Waarom rij jij Volvo

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
mightyspawn
5th Gear member

Veiligheid en de uitstraling van de wagen.

Vind de 7/9/4/8/70 reeks zo tijdloos. Die blijven gewoon in het straatbeeld passen. Andere merken zijn zo snel verouderd zoals die lelijke rondingen van de jaren 90.

En zeer zeker het interieur is gewoon klasse, kan dat goedkope harde plastic van tegenwoordig echt niet waarderen. Een dashboard moet strak zijn, geen ronde vormingen of vreemde nep chrome afwerking.

Mijn buurmaan heeft bijvoorbeeld zijn S70 ingeruild voor een citroen picasso.

Afbeelding

Hoe haal je het in je hoofd, totale waanzin. Wat is uberhaupt de voorkant? hahaha.

En zn excuus is dan dat het een familieauto is, maar in een S70 passen net zo goed 3 kinderen in. 3 volwassenen gaat het nog zelfs.

benzineverbruik zou een reden kunnen zijn.
Fat Rat
5th Gear member

mightyspawn schreef: benzineverbruik zou een reden kunnen zijn.
Enige jammere is dat de gemiddelde Volvo nogsteeds benzine verbruikt tegen de tijd dat die citroen allang door de shredder gehaald is omdat ie op was.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Edgar
5th Gear member

Dit is mijn tweede Volvo, mijn eerste was een V40 bwjr 1998, die ik in 1999 gekocht had... was een TD die mij niet goed is bevallen... (aantal probleempjes) Toen ben ik gaan merk " hoppen" van Alfa 156 SW JTD 2002 naar een Saab 9-3 SS bwj 2004 in Vector trim TiD vervolgens in 2005 een Audi A4 Avant V6 TDI S-Line die mij heel erg goed beviel... Omdat mij de bijtelling van de A4 niet beviel (nw waarde 70k) ben ik gaan rond kijken..
Audi A3 sportback, VW Passat, Volvo V50.
Toen was de keuze snel gemaakt! Qua ruimte was de Passat het aantrekkelijkst maar viel af als je zag waar hij op kwam als je hem een beetje leuk wilde aankleden, zelfde voor de Sportback.
Mijn V50 met Edt 2 pakket vond ik wel aantrekkelijk, de 1.6D is geen race monster zeker in vergelijking met mijn Audi TDI met 200 PK...
Maar na een tuning bij Pedro ben ik zeer tevreden.
Nu 50.000 km's erop zitten en ben nog steeds heel tevreden over deze pracht bak.
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Thijs
7th Gear member

Qua ruimte was de Passat
Haha, al die ruimte, je betaald er wel voor, maar er zit niks! :wink:

Volvo's zijn gewoon degelijk gebouwd! HEt is mijn eerste, maat bevalt zeer goed!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
joost_sipkes
2nd Gear member

Tja een volvo.

Iedereen hier schijnt allemaal rijdende ouders te hebben gehad....

Onze laatste auto die we gehad hebben toen ik een klein mannetje was, was een R4 (door oom agent van de weg gehaald doorgeroest). Tja en die wil ik dan ook wel, maar dan als tweede auto.

Maar als je geen voorbeeld hebt, dan kijk je naar een neus, veiligheid en iets onder de 1000 eutjes. Kwam ik uit bij een 460 2.0. Heerlijk 900 eutjes en dan nog wat vermogen onder een mooie neus..

Het budget is wat gestegen dus nu wat groter... Maar Volvo, het zal wel blijvend zijn.
460 2.0l
S70 2.5 europa 1998
S80 2.4 170PK 2002 Automaat G3
Pimiento
1st Gear member

Waarom Volvo: Voor mij zijn een paar zaken van belang bij een auto: genoeg vermogen, veel comfort en een automaat. Eerder reed ik een Nissan Almera en die moest de eerste twee zaken ontberen. Mijn ouders rijden altijd Renault en dat merk komt zeker in aanmerking, ware het niet dat een Laguna van 2003 notoir onbetrouwbaar is en rammelt. Wat dat verder in aanmerking zou komen: een Volvo S/V40 of een BMW dreier. Helaas is de laatste nog onbetaalbaar (evenals een S60), dus werd het een S40 (uiteindelijk).

