Je zegt het ook goed, een privékoper koopt daadwerkelijk zelf, hij is dan ook de "inkoper" van zijn eigen auto die de uiteindelijke rekening zelf gaat voldoen, een leaserijder daarentegen laat een leasemaatschappij de door zijn werkgever beschikbaar gestelde leaseauto inkopen en is eigenlijk nergens bij het hele inkoop/betalingsproces van de auto betrokken, waarom zou die het idd over kortingen gaan hebben? die leaserijder wil wel graag wat extra korting maar realiseert zich maar hoogst zelden dat er erg vaak al heel scherpe inkoopvoorwaarden zijn afgemaakt door werkgever en/of de leasemaatschappij.Roach schreef:Hoor je mij klagen over wat ik betaal? Nee... Het enige dat ik probeer is om dat omlaag te krijgen door korting te bedingen, maar het lijkt wel of er hier mensen zijn die vinden dat alleen een privé-koper recht heeft op korting. Vreemd. We betalen toch allemaal graag wat minder als het kan?
afbieden op de prijs
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
-
- 2nd Gear member
Heb jij al eens een leasewagen besteld en daarover onderhandeld? Ik heb nu al gemerkt dat het echt vele tientjes in de maand kan schelen als ik dat doe, want anders gaat ING Car Lease gewoon hoog zitten en dik cashen.
May 9th: C30 2.0D Momentum Cosmic White & Flint Grey / Zaurak Diamond Cut 17"; / off black and aluminium interior / Audio Line / sports steering wheel, gear knob, pedals and floor mats
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Grappig eigenlijk, want op de keper beschouwt ben je niet eens handelingsbevoegd in deze, je betaald niets, je mag geen handtekeningen zetten namens ING en toch doe je het beter dan hun inkopers... knap hoor.Roach schreef:Heb jij al eens een leasewagen besteld en daarover onderhandeld? Ik heb nu al gemerkt dat het echt vele tientjes in de maand kan schelen als ik dat doe, want anders gaat ING Car Lease gewoon hoog zitten en dik cashen.
Slordig van je werkgever dat hij met ING geen goede afspraken gemaakt heeft, het kost hem nu immers tientjes(?) per maand (om je een idee te geven 4% extra is +/- € 15,-- p/mnd)
-
- 2nd Gear member
Komen we nou weer terug bij dat ik niets betaal? Die tientjes in de maand zitten in mijn eigen bijdrage, want ik ga over het budget dat m'n werkgever beschikbaar stelt en dus is de korting op het leasetarief, dat ik krijg door korting op de auto te bedingen, wel degelijk geld dat ik zelf bespaar.
M'n werkgever heeft overigens goeie afspraken met ING, want we betalen voor een goedkoper contract dan het contract dat er daadwerkelijk wordt afgesloten, maar als ING zelf een dealer heeft die duurder is dan de dealer die ik zelf vind is het simpel.
M'n werkgever heeft overigens goeie afspraken met ING, want we betalen voor een goedkoper contract dan het contract dat er daadwerkelijk wordt afgesloten, maar als ING zelf een dealer heeft die duurder is dan de dealer die ik zelf vind is het simpel.
May 9th: C30 2.0D Momentum Cosmic White & Flint Grey / Zaurak Diamond Cut 17"; / off black and aluminium interior / Audio Line / sports steering wheel, gear knob, pedals and floor mats
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Als je toch al "niets" betaald zie ik je probleem eerlijk gezegt ook niet zo (ik doelde met "niets" op het niet door jouzelf betalen van de door ING aangekochte auto aan de dealer).
-
- 2nd Gear member
Kun jij wel lezen? Sorry hoor... maar ik volg je nu echt niet meer. Die auto gaat me honderden euro's in de maand kosten aan eigen bijdrage en belasting.bart simpson schreef:Als je toch al "niets" betaald zie ik je probleem eerlijk gezegt ook niet zo.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Zie hierboven, spraakverwarring over "niets"
Dat over die bijtelling van die paar euro's voor een "fatsoenlijke auto" vind ik gezeur op niets af.. maar dat was je vast al duidelijk
Dat over die bijtelling van die paar euro's voor een "fatsoenlijke auto" vind ik gezeur op niets af.. maar dat was je vast al duidelijk
-
- 2nd Gear member
Tja, er wordt constant geroepen dat leaserijders "niets" betalen... ik ben het daar nogal mee oneens...
