Pagina 4 van 4
Geplaatst: 26.08.2008 - 22:17
door gertvanderspek
Waar ik erg naar benieuwd was is als het netjes te doen is met een spuitbus.
Dus als het netjes is zonder alles over te spuiten.
Ik ben me nu veel aan het inlezen omdat ik zelf ook wil gaan beginnen.
Weet nog niet wat maar een P1800 heeft de voorkeur.
Geplaatst: 27.08.2008 - 00:12
door wepster850
ik wil niet vervelend over komen maar dat is toch echt pruts werk een wiel rand die las je er niet op maar der in om te beginnen .
daarbij die onderkant kan toch echt wel veeeeeeeeeeeeel netter door de oude er uit te slijpen en er een nieuwe in te lassen .
een ding is zeker als je het doet doe het dan goed en ga niet een body van een ama verklooien door het er snel even overheen te plakken en dicht te smeren met plamuur want op de langere termijn kom je je zelf tegen en kun je het werk gewoon alsnog over doen en dan heb je veel meer werk om eerst de rotzooi er uit te krijgen en het goed te doen
greets wepster (die het wel goed gedaan heeft zie de link van de red lady)
Geplaatst: 27.08.2008 - 10:39
door admiral
wepster850 schreef:ik wil niet vervelend over komen maar dat is toch echt pruts werk een wiel rand die las je er niet op maar der in om te beginnen .
daarbij die onderkant kan toch echt wel veeeeeeeeeeeeel netter door de oude er uit te slijpen en er een nieuwe in te lassen .
een ding is zeker als je het doet doe het dan goed en ga niet een body van een ama verklooien door het er snel even overheen te plakken en dicht te smeren met plamuur want op de langere termijn kom je je zelf tegen en kun je het werk gewoon alsnog over doen en dan heb je veel meer werk om eerst de rotzooi er uit te krijgen en het goed te doen
greets wepster (die het wel goed gedaan heeft zie de link van de red lady)
Helemaal met je eens maar hier zie tenminste wat er aan zit tekomen als je deze auto zou kopen, bij sommige is dit zo mooi gecamoufleerd dat je dit dus veel later tegenkomt en dan denk je ik heb een mooie goede auto gekocht maar helaas, veel geld uitgegeven aan de aanschaf en dan nog aan de restauratie.
Maar ik keur het ook niet goed, liever 1 auto eerst helemaal goed af maken en dan de volgende, maar dat is mijn manier van werken.
Maar hij is wel weer voorlopig gered van de sloop.
Geplaatst: 27.08.2008 - 13:29
door gertvanderspek
Effe een vraag jullie hebben het erover van op lassen.
Houd dat in dat je over een bestaande rand een nieuwe last?
Geplaatst: 27.08.2008 - 15:06
door admiral
gertvanderspek schreef:Effe een vraag jullie hebben het erover van op lassen.
Houd dat in dat je over een bestaande rand een nieuwe last?
We bedoelen ermee dat je de mogelijk hebt om plaatwerk op plaatwerk te lassen, nadeel je komt niet meer bij het ondeliggende plaatwerk.
Stuik lassen moet je zien dat je het plaatwerk bijna tegen elkaar legt dus met een kleine spleet tussen de 2 delen. Voordeel is dat je geen grote overgang krijgt en dus weinig hoeft te plamuren. Nadeel het uitslijpen en pasmaken van het plaatwerk moet secuur gebeuren. Wanneer je dit goed kan is het restaureren van een auto leuk werk.
Geplaatst: 27.08.2008 - 20:50
door gertvanderspek
Duidelijk!! Kga er van uit dat je dit ook geleerd wordt op een lascursus.
Geplaatst: 28.08.2008 - 00:05
door Twanschenkels
wepster850 schreef:ik wil niet vervelend over komen maar dat is toch echt pruts werk een wiel rand die las je er niet op maar der in om te beginnen .
daarbij die onderkant kan toch echt wel veeeeeeeeeeeeel netter door de oude er uit te slijpen en er een nieuwe in te lassen .
een ding is zeker als je het doet doe het dan goed en ga niet een body van een ama verklooien door het er snel even overheen te plakken en dicht te smeren met plamuur want op de langere termijn kom je je zelf tegen en kun je het werk gewoon alsnog over doen en dan heb je veel meer werk om eerst de rotzooi er uit te krijgen en het goed te doen
greets wepster (die het wel goed gedaan heeft zie de link van de red lady)
Het makkelijk om zonder te weten wat er precies gedaan/gebeurt is zomaar aan te nemen dat het maar zonder al te veel moeite zo snel mogelijk gedaan moest worden. :-x
Want zoals jij niet kan weten heb ik wel degelijk de rotte delen er ruimschoots uit geslepen. En niet zomaar wat nieuws over wat ouds heen gelast. Ik snap ook wel dat ik dan volgende week weer overnieuw kan beginnen. Dat wil niet zeggen dat ik het perfect op de meest nette manier heb gedaan.
