Problemen powershift?

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
Hotpants1983
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 27.11.2007 - 16:41

Aankomende maandag lever ik de eerste powershift hier af...
Zeer fijne combinatie!
C30 T5 Summum Geartronic Mob. Line Dynaudio, Season-Line, Dynamic Line, Sports
Gebruikersavatar
jozic
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 09.10.2007 - 15:14

Hotpants1983 schreef:Aankomende maandag lever ik de eerste powershift hier af...
Zeer fijne combinatie!
Waarom moet jij nou weer altijd de eerste zijn?
Tomdk
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 18.11.2007 - 12:56
Locatie: Duiven

En? Is deze powershift ook al uitgebreid getest? :-)

Ben wel erg benieuwd naar de rij-ervaringen/testen maar er komt maar niets...
Audi A3 Sportback 1.9TDI Ambition Pro line
Volvo V50 MY08 2.0D Powershift; Black stone / Edition II / Edition +line / Dakspoiler
Gast

Dat vind ik nou ook het vreemde van de hele zaak. Ik kan me nog voorstellen dat om productie-capaciteit-technische problemen e.e.a. later wordt. Maar dan zouden er in elk geval een aantal productie-rijpe modellen gereed moeten zijn voor de pers - echter niets.
Tomdk
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 18.11.2007 - 12:56
Locatie: Duiven

Dat was ook zo, op de autosalon in Belgie was er de mogelijkheid om mee te rijden... daarom begrijp ik er ook niets van.
Aangezien nu ook de eerste powershift afgeleverd is/gaat worden lijkt het mij dat er wel wat tests gedaan zijn.

We wachten rustig af ;-)
Audi A3 Sportback 1.9TDI Ambition Pro line
Volvo V50 MY08 2.0D Powershift; Black stone / Edition II / Edition +line / Dakspoiler
Gebruikersavatar
jozic
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 09.10.2007 - 15:14

dbosker schreef:Dat vind ik nou ook het vreemde van de hele zaak. Ik kan me nog voorstellen dat om productie-capaciteit-technische problemen e.e.a. later wordt. Maar dan zouden er in elk geval een aantal productie-rijpe modellen gereed moeten zijn voor de pers - echter niets.
Ook bij de importeur is de 2.0d Powershift gearriveerd (S40/V50). De pers is er inmiddels mee aan het sturen dus de testverslagen zullen een dezer dagen wel komen.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Hotpants1983 schreef:Aankomende maandag lever ik de eerste powershift hier af...
Zeer fijne combinatie!
Weet iemand al of deze minder nerveus is als een dsg bak ?
Afgelopen weekend met een VW Golf 17o pk tdi dsg gereden en deze was in de stad erg nerveus, ding bleef schakelen. In de sportstand had ik zoiets van hup nu schakelen

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33125
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Vandaag twee gezien, waren klaar voor aflevering, rijden als een speer!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Is er veel verschil tussen powershift en geatronic?
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33125
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Is zuiniger:

ff in het engels:
Smooth Powershift gearbox cuts fuel consumption by 8 percent in the Volvo C30, S40 and V50
The two-litre turbodiesel version of the Volvo C30, S40 and V50 is now also available with a fully-automatic transmission.
This new Powershift transmission is a six-speed unit and it significantly cuts fuel consumption compared with a conventional automatic transmission.
"According to our calculations, Powershift contributes to a fuel consumption saving of about eight percent compared with a conventional automatic transmission," says Magnus Jonsson, Senior Vice President, Research & Development, Volvo Cars.
The Powershift transmission has been developed by Volvo Cars in cooperation with its transmission partner Getrag. Powershift operates in principle as two parallel manual gearboxes. It has twin wet clutches that work independently of one another. One clutch controls the odd gears (1, 3, 5 and reverse) while the other handles the even gears (2, 4 and 6). The two clutches operate alternately, with one engaging while the other disengages.
This means that at the same time as the engine gets full power and maximum thrust in first gear, second gear is placed in readiness to be engaged. And when second gear has been engaged, third gear is readied, and so on. This promotes a continuous flood of power without any disruption in power delivery or any torque loss, resulting in extremely fast and silky-smooth gearchanges while maintaining acceleration throughout the gearchanging process.
Electro-hydraulic control promotes smooth operation
The Powershift function is based on the technology used in a manual gearbox but with the difference that the two wet clutches are each linked with their own input shaft. One shaft spins inside the other. The inner shaft regulates the output shaft for first, third, fifth and reverse gears, while the outer shaft controls second, fourth and sixth gears. The clutch function is operated by an electro-hydraulic control unit that ensures that one clutch is shut while the other is open, and vice versa.
Each clutch functions like a slip clutch. A piston pushes a number of clutch plates against each other and locks them together through the resultant friction.
Automatic or sequential gearchanging without any loss in torque
Powershift gives the driver an automatic transmission that permits sequential gearchanges, just like with Volvo's Geartronic transmission. The difference is that with Powershift even manual gearchanges take place without any time or power losses.
Since Powershift, unlike a conventional automatic transmission, does not need a torque converter, planetary gears or multiple wet clutches, there is also none of the added torque losses that these features bring.
Optimal choice for powerful diesel engines
Thanks to the use of twin wet clutches, the Powershift transmission can handle high torque levels and in principle has no limitations on choice of ratio. This makes it an ideal partner for today's modern, powerful diesel engines.
The version of Powershift that Volvo is now launching is dimensioned to handle torque levels of up to 450 Nm.
In addition to the Volvo C30, Powershift is also available in the Volvo S40 and V50. In all three models the Powershift transmission is mated to the 2-litre four-cylinder turbodiesel, which delivers a power output of 136 hp and 320 Nm of torque. Fuel consumption (EU combined) is 5.9 l/100 km for the C30 and 6.0l/100 km for the S40 and V50.
"With Powershift we can now offer automatic transmission with our two-litre diesel engine," says Magnus Jonsson. "And it's not just any old automatic transmission: lower fuel consumption combined with increased comfort and higher performance sounds like an impossible equation. But with Powershift we have shown that this is perfectly possible."
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
peter8288
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 11.02.2008 - 18:10

