Pagina 4 van 7

Geplaatst: 16.05.2008 - 11:59
door Fredhead
Fulaks schreef:Dinsdag gaat de auto naar de garage voor de BSR-tuning, waarna 220 PK en 450 Nm mijn deel zullen zijn...
Dat klinkt wel heel erg lekker :D

Geplaatst: 16.05.2008 - 17:09
door Fulaks
fredhead schreef:
Fulaks schreef:Dinsdag gaat de auto naar de garage voor de BSR-tuning, waarna 220 PK en 450 Nm mijn deel zullen zijn...
Dat klinkt wel heel erg lekker :D
Ja he ! :D

Is een goede remedie om mijn lichamelijke sores wat draaglijker te maken (zie "Mijn moment van de dag").

Geplaatst: 16.05.2008 - 17:15
door Fulaks
xc-men schreef:Vergeet niet je Airbag software te updaten, heb je zeker nodig met dat vermogen :D
Ik ben nochtans niet van plan om mij plots als een cowboy in 't verkeer te gaan gedragen, ik blijf een rustige huisvader die misschien heel af en toe even onverwacht uit de hoek komt. Mij is het te doen om het verbruik naar beneden te krijgen en om wat meer koppel bij lage toeren, zodat je ook heerlijk comfortabel en schakellui in druk verkeer meekomt.

Ik meen dit echt, ik doe het niet om de snellere optrektijden, want dat zorgt voor meer verbruik en meer banden- en koppelingsslijtage.

Geplaatst: 16.05.2008 - 17:32
door xc-men
Fulaks,
Ik heb voor de zelfde reden een PPC besteld, in de eerste plaats het verbruik naar beneden en even iets meer vermogen als het echt nodig is. Volgende week hoop ik de PPC in huis te hebben en dan kunnen we gelijk even testen omdat ik nog wat lange ritjes moet maken.

Geplaatst: 16.05.2008 - 17:32
door Fredhead
Ik zou mijn auto om dezelfde reden als jou laten tunen.
Vind het nu alleen nog niet nodig, de 2.0D in mijn V50 trekt prima

Geplaatst: 21.05.2008 - 12:03
door Fulaks
Gisternavond mijn via PPC ge-BSR-de V70 opgehaald en met 220 PK en 455 Nm naar huis gereden met een oor-tot-oor smile. Effortless power, turbogat zo goed als weg, onmiddellijke reactie op het gaspedaal, ook vanaf laag toerental.

Ik hoor en voel dat de turbo bij lagere toerentallen sneller bijspringt, ik vermoed door een verhoging van de turbodruk bij lagere toerentallen. Heb alleen nog maar drukke secundaire weg gedaan, dus nog geen autostrade-ervaring gehad.

Bij traag rijden en manoeuvreren geen enkel probleem, geen verschil met vroeger. Het is niet zo dat het gaspedaal hypergevoelig is geworden, je voelt alleen bij het rijden meer power.

Nu effe afwachten wat het verbruik zegt... Jammer dat ik zo wenl thuis was :(

Geplaatst: 21.05.2008 - 13:26
door tjompe
Lijkt me spannend, zo een getunede wagen te kunnen uittesten. Hou ons op de hoogte !

T.

Geplaatst: 21.05.2008 - 22:32
door Fulaks
Is leuk, alleen popel ik nu om wat langere afstanden te rijden, maar dat zit er deze week niet meer in (ik ben ook fervent fietser, dus korte afstanden + weinig bagage + mooi weer = Gazelle).

Ik heb alvast één nadeel ontdekt : de auto rijdt nu zo agiel dat de wegen gekrompen lijken. Vandaag op tweebaansweg tegen 40 km/h in 3de versnelling even gaspedaal ingetrapt. Indrukwekkend. Maar de auto geeft geen krimp, geen koppelreacties in stuur, geen rokende banden, alles blijft perfect onder controle.

Ik speel er nu even mee om het verschil aan te voelen, maar dat moet niet te lang duren of ik ben aan nieuwe banden en remblokken toe, en wat al niet aan interne motor- en aandrijfonderdelen die sneller verslijten als je constant dat vermogen benut. Het was mij tenslotte in hoofdzaak om een lager verbruik te doen, en dat blijft zo.

Het is rustgevend te weten dat je op elk moment je omgeving kunt laten stilstaan door het gaspedaal in te trappen. Dit weten is meestal voldoende, daarom hoef je het niet elke keer te doen. Ik word er zowaar helemaal zen van :yinandyang:

Geplaatst: 26.05.2008 - 12:22
door Richard
Nog een vraag mbt de ppc. Stel ik zou ppc aanschaffen voor mijn v70D5 2002 en over een jaar koop ik een nieuwere v70 d5 uit bijv. 2004 kan ik dan dezelfde ppc unit gebruiken met nieuwe software ofzo, of moet ik dan voor die auto weer een hele nieuwe ppc unit kopen?

