hondenlucht verwijderen

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
VolvoKramer
3rd Gear member

Geloof me, het enige wat helpt is een behandeling met ionisatie en het bijprodukt daarvan is Ozon.

Ozon heeft een reinigende en dodende werking op schimmels etc. Het is een sterilisatie-middel. Daarna nog eens een keer heel heel erg goed stofzuigen en je zult er vanaf zijn (voor 98%).

Een ozon-apparaat hoeft er niet dagen in te staan, maar hoogsten een uur of enkele uren, afhankelijk van de verontreiniging. Daarna moet de auto gelucht worden, want je mag er nog niet meteen in stappen. Dit omdat Ozon giftig is voor mensen, al op het moment dat je het kunt ruiken.

Een goede Car-cleaner heeft zo'n apparaat staan.

(het is een beetje mijn vak....)

Daarnaast is idd het goed cleanen van de oppervlakten erg nodig om de vetten, huidschilfers en haren van de hond eruit te krijgen. Die ruiken namelijk ook. Als die niet weg zijn, zal de geur blijven hangen.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa

V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
J
3rd Gear member

uit nieuwsgierigheid, kost dat nou, zo'n ionisatiebehandeling?
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

het zijn vaak de "gestoffeerde" delen waarin de lucht lang blijft hangen.
Volvo for life
VolvoKramer
3rd Gear member

Ik heb geen idee van de kosten van zo'n behandeling eerlijk gezegd.
Een dergelijke ionisator/ozon apparaat zijn aan te schaffen vanaf circa Eur 1500 en veel duurder. Beetje duur voor particulier gebruik :cry:
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa

V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
Rene68
4th Gear member

Ik weet dat een vriend van mijn zijn auto is gereinigd voor 250 euro. Reden hiervoor was geen honden of rooklucht maar kotslucht van zijn zoontje die als een soort poltergeist personage zijn hele auto had ondergespuugd.... het was echt niet te harden in die auto. Azijn, Febreze, HG, koffie....alles geprobeerd maar de lucht bleef aanwezig. Na de reiniging rook het weer naar bosviolen....;-)

En even off-topic: er bestaat geen hond die niet naar hond ruikt. Net als dat er geen paarden zijn die niet naar paard ruiken. Je kunt ze door de wasstraat halen maar na een week ruiken ze weer naar hond cq paard. Wij mensen ruiken ook en echt niet alleen als we niet of weinig douchen.....
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

Rene68 schreef:.... het was echt niet te harden in die auto. Azijn, Febreze, HG, koffie....alles geprobeerd maar de lucht bleef aanwezig. Na de reiniging rook het weer naar bosviolen....;-)
en hoe krijg ik die bosviolenlucht uit mijn auto?
Boswachter
4th Gear member

lelietjes der dalen erin planten.....
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)

2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”