Als je doelt op de korting op mijn eigen bijdrage van een paar tientjes, die ik probeer te bedingen, dan is dat exact dezelfde korting die een privékoper bedingt als hij een auto koopt. Niets meer, niets minder.
Hoe dan ook, we zijn weer over leasen en niet over korting aan het bekvechten. Ik meld me hier weer zodra ik een andere offerte heb.
De bijtelling op een leasewagen is niet te verlagen door korting te bedingen, dus als je doelt op de totale bijtelling die ik kwijt ben is dat echt wel heel wat meer dan een paar tientjes.bart simpson schreef:Zie hierboven, spraakverwarring over "niets"
Als je doelt op de korting op mijn eigen bijdrage van een paar tientjes, die ik probeer te bedingen, dan is dat exact dezelfde korting die een privékoper bedingt als hij een auto koopt. Niets meer, niets minder.
Hoe dan ook, we zijn weer over leasen en niet over korting aan het bekvechten. Ik meld me hier weer zodra ik een andere offerte heb.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Iedere forummer die een C30 van +/- € 38.000,-- ambieerd komt imho snel zijn handtekening zetten voor die max € 400,-- per maand "all in"
Leaserijders betalen in vergelijking met privérijders substantieel minder, en dat is het enige wat ik duidelijk probeer te maken als leaserijders weer lopen te klagen over de hoge kosten.
Leaserijders betalen in vergelijking met privérijders substantieel minder, en dat is het enige wat ik duidelijk probeer te maken als leaserijders weer lopen te klagen over de hoge kosten.
Volvo for life
- Summum
- 6th Gear member
Tuurlijk is een auto van de zaak voor de berijder goedkoper dan een eigen auto! Althans, als je zuiver naar de autokosten alleen kijkt.bart simpson schreef:Iedere forummer die een C30 van +/- € 38.000,-- ambieerd komt imho snel zijn handtekening zetten voor die max € 400,-- per maand "all in"
Vergeet echter niet dat een leaseauto onlosmakelijk deel uitmaakt van het arbeidsvoorwaardenpakket en dus ook verband houdt met het salaris. Anders gezegd: een werknemer in dezelfde functie zonder leaseauto zal een hoger brutosalaris hebben. De leaserijder levert dus meestal ook een stukje salaris(verhoging) in om een leaseauto te kunnen rijden, omdat het voor een werkgever ook uit de lengte of de breedte moet komen.
Om het zuiver te houden zou je deze inkomstenderving dus ook moeten meerekenen in de kosten die de leaserijder heeft aan zijn leaseauto.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- 2nd Gear member
Dat meldde ik net ook al aan bart simpson via PM. Ik wil de discussie hier liever verder voeren over korting op de aanschaf, vandaar dat ik de discussie persoonlijk verder gevoerd heb.
- kmser
- 4th Gear member
Bij de dealer heb ik een korting van 2 à 4 %, maar de basisprijzen liggen een stuk lager door andere kortingen.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
- Poolrev
- 5th Gear member
Ik vind het een vrij kinderachtige discussie, en zoals Summum terecht opmerkt, het is een deel van 't salaris dat je inlevert voor een leaseauto. Mijn collega's die geen lease-auto hebben, krijgen de leasevergoeding bij hun brutosalaris.
Dat is absoluut niet waar, elke werkgever maakt afspraken met zijn werknemers betreffende omgang e.d. met de lease-auto's. En die regels zijn echt niet zo mals en makkelijk als jij hier zegt...bart simpson schreef:Je hebt als leaserijder ook volstrekt geen enkel risico (b.v. ten aanzien van stijgende onderhouds, brandstof, verzekerings en anderssoortige kosten)
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
binnendienstmedewerkers verdienen daardoor dus veel meer dan buitendienst medewerkers? daar geloof ik geen hout van.Poolrev schreef:Ik vind het een vrij kinderachtige discussie, en zoals Summum terecht opmerkt, het is een deel van 't salaris dat je inlevert voor een leaseauto. Mijn collega's die geen lease-auto hebben, krijgen de leasevergoeding bij hun brutosalaris....