Geplaatst: 26.05.2008 - 12:33
door liquid_force
je betaalt eigenlijk niets voor de PPC, maar voor de software ...

Geplaatst: 26.05.2008 - 13:05
door Richard
liquid_force schreef:je betaalt eigenlijk niets voor de PPC, maar voor de software ...
Ok, maar dat betekend dus dat ik dan nieuwe software zou moeten kopen?

Geplaatst: 26.05.2008 - 13:12
door Fulaks
De PPC wordt gelinkt aan het VIN-nummer van je auto. Je kan hem niet gebruiken met een andere auto. Nieuwe auto, nieuwe PPC...

Geplaatst: 26.05.2008 - 13:47
door Richard
Fulaks schreef:De PPC wordt gelinkt aan het VIN-nummer van je auto. Je kan hem niet gebruiken met een andere auto. Nieuwe auto, nieuwe PPC...
Ok, duidelijk bedankt.

Geplaatst: 26.05.2008 - 21:48
door VolvoTech
Ndus.

Nieuwe auto is niet per definitie nieuwe PPC hoor.
We kunnen je nieuwe VIN koppelen aan je oude PPC.
(mits dat tegen die tijd nog "matcht" natuurlijk).

Je betaalt dan wel bij, maar zeker niet de volle mep.

Bob

Geplaatst: 27.05.2008 - 08:22
door Fulaks
Alles valt te kraken natuurlijk :)

Geplaatst: 27.05.2008 - 10:44
door Richard
VolvoTech schreef:Ndus.

Nieuwe auto is niet per definitie nieuwe PPC hoor.
We kunnen je nieuwe VIN koppelen aan je oude PPC.
(mits dat tegen die tijd nog "matcht" natuurlijk).

Je betaalt dan wel bij, maar zeker niet de volle mep.

Bob
Dat heeft dan te maken met het type auto? Als je nu een v70 D5 hebt en je komt een v70 D5 van een jaar of twee jonger dan matched dat toch?
Of zit je dan met types van voor d efacelift en na de facelift?
Of zit dat nog ergens anders in?

Geplaatst: 27.05.2008 - 12:13
door xc-men
Richard, dat is een goeie, ik vraag me dat nu ook af.
Ik weet dat de software een link heeft met de VIN van je auto en dus niet op een ander auto past omdat die een andere VIN heeft maar Rica of BSR kan dat zo aanpassen en dat moet toch niet zo duur zijn. Maar goed ik werk zelf ook in de automation-software business en het grote geld word gemaakt met de Software niet met de Hardware.

Geplaatst: 27.05.2008 - 13:08
door Richard
xc-men schreef:Richard, dat is een goeie, ik vraag me dat nu ook af.
Ik weet dat de software een link heeft met de VIN van je auto en dus niet op een ander auto past omdat die een andere VIN heeft maar Rica of BSR kan dat zo aanpassen en dat moet toch niet zo duur zijn. Maar goed ik werk zelf ook in de automation-software business en het grote geld word gemaakt met de Software niet met de Hardware.
Ja is ook zo.

Gaat er bij om dat ik mijn auto erg graag wil chippen maar het kan ook heel goed zijn dat ik over een jaar of iets meer een andere v70 koop. En dan vind ik het weer zonde van de kosten voor de ppc als ik die dan niet nog een keer kan gebruiken.,

Geplaatst: 27.05.2008 - 15:52
door xc-men
Richard, Ik begrijp je probleem maar een V70 met PPC tuning verkoopt mischien ook beter/sneller. Ik zie het zelf gewoon als meerwaarde en een goede optie op de V70. Je kan ook even vragen bij de Tuner die de PPC verkoopt wat het kost als je van auto ga veranderen.

Geplaatst: 27.05.2008 - 17:45
door Edgar
Richard S schreef:
xc-men schreef:Richard, dat is een goeie, ik vraag me dat nu ook af.
Ik weet dat de software een link heeft met de VIN van je auto en dus niet op een ander auto past omdat die een andere VIN heeft maar Rica of BSR kan dat zo aanpassen en dat moet toch niet zo duur zijn. Maar goed ik werk zelf ook in de automation-software business en het grote geld word gemaakt met de Software niet met de Hardware.
Ja is ook zo.

Gaat er bij om dat ik mijn auto erg graag wil chippen maar het kan ook heel goed zijn dat ik over een jaar of iets meer een andere v70 koop. En dan vind ik het weer zonde van de kosten voor de ppc als ik die dan niet nog een keer kan gebruiken.,
Dat zou ik niet eens willen... iederen auto is toch weer verschillend, vandaar dat ik een voorstander ben van maatwerk