Over het algemene plaatje kan ik het je simpel zeggen, dan kan het zo zijn dat ik andere prioriteiten snel dan jij. Maar aangezien ik nog meer te doen heb dan aan de auto's te werken is dat niet zo gebeurt.
Er waren twee opties:
*De auto in mijn vakantie volledig apk gekeurt te krijgen en er twee jaar mee kunnen rijden, om in de maar weinige vrije tijd te proberen de rest van de auto langzaam aan te pakken.
*De hele vakantie over de wielrand doen zodat ie er perfect uit ziet, nog niet voor de apk-klaar is en nog 3,4 jaar of misschien voor altijd stil staat omdat ik geen tijd heb om de rest perfecht te maken. En terwijl je bezig bent met het één het andere wegroest omdat het lang duurt!
Ja het kan netter,
Ja het kan langer duren,
Maar néé ik rijd liever met een half gare bak dan er nooit mee te rijden :!:
Ik hoop dat jullie er mee kunnen leven.
ps.
daarnaast zou je het misschien op een positieve manier kunnen brengen, dan maar iets af te zeiken omdat je er niet mee eens bent. En ga al helemaal niet zeggen dat je zelf zo geweldig bezig bent!
Geplaatst: 28.08.2008 - 00:12
door Twanschenkels
admiral schreef:wepster850 schreef:ik wil niet vervelend over komen maar dat is toch echt pruts werk een wiel rand die las je er niet op maar der in om te beginnen .
daarbij die onderkant kan toch echt wel veeeeeeeeeeeeel netter door de oude er uit te slijpen en er een nieuwe in te lassen .
een ding is zeker als je het doet doe het dan goed en ga niet een body van een ama verklooien door het er snel even overheen te plakken en dicht te smeren met plamuur want op de langere termijn kom je je zelf tegen en kun je het werk gewoon alsnog over doen en dan heb je veel meer werk om eerst de rotzooi er uit te krijgen en het goed te doen
greets wepster (die het wel goed gedaan heeft zie de link van de red lady)
Helemaal met je eens maar hier zie tenminste wat er aan zit tekomen als je deze auto zou kopen, bij sommige is dit zo mooi gecamoufleerd dat je dit dus veel later tegenkomt en dan denk je ik heb een mooie goede auto gekocht maar helaas, veel geld uitgegeven aan de aanschaf en dan nog aan de restauratie.
Maar ik keur het ook niet goed, liever 1 auto eerst helemaal goed af maken en dan de volgende, maar dat is mijn manier van werken.
Maar hij is wel weer voorlopig gered van de sloop.
Denk je dat ik geen plamuur tegen gekomen ben
Waarom denk je dat ik die balk niet netjes heb gekregen? Omdat er op sommige stukken al een plamuurlaag van 1cm. of meer op zat :roll:
Als alles nog origineel was dan had ik ook wel zonder al te veel moeite alles mooi vlak kunnn krijgen.
Geplaatst: 28.08.2008 - 00:17
door Twanschenkels
gertvanderspek schreef:Waar ik erg naar benieuwd was is als het netjes te doen is met een spuitbus.
Dus als het netjes is zonder alles over te spuiten.
Ik ben me nu veel aan het inlezen omdat ik zelf ook wil gaan beginnen.
Weet nog niet wat maar een P1800 heeft de voorkeur.
Nee ik denk dat als je het (echt) goed wil hebben mooi kan krijgen met een spuitbus uit de verfwinkel.
Er zit zo'n groot verschil in kleur door verschillende factoren en ook glans en dergelijke dat je het echt ziet.
Geplaatst: 28.08.2008 - 12:38
door admiral
Twanschenkels schreef:admiral schreef:wepster850 schreef:ik wil niet vervelend over komen maar dat is toch echt pruts werk een wiel rand die las je er niet op maar der in om te beginnen .
daarbij die onderkant kan toch echt wel veeeeeeeeeeeeel netter door de oude er uit te slijpen en er een nieuwe in te lassen .
een ding is zeker als je het doet doe het dan goed en ga niet een body van een ama verklooien door het er snel even overheen te plakken en dicht te smeren met plamuur want op de langere termijn kom je je zelf tegen en kun je het werk gewoon alsnog over doen en dan heb je veel meer werk om eerst de rotzooi er uit te krijgen en het goed te doen
greets wepster (die het wel goed gedaan heeft zie de link van de red lady)
Helemaal met je eens maar hier zie tenminste wat er aan zit tekomen als je deze auto zou kopen, bij sommige is dit zo mooi gecamoufleerd dat je dit dus veel later tegenkomt en dan denk je ik heb een mooie goede auto gekocht maar helaas, veel geld uitgegeven aan de aanschaf en dan nog aan de restauratie.
