Ik ben overigens van plan ooit nog eens een standkachel in te bouwen. Dan is er helemaal geen reden meer om de jas aan te houden
Jas aan of niet?
- jpost
- 1st Gear member
Ik doe altijd de jas uit. De auto is snel warm, zelfs in de winter. Zo'n dikke jas aan achter het stuur zit niet lekker.
Ik ben overigens van plan ooit nog eens een standkachel in te bouwen. Dan is er helemaal geen reden meer om de jas aan te houden
- hesened
- 2nd Gear member
Stoelverwarming... standkachel....
Ik hou mijn jas aan want mijn oude dame heeft al die luxe niet
Daarbij.. de restauratie is nog niet af en bij vorst moet ik vaak 2x krabben: 1x buiten en 1x binnen :?
Verwarming werkt prima maar ik rijd korte ritjes dus houd ik de jas aan.
Ik hou mijn jas aan want mijn oude dame heeft al die luxe niet

Daarbij.. de restauratie is nog niet af en bij vorst moet ik vaak 2x krabben: 1x buiten en 1x binnen :?
Verwarming werkt prima maar ik rijd korte ritjes dus houd ik de jas aan.
Van 142 naar V40.. Eens een Volvo, altijd een Volvo..
-
- 4th Gear member
Eigenlijk zoals iedereen zo'n beetje mee eens is. onder 5 a 10 minuten, jas aan. Maar anders uit. En zoals nu begint het weer wat lekkerder worden, neem ik hem mee in de kofferbak of achterbank, voor 's avonds nog.
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
- HV
- 2nd Gear member
ook zelfde ervaring: in principe jas uit, maar op korte ritten soms niet.
Discussie van gelijke aard is het wel/niet dragen van een colbert/jas van een pak. Dit doe ik zelf nooit, hooguit met een ribjasje op een heel kort stukje. Maar ik zie genoeg chauffeurs op lange stukken (in elk geval, op een autobaan) met een compleet pak aan op de bestuurdersstoel.
NB als de kap open gaat, in het weekend, meestal wel de jas aan; de kap gaat dan ook al open met een klein zonnestraaltje, ook als het nauwelijks boven het vriespunt is
.
Discussie van gelijke aard is het wel/niet dragen van een colbert/jas van een pak. Dit doe ik zelf nooit, hooguit met een ribjasje op een heel kort stukje. Maar ik zie genoeg chauffeurs op lange stukken (in elk geval, op een autobaan) met een compleet pak aan op de bestuurdersstoel.
NB als de kap open gaat, in het weekend, meestal wel de jas aan; de kap gaat dan ook al open met een klein zonnestraaltje, ook als het nauwelijks boven het vriespunt is