Ik ben zeer tevreden met de S40 en zal voor een volgende auto (over een jaar of 3) ook zeker bij Volvo (S60/V70) gaan kijken. Ook weer bij BMW trouwens, dat blijft toch een klasse hoger (sorry guys), met toch wel wat betere motoren qua verbruik en loop. Maar wat niet is kan nog komen!
Volvo S40 2.0 T automaat Europa Sports Edition, 01-2003, 158.000 km
Volvoken
Starter

omdat ze veilig zijn en tegen een stootje kunnen plus ze zijn prachtig en uniek
Dont Say Things You Dont Really Mean
gevanje
4th Gear member

Mijn reden(en):

uitstraling
mooie modellen
veiligheid
status (niet patserig, ook wat oudere modellen zijn nog steeds mooi)
comfort en niet te vergeten de fijnste stoelen die er in auto's geleverd worden
Shockwave
5th Gear member

Ik was op zoek naar een leuke eerste auto maar niet al te duur (<1000 euries). Nu kan ik natuurlijk wel een fiat panda kopen, maar als je dan een goede 440 tegenkomt ben je toch echt verkocht. Vooral de voorkant is mooi, geeft gewoon net iets meer uitstraling vind ik. Er moet achterop nog wel een spoiler komen.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Waarom Volvo......waarom niet
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
VolvoKramer
3rd Gear member

Waarom zou je geen Volvo rijden?

Ik ken geen enkel ander auto-merk dat zo goed voldoet aan mijn wensen:

- Mooi
- Degelijk
- Veilig
- Goede uitstraling
- Heerlijke rijders-auto
- Er is geen slechte associatie met dit merk zoals helaas wel bij de merken Audi, VW, BMW.

Bovendien is een ouder type model van Audi, VW of BMW meteen gedateerd. Dat is bij Volvo naar mijn mening niet het geval.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa

V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
Iroll
6th Gear member

Als kind was ik helemaal weg van de 1800ES, 9 jaar geleden was eindelijk het moment daar dat ik er een kocht. Een Caifornische uit '73, regelrecht uit de container gekocht. Moest hem zelf importeren, mooi hard exemplaar geen spatje roest maar wel wat verwaarloost. Dat is inmiddels allemaal hersteld. Rij er alleen mee zolang er geen pekel op de wegen ligt, inmiddels al zo'n 60.000km, zonder een centje pijn. Voor de overige ritten heb ik haar opvolger gekocht, een '92 480S. Wilde wat aparts blijven rijden, geen eenheidsworst. Erg leuke auto, rijdt erg comfortabel en was zijn tijd ver vooruit. Maar wat zijn ze onderhouds gevoelig! Niet te rijden/betalen als je zelf niet kan sleutelen. Het enige wat me niet echt bevalt is de voorwielaandrijving, achterwielaandrijving rijdt veel leuker en speelser. De moderne Volvo's doen me niet zoveel, zeker de Ford Volvo's vind ik saai.
Ticomar
2nd Gear member

Na twee probleemloze V40's en een net zo probleemloze S60 was de keus niet zo heel moeilijk, toen ik de lease-auto moest inleveren en zelf een auto moest aanschaffen. Betrouwbaar, veilig, snel, luxe en groot genoeg voor twee volwassenen en twee kinderen plus vakantiebagage (zonder dakkoffer): S60 diesel. Daarnaast vind ik dat deze auto een uitstraling heeft die zijn directe concurenten simpelweg wegvaagt.
Nu: V70 D3 GT Momentum 2015 - Silver - 218.000 km
Was: S60 2.4D Edition 2004 - Black Stone - Ingeruild bij 540.000 km
ronaldjedc
2nd Gear member
Contacteer:

Na verschillende merken gereden te hebben als volkswagen, opel en peugeot wilde ik een degelijkere, en grotere auto. Verschillende stationwagons bekeken waarbij de V40 steeds als meest charismatische auto uit de bus kwam..

... en natuurlijk voor veiligheid, luxe, etc. etc.

Fijne auto!
V40 Black Metallic 2.0 '97
V70 2.5 Antraciet metallic '98
EvolvE
5th Gear member

Ik ben ook een van de velen die met Volvo op is gegroeid, mijn vader reed
altijd Volvo, werkt al meer dan 25 jaar bij Volvo.

