Koots,
In dat geval zal ik zeker voor de S80 gaan. Heerlijke comfortabele auto met een motor welke je al kent uit de V50. Lijkt me zeker geen straf.
Keuzes..
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
@Volvoorgaan: ik neig nog steeds naar de V50 D5, maar ben toch erg benieuwd hoe de S80 rijdt...

Dat is het hem ook een beetje, Aantje. Iets anders is ook wel eens lekker denk ik danAantje schreef:Koots,
In dat geval zal ik zeker voor de S80 gaan. Heerlijke comfortabele auto met een motor welke je al kent uit de V50. Lijkt me zeker geen straf.

Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Maar je moet dan wel je signature aanpassen (en dan met name het rode regeltje) :slicksmile:
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Vwb die kreet: ja ja.. de 2.0D doet het echt lekker.. gistermiddag de A31 even weer genomen, je hoeft je echt niet te schamen en kunt tot 180 heel aardig mee met diverse "dikke" Duitsers.
Als je dit gewend bent, valt een S80 met dezelfde motor toch iets tegen denk ik. Die felle respons is er dan waarschijnlijk niet meer. 'k vond gevoelsmatig de reaktie zelf tijdens een proefrit in een V70 D5 al niet echt meevallen.... je merkt het gewicht heel duidelijk. Kan me dus niet voorstellen dat de 2.0D een S80 nog echt lekker kan handelen, zeker niet op de autobahn waar jij veel verkeert. Een proefrit kan je daarin misschien uitsluitsel bieden. Qua ruimte en comfort zou ik desondanks met 90kkm dan misschien alsnog kiezen voor S80.
Ik heb mijn keuze moment nog maar even uitgesteld. Dit najaar de XC60 , de V70 en een V50D5 nog maar eens kritisch naast elkaar zetten en uitproberen.
Als je dit gewend bent, valt een S80 met dezelfde motor toch iets tegen denk ik. Die felle respons is er dan waarschijnlijk niet meer. 'k vond gevoelsmatig de reaktie zelf tijdens een proefrit in een V70 D5 al niet echt meevallen.... je merkt het gewicht heel duidelijk. Kan me dus niet voorstellen dat de 2.0D een S80 nog echt lekker kan handelen, zeker niet op de autobahn waar jij veel verkeert. Een proefrit kan je daarin misschien uitsluitsel bieden. Qua ruimte en comfort zou ik desondanks met 90kkm dan misschien alsnog kiezen voor S80.
Ik heb mijn keuze moment nog maar even uitgesteld. Dit najaar de XC60 , de V70 en een V50D5 nog maar eens kritisch naast elkaar zetten en uitproberen.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Een S80 2.0d wordt gewoon te traag. Zeker als jij regelmatig in de gelegenheid bent om de boel de sporen te geven, dan is het frustrerend om een dergelijk relatief underpowered voertuig te sturen. (ik zeg relatief, want in vergelijking met de meeste auto's in de klasse van de S80 heb je gewoon heel erg weinig vermogen)
Ik ben eind vorig jaar vanuit Stuttgart (D) naar Emmen gereden (600km) in krap 3 uurtjes. Onderweg op relatief lege wegen gewoon GEBLAZEN (250 was geen uitzondering). Ik krijg er nu nog een glimlach van op mijn gezicht, 5 maanden later
Als je jong bent dan is het geweldig.
Overigens, wat wil je liever, onderschat worden (V50 D5) of overschat worden (S80 2.0d)?
Ik ben eind vorig jaar vanuit Stuttgart (D) naar Emmen gereden (600km) in krap 3 uurtjes. Onderweg op relatief lege wegen gewoon GEBLAZEN (250 was geen uitzondering). Ik krijg er nu nog een glimlach van op mijn gezicht, 5 maanden later

Overigens, wat wil je liever, onderschat worden (V50 D5) of overschat worden (S80 2.0d)?
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Sanco, daar heb je helemaal gelijk in. Vind het ook lekker hoor, laatste stukje A30 rijd ik vaak lekker door, bij 140 ff terug naar de 5 en daar is de versnelling al weer.sanco schreef:Vwb die kreet: ja ja.. de 2.0D doet het echt lekker.. gistermiddag de A31 even weer genomen, je hoeft je echt niet te schamen en kunt tot 180 heel aardig mee met diverse "dikke" Duitsers.
Als je dit gewend bent, valt een S80 met dezelfde motor toch iets tegen denk ik. Die felle respons is er dan waarschijnlijk niet meer. 'k vond gevoelsmatig de reaktie zelf tijdens een proefrit in een V70 D5 al niet echt meevallen.... je merkt het gewicht heel duidelijk. Kan me dus niet voorstellen dat de 2.0D een S80 nog echt lekker kan handelen, zeker niet op de autobahn waar jij veel verkeert. Een proefrit kan je daarin misschien uitsluitsel bieden. Qua ruimte en comfort zou ik desondanks met 90kkm dan misschien alsnog kiezen voor S80.
Vwb de S80 met dezelfde motor: ik heb nu meerdere malen gelezen dat mensen die ermee gereden hebben, vaak denken dat er een grotere motor in ligt, of dat hij gechipt is. We shall see, we gaan gewoon maar eens rijden. Wellicht behoort chippen voor mij ook tot de mogelijkheden.
@eXite: mooi gezegd, die laatste zin

Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Haantje!eXite schreef:Ik ben eind vorig jaar vanuit Stuttgart (D) naar Emmen gereden (600km) in krap 3 uurtjes. Onderweg op relatief lege wegen gewoon GEBLAZEN (250 was geen uitzondering). Ik krijg er nu nog een glimlach van op mijn gezicht, 5 maanden laterAls je jong bent dan is het geweldig.
- denivan
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 20.11.2007 - 15:25
- Locatie: Antwerpen
We gaan toch niet beweren dat bovenstaand cijfer traag is ? Oké, het is geen sprinter , maar dat zou ook totaal niet passen bij zo'n auto.0 tot 100 in 9.8 sec
Het is in ieder geval sneller dan mijn S40 1.6D en mijn vriendin vindt dat ik ook daar al veel te snel mee rijd

- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Dit is zeker niet traag, maar de 0-100 acceleratie zegt me persoonlijk niet zoveel. Het gaat juist om het vermogen om soepel te kunnen oppakken, zowel bij lage snelheid (rotonde) als bij hoge snelheid zonder steeds terug te moeten schakelen. Dit geeft mij een ontspannen rijgevoel en dat is heel wat anders dan (te) snel rijden. Als je daarnaast zoals Koots voornl in Dld rijdt en daarbij ook nog wel eens een heuvel moet nemen is een beetje reserve niet weg. Ik heb het afgelopen wintersportrit een paar keer meegemaakt. De cruisecontrol op ruim 140. Heuvelaf komt je van alles voorbij zeilen, bergop merk je zelf weinig, maar haal je dezelfde figuren zo weer in zonder ook maar 1 actie te hoeven nemen. Ik geef toe, hier in Nederland van minder belang, maar daar een voorwaarde voor gelijkmatig doorrijden. Ik geloof ook niet zo in de trend van de "opgevoerde" kleine motoren. In theorie prachtige cijfers, maar in de praktijk valt het vaak tegen en daarnaast moet de hoogbelaste techniek zich nog bewijzen qua duurzaamheid. Een op zijn taak berekende motor icm een verstandig gebruik geeft denk ik de beste combi van levensduur (is ook milieu!), betrouwbaarheid, zuinigheid en rijplezier.
Om dezelfde reden zou ik ook niet opteren voor chiptuning met de gedachte dat dat compensatie biedt voor hetgeen ik eigenlijk al op voorhand mis.
Genoeg hierover, we dwalen af. Een praktijktest zal het Koots wel vertellen. Uiteindelijk is zijn gevoel leidend en daarmee wordt het dus een beslissing op grond van voor hem van belang zijnde argumenten. Ik ben benieuwd!
Om dezelfde reden zou ik ook niet opteren voor chiptuning met de gedachte dat dat compensatie biedt voor hetgeen ik eigenlijk al op voorhand mis.
Genoeg hierover, we dwalen af. Een praktijktest zal het Koots wel vertellen. Uiteindelijk is zijn gevoel leidend en daarmee wordt het dus een beslissing op grond van voor hem van belang zijnde argumenten. Ik ben benieuwd!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Exite, ik begrijp je "jeugdig" enthousiasme maar kan er niet helemaal in meegaan: voor een stukje Autobahn is het leuk om het kunnen van je auto eens te proberen, maar als ik eerlijk ben vind ik het eigenlijk onverantwoord om zo'n moyenne neer te zetten over een dergelijke lange afstand. Ik weet niet hoe het jou vergaat, maar hard rijden kost mij enorm veel extra concentratie en dus energie. De praktijk is voor mijn gevoel dan ook dat je de tijd die je met al die extra moeite hebt gewonnen kwijt bent aan het uitblazen of bijkomen daarvan, nog los van de vele liters brandstof extra. Ik begrijp overigens niet hoe je het uberhaupt zou kunnen halen als je nog een beetje rekening wilt houden met de vele beperkingen die Duitsland inmiddels kent in en om het Ruhrgebied, maar goed, dat terzijde.eXite schreef:Ik ben eind vorig jaar vanuit Stuttgart (D) naar Emmen gereden (600km) in krap 3 uurtjes. Onderweg op relatief lege wegen gewoon GEBLAZEN (250 was geen uitzondering). Ik krijg er nu nog een glimlach van op mijn gezicht, 5 maanden laterAls je jong bent dan is het geweldig.
In die zin heb ik met mijn aanhef in mijn eerste reaktie misschien een verkeerde indruk gewekt: ik rij graag vlot door, maar 180 is voor mij ook in Dld geen standaard. Desondanks nog vele veilige en plezierige km gewenst.

