Pagina 4 van 5
Geplaatst: 20.01.2008 - 08:13
door Autogek
bluevolvo schreef:richard3 ik ken iemand die zijn S60 2.4 D heeft laten tunen en die ging van 126 naar 220 PK!!was zalig om met te rijden
Ja dat kan alle volvo diesel motren zijn z.g.a. het zelfde waardoor tuners zowel de 126, de 163 en de 185 pk naar dezelfde pk,s kunnen tunen.
Rica geeft 226 pk op en fasttech 215. ( alleen Fasttech doet het voor de helft van het geld)
Geplaatst: 20.01.2008 - 09:57
door Fredhead
Als ik kijk op de site van Fasttech dan gaan ze bij de 163 Pk versie niet verder dan de 198 Pk maximaal.
Kan je ze dan ook door laten tunen naar de 215 Pk?
Heb ook zitten kijken hier in Utrecht bij Ziptuning, zij gaan tot 200 Pk en 420 Nm
Geplaatst: 20.01.2008 - 10:10
door hkl073
Ben twee weekjes geleden naar Tunex (
www.tunex.nl) gegaan en heb die van mij laten chippen (eur. 225) (volvo s80 2.5TDI uit 1999) met het idee iets zuiniger te kunnen rijden (volgens opgave 10-15%). Mijn ervaringen tot nu toe:
- eenzelfde gemiddelde brandstofverbruik (5,5/100km): Bij eenzelfde rijstijl ben ik ervan overtuigd dat je zuiniger rijdt. Maar als je een voorligger wil passeren dan trap je het pedaal in en inhalen gaat nu wel heel wat sneller (dus eventjes een hoger verbruik)
- ook als de motor koud is na het starten zijn de motorervaringen alsof die warm is en reageert direct.
- als ik het pedaal onderin trap dan gaat die als de brandweer en blijft maar acceleren met een behoorlijke trekkracht.
- verhooggde topsnelheid (op de teller 235km/uur of via gps 224km/uur) ipv fabrieksopgave 205 km/uur.
- enige nadeel: Hoe harder je rijdt, hoe fijner.... dus je moet wel discipline hebben...

Dat geldt ook als je het onderste uit de kan wil halen, eerst de motor goed op temperatuur laten komen.
Mijn investering dubbel en dwars waard.
Geplaatst: 21.01.2008 - 00:01
door VolvoTech
@fredhead,
In principe is de 163Pk door te tunen naar 226Pk.
Let echter ook op het aantal NM en op welke plek dit beschikbaar komt.
Verschil tussen de tuners is met name de manier van aanpak.
Kijk (al is het ter informatie) ook eens op onze site, onder tuning, en lees daar de info eens.
Let iig op dat wat je ook doet, je zorgt dat je motormanagement wordt aangepast en niet dat er kastjes en boxjes geplaatst worden.
(Bij alle forumsponsoren zou je goed moeten zitten).
Groet
Bob
VolvoTech.EU
Geplaatst: 21.01.2008 - 00:17
door Autogek
VolvoTech schreef:@fredhead,
In principe is de 163Pk door te tunen naar 226Pk.
Let echter ook op het aantal NM en op welke plek dit beschikbaar komt.
Verschil tussen de tuners is met name de manier van aanpak.
Kijk (al is het ter informatie) ook eens op onze site, onder tuning, en lees daar de info eens.
Let iig op dat wat je ook doet, je zorgt dat je motormanagement wordt aangepast en niet dat er kastjes en boxjes geplaatst worden.
(Bij alle forumsponsoren zou je goed moeten zitten).
Groet
Bob
VolvoTech.EU
Ik dacht altijd dat de '"oude " d5 163 pk te tunen was tot 198 pk? en niet tot 226.
De 226 pk is toch alleen voor d e modellen vanaf modeljaar 2006??
Edwin
Geplaatst: 21.01.2008 - 15:40
door Fredhead
VolvoTech schreef:@fredhead,
In principe is de 163Pk door te tunen naar 226Pk.
Let echter ook op het aantal NM en op welke plek dit beschikbaar komt.
Verschil tussen de tuners is met name de manier van aanpak.
Kijk (al is het ter informatie) ook eens op onze site, onder tuning, en lees daar de info eens.
Let iig op dat wat je ook doet, je zorgt dat je motormanagement wordt aangepast en niet dat er kastjes en boxjes geplaatst worden.
(Bij alle forumsponsoren zou je goed moeten zitten).
Groet
Bob
VolvoTech.EU
Dank je voor de uitleg, ik was zeker niet van plan om voor een kastje of een box te gaan. Maar net als jij zegt het motormanagement aan te laten passen.
Ik zal eens goed op jullie site kijken.
Geplaatst: 21.01.2008 - 15:46
door Fredhead
Ik had zelf trouwens nog bij onder andere Ziptuning in Utrecht zitten kijken, zij geven 200 Pk en 420 Nm op als wat zij uit de motor halen.
Voor de details moet ik ze nog een mail sturen.
Ik ga ook zeker goed bij de clubsponsors kijken
Geplaatst: 21.01.2008 - 19:48
door Edgar
VolvoTech schreef:(Bij alle forumsponsoren zou je goed moeten zitten).
Groet
Bob
VolvoTech.EU
Kijk, dat zeg je netjes