Ik kom vaak bij het bedrijf waar mijn vader werkt, en op de een of andere
manier voelt het net als thuiskomen daar. Alles klopt gewoon.

Ik ben bij vele andere merken in de showrooms geweest, maar heb dat gevoel
verder nog nooit ergens anders gehad. Zelfde als met het experience centre
in Best. Als je daar binnenkomt krijg je ook direct een goed gevoel.

Dit miste ik ook bij de experience centre's van Peugeot en Alfa.
Erwin

480 Turbo
www.volvo480forum.com
pukkie
1st Gear member
Contacteer:

VOLVO,what else :D
volvo s60 2.4 170 pk bjr 2004 www.oegematransport.nl
s60magic
4th Gear member

Jammer dat Volvo geen bedrijfsauto's maakt. Ik heb voor mijn werk een Opel Vivaro, nieuw gekocht en bijna twee jaar. Wat een ellende na 27000 km de versnellingsbak al stuk en nog veel meer. En de Opel dealer en Opel nederland lopen zich uit de naad voor mij ( niet dus )
ben blij dat ik Volvo rij nooit gezeur met de dealer en nog nooit problemen gehad met de auto's. Daarom blijf ik voorlopig Volvo rijden.
dr. fill
1st Gear member
Contacteer:

ik reed altijd toyota, vanwege de betrouwbaarheid en omdat mijn broer toyotamonteur is.
maar omdat mijn carina diesel te duur werd heb ik hem voor 1600 naar de export geschopt en voor 1000 euro een 2.0 440 uit 1995 gehaald.
incl lekkende kofferbak :D

ik wou dat ik de keus eerder gemaakt had. onderdelen zijn stukken goedkoper dan toyota en het comfort van volvo is geweldig.
ik hoef niet echt een ander merk weer.
als ik meer geld heb zal ik grote vierkante volvo halen :D
Alkandorus
1st Gear member

Sinds volvo met dat nieuwe design op de baan te zien was, hadden ze mijn aandacht. Volvo is voor mij altijd een auto geweest om van te dromen, wetende dat ik er mij wslk geen kon permitteren. Onlangs moest, omdat mijn Ford Fiesta intussen stilletjes uit elkaar aan het vallen was, terug op zoek naar een andere wagen. Het is pas daar dat mij de 400 reeks opviel. De 460 die ik vond was liefde op het eerste gezicht, die auto heeft een enorme aantrekkingskracht op mij.
Dit geheel ter zijde.
broker
3rd Gear member

Een Daf was mijn eerste auto in 1977. Al snel daarna een 343. Ook mijn vader heb ik als verstokt Mercedes rijder omgekregen en hij kocht toen zijn eerste 244. Na de 343 een 240 estate waar ik 12 jaar en 400000 km mee heb gereden. Toen was de carrosserie zo rot dat APK niet meer mogelijk was. Toen kwam de eerste 740. Daarna een 940 estate. Toen een 850 en in 1998 kocht ik nieuw de laatste 940 estate in Limited Edition uitvoering. Inmiddels ook actief lid geworden van de volvo 700 vereniging. Toen kwam de s90 met een prachtige 6 pitter. Daarna nog zo'n s90 maar dan met automaat. Deze auto doe ik niet meer weg. Daarom voor dagelijks gebruik nu een s80 met D5 motor in een exclusive uitvoering met alles er op en er aan. Inmiddels is er ook een 760GLE sedan bij gekomen uit 1983 met slechts 49000 km op de klok en heb ik recent een prachtige 480 GT-Turbo uit 1995 er bij gekocht omdat ik ook het laatste icoon van de nederlandse autoindustrie bewaren wilde en omdat het een hele leuke, aparte en fijn rijdende auto is. Een ongeneeslijk volvo-virus dus. Mijn vader is na 20 jaar volvo gereden te hebben toch weer terug gegaan naar zijn oude merk. Maar wel een klassieke dus dat kan ik goed begrijpen. En ik moet bekennen dat ik ook dol ben op de klassiekers van dat merk. Maar een leven zonder volvo kan ik me niet meer voorstellen na ruim 31 jaar volvo's te hebben gehad.

Groeten van een volvo-gek.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”