Geplaatst: 09.01.2010 - 19:51
Dat is van heel wat dingen afhankelijk 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Oke dan,kijk ik doe er om de 5000km nieuwe olie in 5w40,laat de turbo 3min na draaien altijd,en wat je net ook zij over de ontsteking hou ik ook goed bij,dus kan niet veel foud gaanPaul-S70R schreef:Technisch gezien zou een turbo een autoleven lang mee moeten kunnen!
Er zijn alleen een hoop faktoren die ervoor zorgen dat het vaak niet zover komt. In het geval van diesel is het bovenstaande een groot probleem.
Wat ook een heel groot probleem voor de turbo is, is de berijder! Vaak zijn het bijvoorbeeld de leaserijders die moordend zijn. voorbeeld: 140km/h op de snelweg rijden en op het laatste moment beseffen oh. ik moet tanken en gauw eraf. Ze rijden vervolgens het tankstation op en zetten de auto gelijk uit. Je moet je voorstellen dat de turbo ong. 150.000tpm draait en op dat moment ZONDER smering en koeling. De koude start en vervolgens snel wegrijden.. FUNEST voor turbo maar ook de motor. Dan: de lange onderhoudsintervallen 30.000km en meer..Vuile olie geeft ook veel smerings/koel problemen. Ik kan zo nog wel ff doorgaan.
Diesel: ong 100.000km tot 175.000km Het ene merk vaker/sneller als de ander. Bij benzine ligt het iets anders.
Wees blij dat je geen 1.6d hebt!fredhead schreef:Dan doet mijn turbo het nog best netjes, 226.000 km met de originele turbo
Ja indd,ik heb er nu 200.000 op en ook nog niks mis mee,moet wel zegen auto was eerst van me pa dus altijd goed mee omgegaan.fredhead schreef:Dan doet mijn turbo het nog best netjes, 226.000 km met de originele turbo
Weet je wat het gewoon is,mensen laten zich bang maken,al die verhalen over turbo´s je weet gewoon niet meer wat je moet geloven.Paul-S70R schreef:Mijn Passat had 381.000km gelopen met de orginele turbo.
Idd,je zie van zelf wel als die het niet meer doet,gewoon goed onderhoud en koud laten draaie is het beste voor je turbo,maar wat je ook zeg meeste turbo problemen komen bij de diesels voor,oja en warm rijden is ook heel belangrijk.Paul-S70R schreef:Klopt.
Ze moeten wat minder naar anderen luisteren en gewoon fatsoenlijk met hun spulletjes omgaan.. Vaak weten de dealers het ook niet hoor. We worden iedere dag een paar keer gebeld door dealers voor expertise! De meeste schadeexperts komen in opdracht van de importeur voor diagnose ook bij ons
Of vergis ik me ?s3wage schreef:Dus jij koopt je denso iridium bougies voor volvo t5 en R bij european tuning en daar laat je ook het onderhoud doen c70t5 ?
En jij dus ook PaulS70R ?
Ja idd,maar die olie doe het niet 0w40 is te dun zeker in de zomer,maar je moet zelf weten.s3wage schreef:Of vergis ik me ?s3wage schreef:Dus jij koopt je denso iridium bougies voor volvo t5 en R bij european tuning en daar laat je ook het onderhoud doen c70t5 ?
En jij dus ook PaulS70R ?
Ik pak trouwens straks helix 0w40 van kroon voor men t5 !
Maar sta gewoon volvo op hhaha.Paul-S70R schreef:Ik heb nu een diesel en daar zitten geen bougies in. In mijn S70R had ik denso's van Volvo zitten.
5W40 doe volvo erin waar ik heen ga doe dat ook is zomer en winter olie.0w40 word te dun in de zomer en zeker in een T5.ik heb een olie temp meter er in geef in de zomer soms 100 graden aan niet altijd hoor maar dan is 0w40 zo dun als water.Paul-S70R schreef:Idd. Er wordt zoveel gemaakt door toeleveranciers..
Wat voor olie gooit Volvo zelf in de benzine turbo modelllen dan?
Ik had in mijn s70r 5w40 volgens mij..
Nu heb ik in mijn D5 0w30