- Wilson
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Korte en koude ritten aan, lange en warme ritten jas in de kofferbak.
Met vriendelijke groeten,
http://nl.youtube.com/wilsonhonda
http://nl.youtube.com/wilsonhonda
- Ticomar
- 2nd Gear member
Jas altijd uit. Met jas aan rijdt het gewoon niet lekker. Bovendien is de auto zodanig snel warm dat het zelfs nooit een vraag is of de jas aan blijft. Wel de jas trouwens altijd in de buurt in geval van calamiteiten. Ook een deken ligt altijd in de kofferbak. Gewoon voor de zekerheid.
Nu: V70 D3 GT Momentum 2015 - Silver - 218.000 km
Was: S60 2.4D Edition 2004 - Black Stone - Ingeruild bij 540.000 km
Was: S60 2.4D Edition 2004 - Black Stone - Ingeruild bij 540.000 km
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
Ik heb mijn jas altijd uit. Ook met streng winterweer.
Ik vind het veel comfortabel zonder jas en je hebt meer bewegingsvrijheid.
Daarnaast ben ik door Volvo gewezen op de risico's van het dragen van een dikke jas in de auto. Ik ben op een Volvo-Driving-Course geweest en daar is me uitgelegd dat je met een dikke winterjas bij een botsing nog teveel in je gordel heen en weer kunt waardoor je meer kans hebt op blessures. Daarnaast kan je jas in de situatie dat je onverhoopt te water raakt, echt een gevaarlijke belemmering vormen.
Ik heb die waarschuwing toen maar als extra reden genomen om geen jas in de auto te dragen, wat ik overigens al nooit deed. Bij lange stukken zit je trouwens ook minder comfortabel met een jas aan.
Ik vind het veel comfortabel zonder jas en je hebt meer bewegingsvrijheid.
Daarnaast ben ik door Volvo gewezen op de risico's van het dragen van een dikke jas in de auto. Ik ben op een Volvo-Driving-Course geweest en daar is me uitgelegd dat je met een dikke winterjas bij een botsing nog teveel in je gordel heen en weer kunt waardoor je meer kans hebt op blessures. Daarnaast kan je jas in de situatie dat je onverhoopt te water raakt, echt een gevaarlijke belemmering vormen.
Ik heb die waarschuwing toen maar als extra reden genomen om geen jas in de auto te dragen, wat ik overigens al nooit deed. Bij lange stukken zit je trouwens ook minder comfortabel met een jas aan.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.8 Europa
- Michael Oud
- 5th Gear member
Ik vraag me af wat voor jassen jullie dragen :roll:
Volvo 940 SE
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
In de zomer een zomerjas en in de winter een winterjas
Ik denk dat tijdens de Volvo Driving Course (Paul Maaskant) er wel dingen gezegd zijn over jassen dragen die ook te relativeren zijn. Alleen kon ik wel meegaan in hun gedachten. Daarbij komt voormij de bewegingsvrijheid van de armen en schouders die minder wordt met het dragen van een jas. (Is mijn jas dan te klein...).

Ik denk dat tijdens de Volvo Driving Course (Paul Maaskant) er wel dingen gezegd zijn over jassen dragen die ook te relativeren zijn. Alleen kon ik wel meegaan in hun gedachten. Daarbij komt voormij de bewegingsvrijheid van de armen en schouders die minder wordt met het dragen van een jas. (Is mijn jas dan te klein...).
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.8 Europa
V40 1.8 Europa
- Michael Oud
- 5th Gear member
Geen idee... misschien heb ik wel een absurd dunne winterjas ofzo. Maar ik kan in mijn winterjas net zo bewegen als zonder, en ik heb ook niet echt veel meer ruimte om te bewegen zodat mn gordel niet of minder zou werken...
Volvo 940 SE
-
- 2nd Gear member
Als de rit langer dan 10 minuten duurt, dan gaat de jas meteen uit. En achter het stuur met m'n colbert al helemaal niet.
In bestelling: Volvo V40 T3 Summum Passion Red
Volvo C30 1.8 Sport Cosmic white - Business Line I, quartz lederen bekleding - Java Pearl Body Kit - Dubbele eindpijp - 17"; Zaurak - R-design klokkenset
VW Fox 1.2 (don't shoot, is een voorloop auto...)
Volvo 480 GT Turbo 1995
Volvo 480 S 2.0 1993
Volvo C30 1.8 Sport Cosmic white - Business Line I, quartz lederen bekleding - Java Pearl Body Kit - Dubbele eindpijp - 17"; Zaurak - R-design klokkenset
VW Fox 1.2 (don't shoot, is een voorloop auto...)
Volvo 480 GT Turbo 1995
Volvo 480 S 2.0 1993
- ronaldjedc
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik heb praktisch nooit een jas aan, dus ook in de auto niet
V40 Black Metallic 2.0 '97
V70 2.5 Antraciet metallic '98
V70 2.5 Antraciet metallic '98
- PeeJay
- 4th Gear member
Ik ben nogal een kleum en houd met koud weer altijd de jas aan tot de binnenzijde voldoende is opgewarmd om mijn jas uit te trekken.
Met heel koud weer (en mede door bloedvaatvernauwing in de handen) heb ik aan het begin van de rit zelfs handschoenen aan.
Als ik dit niet doe, dan krijg ik de gehele dag mijn handen niet of zeer moeilijk weer op temperatuur
Met heel koud weer (en mede door bloedvaatvernauwing in de handen) heb ik aan het begin van de rit zelfs handschoenen aan.
Als ik dit niet doe, dan krijg ik de gehele dag mijn handen niet of zeer moeilijk weer op temperatuur
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust