Pagina 4 van 11
Geplaatst: 20.02.2008 - 12:28
door Johann
Dan moet de T6 wel met een handbak komen...
Geplaatst: 20.02.2008 - 12:42
door bart simpson
Johann schreef:Dan moet de T6 wel met een handbak komen...
de "dikste" motoren zijn er al een tijdje niet meer met handbakken, ik reken er dus niet op
Geplaatst: 20.02.2008 - 12:51
door kmser
xc-men schreef:Naar Lichtere motors is nu veel meer vraag door de hoge oil prijs. Als volvo niet direct met de kleinere motors komt zal de verkoop tegen vallen.
Als de wagen op basis is gebouwd van S40 en V50 vind ik het toch vreemd dat ie geen XC50 heet.
De xc60 is niet gebouwd op basis van de V50 (focus onderstel), maar vraag me niet op welke basis dan wel.
Geplaatst: 20.02.2008 - 12:59
door Ben
Zo, het officiële persbericht is er nu ook.
XC60: de veiligste en mooiste Volvo ooit
- Primeur: City Safety standaard
- Eerste Volvo met nieuw design-DNA
- Medio oktober in de showroom
Dit zijn de eerste foto's van een van de opvallendste nieuwkomers dit jaar: de Volvo XC60. ‘Het is niet alleen de veiligste Volvo ooit, maar als je het mij vraagt ook de mooiste. Geen verkeerde combinatie, toch?', aldus Fredrik Arp, CEO van Volvo Car Corporation. De nieuwe XC60 beleeft zijn première op de Autosalon van Genève op 4 maart. De auto staat in oktober 2008 bij de Nederlandse Volvo-dealers.
Volvo's nieuwe crossover zet een gedurfde stap in het snelst groeiende, maar ook het lastigste segment van de auto-industrie. De XC60 doet dat met een mix van twee autostijlen. Aan de onderkant van de carrosserie zijn de uitgesproken ‘XC-spieren' extra aangezet, om zo een sterke en atletische body te creëren, met ruime grondspeling en grote wielen. De vloeiende lijnen van de bovenzijde van de carrosserie geven hem het sportieve charisma van een coupé. ‘Deze auto is met meer emotie en energie geladen dan welke andere Volvo dan ook. We tillen ons design-DNA naar een nieuw niveau door letterlijk het volume van het visuele aspect ‘open te draaien'. Wanneer je zegt dat je een Volvo vanaf honderd meter afstand kunt herkennen, durf ik te stellen dat de XC60 een duidelijke Volvo-uitstraling heeft op zeker twee keer die afstand', zegt Steve Mattin, Design Director van Volvo Cars.
City Safety standaard!
Een scala aan intelligente veiligheidssystemen is een ander belangrijk aspect van het bijzondere karakter van de XC60. Het grote nieuws is de standaard montage van City Safety - een uniek systeem dat de bestuurder helpt om de gevolgen van aanrijdingen met lage snelheid te reduceren of te voorkomen. Juist dit soort ongelukken en kop-staartbotsingen komen veel voor in stadsverkeer. Als de auto tegen het voorliggende voertuig dreigt te botsen en de bestuurder reageert niet, dan remt de auto zélf.
‘We zijn de eerste fabrikant ter wereld die dit systeem standaard aanbiedt. City Safety laat duidelijk zien dat de nieuwe XC60 de veiligste auto is die Volvo ooit gemaakt heeft. De auto zit vol met de verzamelde know how van Volvo op het gebied van veiligheid en techniek, gericht op het voorkomen van ongelukken en de bescherming van de inzittenden in het geval van een aanrijding', zegt Fredrik Arp.
Het XC60-project richt zijn pijlen op een groep kopers die hoge eisen stelt aan design, merkintegriteit en hoogwaardige techniek bij hun keus voor een lifestyle-product. ‘Je zou kunnen zeggen dat deze auto de volgende auto wordt van de huidige C30-rijder. Hij is net zo sportief en opwindend, maar heeft nóg meer in huis. Met de XC60 verbreden we ons gamma om nóg meer mensen met een urban lifestyle aan te trekken', verklaart Fredrik Arp.
Zuinige, voorwielaangedrevendiesel
De nieuwe XC60 wordt geïntroduceerd met keus uit drie motoren: de T6 met turbo en 285 pk, en twee varianten van de D5 turbodiesel, met respectievelijk 185 en 163 pk. Vierwielaandrijving (AWD) is standaard. ‘In de loop van 2009, bieden we ook een voorwielaangedreven 2,4-liter Euro5-dieselmotor aan met 163 pk en een CO2-uitstoot van rond de 170 g/km', onthult Fredrik Arp. Volvo wil van de XC60 meer dan 50.000 exemplaren per jaar verkopen. De vijf grootste markten in het piekjaar 2010 zijn de Verenigde Staten van Amerika, Duitsland, Groot-Brittannië, Rusland en China. De Volvo XC60 wordt gebouwd in de Belgische fabriek in Gent. In Europa start de verkoop in de tweede helft van 2008, de Noord-Amerikaanse markt moet wachten tot begin 2009. In Nederland staat de auto in oktober bij de dealers.
