Geplaatst: 18.04.2006 - 21:23
Bij de sleutel van Silica zit er ook en gat in het midden ,zoals bij de originele sleutel. Ik heb het zo gedaan:
Slijp met de dremel de baard van de sleutel zo af, dat de onderkant van het gat de bovengrens van je baard wordt. De baard wordt dan erg kort maar is precies lang genoeg dat je sleutel nog in het slot past. Let op is wel milimeterwerk hoor!
Als je het borgschroefje van de dummybaard losschroeft (raak het schroefje niet kwijt!) kun je de dummybaard uit de klapsleutel halen.
Moddelleer het uiteinde van je eigen sleutelbaard zo dat het precies overeenkomt met het smalle stuk (dat stuk wat in de klaphouder verdwijnt). De dremel is hier perfect geschikt voor. Het zal degene die hier ook mee bezig is opgevallen zijn dat baard van de volvo-sleutel 2x zo dik is als de dummy. Je moet dus de baard aan het uiteinde afslanken, precies zo dik als de dummy. Doe dit aan een kant! Doe je dit niet kan de klapsleutel niet helemaal dicht! Tip: Pak de originele baard en leg die met de mooiste kant naar boven plat neer (Dit is straks de kant die je als de klapsleutel dicht hebt altijd kunt zien) ,pak de dremel en begin met afslanken van het uiteinde tot de gewenste dikte (lees: dikte van dummy) bereikt is. Pas iedere keer even in de klaphouder. Als de goede dikte bereikt is volgens model van de dummy met de dremel op dezelfde plaats als op de dummy een sleufje maken met de dremel. Let op! nog steeds aan dezelfde kant als waar je aan het afslanken/slijpen bent geweest!! Voozichtigheid is hier geboden want als je te ver dremelt heb je het laatsttopje eraf liggen en is al het werk voor niks geweest. Dan de baard in de klaphouder steken en het borgschoefje aanbrengen. Druppeltje loctite erbij voor de zekerheid en zie daar \:D/ een mooie klapsleutel!! Dan nog ff de transponder overzetten en klaar is de jas euh ....sleutel. Moet ik trouwens nog doen maar dit was het ff tot zover.
PS Locus: Waar zit die transponder ongeveer in de originele sleutel, zodat ik m niet kapot zaag!!!???
En nog wat foto's van het resultaat!
Slijp met de dremel de baard van de sleutel zo af, dat de onderkant van het gat de bovengrens van je baard wordt. De baard wordt dan erg kort maar is precies lang genoeg dat je sleutel nog in het slot past. Let op is wel milimeterwerk hoor!
Als je het borgschroefje van de dummybaard losschroeft (raak het schroefje niet kwijt!) kun je de dummybaard uit de klapsleutel halen.
Moddelleer het uiteinde van je eigen sleutelbaard zo dat het precies overeenkomt met het smalle stuk (dat stuk wat in de klaphouder verdwijnt). De dremel is hier perfect geschikt voor. Het zal degene die hier ook mee bezig is opgevallen zijn dat baard van de volvo-sleutel 2x zo dik is als de dummy. Je moet dus de baard aan het uiteinde afslanken, precies zo dik als de dummy. Doe dit aan een kant! Doe je dit niet kan de klapsleutel niet helemaal dicht! Tip: Pak de originele baard en leg die met de mooiste kant naar boven plat neer (Dit is straks de kant die je als de klapsleutel dicht hebt altijd kunt zien) ,pak de dremel en begin met afslanken van het uiteinde tot de gewenste dikte (lees: dikte van dummy) bereikt is. Pas iedere keer even in de klaphouder. Als de goede dikte bereikt is volgens model van de dummy met de dremel op dezelfde plaats als op de dummy een sleufje maken met de dremel. Let op! nog steeds aan dezelfde kant als waar je aan het afslanken/slijpen bent geweest!! Voozichtigheid is hier geboden want als je te ver dremelt heb je het laatsttopje eraf liggen en is al het werk voor niks geweest. Dan de baard in de klaphouder steken en het borgschoefje aanbrengen. Druppeltje loctite erbij voor de zekerheid en zie daar \:D/ een mooie klapsleutel!! Dan nog ff de transponder overzetten en klaar is de jas euh ....sleutel. Moet ik trouwens nog doen maar dit was het ff tot zover.
PS Locus: Waar zit die transponder ongeveer in de originele sleutel, zodat ik m niet kapot zaag!!!???
En nog wat foto's van het resultaat!