Hoe functioneert de deurslot schakelaar

Geproduceerd bij NedCar in Born
jeepee
2nd Gear member

Bij de sleutel van Silica zit er ook en gat in het midden ,zoals bij de originele sleutel. Ik heb het zo gedaan:
Slijp met de dremel de baard van de sleutel zo af, dat de onderkant van het gat de bovengrens van je baard wordt. De baard wordt dan erg kort maar is precies lang genoeg dat je sleutel nog in het slot past. Let op is wel milimeterwerk hoor!
Als je het borgschroefje van de dummybaard losschroeft (raak het schroefje niet kwijt!) kun je de dummybaard uit de klapsleutel halen.
Moddelleer het uiteinde van je eigen sleutelbaard zo dat het precies overeenkomt met het smalle stuk (dat stuk wat in de klaphouder verdwijnt). De dremel is hier perfect geschikt voor. Het zal degene die hier ook mee bezig is opgevallen zijn dat baard van de volvo-sleutel 2x zo dik is als de dummy. Je moet dus de baard aan het uiteinde afslanken, precies zo dik als de dummy. Doe dit aan een kant! Doe je dit niet kan de klapsleutel niet helemaal dicht! Tip: Pak de originele baard en leg die met de mooiste kant naar boven plat neer (Dit is straks de kant die je als de klapsleutel dicht hebt altijd kunt zien) ,pak de dremel en begin met afslanken van het uiteinde tot de gewenste dikte (lees: dikte van dummy) bereikt is. Pas iedere keer even in de klaphouder. Als de goede dikte bereikt is volgens model van de dummy met de dremel op dezelfde plaats als op de dummy een sleufje maken met de dremel. Let op! nog steeds aan dezelfde kant als waar je aan het afslanken/slijpen bent geweest!! Voozichtigheid is hier geboden want als je te ver dremelt heb je het laatsttopje eraf liggen en is al het werk voor niks geweest. Dan de baard in de klaphouder steken en het borgschoefje aanbrengen. Druppeltje loctite erbij voor de zekerheid en zie daar \:D/ een mooie klapsleutel!! Dan nog ff de transponder overzetten en klaar is de jas euh ....sleutel. Moet ik trouwens nog doen maar dit was het ff tot zover.

PS Locus: Waar zit die transponder ongeveer in de originele sleutel, zodat ik m niet kapot zaag!!!???

En nog wat foto's van het resultaat!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
jeepee
2nd Gear member

en nog een
jeepee
2nd Gear member

en nog een!
De baard is flink korter als die van je originele sleutel, maar het past op deze manier precies!! Hij loopt nergens aan, niet als je met de sleutel het portier opent (hoeft straks niet meer) en ook niet in het contactslot (wel zo belangrijk).
Volvorijden
3rd Gear member

daanv40 schreef:je kan ook bij de dealer blanke sleutels kopen voor de klapsleutel kosten 7.70 euro ex b.t.w
misschien is dit ook te doen

Zijn dit baarden van sleutels die nog moeten worden aangepast door mr.minit (of hoe die gasten ook heten) of zijn deze al geschikt voor je eigen auto. En is die baard langer dan die van je originele sleutel, anders heeft het nog geen zin. Wat ik eigenlijk bedoel hoe zien die 'blanke sleutels' eruit?
Als sleutels oud genoeg zjin vallen ze vanzelf uitelkaar. heb een 97-er S40 gekocht 1e was al verlijmd en de reserve sleutel beweegt de baard ook al te soepen in de houder. Heb bij de dealer een nwe besteld en laten inprogrameren. kosten €30,-
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
locus
3rd Gear member

jeepee schreef:Bij de sleutel van Silica zit er ook en gat in het midden ,zoals bij de originele sleutel.
Dat kan zo zijn, maar dan is die Silica sleutel toch langer. Ik heb op precies dezelfde wijze als je hierboven beschreef (of zoals op:
http://www.wenmar.nl/products/klapsleutel.html staat) mijn reserve sleutel aangepast (dus afkorten boven dat gat).

Helaas heb ik nog geen foto van mijn sleutel bij de hand, maar ik heb 1 van jou foto´s even gebruikt om het verschil aan te geven:

Bovenaan jouw exemplaar, onderaan zie je hoe het er bij mij uitziet.
locus
3rd Gear member

jeepee schreef: PS Locus: Waar zit die transponder ongeveer in de originele sleutel, zodat ik m niet kapot zaag!!!???
Ook hier heb ik even een foto hergebruikt. Als je het rubber omhulsel kwijt bent, tref je een hard plastic stuk aan. Daar zit de baard van de sleutel in. Je ziet ook dat deze baard niet recht loopt, maar bij het uiteinde een knik maakt. Waarscijnlijk is daarom je ´echte´sleutel te kort. Ik vermoed dat je bij de slotenmaker eentje koopt die wel helemaal recht is (?)