Geplaatst: 21.01.2008 - 20:09
door Fredhead
Het is wel de waarheid, denk dat de sponsors meer ervaring zullen hebben dan sommige andere bedrijven.
Ben ondertussen wel een beetje rond aan het kijken, maar twijfel nog wel een beetje of ik het wel of niet laat doen.
Ga ik het wel laten doen wordt het zowieso later dit jaar. (wie weet zet de dealer donderdag wel per ongeluk de 185 Pk software in mijn auto)
Geplaatst: 21.01.2008 - 22:03
door Paul87
blijven dromen
Geplaatst: 25.01.2008 - 06:25
door Taboo
Weet er iemand in hoeveel seconden de s60 met 226pk naar de 100 gaat met een 5 versnellingsbak?
Mijn dealer kan hem ook chippen naar 225. Wat zou het beste zijn? Rica of Dealer.
Geplaatst: 25.01.2008 - 16:57
door Fredhead
Dat zal denk ik een seconde of 7,5 kosten(?)
Geplaatst: 25.01.2008 - 17:18
door VolvoTech
Rica, en dan PPC box nemen!
(eventueel via ons, we zijn goedkoper
Snelst gemeten (5 runs) met een hand-5 naar de 100 is 8.1.
Omstandigheden; droog, 225 banden die al warm waren, motor natuurlijk goed op termperatuur.
Je ziet, het gaat hier met name om hoeveel grip je hebt op je wegdek.
Op de rollenbank kan het zelfs in 7.1 seconden.
Met een AWD gaat het trouwens niet heel veel sneller.
(5 runs) allemaal rond de 8.0 seconden.
(Meer grip, maar meer gewicht).
Belangrijker echter, wat gebeurt er op de snelweg.
Zet 'm in z'n 5, tussen de 80 en de 180 niet schakelen...
Zalig.
Geplaatst: 26.01.2008 - 03:57
door Taboo
Wat is nu het veschil tussen naar rica gaan en hem daar naar 226 pk tunen en PPC box?
Andy
Geplaatst: 26.01.2008 - 08:47
door bart simpson
Autogek schreef:bluevolvo schreef:richard3 ik ken iemand die zijn S60 2.4 D heeft laten tunen en die ging van 126 naar 220 PK!!was zalig om met te rijden
Ja dat kan alle volvo diesel motren zijn z.g.a. het zelfde waardoor tuners zowel de
126, de 163 en de 185 pk naar dezelfde pk,s kunnen tunen.
Rica geeft 226 pk op en fasttech 215. ( alleen Fasttech doet het voor de helft van het geld)
vergeet bij die upgrade van de 126 pk naar 226 pk de mogelijke konsekwenties van het vervallen van de typegoedkeuring niet
Geplaatst: 26.01.2008 - 17:03
door Fredhead
Paul87 schreef:blijven dromen
Het is nog uitgekomen ook

Bij de dealer hebben ze bij mijn auto de 185 Pk software ingeladen in plaats van 163.
Verschil is vooral op de snelweg zeker merkbaar, mooiste is nog dat alles geheel gratis was.
Was toch wel een erg leuke verassing van de dealer, nu 185 Pk en 400 Nm koppel en dat helemaal gratis
Geplaatst: 27.01.2008 - 17:34
door gevanje
fredhead schreef:Paul87 schreef:blijven dromen
Het is nog uitgekomen ook

Bij de dealer hebben ze bij mijn auto de 185 Pk software ingeladen in plaats van 163.
Verschil is vooral op de snelweg zeker merkbaar, mooiste is nog dat alles geheel gratis was.
Was toch wel een erg leuke verassing van de dealer, nu 185 Pk en 400 Nm koppel en dat helemaal gratis
Vraag me af of dat wel kan. Heeft de dealer dit bevestigd?
Geplaatst: 27.01.2008 - 17:37
door Fredhead
Heb inderdaad een bevestiging van de dealer.
Motorblok van de 163 Pk versie en 185 Pk is hetzelfde blok is mij verteld, alleen met andere software.
Ze dachten dat 185 Pk wel iets beter bij zo'n "broekie" als mij paste :mrgreen:
Geplaatst: 27.01.2008 - 17:52
door Edgar
Heb ik nog nooit gehoord dat een dealer dat zomaar doet... maar ik zo idd ook niet klagen!
Geplaatst: 27.01.2008 - 18:34
door Fredhead
Ik wist ook niet dat ze dit deden, maar klagen doe ik zeker niet.
Het verschil is zeker merkbaar