Vandaag een geboortekaartje ontvangen van dealer "scancar" Mijn s40 zou geboren zijn, hij zal dus in productie gegaan zijn.
De laaste dagen aftellen dus
2008-2013 s40 R-Design 2.0D met powershift.

2013-....... v40 R-Design D2
Gebruikersavatar
Hotpants1983
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 27.11.2007 - 16:41

Vandaag ff stuk gereden. Heb het vergeleken met de DSG in een octavia en merk eigenlijk vrij weinig verschil. Merkwaardig blijft het moment dat je gas geeft en hij iets in toeren stijgt. Het lijkt net alsof je zelf optrekt met een handgeschakelde auto.
Ten opzichte van de geartronic een enorme verschil. Geen koppelomvormer meer en dat scheelt enorm veel tijd. Vond het een aangename verrassing!
C30 T5 Summum Geartronic Mob. Line Dynaudio, Season-Line, Dynamic Line, Sports
Gebruikersavatar
nikske
3rd Gear member
Berichten: 495
Lid geworden op: 21.12.2006 - 22:01

Ik heb ook eens met een gereden, en vond hem nogal wat aarzelend bij het vertrekken. Misschien had het te maken met het feit dat hij nog geen 100 km op de teller had...
In de hernemingen was hij wel vlot! Schakelde terug na serieuse trap op het pedaal, een beetje extra gas was niet voldoende, en zo vond ik het goed.
't Heeft me bekoord, die bak!
2015 Volvo V60 D2 ps - 2003 Volvo S60 2.4i
Tomdk
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 18.11.2007 - 12:56
Locatie: Duiven

Nikske, ik denk ook dat het te maken heeft met de 100 km op de teller. Nu, na 1400km, merk ik al dat de bak steeds losser, soepeler en sneller wordt.
Het optrekken gaat zeer snel ;-)
Zonder dat ik er in proefgereden heb ben ik blij dat ik voor deze automaat gekozen heb.
Audi A3 Sportback 1.9TDI Ambition Pro line
Volvo V50 MY08 2.0D Powershift; Black stone / Edition II / Edition +line / Dakspoiler
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

De achteruit in schakelen gaat met een kleine vertraging maar verder een erg prettige bak. Vele malen prettiger dan een geartronic

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
nikske
3rd Gear member
Berichten: 495
Lid geworden op: 21.12.2006 - 22:01

klopt, die achteruit was wat vreemd... het was alsof hij niet wou koppelen na het schakelen. Maar dat zal inderdaad de 'jongheid' van de wagen geweest zijn, de eigenaar ervan klaagt nu niet meer.
2015 Volvo V60 D2 ps - 2003 Volvo S60 2.4i
Gebruikersavatar
Autogek
5th Gear member
Berichten: 1322
Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
Locatie: De Lutte
Contacteer:

Is er al iets bekend of deze powershift ook in andere modellen gaat komen?
bv v70 xc60?
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

op de V70/S80 2.0D voor m.y. 2010
Volvo for life
Gebruikersavatar
Autogek
5th Gear member
Berichten: 1322
Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
Locatie: De Lutte
Contacteer:

Waneer begint MY 2010? id dat in mei of in het najaar?
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Autogek schreef:Waneer begint MY 2010? id dat in mei of in het najaar?
ik ga in deze configuratie uit van laat 2009 (rond week 40) de rest van modeljaar 2010 zal rond mei al gaan lopen
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”