Om het een en ander te verduidelijken heb ik rechts nog een keer die baard geprojecteerd maar dan zonder omhulsel. Je transponder zit dan links - zie omlijning.
locus
3rd Gear member

Net ook zo'n silca sleutel laten maken. En wat denk je... die zijn dus id langer. Conclusie: niet met je bestaande sleutel baard lopen pielen. Gewoon gelijk 1 of 2 bij laten maken en die in de juiste vorm brengen. Nog even 2 plaatjes van mijn set en het lengte verschil.
menjo
7th Gear member

Ga je de knopjes ook nog werkend krijgen?
locus
3rd Gear member

haha, ik zat al te wachten op zo'n opmerking ...

maar helaas komt er steeds iets tussen, of de volvo is niet hier (thuis) als ik er wel ben en tijd heb
menjo
7th Gear member

Oh dat bedoel ik niet eens :) Ik bedoel hoe je die knopjes op die sleutel werkend krijgt. Met een aparte ontvanger of bouw je ook het systeem uit de volvo AB over?
locus
3rd Gear member

ah, op die manier
Als ik het goed begrepen heb, patch je die keyless entry module. Maw dat kleine zwarte kastje hierboven sluit je aan op die entry module en dan zou alles moeten werken......(dus herprogrameren zou niet aan de orde zijn)
:roll:
jeepee
2nd Gear member

Dan zijn die Silica-sleutels idd langer. Ik kon het je niet zeggen daar ik nog niet de originele sleutel heb opengmaakt (voor de transponder), maar alleen die imitatiesleutel. Dus voor iedereen die dit proberen wil, ga niet lopen klooien met je originele sleutel en ga er voor een tientje een laten namaken.

@ Locus: is wel een andere set als die van mij, en nog mooier ook!

Ps: Je bent wel handig met fotoshop zeg! =D>
locus
3rd Gear member

Thank u! Maar eh, jou set vind ik ook erg mooi. Ik heb ongeveer 5min. in dubio gestaan of ik niet die andere (jou set) zou nemen. Best lastig.

en eh - laten we zeggen dat photosoep (gedeeltelijk) mijn werk is ....
menjo
7th Gear member

Ik heb het topic niet helemaal gevolgd, maar waar haal je zulke sleutels precies? En kan je ze helemaal uit elkaar halen? Ik bouw dan namelijk liever de bestaande elektronica uit m'n huidige afstandsbediening over.
jeepee
2nd Gear member

Als je een Ph2 hebt is er zowieso geen probleem, dan koppel je eenvoudig de nieuwe module aan de keyless entry-box van je volvo (er zijn redelijk duidelijke instructies bij de sets) . Dit geldt ook voor Ph1 die al voorzien is van een originele AB. Voor een (vroege) Ph1 zonder AB moet je een stelmotor in je LVP bijplaatsen.
jeepee
2nd Gear member

menjo schreef:Ik heb het topic niet helemaal gevolgd, maar waar haal je zulke sleutels precies? En kan je ze helemaal uit elkaar halen? Ik bouw dan namelijk liever de bestaande elektronica uit m'n huidige afstandsbediening over.
Op marktplaats staan ze regelmatig voor ca. 50 euro, probeer het eens zou ik zeggen. Naar verluid zou het bereik stukken beter zijn als je standaard AB.
jeepee
2nd Gear member

menjo
7th Gear member

Ik heb al een phase 2, dus voor het bereik hoef ik het niet te doen. Ik heb in m'n vorige auto al eens een nieuwe AB ingebouwd (ik heb immers dit topic gestart :D ) en dat wil ik eigenlijk bij m'n nieuwe auto niet, ik weet niet eens of het wel mogelijk is bij een phase 2.
jeepee
2nd Gear member

@Menjo
Waarom zou je dan die klapsleutels willen hebben? Puur om het klappen?
jeepee
2nd Gear member

menjo schreef:Ik heb het topic niet helemaal gevolgd, maar waar haal je zulke sleutels precies?
Foeifoei niet eens je eigen topic volgen........... [-X
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”