a.s. vrijdag
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
hakan, sinds MY08, bij een MY09 zit de klok ook weer bij de tellers in de boordcomputer.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
dbosker, Zou je misschien een foto van je bekleding kunnen maken? Ik wil graag weten hoe het er naar een poosje uitziet.
Mvg,
Mvg,
Hakan,
Daar schiet je niet zo heel veel mee op.
De bekleding is nog niets anders dan ca. 4 weken en 4000 km geleden.
Kortom, nog als nieuw.
Daar schiet je niet zo heel veel mee op.
De bekleding is nog niets anders dan ca. 4 weken en 4000 km geleden.
Kortom, nog als nieuw.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ok, zou graag een foto over een paar maanden willen zien. Bedankt.
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Over een paar maanden kan je het live en rechtstreeks in de auto van je pa zien 

Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ja.. Maar ben wel beniewd hoe het leer eruit ziet na een tijdje..
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Het uiterlijk van leer scheelt ontzettend per auto.
Mijn vorige V50 heb ik drie jaar 100.000 KM gehad en daarvan was het leer nog als nieuw (zonder onderhoud anders dan een natte lap eens per maand). Soms zie je ze echter staan bij dealers die ongeveer net zo oud zijn en dan al een soort "barstjes" in het leer hebben en er echt gebruikt uitzien.
Waardoor dat kom zou ik ook niet weten.
Mijn vorige V50 heb ik drie jaar 100.000 KM gehad en daarvan was het leer nog als nieuw (zonder onderhoud anders dan een natte lap eens per maand). Soms zie je ze echter staan bij dealers die ongeveer net zo oud zijn en dan al een soort "barstjes" in het leer hebben en er echt gebruikt uitzien.
Waardoor dat kom zou ik ook niet weten.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
@ dbokser, hoe bevalt de Geatronic? Heb je ook is met een D5 handbak gereden? Zo ja, merk je het verschil?
Tussen een D5 handbak en een D5 Geatronic zou je wel een verschil moeten merken denk ik.. De Geatronic trekt nou eenmaal iets slomer op..
Tussen een D5 handbak en een D5 Geatronic zou je wel een verschil moeten merken denk ik.. De Geatronic trekt nou eenmaal iets slomer op..
Hallo Hakan,
Ik heb geen problemen met de Geartronic.
Ik heb niet in een D5 met handbak gereden, omdat dit geen optie was.
Ik wilde een diesel + automaat. De keus was dus tussen 2.0D + powershift en D5 + geartronic.
Uiteindelijk dus de laatste geworden.
Geartronic zal misschien iets langzamer zijn, maar kijk maar eens naar de specificaties. 0-100 in 8,5 seconden. Niet echt langzaam dus.
Ik heb geen problemen met de Geartronic.
Ik heb niet in een D5 met handbak gereden, omdat dit geen optie was.
Ik wilde een diesel + automaat. De keus was dus tussen 2.0D + powershift en D5 + geartronic.
Uiteindelijk dus de laatste geworden.
Geartronic zal misschien iets langzamer zijn, maar kijk maar eens naar de specificaties. 0-100 in 8,5 seconden. Niet echt langzaam dus.
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12902
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Ik denk ook niet dat je met een handbak snel in de buurt zult komen van de cijfers van de automaat, simpelweg omdat je ook tijd verliest met schakelen.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
@ Koots, ik denk dat als jij je V50 D5 met handbak hebt, en je moet het tegen dbokser opnemen, dat jij het wel wint.
Automaat: acceleratie 0-100 km/h 8,5 s
Handgeschakeld: acceleratie 0-100 km/h 8,0 s
Dit verschil merk je in praktijk ook wel..
Wij hadden een keer een S60 D5 Geatronic, en een keer een S60 D5 Handbak van de dealer meegekregen.. Het verschil is er! En dat merkten wij ook.
Automaat: acceleratie 0-100 km/h 8,5 s
Handgeschakeld: acceleratie 0-100 km/h 8,0 s
Dit verschil merk je in praktijk ook wel..
Wij hadden een keer een S60 D5 Geatronic, en een keer een S60 D5 Handbak van de dealer meegekregen.. Het verschil is er! En dat merkten wij ook.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:21
- Locatie: Zwolle
@Hakan, ik denk niet dat je die halve seconde in de praktijk merkt. Bovendien ben je, zoals Koots al aangeeft, ook tijd kwijt met het schakelen. Al met al zal waarschijnlijk degene met de beste reactiesnelheid (en dus het eerst het gas in drukt) het eerst op de 100 zitten.
Gert
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Hakan,
In het leven is alles relatief.
Zou je misschien een Ferrari moeten nemen, of (dichterbij huis) een V70R (wordt helaas niet meer gemaakt).
Ik bedoel maar, er is altijd "baas boven baas"
En nou is het maar net wat je belangrijk vind.
8,5 sec. 0-100 is mij snel genoeg. Als het 9,5 seconden waren geweest, had je mij ook niet horen klagen.
De top wordt opgegeven voor 220 km/u. De auto loopt uiteindelijk (op GPS !!) 230 km/u. Als hij echter 200 had gelopen, had ik eveneens niet geklaagd.
In het leven is alles relatief.
Zou je misschien een Ferrari moeten nemen, of (dichterbij huis) een V70R (wordt helaas niet meer gemaakt).
Ik bedoel maar, er is altijd "baas boven baas"
En nou is het maar net wat je belangrijk vind.
8,5 sec. 0-100 is mij snel genoeg. Als het 9,5 seconden waren geweest, had je mij ook niet horen klagen.
De top wordt opgegeven voor 220 km/u. De auto loopt uiteindelijk (op GPS !!) 230 km/u. Als hij echter 200 had gelopen, had ik eveneens niet geklaagd.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Nee klopt, die van ons loopt ook in 9.5 seconden, dat vind ik zeker snel (vergeleken met onze vorige auto.. VW Vento 1.9 TDI). Ik vind het alleen raar dat er een halve seconde verschil zit tussen automaat en handgeschakeld.. Ik dacht dat automaat altijd sneller was, in theorie is dat niet altijd zo, maar in praktijk, geen idee.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27364
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Verschil tussen D5 met handbak en automaat zit hem vooral in het koppel, de handbak heeft 400 Nm en de automaat heeft dacht ik 350 Nm koppel.
Verschil in vermogen is er volgens mij niet.
Bij een automaat gaat er altijd wat vermogen verloren ten opzichte van de handbak, maar aangezien lang niet iedereen in recordtijd kan schakelen zal een automaat in vele gevallen net zo snel zijn als een handbak, zo niet sneller.
Verschil in vermogen is er volgens mij niet.
Bij een automaat gaat er altijd wat vermogen verloren ten opzichte van de handbak, maar aangezien lang niet iedereen in recordtijd kan schakelen zal een automaat in vele gevallen net zo snel zijn als een handbak, zo niet sneller.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Alles goed en wel, maar ik heb ervaren dat de GT nogal wat slip kent, waardoor je in het dagelijkse verkeer vaak het gevoel hebt dat je effe moet wachten voor er gebeurd wat je verlangt / verwacht. Wil je vlot optrekken, dan moet je daarbij ook nog eens flink op het gas leunen. Dit ervaar ik als "minder snel". Als je echter eenmaal gaat, ga je ook als een speer en dan moet je denk ik aardig poken om bij te blijven.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Hoe bevalt de navigatie? Duurt het bij jou ook soms erg lang voordat satellieten gevonden worden, of trilt die ook erg veel?