Pagina 4 van 5
Geplaatst: 27.02.2008 - 22:36
door C30rocks
SexieLexie schreef:Jongens Jongens toch, zwart is gewoon lelijk voor zo'n auto. Als je nu eens naar een witte of gebroken witte C30 gaat kijken komt het lijnenspel veel mooier uit. De C30 heeft mooie ronde vormen, maar dat zwart is zo saai. Probeer eens te denken in andere kleuren. Zag overigens vandaag een knal rode C30 rijden, ook niet verkeerd.
Barents blue ! Verder mijn droom auto ! Maar mocht niet van mijn baas ... zucht ... ruilen ? Scheur ze en hou hem heel
Heeft iemand anders nog een barents blue ? Nog geen andere gezien

Geplaatst: 28.02.2008 - 13:17
door Android
C30rocks schreef:Barents blue ! Verder mijn droom auto ! Maar mocht niet van mijn baas ... zucht ... ruilen ? Scheur ze en hou hem heel
Heeft iemand anders nog een barents blue ? Nog geen andere gezien

Mijne is een barents blue. Toch ook zeer tevreden van de kleurkeuze hoor. Check foto's op link in signature.

Geplaatst: 28.02.2008 - 18:22
door C30rocks
Android< Vet man , ziet er kei gaaf uit!
Ik had toch voor de bodykit moeten gaan ... zucht
Geplaatst: 29.02.2008 - 01:06
door Android
C30rocks schreef:Android< Vet man , ziet er kei gaaf uit!
Ik had toch voor de bodykit moeten gaan ... zucht
Tja, je kan nog altijd eh...
Ik ben er toch tevreden van dat ik die heb erbij genomen. Er rijdt hier in de buurt nog een barents blue rond, zonder bodykit (en ook geen spoiler + kleine velgen) en het is toch een GIGANTISCH verschil qua uitstraling.
Niettegenstaande blijft het een prachtige kleur imo voor deze wagen.
Sorry van de kwaliteit van die foto's, er zullen er binnenkort wel deftige bijkomen als de dubbele uitlaat wordt gemonteerd. Direct wat reclame maken voor die tunigshop dan. (enkel foto's hoor, geen stickers ofzo bweh)

Geplaatst: 29.02.2008 - 09:20
door Paul
Dat ligt echt vooral aan de wielen hoor!
Geplaatst: 29.02.2008 - 09:41
door Roach
Afhankelijk van de kleur ligt het imo ook heel erg aan de bodykit hoor. Met name bij lichtgekleurde C30's vind ik de standaard bumpers een vrij "plastic" uitstraling hebben. Blijft natuurlijk wel een kwestie van smaak...
Geplaatst: 29.02.2008 - 10:17
door T.Mulder
Ik vind dat vooral de achter spoiler veel doet voor de C30. Maakt het achterkantje lekker sportief. Vind het bij andere volvo's (vooral V50 & V70) met spoiler ook meestal mooier.
Maar ik ben ook zeker blij met de bodykit, echt een aanrader!!!! Maakt het geheel en met name de voorkant veel aggresiever (en dat is goed

)
En met paul ben ik het ook wel eens, dat de wielen ook een hoop kunnen doen voor je wagen.
Zag laatst ook een foto van een C30 met de 18" Midir velgen, en die zijn toch ook wel erg mooi. Maakt het echt een plaatje om te zien

Geplaatst: 29.02.2008 - 15:07
door Android
T.Mulder schreef:
Zag laatst ook een foto van een C30 met de 18" Midir velgen, en die zijn toch ook wel erg mooi. Maakt het echt een plaatje om te zien

Thanks!
@C30 rocks: je kan je ook altijd eens bevragen of de dealer de gewone bumperkit niet wil meespuiten in barents blue of andere kleur naar keuze. Zal ook al heel veel maken en misschien niet zo prijzig als de bodykit.
Ik blijf die zwarte plastic volvo-onwaardig vinden eigenlijk.
Geplaatst: 29.02.2008 - 16:58
door T.Mulder
Android schreef:
Thanks!
...
Ik blijf die zwarte plastic volvo-onwaardig vinden eigenlijk.
Juist, die van jou had ik gezien, zijn wel erg mooie velgen hoor !!! had het zeker ook een mooie optie gevonden voor mijn eigen karretje.
En ik vind inderdaad dat zwarte plastic ook wat raar. het maakt de C30 er niet echt spannender door. hoewel ik het bij zwart nog vind meevallen.
Geplaatst: 29.02.2008 - 19:26
door Android
Ja zwart of zilvergetinte kleuren valt het wel mee, maar als je dan het verschil ziet met een meegespoten bumper of bodykit, kijk je wel op!
Heb hemel en aarde verzet om toendertijd de Midir velgen te krijgen in het sportpakket. De Midirs waren nog maar net gelanceerd in MY08 en in het sportpakket was het Atreus velgen en niets anders. De oren van mijn dealer gezaagd tot ze me bevestigden dat het wel ging lukken. Dan wel nog een tijdje moeten wachten op de aankomst van de velgen en bodykit enz, maar het wachten meer dan waard! Alle stukken of zelfs de velgen apart kopen had ik zeker nooit gedaan, veel te duur, maar zo bleef de prijs zeer beschaafd. In ruil hebben ze wel mijn standaard isis velgen nog in beslag genomen, maar een groot verlies was dat niet.