2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Hard rijden vereist inderdaad concentratie, maar geeft op de een of andere manier ook rust. Lekker 2 handen aan het stuur, stukje muziek erbij, je hoeft niet op te letten of je niet de geldende snelheidslimiet overschrijdt, en daarbij is de V50 (en volgens mij elke Volvo wel) een erg rustige auto bij 180-190 km/h. Dat is voor mij dan ook de standaard snelheid op stukken zonder limiet. Het extra verbruik neem ik graag op de koop toe, en ja, het klinkt misschien patserig, maar: leve de tankpas!sanco schreef:Ik weet niet hoe het jou vergaat, maar hard rijden kost mij enorm veel extra concentratie en dus energie. De praktijk is voor mijn gevoel dan ook dat je de tijd die je met al die extra moeite hebt gewonnen kwijt bent aan het uitblazen of bijkomen daarvan, nog los van de vele liters brandstof extra. Ik begrijp overigens niet hoe je het uberhaupt zou kunnen halen als je nog een beetje rekening wilt houden met de vele beperkingen die Duitsland inmiddels kent in en om het Ruhrgebied, maar goed, dat terzijde.
In die zin heb ik met mijn aanhef in mijn eerste reaktie misschien een verkeerde indruk gewekt: ik rij graag vlot door, maar 180 is voor mij ook in Dld geen standaard. Desondanks nog vele veilige en plezierige km gewenst.
De keuze is in ieder geval niet makkelijk, toch neig ik nog steeds naar de V50 D5... Heb vandaag weer even een stukje in pa's D5 gereden; dat "gebrabbel" van die 5-cilinder diesel is werkelijk meesterlijk...
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Misschien moet ik dan wat vaker trainen Koots!
(maar ik rij ook geen 90k(?) per jaar gelukkig)
maar inderdaad zo'n 5 cil lokt mij ook al een aantal jaren. Rij echter prive en daarbij feitelijk financieel gezien te weinig km's. Toch denk ik dat ik mezelf hiermee nog een keer wil verwennen voordat we in dit land helemaal aan banden worden gelegd. Het omhulsel voor de 5 cil en hetgeen er achter komt te hangen is voor mij echter nog een vraag.... die ik dit najaar hoop te gaan beantwoorden.

maar inderdaad zo'n 5 cil lokt mij ook al een aantal jaren. Rij echter prive en daarbij feitelijk financieel gezien te weinig km's. Toch denk ik dat ik mezelf hiermee nog een keer wil verwennen voordat we in dit land helemaal aan banden worden gelegd. Het omhulsel voor de 5 cil en hetgeen er achter komt te hangen is voor mij echter nog een vraag.... die ik dit najaar hoop te gaan beantwoorden.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Ach, de eerste keren is het peentjes zweten, maar het wentsanco schreef:Misschien moet ik dan wat vaker trainen Koots!

