V70 D5 sport geimporteerd NU met foto's

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
HSRN850
4th Gear member

Het is inderdaad voor een particulier moeilijk in te schatten, welke kosten de dealer moet maken om een auto weer aan te bieden. En hierbij heb ik het nog niet over de uitgebreide garantie die de klant daarna weer eist (wat de dealer weleens veel geld kan gaan kosten) en daarbij wil de klant dan nog een perfecte service.

Je kunt niet zomaar stellen vraagprijs - inruilprijs = marge. Hier gaat nog heel veel vanaf (kan overigens ook veel verschillen per transactie).

Neem maar van mij aan dat de dealer het vooral moet hebben van de marge op de nieuw geleverde auto, en dat aan inruilers echt de hoofdprijs niet wordt verdient. Om nog maar te zwijgen over inruil op inruil op inruil op inruil.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
bartv70
5th Gear member

Hoi,

Ik, maar wie ben ik, zie dit toch iets anders.

Een klant die garantie eist gaat naar de officiële dealer, maar betaald veel meer voor zijn auto dan bij een handelaar.
De klant gaat liever op zeker en wil niet na de koop met onverwachte kosten zitten.
Garantie kan de dealer geld kosten, maar in de meeste gevallen is de garantie van de klant een sigaar uit eigen doos(mijn ervaring na 25 jaar autorijden).

Het geeft niks dat een dealer winst maakt,daar is die ondernemer voor geworden, maar als ik zie in wat voor panden ze vaak huisvesten dan krap ik me wel eens achter de oren
De ondernemings onkosten worden natuurlijk verwerkt in de prijs van de auto.

BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
HSRN850
4th Gear member

bartv70 schreef: ... Garantie kan de dealer geld kosten, maar in de meeste gevallen is de garantie van de klant een sigaar uit eigen doos(mijn ervaring na 25 jaar autorijden). ...
Dan heb je toch echt 25 jaar geluk gehad. Ik denk dat veruit de meerderheid terugkomt voor garantie. In veel gevallen ook echt belangrijke punten waarin de klant zijn goed recht heeft. Maar er zijn er ook heel veel die voor het minimale 'kraakje' rechtsachterin terug naar de dealer gaan, om daar alles open te laten halen om te kijken wat er aan de hand is. En zo in de garantietijd voor 6 héél beperkte details terugkomen, waar je ze normaal nooit over gehoord zou hebben.

Dit mag, en is eigenlijk ook geen probleem, maar het kost de dealer heel veel geld.

En voor ik dadelijk de vragen krijg: Ja ik spreek uit ervaring, en nee, niet binnen het Volvo concern.

Maar wat betreft panden van de dealers e.d. daar heb je gelijk in. Dit moet uiteraard ergens vandaan komen.
NielsPHEV
7th Gear member

Iedereen moet in mijn ogen doen wat hem of haar goeddunk het is een vrije markt, je mag kopen waar je wilt en kiest voor de zekerheden die je wenst en wilt betalen. Het is een systeem wat zichzelf reguleert zolang de markt min of meer open is.

Als de dealers echt te duur waren dan zaten ze zonder werk en dat is niet het geval !
HSRN850
4th Gear member

NielsS60 schreef:Iedereen moet in mijn ogen doen wat hem of haar goeddunk het is een vrije markt, je mag kopen waar je wilt en kiest voor de zekerheden die je wenst en wilt betalen. Het is een systeem wat zichzelf reguleert zolang de markt min of meer open is.

Als de dealers echt te duur waren dan zaten ze zonder werk en dat is niet het geval !
Heb je helemaal gelijk in! Ik denk dat de prijzen op den duur hoe dan ook steeds meer rechtgetrokken worden, omdat ze op den duur echt van die BPM af moeten. Alleen moet het in NL dan weer ergens anders vandaan komen... Dan wordt het gebruik gewoon duurder.

Ik denk dat de deal die je nu gemaakt hebt, ook zo interessant is geweest door de komst van de nieuwe V70. Er zijn gewoon voorraden, die verplaatst zijn en weer verhandeld zijn, noem maar op. En daardoor heel aantrekkelijk. Hier kunnen de dealers met de acties van het oude model niet tegenop.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

bartv70 schreef:Hoi,

Ik, maar wie ben ik, zie dit toch iets anders.

Een klant die garantie eist gaat naar de officiële dealer, maar betaald veel meer voor zijn auto dan bij een handelaar.
De klant gaat liever op zeker en wil niet na de koop met onverwachte kosten zitten.
Garantie kan de dealer geld kosten, maar in de meeste gevallen is de garantie van de klant een sigaar uit eigen doos(mijn ervaring na 25 jaar autorijden).
Eenieder die een auto van een garagist koopt heeft in principe garantie, dat is zoals jij het zo snedig formuleerde altijd "een sigaar uit eigen doos"
Waar dealers doorgaans op voorhand een auto fatsoenlijk klaarmaken en dat garanderen volstaan nogal wat handelaren met de constatering dat er olie aan de peilstok zat en mocht er wat stuk gaan dan zullen zij dat onder "garantie" wel eens op gaan lossen, gaat er niets stuk was de constatering dat er olie aan de peilstok zat grofweg het enige dat men preventief deed.
bartv70
5th Gear member

Hoi,

Bart dat klopt (al schrijf ik meestal ipv altijd een sigaar uit eigen doos, maar dat terzijde).
Ik ben zelf tot nu toe altijd voor zekerheid gegaan en heb dus altijd een hogere prijs betaald.Mijn keuze en ik sta er nog steeds achter.
Van mijn 9 gekochte auto's,sinds 1983 (meeste met dealer garantie), heb ik nu bij 2 auto's aanspraak gemaakt op de garantie.
1x compleet nieuwe motor, bleek vastloper te hebben gehad bij proefdraaien!! hagel nieuwe Fiat Punto,1995)
Tot nu toe diverse keren bij mijn huidige V70(vliegwiel/koppeling/airco/handrem/spiegelverw/kraak,knak en bonk geluiden vooras, en er zitten nog dingetjes aan te komen.(bijgeluiden stuurbekr.,kraakje lv dashboard.
De V70 garantie duidelijk geen sigaar uit eigen doos, wel een (Belgische) Volvodealer die zo langzamerhand de boot probeert af te houden.

Groetjes

Ps wat een heerlijke discussie heeft Niels zijn auto opgelevert
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
NielsPHEV
7th Gear member

tja het kan raar lopen, 'k heb overigens nog nooit met een volvo gebruik gemaamt van de garantie, was met m'n saab's wel anders

Bart, al eens een anwb keuring overwegen juist voor het aflopen van de garantie termijn...
Gast

Paul schreef:Absoluut orgineel, ken hier genoeg mensen die immitatie hebben geprobeerd en er nog nachtmerries van hebben!
@Paul, nachtmerries niet! :P
Wel misselijk van de aanbieder! :evil:
bartv70
5th Gear member

NielsS60 schreef:tja het kan raar lopen, 'k heb overigens nog nooit met een volvo gebruik gemaamt van de garantie, was met m'n saab's wel anders

Bart, al eens een anwb keuring overwegen juist voor het aflopen van de garantie termijn...
Jazeker, ik laat de APK volgende maand uitvoeren en zal er dan meteen een
garantieafloop keuring aan vast plakken.
Auto heeft tot 17/4/2008 nog garantie, maar spaar de zaken op.
De dealer zit vlak bij Kortrijk en ga niet voor elk wissewasje 600km
rijden.
De dealer had mij toegezegd dat garantie in Nederland geldt,(ook in mailtjes) maar hij komt dit niet op alle punten na en dat valt tegen.
Het is een off. Volvo dealer en ik had deze manier van handelen niet verwacht.
Zeker niet van een Premium merk als Volvo, helaas doet de Belgische importeur er niets aan.
Maar ik zie het als een goede leer voor een volgende keer en dat de auto
minimaal € 7000,- goedkoper was als in Nederland maakt ook wel wat goed.

BartV70
Fredhead
Geartronic member

bart simpson schreef:
fredhead schreef:
bart simpson schreef:en? heb jij enig inzicht in de kosten die men te maken had om deze auto fatsoenlijk aan te bieden?
Auto was technisch en qua uiterlijk in perfecte staat.
En ja, heb ook nog eens dat inzicht
je bent monteur?
Zoals je zelf al zei ben ik geen monteur nee ;)

Maar weet wel aardig wat van auto's af.
Bij die vriend had de auto net nog een beurt vlak voor de verkoop gekregen bij hetzelfde bedrijf waar de auto in is geruild.

Auto was toen in absolute topstaat zeiden ze toen en lijkt me niet dat dit binnen 500 km veel veranderd
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

fredhead schreef:Zoals je zelf al zei ben ik geen monteur nee ;)
Maar weet wel aardig wat van auto's af.
Bij die vriend had de auto net nog een beurt vlak voor de verkoop gekregen bij hetzelfde bedrijf waar de auto in is geruild.
Auto was toen in absolute topstaat zeiden ze toen en lijkt me niet dat dit binnen 500 km veel veranderd
Ik weet ook "iets" van auto's af, en evenzeer van klaarmaakkosten.
Je vriend moet ook wel "bemiddeld" zijn om voor het achterlaten van zijn auto nog even een grote beurt uit te laten voeren.
Fredhead
Geartronic member

Was dat hij ineens de auto tegen kwam waar hij al tijden naar op zoek was.
Anders had hij gewoon doorgereden met de auto die hij had
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
NielsPHEV
7th Gear member

Bart,

Kom net terug uit omgeving kortrijk / harelbeke was de dealer toevallig iets van Novabiel oid, rijdt ik regelmatig langs.
bartv70
5th Gear member

Nee,

De dealer is Waregem cars, off. Volvo dealer en zit in...je raadt het al Waregem

BartV70
Big Blue
2nd Gear member

bartv70 schreef:Nee,

De dealer is Waregem cars, off. Volvo dealer en zit in...je raadt het al Waregem

BartV70
Hey,

Dat is vlak bij mij in de buurt.......trouwens Waregem Cars is overgenomen door Novabil nu 1,5 jaar terug en hebben in de streek hier een hele goede reputatie qua service en vriendelijkheid.
Hele correcte verkopers trouwens in Kortrijk, eigenlijk jammer dat ik die van mij daar niet heb gekocht.
bartv70
5th Gear member

Hoi Big Bleu,

Ook wij waren zeer tevreden, nadat ik tijdens de 1e proefrit "iets" hoorde aan de auto wat ik niet geheel vertrouwde,ik dacht het dualmass vliegwiel, werd mij belooft dat als dit al zo mocht zijn, het onder de garantie viel.
Afspraak was dat grote reparaties door Waregemcars zouden worden gedaan en dat voor overige storingen in gebruik kon maken van mijn locale dealer.
Een paar maanden later werd inderdaad mijn vliegwiel koppeling enz. vervangen, bij (Waregemcars) alles keurig volgens afspraak.
Toen enkele maanden later nog wat problemen de kop op staken vond men dat ik bij hun langs moest komen voor "diagnose" en herstel.
Volgens een mail van hun was het voor mij goedkoper de reparaties zelf te betalen dan helemaal naar Waregem te rijden.
Dat is mij in het verkeerde keelgat geschoten, zo handel je garantieafspraken niet af.
Helaas was het slikken of stikken want Volvo België hield zich op de vlakte.
De diagnose is bij de locale Volvo dealer gesteld en het is tientjes werk om de
reparaties uit te voeren.

Het niet nakomen van afspraken en beloftes heeft voor mij het goede gevoel dat ik had, volledig weggenomen.

BartV70
bartv70
5th Gear member

NielsS60 schreef:Bart,

Kom net terug uit omgeving kortrijk / harelbeke was de dealer toevallig iets van Novabiel oid, rijdt ik regelmatig langs.
Heb je je Nederlandse platen al?
Hoe verliep de RDW/Douane check?

BartV70
NielsPHEV
7th Gear member

Vandaag gebeld naar de rdw, kentekens zijn gisteren verzonden dus zouden er zaterdag moeten zijn. RDW heeft alleen het chassis nummer gechecked, ik kwam zonder afspraak en hoefde maar een kwartiertje te wachten. Bij de douane 10.200 € bpm afrekenen, geen controle bij de auto, het was koud buiten en hij stond wat ver weg. Heb overigens naar waarheid opgegeven een edition met metallic en 17 inch, geen extra charge voor de rti

Kortom, ging simpel en snel en bedrag kwam overeen met wat ik verwacht had
bartv70
5th Gear member

mooi
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”