Van dag 1 tot de laatste dag van de lease is het bekend wat dat "feest" voor de berijder kosten gaat, dat stijgt bij gelijkblijvende bijtellingspercentages absoluut 100% NIET dat kan een eigenaar te aanzien van b.v. brandstofkosten, mrb en assurantie dus niet zeggen.Poolrev schreef:Dat is absoluut niet waar, elke werkgever maakt afspraken met zijn werknemers betreffende omgang e.d. met de lease-auto's. En die regels zijn echt niet zo mals en makkelijk als jij hier zegt...bart simpson schreef:Je hebt als leaserijder ook volstrekt geen enkel risico (b.v. ten aanzien van stijgende onderhouds, brandstof, verzekerings en anderssoortige kosten)
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
allemaal interessante uitspraken en meningen, maar er zijn erg veel regelingen die per bedrijf fors kunnen verschillen; één lijn is er niet te trekken.
Mijn werkgever stelt per werknemer een bepaald bedrag ter beschikking voor vervoer, afhankelijk van het aantal kilometers dat je per jaar rijdt, dat besteed wordt aan lease of kilometervergoeding; dan moet je even goed rekenen, en aangezien ik voor privé nog moet bijbetalen is in mijn geval leasen nauwelijks interessant; als ik met mijn Amazon op gas zakelijk rij hou ik er zelfs aardig wat aan over, met mijn nieuwe auto's kost privé wel wat en ga zo maar door;
voor mij in deze specifieke situatie is leasen nauwelijks interessant, nog afgezien van het feit dat ik niet een aantal jaren gebonden wil zijn aan een bepaalde auto maar de vrijheid wil hebben per dag een vervoermiddel te kiezen: nieuw, klassiek, auto motor etc.....
Mijn werkgever stelt per werknemer een bepaald bedrag ter beschikking voor vervoer, afhankelijk van het aantal kilometers dat je per jaar rijdt, dat besteed wordt aan lease of kilometervergoeding; dan moet je even goed rekenen, en aangezien ik voor privé nog moet bijbetalen is in mijn geval leasen nauwelijks interessant; als ik met mijn Amazon op gas zakelijk rij hou ik er zelfs aardig wat aan over, met mijn nieuwe auto's kost privé wel wat en ga zo maar door;
voor mij in deze specifieke situatie is leasen nauwelijks interessant, nog afgezien van het feit dat ik niet een aantal jaren gebonden wil zijn aan een bepaalde auto maar de vrijheid wil hebben per dag een vervoermiddel te kiezen: nieuw, klassiek, auto motor etc.....
- Poolrev
- 5th Gear member
Ga dan eens navraag doen bij diverse grote bedrijven en je zult tot de ontdekking komen dat de hoogte van vergoeding en salaris e.d. afhankelijk is van de functie, opleidingsniveau en meer van dat soort dingen. En dus ook dat voor de functies die in dezelfde salarisschaal zitten, maar waarbij de één een binnendienst is en de ander een buitendienst, die binnendienst medewerker z 'n brutosalaris (zonder lease dus) hoger zal zijn dan het brutosalaris van de buitendienstmedewerker met leasevergoeding...bart simpson schreef:binnendienstmedewerkers verdienen daardoor dus veel meer dan buitendienst medewerkers? daar geloof ik geen hout van.
Dat is absoluut niet waar, het brandstofcomponent bijvoorbeeld, kan variabel zijn. Zoals ps-amazon terecht hierboven zegt, dit is allemaal verschillend per werkgever, want iedere werkgever heeft z 'n eigen regels betreffende lease...bart simpson schreef:Van dag 1 tot de laatste dag van de lease is het bekend wat dat "feest" voor de berijder kosten gaat, dat stijgt bij gelijkblijvende bijtellingspercentages absoluut 100% NIET dat kan een eigenaar te aanzien van b.v. brandstofkosten, mrb en assurantie dus niet zeggen.