Zelfs niet goed genoeg om er winterbanden op te zetten imo. Hehe.
Zou nu niet meer lukken ism met R-design blijkt.
Geplaatst: 03.03.2008 - 22:22
door Bart_DT
zie de foto's terug (weet niet waarom het eerst niet ging)
maar nog 1 vraagje: hoe zit het met de grip bij het optrekken? ik bedoel dan als je gas voluit indrukt uiteraard
mijn vader heeft dezelfde motor maar dan in xc70 met 4-wielaandrijving en natuurlijk slipt deze nooit, maar het geluid en de kracht staat mij wel enorm aan (zeker voor in een lichtere wagen)
Geplaatst: 03.03.2008 - 23:17
door Paul
Bart_DT schreef:zie de foto's terug (weet niet waarom het eerst niet ging)
maar nog 1 vraagje: hoe zit het met de grip bij het optrekken? ik bedoel dan als je gas voluit indrukt uiteraard
mijn vader heeft dezelfde motor maar dan in xc70 met 4-wielaandrijving en natuurlijk slipt deze nooit, maar het geluid en de kracht staat mij wel enorm aan (zeker voor in een lichtere wagen)
Dat is dan wel een hele unieke XC70; ken geen XC70 T5's!
Welk land komt hij?
Geplaatst: 04.03.2008 - 13:54
door T.Mulder
Bart_DT schreef:zie de foto's terug (weet niet waarom het eerst niet ging)
maar nog 1 vraagje: hoe zit het met de grip bij het optrekken? ik bedoel dan als je gas voluit indrukt uiteraard
mijn vader heeft dezelfde motor maar dan in xc70 met 4-wielaandrijving en natuurlijk slipt deze nooit, maar het geluid en de kracht staat mij wel enorm aan (zeker voor in een lichtere wagen)
Zodra het nat is gaat ie lekker stuiteren i.v.m. traction control. Maar in een rechte lijn met droog weer is het goed te doen, dan trekt ie wel aardig door

. In bochten (vooral bochten uitkomen in versnelling 1 of 2) heeft ie er soms wel eens moeite mee als je gaat planken. Dan grijpt de traction control nog wel eens in. Dus je moet het gas een beetje "constructief" opbouwen
Maar het is echt een heerlijk bakkie qua vermogen. Alleen boven de 120 is ie net niet zo snel als een S80 V8

Geplaatst: 04.03.2008 - 15:33
door Bart_DT
Paul schreef:Bart_DT schreef:zie de foto's terug (weet niet waarom het eerst niet ging)
maar nog 1 vraagje: hoe zit het met de grip bij het optrekken? ik bedoel dan als je gas voluit indrukt uiteraard
mijn vader heeft dezelfde motor maar dan in xc70 met 4-wielaandrijving en natuurlijk slipt deze nooit, maar het geluid en de kracht staat mij wel enorm aan (zeker voor in een lichtere wagen)
Dat is dan wel een hele unieke XC70; ken geen XC70 T5's!
Welk land komt hij?
gewoon het vorig model heeft een 2.5 liter turbo motor met 210 pk... nu is dat 3.2 geworden geloof ik. ik ga ervan uit dat de 2.5T en de T5 dezelfde motor is? weet niet wat het verschil is eigelijk
Geplaatst: 04.03.2008 - 15:47
door T.Mulder
Bart_DT schreef:
gewoon het vorig model heeft een 2.5 liter turbo motor met 210 pk... nu is dat 3.2 geworden geloof ik. ik ga ervan uit dat de 2.5T en de T5 dezelfde motor is? weet niet wat het verschil is eigelijk
Is eigenlijk dezelfde motor, alleen heeft de T5 een high pressure turbo en de 2.5T een low pressure turbo. Dus een pk of 40 minder
Geplaatst: 04.03.2008 - 18:03
door kmser
een pk of twintig verschil bedoel je (210 tov 230). De T5 is dacht ik een ook LPT.
Geplaatst: 04.03.2008 - 19:10
door C30rocks
Meestal hou ik niet zo van presteren onder hoge druk, maar in dit geval !!!
Geplaatst: 04.03.2008 - 20:51
door Paul
Gaat hier nog even over die XC70:
T5 heeft 260pk en de 2.5T heeft 210pk
T5 is een 2.3T en een 2.5T is ... een 2.5T
ff rdw gedaan van onze T5
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2319 cm3
Geplaatst: 04.03.2008 - 22:16
door NOS
De 'oude' T5 van 250Pk was 2.3 liter groot, terwijl de 260Pk er 100 CC bij heeft.
Geplaatst: 04.03.2008 - 22:20
door T.Mulder
wat maakt het ook allemaal uit, zolang die van mij er maar genoeg heeft
