Vrijdag is het zover

Autogek
5th Gear member
Contacteer:

Ik vind het een hele mooie auto had de mijne ook mogen zijn maar ik had inderdaad ook gekozen voor een rti.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
the fonz
4th Gear member

IkeV70 schreef: Mijn V70 had in het begin een soortgelijk probleem, de BC onthield niet altijd zijn stand, dat is verholpen met een software update. Die update kwam natuurlijk pas een paar jaar na introductie.
Dus jouw V70 heeft zijn eerste (levens)jaar deze functie niet gehad? Welk jaar was dat dan, als ik dat mag vragen?

Zijn die software updates dan iets voor na 1/2 jaar? Houdt dat in feite in dat Volvo de kleine kinderziektes wilt verhelpen?
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
IkeV70
5th Gear member

the fonz schreef:
IkeV70 schreef: Mijn V70 had in het begin een soortgelijk probleem, de BC onthield niet altijd zijn stand, dat is verholpen met een software update. Die update kwam natuurlijk pas een paar jaar na introductie.
Dus jouw V70 heeft zijn eerste (levens)jaar deze functie niet gehad? Welk jaar was dat dan, als ik dat mag vragen?

Zijn die software updates dan iets voor na 1/2 jaar? Houdt dat in feite in dat Volvo de kleine kinderziektes wilt verhelpen?
Het was niet precies hetzelfde probleem. De geintegreerde telefoon gebruikt ook het BC display. Als ik de auto startte dan vroeg de telefoon om de PIN code. Als ik die ingevuld had ging het display op zwart in plaats van terug naar de oorspronkelijke stand. Als de telefoon uit stond en dus niet om de pin code vroeg bleef de BC wel in de oorspronkelijke stand. Toen ik de auto kocht was hij al 5 jaar oud. Ik heb een aantal software updates laten installeren en toen was toevallig het BC display probleem verholpen. Ik weet dus niet wanneer die update beschikbaar was, maar ik neem aan niet binnen 1 jaar na introductie van het model.

Het probleem dat jij beschrijft is een ergere variant van dat van mij. Volvo heeft het al eens opgelost, maar blijkbaar heeft niemand daar destijds notitie van gemaakt, in het nieuwe model is het gewoon weer terug.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Belgianmac
3rd Gear member

Bij 3 collega's en vrienden werd recent in de auto ingebroken en de draagbare GPS (Garmin/Tomtom) gestolen. Bij een vierde collega werd de ruit ingeslagen omdat de houder van de GPS zichtbaar was. Hij had het toestel zelf uit de auto genomen, maar ze hebben wel alle vakken en kastjes doorzocht en de inhoud door de auto gegooid. Al wat bruikbaar was hebben ze meegenomen. De politie merkte op dat dit zeer regelmatig gebeurt en raadde aan om de houder ook uit de auto te nemen. De dief vermoedt immers dat de bezitter het toestel niet steeds meeneemt maar ergens in de auto verbergt.

Ik rijd ca. 70.000km per jaar en wil al het tijdverlies om een nieuwe ruit te laten inbouwen, de rompslomp met de verzekering, politie, etc. echt niet meemaken. Het prijsverschil wordt m.i. daarmee ook tenietgedaan. Ik heb ook de security pack met de gelamineerde ruiten besteld om kans op inbraak te beperken. Ik vervoer nl. vaak medische apparatuur en wil het risico op diefstal niet lopen.

Wat betreft de multimedia: ik heb een Ipod Touch met alles erop dat ik kan wensen. Ik kan er films op zien, emails ophalen, internetten, agenda raadplegen, contacten beheren, muziek beluisteren, googlemaps, etc. Binnenkort zou men zelfs een nieuwe GPS functie hebben op basis van googlemaps en wifi. In de V.S. bestaat dit reeds en hier zou het komen.

Enkel het TV kijken kan ik niet, maar ik heb daar ook nog geen behoefte voor gehad. Als ik TV wil zien doe ik dat thuis of op hotel wel. Ik kan me niet voorstellen dat je dit rijdend zou doen en dat de kwaliteit goed is.

Wat mobiliteit betreft denk ik dat een GPS niet op kan tegen een platte en lichte IPod Touch. Die kan mee in de binnenzak en je voelt hem minder dan een portefeuille. In combinatie met de RTI hoop ik dus up to date te zijn.
Ik heb de RTI nog nooit gebruikt (wel al zeer lange ervaring met andere systemen vanaf de allereerste Travel Pilot van Blaupunkt). Wat zijn de nadelen en de voordelen van de RTI? Ik ontvang als alles goed gaat mijn auto volgende week en wil graag nu reeds weten wat ik kan verwachten.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
xc-men
4th Gear member
Contacteer:

Proficiat met je nieuwe wagen ziet er mooi uit.
Als ik zou naar de zijkant kijk is het wel erg zwart, Aluminium dakrails zouden erg staan op deze uitvoering. Het is jammer dat je ze niet op de XC uitvoering kan krijgen. Heel Veel plezier er mee.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”