Maar ik keur het ook niet goed, liever 1 auto eerst helemaal goed af maken en dan de volgende, maar dat is mijn manier van werken.
Maar hij is wel weer voorlopig gered van de sloop.
Denk je dat ik geen plamuur tegen gekomen ben
Waarom denk je dat ik die balk niet netjes heb gekregen? Omdat er op sommige stukken al een plamuurlaag van 1cm. of meer op zat :roll:
Als alles nog origineel was dan had ik ook wel zonder al te veel moeite alles mooi vlak kunnn krijgen.
Begrijp me niet verkeerd, ik keur het niet goed maar ook niet af want ik jou tijd en prioriteiten niet bepalen. Wat belangrijker is dat er weer een amazon voorlopig gered is. Wat ik alleen van mezelf geleerd heb is dat je maar 1 ding tegelijk kan doen en mijn combi is ook nog niet klaar, dan kan ik natuurlijk er een andere oldi bijkopen want wie gaat er nu in deze tijd die dure benzine rijden, maar dan wordt het een auto waar ook weer werk aan zit en dat is het nou juist ik heb al een auto met werk, en geld voor een oldi waar ik niets meer aan hoef te doen heb ik niet dus moet ik me wenden tot de wat minder mooie wagen en dan zelf in de weer om deze weer piekfijn op orde te maken. En als deze dan klaar is en rijd is het een kwestie van onderhouden en dan kijk ik pas weer uit naar een ander project. En ik heb er een hekel aan om de dingen 2 keer te doen en vooral 2 keer geld uitgeven aan dezelfde dingen.
Geplaatst: 28.08.2008 - 23:46
door wepster850
Twanschenkels schreef:wepster850 schreef:ik wil niet vervelend over komen maar dat is toch echt pruts werk een wiel rand die las je er niet op maar der in om te beginnen .
daarbij die onderkant kan toch echt wel veeeeeeeeeeeeel netter door de oude er uit te slijpen en er een nieuwe in te lassen .
een ding is zeker als je het doet doe het dan goed en ga niet een body van een ama verklooien door het er snel even overheen te plakken en dicht te smeren met plamuur want op de langere termijn kom je je zelf tegen en kun je het werk gewoon alsnog over doen en dan heb je veel meer werk om eerst de rotzooi er uit te krijgen en het goed te doen
greets wepster (die het wel goed gedaan heeft zie de link van de red lady)
Het makkelijk om zonder te weten wat er precies gedaan/gebeurt is zomaar aan te nemen dat het maar zonder al te veel moeite zo snel mogelijk gedaan moest worden. :-x
Want zoals jij niet kan weten heb ik wel degelijk de rotte delen er ruimschoots uit geslepen. En niet zomaar wat nieuws over wat ouds heen gelast. Ik snap ook wel dat ik dan volgende week weer overnieuw kan beginnen. Dat wil niet zeggen dat ik het perfect op de meest nette manier heb gedaan.
Over het algemene plaatje kan ik het je simpel zeggen, dan kan het zo zijn dat ik andere prioriteiten snel dan jij. Maar aangezien ik nog meer te doen heb dan aan de auto's te werken is dat niet zo gebeurt.
Er waren twee opties:
*De auto in mijn vakantie volledig apk gekeurt te krijgen en er twee jaar mee kunnen rijden, om in de maar weinige vrije tijd te proberen de rest van de auto langzaam aan te pakken.
*De hele vakantie over de wielrand doen zodat ie er perfect uit ziet, nog niet voor de apk-klaar is en nog 3,4 jaar of misschien voor altijd stil staat omdat ik geen tijd heb om de rest perfecht te maken. En terwijl je bezig bent met het één het andere wegroest omdat het lang duurt!
