Pagina 4 van 6

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:51
door Fredhead
Dat is van heel wat dingen afhankelijk ;)

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:53
door Paul-S70R
Technisch gezien zou een turbo een autoleven lang mee moeten kunnen!
Er zijn alleen een hoop faktoren die ervoor zorgen dat het vaak niet zover komt. In het geval van diesel is het bovenstaande een groot probleem.
Wat ook een heel groot probleem voor de turbo is, is de berijder! Vaak zijn het bijvoorbeeld de leaserijders die moordend zijn. voorbeeld: 140km/h op de snelweg rijden en op het laatste moment beseffen oh. ik moet tanken en gauw eraf. Ze rijden vervolgens het tankstation op en zetten de auto gelijk uit. Je moet je voorstellen dat de turbo ong. 150.000tpm draait en op dat moment ZONDER smering en koeling. De koude start en vervolgens snel wegrijden.. FUNEST voor turbo maar ook de motor. Dan: de lange onderhoudsintervallen 30.000km en meer..Vuile olie geeft ook veel smerings/koel problemen. Ik kan zo nog wel ff doorgaan.
Diesel: ong 100.000km tot 175.000km Het ene merk vaker/sneller als de ander. Bij benzine ligt het iets anders.

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:01
door Paul-S70R
Bij benzine kennen we geen roetproblemen maar temperatuurproblemen.
Bijvoorbeeld het Tunen van een auto zorgt voor hogere temperaturen en de turbo gaat daardoor minder lang mee. vb> gescheurd turbinehuis.
Gebrekkige smering/koeling door lange onderhoudsintervallen of verkeerde olie komt ook vaak voor. Wat voorbeelden van een vervangingstermijn:
1.8t VW/audi > max 150.000km
2.0t opel max > 120.000km uitzonderingen daargelaten..
Volvo: mijn R had 285.000km gelopen en deed het nog redelijk goed.
Bij benzine ga je op den duur vermogen verliezen en dat heb je niet gelijk door.. Bij diesel loopt ie gewoon stuk en kan je geen meter meer rijden.

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:02
door s3wage
Dus jij koopt je denso iridium bougies voor volvo t5 en R bij european tuning en daar laat je ook het onderhoud doen c70t5 ?

En jij dus ook PaulS70R ?

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:05
door volvo c70 t5
Paul-S70R schreef:Technisch gezien zou een turbo een autoleven lang mee moeten kunnen!
Er zijn alleen een hoop faktoren die ervoor zorgen dat het vaak niet zover komt. In het geval van diesel is het bovenstaande een groot probleem.
Wat ook een heel groot probleem voor de turbo is, is de berijder! Vaak zijn het bijvoorbeeld de leaserijders die moordend zijn. voorbeeld: 140km/h op de snelweg rijden en op het laatste moment beseffen oh. ik moet tanken en gauw eraf. Ze rijden vervolgens het tankstation op en zetten de auto gelijk uit. Je moet je voorstellen dat de turbo ong. 150.000tpm draait en op dat moment ZONDER smering en koeling. De koude start en vervolgens snel wegrijden.. FUNEST voor turbo maar ook de motor. Dan: de lange onderhoudsintervallen 30.000km en meer..Vuile olie geeft ook veel smerings/koel problemen. Ik kan zo nog wel ff doorgaan.
Diesel: ong 100.000km tot 175.000km Het ene merk vaker/sneller als de ander. Bij benzine ligt het iets anders.
Oke dan,kijk ik doe er om de 5000km nieuwe olie in 5w40,laat de turbo 3min na draaien altijd,en wat je net ook zij over de ontsteking hou ik ook goed bij,dus kan niet veel foud gaan :D

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:06
door Fredhead
Dan doet mijn turbo het nog best netjes, 226.000 km met de originele turbo :D

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:08
door Paul-S70R
fredhead schreef:Dan doet mijn turbo het nog best netjes, 226.000 km met de originele turbo :D
Wees blij dat je geen 1.6d hebt!
Het is ongeveer de slechtste motor/turbo configuratie.
We kennen gevallen waarbij de turbo net na de eerste beurt al kapot loopt.