Alle foto's staan straks op
www.volvo-plaza.nl
Geplaatst: 20.02.2008 - 13:02
door Carel
Ik dacht dat het onderstel van de Ford Mondeo voor de XC 60 wordt gebruikt.
Geplaatst: 20.02.2008 - 13:24
door drowel
En nu maar eens de cijfers afwachten, en kijken wat hij gaat kosten
Geplaatst: 20.02.2008 - 15:03
door GFTbak
Geplaatst: 20.02.2008 - 15:32
door Aantje
Als je naar het dashbord kijkt, lijkt t net een audi..... Het scherm zal wel weer bovenop het dashboard komen. Zijn dit trouwens echte foto's?
Geplaatst: 20.02.2008 - 16:08
door Ben
Aantje schreef:Als je naar het dashbord kijkt, lijkt t net een audi..... Het scherm zal wel weer bovenop het dashboard komen. Zijn dit trouwens echte foto's?
Ja dit zijn de echte foto's van Volvo.
Geplaatst: 20.02.2008 - 16:10
door Ben
Carel schreef:Ik dacht dat het onderstel van de Ford Mondeo voor de XC 60 wordt gebruikt.
De XC60 wordt in Gent gebouwd op een nieuw platform. 'Het is hetzelfde platform waarmee ze in Zweden de S80, V70 en XC70 produceren'
Geplaatst: 20.02.2008 - 16:15
door Ben
Autoweek heeft een filmpje.
Een mix van de Concept en de werkelijke auto:
KLIK HIER
Geplaatst: 20.02.2008 - 16:33
door Paul
Dat filmpje is erg leuk en hij ziet er verdomd goed uit op het filmpje, foto's vind ik te bewerkt.
Ben ook benieuwd of je de auto zonder RTI kan krijgen en wat ze dan gedaan hebben met het zwarte gat.
Geplaatst: 20.02.2008 - 17:17
door HSRN850
Ik vind hem verdomd mooi! Maar zoals al eerder gezegd, dat dashboard kan echt niet. Wanneer je de RTI niet besteld neem ik aan dat je gewoon een andere 'plaat' krijgt, zonder gat. Of met een kleinere display. En dan kunnen ze het display bovenop het dash weg laten.
Op dat filmpje vind ik hem van schuinachter wel iets minder... Misschien nog even wennen.
Geplaatst: 20.02.2008 - 18:15
door drowel
nog een filmpje:
KLIK HIER
mods edit
andere link naar hetzelfde filmpje.
Nu in wat betere kwaliteit

Geplaatst: 20.02.2008 - 18:41
door Ben
Nu ik dat filmpje bekijk snap ik ook dioe schuine stand van het RTI scherm.
Het staat niet schuin maar het console is in de richting van de bestuurder gebogen. Daardoor lijkt het of het schuin staat.
En op de film valt het triplex ook wel mee
Potverdrie, die auto wordt steeds mooier!
Geplaatst: 20.02.2008 - 18:45
door Volvoman
Langzaam besef ik dat ik aan een andere auto toe ben! Gelukkig is hij pas over een half jaar te krijgen....
Geplaatst: 20.02.2008 - 20:28
door Paul
Maar dat dashboard naar de bestuurder toe is gewoon weer van de vorige V70/S60 gehaald.
Maar als je het filmpje ziet met die onderwerper er achter/ dan zie je hoe laag hij eigelijk is. Heb je een ladder nodig om het dak van de XC90 schoon te maken, hoe makkelijk je hier overal bij kan. maar misschien lijkt dat weer zo en ishet niet zo.
Misschien in maart even naar geneve
Geplaatst: 20.02.2008 - 22:41
door arnoud
Precies, in de S60 is de midden console ook naar de bestuurder gericht. En dat vind ik (als bestuurder) een stuk prettiger dan het meer vlakke ontwerp van het dashboard zoals in de nieuwe V70.
Eerst nog een paar jaartjes met de S60 door rijden, en dan afwachten of ze een beetje betaalbaar worden dan 2e hands
Wel leuk dat ze zo'n beetje de zelfde stoelkleur/design hebben als mijn huidige zetels... Voel me al weer helemaal hip

Geplaatst: 21.02.2008 - 00:48
door xc-men
Ze is mooier dan dan de nieuwe BMW X3, MD en de audi Q5, als volvo haar een mooi prijs kaartje geeft word het een succes. Het valt me wel op dat de voor stoelen erg dun zijn (net als de concept car) ik denk dat die niet zo confortabel zijn als haar grotere broertjes XC70-90.
Geplaatst: 21.02.2008 - 09:07
door kmser
Auto express spreekt van vanaf 24800£ voor de UK.