan monteren.
mvg
maikel
Reken maar op ongeveer E 1000,00 exclusief 3 uur werk.... maximaal..
973,00 incl btw en 2 uur montagekosten. Bij een AWD moet er meer gesleuteld worden dan bij gewone V70. De achteras is anders geconstrueerd ivm de aandrijfassen van de achterwielen.
Geplaatst: 08.06.2009 - 18:47
door Oceanracer
piotrV70 schreef:Oceanracer schreef:Naar aanleiding van dit topic (incl door AlexV70 aangehaalde topic) net even typeplaatje gecheckt en wat denk je? Zojuist afgelezen nummers: Volvonr.: 9162099, brinknr.:60-134600. Dit zijn dus de nummers voor wagens ZONDER Nivomat en die van mij is standaard uitgerust MET Nivomat. Kennelijk komt het dus geregeld voor dat de dealer absoluut NIET OPLET bij het monteren van een trekhaak.
Opvallend genoeg hangt (net als bij Bover zijn V70 van destijds) de caravan wel kaars recht achter de wagen.

Mooie combi ! Een vrij grote caravan achter een 2.4 zonder t, wat zijn je ervaringen daarmee ? Wat is het gewicht van de Kip ?
Dank voor het compliment.
De kip heeft een maximaal gewicht van 1300 kilo. En gezien de spullen die ik altijd meenemen, zit ik daar ook echt aan.
Mijn ervaringen zijn positief. Om normaal mee te komen met de rest van het verkeer moet je wel wat meer gas geven en toeren maken als tijdens een solo-rit, maar ik heb nooit het gevoel gehad iets "te kort" te komen.
Geplaatst: 17.06.2009 - 21:11
door Voorn
Vanmiddag is mijn trekhaak en mijn nivomat met hulpveren bij de garage bezorgt.
De nivomat met hulpveren kosten € 850,-- zonder montage.
Inderdaad zit er een trekhaak bij met lage kogel. Nummer klopt met het nummer op deze site. Bedankt voor de tip want ik heb de garage daarop opmerkzaam gemaakt.
Trekhaak met 13-polige stekker.
Ben benieuwd hoeveel het allemaal gaat kosten.

Geplaatst: 31.08.2009 - 08:33
door piotrV70
AlexV70 schreef:@joostb, idd je trekhaak zit dan te hoog.
Wordt ook hier besproken:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2463
Onder de mijne zat standaard niveauregeling, maar één of andere Volvo-dealer had de verkeerde trekhaak gemonteerd.
Ik zag het, doordat de caravan achterover hing. Kogel kan je niet los kopen.
Ik heb via via via een kogel uit zweden gekregen, met een nieuw type plaatje.
Ik loop nu tegen hetzelfde aan. Heb al een trekhaak (brink, vast maar met een "losse" kogel. Zit vast met twee bouten). Begrijp ik uit jouw verhaal dat het probleem opgelost is met een nieuwe/andere kogel ?