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:09
door volvo c70 t5
fredhead schreef:Dan doet mijn turbo het nog best netjes, 226.000 km met de originele turbo :D
Ja indd,ik heb er nu 200.000 op en ook nog niks mis mee,moet wel zegen auto was eerst van me pa dus altijd goed mee omgegaan.

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:11
door Paul-S70R
Mijn Passat had 381.000km gelopen met de orginele turbo.

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:13
door volvo c70 t5
Paul-S70R schreef:Mijn Passat had 381.000km gelopen met de orginele turbo.
Weet je wat het gewoon is,mensen laten zich bang maken,al die verhalen over turbo´s je weet gewoon niet meer wat je moet geloven.

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:17
door Paul-S70R
Klopt.
Ze moeten wat minder naar anderen luisteren en gewoon fatsoenlijk met hun spulletjes omgaan.. Vaak weten de dealers het ook niet hoor. We worden iedere dag een paar keer gebeld door dealers voor expertise! De meeste schadeexperts komen in opdracht van de importeur voor diagnose ook bij ons

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:21
door volvo c70 t5
Paul-S70R schreef:Klopt.
Ze moeten wat minder naar anderen luisteren en gewoon fatsoenlijk met hun spulletjes omgaan.. Vaak weten de dealers het ook niet hoor. We worden iedere dag een paar keer gebeld door dealers voor expertise! De meeste schadeexperts komen in opdracht van de importeur voor diagnose ook bij ons
Idd,je zie van zelf wel als die het niet meer doet,gewoon goed onderhoud en koud laten draaie is het beste voor je turbo,maar wat je ook zeg meeste turbo problemen komen bij de diesels voor,oja en warm rijden is ook heel belangrijk.

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:39
door s3wage
s3wage schreef:Dus jij koopt je denso iridium bougies voor volvo t5 en R bij european tuning en daar laat je ook het onderhoud doen c70t5 ?

En jij dus ook PaulS70R ?
Of vergis ik me ?

Ik pak trouwens straks helix 0w40 van kroon voor men t5 !

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:41
door Paul-S70R
Prima olie!

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:45
door s3wage
Ja maar dat bovenstaande ?

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:46
door volvo c70 t5
s3wage schreef:
s3wage schreef:Dus jij koopt je denso iridium bougies voor volvo t5 en R bij european tuning en daar laat je ook het onderhoud doen c70t5 ?

En jij dus ook PaulS70R ?
Of vergis ik me ?

Ik pak trouwens straks helix 0w40 van kroon voor men t5 !
Ja idd,maar die olie doe het niet 0w40 is te dun zeker in de zomer,maar je moet zelf weten.

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:46
door Paul-S70R
Ik heb nu een diesel en daar zitten geen bougies in. In mijn S70R had ik denso's van Volvo zitten.

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:47
door volvo c70 t5
Paul-S70R schreef:Ik heb nu een diesel en daar zitten geen bougies in. In mijn S70R had ik denso's van Volvo zitten.
Maar sta gewoon volvo op hhaha.

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:49
door Paul-S70R
Idd. Er wordt zoveel gemaakt door toeleveranciers..
Wat voor olie gooit Volvo zelf in de benzine turbo modelllen dan?
Ik had in mijn s70r 5w40 volgens mij..
Nu heb ik in mijn D5 0w30

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:55
door volvo c70 t5
Paul-S70R schreef:Idd. Er wordt zoveel gemaakt door toeleveranciers..
Wat voor olie gooit Volvo zelf in de benzine turbo modelllen dan?
Ik had in mijn s70r 5w40 volgens mij..
Nu heb ik in mijn D5 0w30
5W40 doe volvo erin waar ik heen ga doe dat ook is zomer en winter olie.0w40 word te dun in de zomer en zeker in een T5.ik heb een olie temp meter er in geef in de zomer soms 100 graden aan niet altijd hoor maar dan is 0w40 zo dun als water.