Ja het kan netter,
Ja het kan langer duren,
Maar néé ik rijd liever met een half gare bak dan er nooit mee te rijden :!:
Ik hoop dat jullie er mee kunnen leven.
ps.
daarnaast zou je het misschien op een positieve manier kunnen brengen, dan maar iets af te zeiken omdat je er niet mee eens bent. En ga al helemaal niet zeggen dat je zelf zo geweldig bezig bent!
even ter verduidelijking
denk je nu zelf dat ik dit van me durf te beweren als ik niet weet waar ik mee bezig ben, ik heb meerdere jaren in het schade herstel en plaatwerk gezeten .
daarbij wil ik je werk niet afzeiken maar mijn meening er over geven en je eventueel tips geven (waar je naar alle waarschijnlijkheid geen behoefte aan hebt ).
als je je al aan gevallen voeld als iemand critiek op je werk geeft is dat verkeerd begrepen maar ik denk dat we toch vrij zijn om onze menig te kunnen geven hier of niet soms ?
Geplaatst: 29.08.2008 - 00:35
door Stinky
Jongens jongens jongens. Op dit verdraaide internet is het zo makkelijk om
elkaar in de haren te vliegen. Ik weet zeker dat als jullie elkaar in de echte
wereld zouden spreken, jullie het heel erg goed met elkaar zouden kunnen
vinden.
Dus: kappen nou met die onzin, afspreken dat je elkaars werk gaat bekijken
(in Utrecht tijdens de beurs ofzo) en dan lief tegen elkaar doen. Kom op!

Geplaatst: 29.08.2008 - 07:36
door admiral
Stinky schreef:Jongens jongens jongens. Op dit verdraaide internet is het zo makkelijk om
elkaar in de haren te vliegen. Ik weet zeker dat als jullie elkaar in de echte
wereld zouden spreken, jullie het heel erg goed met elkaar zouden kunnen
vinden.
Dus: kappen nou met die onzin, afspreken dat je elkaars werk gaat bekijken
(in Utrecht tijdens de beurs ofzo) en dan lief tegen elkaar doen. Kom op!

Deal

Geplaatst: 29.08.2008 - 11:35
door Twanschenkels
Geplaatst: 29.08.2008 - 11:39
door Stinky
Whoa! Die stoelen zien er zeer uitnodigend uit!

Geplaatst: 29.08.2008 - 20:20
door admiral
Kijk je kan rijden, nu weer snel met die andere in de weer want we willen voortgang zien

, mooi interieur idd houden zo want voor nieuwe bekleding ben je zo 1200 eurie kwijt. (dat kost het voor mijn combi bij nordicar, wat een geld hè) :-x
Geplaatst: 29.08.2008 - 22:01
door wepster850
ik weet niet wat er slecht aan die auto mot zijn maar een ding is zeker die ga je hopelijk toch niet slopen voor onderdelen he alleen al de bumpers zijn goud waard en als ik de body zo bekijk zie ik daar ook niets van roest aan (of is het de vloer en de onderkant die slecht is)
Geplaatst: 29.08.2008 - 23:10
door gertvanderspek
Ziet er mooi uit! En je moet maar het lef hebben om je tijd en energie er in te stekken
Geplaatst: 29.08.2008 - 23:56
door Twanschenkels
wepster850 schreef:
ik weet niet wat er slecht aan die auto mot zijn maar een ding is zeker die ga je hopelijk toch niet slopen voor onderdelen he alleen al de bumpers zijn goud waard en als ik de body zo bekijk zie ik daar ook niets van roest aan (of is het de vloer en de onderkant die slecht is)
Nee zeker niet, dat was het oorspronkelijke idee voordat we hem kochten. Maar nu is ie mooi gekeurt en is het de bedoeling alles bij te houden en nog wat andere dingen aan te pakken.
En natuurlijk niet vergeten er lekker in rond te rijden

Geplaatst: 01.09.2009 - 12:30
door Twanschenkels
We zijn nu inmiddels een jaar verder, in verband met stage weinig tijd gehad om "grote" dingen aan te pakken bij de auto's. Wel heb ik in de weekenden redelijk wat rond gereden met m'n amazon, zonder ook maar een enkel probleem gehad te hebben.
Na mij afstuderen heb ik gelukkig tijd gehad om ook aan de andere amazon te werken. Ten opzichte van degene waar ik nu in rij is deze kwa uiterlijk wat beter en de motor draait iets soepeler, echter is het interieur van deze een stuk minder mooi. Maar de tijd die ik erin heb gestoken is niet voor niets geweest, want ze is voor 2 jaar goedgekeurt
Eén van de twee word verkocht, de rede hiervoor is dat er nog een derde staat te wachten in schuur van m'n oma. Deze staat al ongeveer 25 jaar stil, maar de eerste indruk is dat de auto nog in redelijke tot goede staat verkeerd. Zodra één van de amazons verkocht is en er dus weer ruimte is in onze garage, zal deze onder het stof vandaan worden gehaald.
Foto's volgen