Dat is het bij mij dus ook. Wie weet wat ze gaan doen in Den Haag met bijtellingen en anders belastingen, gekoppeld aan het "verbruiks"-label. Dan zit je met de S80 2.0D goed. Aan de andere kant rijd ik 2 jaar met een auto, denk/hoop niet dan ze voor die tijd ineens met bijv. een variabele bijtelling op de proppen komen.sanco schreef:Toch denk ik dat ik mezelf hiermee nog een keer wil verwennen voordat we in dit land helemaal aan banden worden gelegd. Het omhulsel voor de 5 cil en hetgeen er achter komt te hangen is voor mij echter nog een vraag.... die ik dit najaar hoop te gaan beantwoorden.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 16.02.2008 - 09:21
Koots,
Dat de S80 2.0D geen strepentrekker is lijkt me duidelijk. Echt behelpen lijkt het me overigens ook weer niet.
De sfeer die je rij-impressies uitstralen geven mij het gevoel dat je het liefste voor de power gaat. Erg begrijpelijk. En zoals eerder opgemerkt, een S80 kan altijd nog.
Bij veel autobahn-km's lijkt de power mij toch ook wel erg prettig. Daarbij het gegeven dat je de V50 met D5 ook nog eens maximaal kan optuigen...Ik begrijp de twijfel, en snap je voorkeur. Als je je hier het beste bij voelt, gewoon doen.
Wanneer bestellen trouwens?
Dat de S80 2.0D geen strepentrekker is lijkt me duidelijk. Echt behelpen lijkt het me overigens ook weer niet.
De sfeer die je rij-impressies uitstralen geven mij het gevoel dat je het liefste voor de power gaat. Erg begrijpelijk. En zoals eerder opgemerkt, een S80 kan altijd nog.
Bij veel autobahn-km's lijkt de power mij toch ook wel erg prettig. Daarbij het gegeven dat je de V50 met D5 ook nog eens maximaal kan optuigen...Ik begrijp de twijfel, en snap je voorkeur. Als je je hier het beste bij voelt, gewoon doen.
Wanneer bestellen trouwens?
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Volvoorgaan, bestellen zal waarschijnlijk over een maandje of 3 gaan gebeuren. De combinatie van een dikke motor en een dikke uitrusting bepalen op dit moment inderdaad mijn voorkeur voor de V50..
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Net een belletje van de dealer. De V70 2.0D is helaas niet voor morgenmiddag terug, dus krijg een S80 D5 Geartronic mee. Met die 2.0D gaan we nog wel eens rijden, kan morgen dan wel nog even wat andere aspecten van de S80 testen (kofferbak e.d.). En kan ik ook nog even genieten van het brabbelen van de D5 

Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Als de sneeuw geen roet in het eten... lees in de D5 uitlaat... gooit tenminste.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 4th Gear member
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57
@Koots, dacht ik nou te hebben gelezen datje toch meer voor de V50 D5 valt dan voor de 2.0d. Als dat zo is zal ik zeker hetgene nemen waarvan je zelf denk datje nu de minste spijt krijgt. Als ik dat zo lees, zal dat de D5 zijn.
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Sneeuw heeft geen roet in het eten gegooid, was wel lekker druk op de weg (ben blij dat ik normaliter een uurtje eerder weg rijd).
Het wordt geen S80....maar wel een D5!
S80 vanochtend opgehaald, ik had er al eens eerder in gereden, maar dit was maar een half uurtje.
Eerste indruk: stoelen en zitpositie minder fijn (lees: minder sportief en geborgen) dan in de V50. Auto is groter, en voelt ook zo aan. Geartronic kan mij niet overtuigen in deze uitvoering, vind hem in de file (ja, die had ik dus vandaag!!) schokkerig, niet zo smeuig als in de D5 van pa. Bij hogere snelheden wel enorm stabiel, 200 is werkelijk zoeven, en lekker dat je dan niet hoeft te schakelen.
Er zijn gewoon wat dingetjes die me aan de V50 beter bevallen dan aan de S80. Met de V50 kan ik lezen en schrijven, die past me gewoon als een maatpak, om maar eens een mooie uitdrukking te gebruiken.
Dan de motor: oei oei, wat een heerlijk geluid, zo moet een dikke diesel klinken. Wat een versnelling (ondanks het hogere gewicht en de Geartronic), ik kan me alleen maar indenken hoe dat zal zijn in de V50.
Last but not least, en no offense aan alle gelukkigen die een S80 kunnen/willen/mogen rijden: ik ben er gewoon te jong voor...
Het wordt geen S80....maar wel een D5!
S80 vanochtend opgehaald, ik had er al eens eerder in gereden, maar dit was maar een half uurtje.
Eerste indruk: stoelen en zitpositie minder fijn (lees: minder sportief en geborgen) dan in de V50. Auto is groter, en voelt ook zo aan. Geartronic kan mij niet overtuigen in deze uitvoering, vind hem in de file (ja, die had ik dus vandaag!!) schokkerig, niet zo smeuig als in de D5 van pa. Bij hogere snelheden wel enorm stabiel, 200 is werkelijk zoeven, en lekker dat je dan niet hoeft te schakelen.
Er zijn gewoon wat dingetjes die me aan de V50 beter bevallen dan aan de S80. Met de V50 kan ik lezen en schrijven, die past me gewoon als een maatpak, om maar eens een mooie uitdrukking te gebruiken.
Dan de motor: oei oei, wat een heerlijk geluid, zo moet een dikke diesel klinken. Wat een versnelling (ondanks het hogere gewicht en de Geartronic), ik kan me alleen maar indenken hoe dat zal zijn in de V50.
Last but not least, en no offense aan alle gelukkigen die een S80 kunnen/willen/mogen rijden: ik ben er gewoon te jong voor...
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."