Nou Nou,
Wat een discussie zeg....
Voor de goede orde: Mijn auto "kost" mij vanaf 1 jan 2008 420 euro netto per maand. Het kan mij werkelijk echt niets schelen wat sommige op dit forum denken... Het lijkt erop dat enkelen van jullie een soort van afgunst hebben tov leaserijders. Lijkt mij nergens voor nodig. Ik heb de auto nodig voor mijn werk. Hij maakt onderdeel uit van de arbeidsvoorwaarden en ook voor mij is 420 euro netto een hoop geld. Of de auto nou van mij is of niet. Ik heb er veel plezier van.
Laten we dit topic stoppen. Het gaat niet meer om het afdingen maar om het lease vs koop geneuzel. En dat irriteert waarschijnlijk niet alleen mij.
NB. om even te reageren op wat Poolrev zegt over binnendienst vs buitendienst salarissen... ONZIN! ik (en al mijn collega's als externe) verdien zonder enige twijfel meer dan welk (interne) collega ook! Dit betekent dat mijn bruto basis salaris hoger is. Daarbij komt de leaseregeling nog. Jouw theorie slaat echt nergens op. Het hangt helemaal van het type bedrijf af.
Wat een discussie zeg....
Voor de goede orde: Mijn auto "kost" mij vanaf 1 jan 2008 420 euro netto per maand. Het kan mij werkelijk echt niets schelen wat sommige op dit forum denken... Het lijkt erop dat enkelen van jullie een soort van afgunst hebben tov leaserijders. Lijkt mij nergens voor nodig. Ik heb de auto nodig voor mijn werk. Hij maakt onderdeel uit van de arbeidsvoorwaarden en ook voor mij is 420 euro netto een hoop geld. Of de auto nou van mij is of niet. Ik heb er veel plezier van.
Laten we dit topic stoppen. Het gaat niet meer om het afdingen maar om het lease vs koop geneuzel. En dat irriteert waarschijnlijk niet alleen mij.
NB. om even te reageren op wat Poolrev zegt over binnendienst vs buitendienst salarissen... ONZIN! ik (en al mijn collega's als externe) verdien zonder enige twijfel meer dan welk (interne) collega ook! Dit betekent dat mijn bruto basis salaris hoger is. Daarbij komt de leaseregeling nog. Jouw theorie slaat echt nergens op. Het hangt helemaal van het type bedrijf af.
- Poolrev
- 5th Gear member
Ligt er totaal aan naar welke functies je kijkt en wat je zegt betr. type bedrijf, is niet totale onzin dus. Als ik naar de IT-dienstverleners kijk, weet ik zo handenvol programmeurs en andere technische functies te noemen die vele malen meer verdienen dan welke externe functie ook. En daarbij, de meeste managers hebben officieel ook een binnendienst functieDeSchaker schreef:NB. om even te reageren op wat Poolrev zegt over binnendienst vs buitendienst salarissen... ONZIN! ik (en al mijn collega's als externe) verdien zonder enige twijfel meer dan welk (interne) collega ook! Dit betekent dat mijn bruto basis salaris hoger is. Daarbij komt de leaseregeling nog. Jouw theorie slaat echt nergens op. Het hangt helemaal van het type bedrijf af.
100% eens. Het hele gezemel betr. lease/geen lease irriteert mij al weken-/maandenlang op dit forum, vandaar dat ik me nu echt niet meer in kon houden en m 'n gal moest spuwen. Zal m 'n mond houden vanaf nu, heb m 'n punt wel duidelijk gemaakt...DeSchaker schreef:Laten we dit topic stoppen. Het gaat niet meer om het afdingen maar om het lease vs koop geneuzel. En dat irriteert waarschijnlijk niet alleen mij.
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
kom nou jongens, maak je toch niet zo druk, wat een korte lontjes....het lijkt wel of jullie in je auto zitten.....
ik vind het eigenlijk best wel aardig, hoe we van korting op een nieuwe auto bedingen naar de lease problematiek gaan, dan in een discussie verzeild raken over inkomenspolitiek, en nu elkaar betichten van gezemel en geneuzel
als je er moeite mee hebt dat mensen eens zeggen hoe ze ergens over denken (wat in feite de kern van een forum is) dan heb je waarschijnlijk zelf een probleem; maar er is nog hoop want ook hiervoor bestaat professionele hulp!
ik vind het eigenlijk best wel aardig, hoe we van korting op een nieuwe auto bedingen naar de lease problematiek gaan, dan in een discussie verzeild raken over inkomenspolitiek, en nu elkaar betichten van gezemel en geneuzel
als je er moeite mee hebt dat mensen eens zeggen hoe ze ergens over denken (wat in feite de kern van een forum is) dan heb je waarschijnlijk zelf een probleem; maar er is nog hoop want ook hiervoor bestaat professionele hulp!
- Bakboord1
- 4th Gear member
Even voor alle duidelijkheid wat hierboven denk ik bedoeld is te zeggen over lease-auto versus salaris.
Het kan zijn dat een binnendienst persoon een auto van de zaak / lease krijgt terwijl hij deze auto voor het uitoefenen van zijn functie niet nodig heeft. Een baas heeft een aantal argumenten om dit te doen zoals daar zijn premie-afdrachtbeperking en over een auto heb je ook geen salarisverhogingen te betalen. Zou een werkgever deze specifieke werknemer geen auto ter beschikking stellen dan zou de werknemer een vergoeding kunnen krijgen in de vorm van een onkostenvergoeding of bonus.
In mijn geval is dit namelijk zo.
Ik zit merendeels binnendienst en kon bij mijn aanstelling kiezen tussen een auto of het bedrag wat mijn baas kwijt is hieraan krijgen in de vorm van een vergoeding zijnde geen loon maar onkostenvergoeding of bonus. Zolang de kosten van de baas maar gelijk zijn.
En dus is het met bovenstaande inderdaad waar dat als een binnendienstmedewerker de keuze heeft; het klopt dat hij als hij geen lease-auto heeft een hoger salaris zou hebben. En dan betaalt hij de lease-auto dus toch voor een heel groot stuk zelf omdat hij simpelweg inkomsten mist die hij anders wel zou hebben en hij ook nog eens bijtelling heeft.
Hopelijk zorgt dit voor rust in dit topic en kunnen we ons focussen op de vraag van de vraagsteller. Laten we anders een topic openen waarin het fenomeen lease-auto wordt omschreven en hoe het werkt. Dit is voor sommige mensen blijkbaar nog erg onduidelijk.
Het kan zijn dat een binnendienst persoon een auto van de zaak / lease krijgt terwijl hij deze auto voor het uitoefenen van zijn functie niet nodig heeft. Een baas heeft een aantal argumenten om dit te doen zoals daar zijn premie-afdrachtbeperking en over een auto heb je ook geen salarisverhogingen te betalen. Zou een werkgever deze specifieke werknemer geen auto ter beschikking stellen dan zou de werknemer een vergoeding kunnen krijgen in de vorm van een onkostenvergoeding of bonus.
In mijn geval is dit namelijk zo.
Ik zit merendeels binnendienst en kon bij mijn aanstelling kiezen tussen een auto of het bedrag wat mijn baas kwijt is hieraan krijgen in de vorm van een vergoeding zijnde geen loon maar onkostenvergoeding of bonus. Zolang de kosten van de baas maar gelijk zijn.
En dus is het met bovenstaande inderdaad waar dat als een binnendienstmedewerker de keuze heeft; het klopt dat hij als hij geen lease-auto heeft een hoger salaris zou hebben. En dan betaalt hij de lease-auto dus toch voor een heel groot stuk zelf omdat hij simpelweg inkomsten mist die hij anders wel zou hebben en hij ook nog eens bijtelling heeft.
Hopelijk zorgt dit voor rust in dit topic en kunnen we ons focussen op de vraag van de vraagsteller. Laten we anders een topic openen waarin het fenomeen lease-auto wordt omschreven en hoe het werkt. Dit is voor sommige mensen blijkbaar nog erg onduidelijk.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk