Pagina 4 van 37
Geplaatst: 06.09.2005 - 16:51
door RrRrR
Tussen alle producten zitten er blauwe maandag exemplaren bij. En jij heb nu het ongeluk dat JIJ deze treft.
Ik denk toch niet dat het representatief is voor een dergelijke V50. De rijders die ik persoonlijk ken die zo'n auto bezitten hebben er relatief weinig tot geen problemen mee en vinden het allen stuk voor stuk een prachtauto.
Maar je hebt inderdaad nu (juridisch) geen poot om op te staan. Dat ik heel erg spijtig. Veel succes!
Re: V50 2.0d
Geplaatst: 06.09.2005 - 19:11
door volvoruud
gnd schreef:
Ik had in Mei een boze e-mail naar Volvo nederland gestuurd.
Het probleem is dat ik niet de eigenaar ben, maar alleen de bestuurder.
De eigenaar is de leasemaatschappij.
Ik heb bij de leasemaatschappij aangegeven dat ze:
a. De auto in de Vecht mochten parkeren.
b. Testen hoe de auto zich houdt met een 40 foot container op het dak.
c. Bij de garage een nieuwe deugdelijke auto eisen.
De leasemaatschappij heeft er wel een inspecteur op gezet toen ik meldde dat ik geen meter meer in deze V50 zou rijden.
Maar een andere auto, dat doen ze niet. (Alleen tijdens de 'logeerpartij' van de V50 in de garage zorgde de leasemaatschappij voor een Opel. :oops: )
Juridisch gezien ben ik geen partij in het conflict, zegt men.
Het is dat mijn vrouw zo ontzettend blij is met haar 440..., maar ik zal niet snel opnieuw een Volvo kiezen.
Cheers GND
misschien een beetje rare oplossing? Maar de airbags een keertje testen? Dan krijg je wel een andere. :shock:
Re: V50 2.0d
Geplaatst: 06.09.2005 - 19:25
door bart simpson
RrRrR schreef: Maar als je auto sinds januari al 34 dagen bij de dealer heeft gestaan (wat ze daar gedaan hebben, vraag ik me ook af)
Er wordt natuurlijk nooit 34 dagen aan gewerkt, als een storing een duidelijke is wordt er natuurlijk een deel vervangen, maar als dat niet het geval is zal (zeker bij zo'n nieuwe auto) er gezocht moeten worden in technisch gecompliceerde technologie, waarin de storing vaak ook nog eens iets onmogelijks kleins blijkt.
De adviezen daartoe zullen vaak vanuit Volvo Zweden gegeven dienen te worden, zij draaien ook voor de kosten op.
Geplaatst: 06.09.2005 - 19:27
door bart simpson
nauticbluepearl schreef:V70 170pk
vage besturing,
draaicirkel erg wennen (tov seat ibiza

)
rammels in interieur
nadeinen (schokbrekers achter op?)
Wel erg vaag wat je hier roept, hoe oud is hij en wat heeft deze gedraait?
Re: V50 2.0d
Geplaatst: 06.09.2005 - 21:26
door gnd
bart simpson schreef:RrRrR schreef: Maar als je auto sinds januari al 34 dagen bij de dealer heeft gestaan (wat ze daar gedaan hebben, vraag ik me ook af)
Er wordt natuurlijk nooit 34 dagen aan gewerkt, als een storing een duidelijke is wordt er natuurlijk een deel vervangen, maar als dat niet het geval is zal (zeker bij zo'n nieuwe auto) er gezocht moeten worden in technisch gecompliceerde technologie, waarin de storing vaak ook nog eens iets onmogelijks kleins blijkt.
De adviezen daartoe zullen vaak vanuit Volvo Zweden gegeven dienen te worden, zij draaien ook voor de kosten op.
Klopt, geen 34 dagen achter elkaar.
Maar 24 dagen achter elkaar klopt wel.
Dan komen er nog wat keren 2 en 3 dagen bij, dan gaat het hard.
De adviezen komen overigens niet van Volvo Zweden, maar van het Volvo expertice centrum in Duitsland.
Sinds Juni is de V50 redelijk stabiel, slechts 2 maal een defecte airco gehad. Maar morgen gaat er een andere stappenmotor in, dus dan zal dat ook weer gefixt zijn.
En ach, hij is inderdaad op maandag gemaakt. Waarschijnlijk door iemand die op zondag een Straffe Hendrik teveel had genuttigd. :oops:
Ik hoop dat die vanaf morgen alleen nog maar voor regulier onderhoud naar de garage moet.
@Volvoruud:-> Airbags testen, liever niet. Ik heb ooit een Frod Fiesta achterop gehad en daar (hoofd en nekpijn) een jaar lang last van gehad.

Re: V50 2.0d
Geplaatst: 07.09.2005 - 13:46
door fluz
gnd schreef:
En ach, hij is inderdaad op maandag gemaakt. Waarschijnlijk door iemand die op zondag een Straffe Hendrik teveel had genuttigd. :oops:
Die robots van tegenwoordig zijn blijkbaar vaker "in de olie" :occasion5: dan goed voor ze is en loopt alles niet meer zo gesmeerd.

Waar blijft die goeie ouwe tijd toen je nog gewoon mensen de schuld kon geven.
Geplaatst: 10.09.2005 - 18:06
door Battlecruiser
thuuR schreef:Battlecruiser S80 schreef:thuuR schreef:
Mmmh... Een gewone S80 2.4 is maar 4,82m lang, kan maar 1/3 van mijn autootje laden (5m incl. trekhaak), heeft een lagere top en duurt langer eer ie op de 100 zit .... :roll:
Gr :twisted:
Ha!
Je zit er lekker 2,9 cm naast, wat lengte betreft.
En de breedte van een S80 is veeeeel meer, nl 183,2cm.
En dat laadvermogen valt wel mee± bijna 600kg.
Overigens is mijn auto nu met die mooie nieuwe fietsdrager van Volvo wel 8,30m! :jester:
Met fietsdrager ??? Mag ik dan meten met een caravan erachter? :?
Is de breedte ook met caravanspiegels gemeten
Krijg je dan 600 kilo in een sedannetje? :twisted:
He wat flauw weer
Gr

Niet flauw, het was een grapje, waar je meteen iets te serieus doorheen denderde.
Maar inderdaad krijg je met gemak 600 kg in een sedan (een sedannetje is een S80 natuurlijk niet).
Bv. 5 personen van 80kg en 200kg vakantiebagage (met een dakdrager en een fietsdrager en een beetje kofferbakbagage kom je zelfs al gauw zels óver de 200kg). De meeste auto's (óók Volvo's) rijden op vakantie zwaar overbeladen. Maar eindelijk zijn er dus Volvo's die eens een fatsoenlijk gewicht van ver boven de 500 kg aankunnen.
De oudere Volvo's hebben allemaal (en de meeste andere auto's met hen) het grote nadeel van het laadvermogen. Leuk hoor, zo'n stationwagon, maar het soortelijk gewicht / massa van je lading moet wel laag zijn, want met 5 grote volwassenen blijft er maar een flauwe 100 kg laadruimte over. En met een LPGtank dus nog veel minder.
Re: V50 2.0d
Geplaatst: 10.09.2005 - 19:46
door Michel740Turbo
fluz schreef:Die robots van tegenwoordig zijn blijkbaar vaker "in de olie" :occasion5: dan goed voor ze is en loopt alles niet meer zo gesmeerd.

Waar blijft die goeie ouwe tijd toen je nog gewoon mensen de schuld kon geven.
Niet!? ik dacht dat die robots wel een Falcon of wat lusten ..... he
en ik maar denken...
Falcon is btw goed te drinken zeker een Stor, die Zwede weten wel bier maken is :razz:
Geplaatst: 10.09.2005 - 20:43
door 440GL
440 GL '88
- Achterwielophanging kan beter. (met vijf personen slepen de spatlappen regelmatig over de grond en omdat er geen koplamphoogteverstelling opzit krijg je van een tegenligger in het donker een geweldige lichtshow omdat die denkt dat je het grootlicht aan hebt staan, bovendien wiebelt ie heel gek vanachter op bepaalde verkeersdrempels --> starre as)
- Zeer vage besturing rond middenstand (geen speling), besturing blijft even 'kleven' bij kleine uitslagen (voor de kenners, lijkt wel wat op een CX DIRAVI systeem...)
- (waarschijnlijk exemplarisch) slecht zeer stroef schakelen, moet echt de tijd voor genomen worden, soms double clutchen, vooral na een paar maand stilstand
- (ook exemplarrisch) koeling (moet nog aandacht aan worden besteed)
- niet zo roestbestendig (welke auto wel van 17 jaar oud)
- motorgeluid (je hoort de motor lopen bij 120, bij veel auto's is dat niet zo)
- niet zo (helemaal niet) krasvast kunststof in de koffer
Meer gal heb ik niet.
Geplaatst: 10.09.2005 - 23:01
door thuuR
Battlecruiser S80 schreef:
Niet flauw, het was een grapje, waar je meteen iets te serieus doorheen denderde.
Maar inderdaad krijg je met gemak 600 kg in een sedan (een sedannetje is een S80 natuurlijk niet).
Bv. 5 personen van 80kg en 200kg vakantiebagage (met een dakdrager en een fietsdrager en een beetje kofferbakbagage kom je zelfs al gauw zels óver de 200kg). De meeste auto's (óók Volvo's) rijden op vakantie zwaar overbeladen. Maar eindelijk zijn er dus Volvo's die eens een fatsoenlijk gewicht van ver boven de 500 kg aankunnen.
De oudere Volvo's hebben allemaal (en de meeste andere auto's met hen) het grote nadeel van het laadvermogen. Leuk hoor, zo'n stationwagon, maar het soortelijk gewicht / massa van je lading moet wel laag zijn, want met 5 grote volwassenen blijft er maar een flauwe 100 kg laadruimte over. En met een LPGtank dus nog veel minder.
Easy tiger.. Met flauw bedoelde ik ook mijn eigen opmerkingen
Gas is om op te koken (oh oh... da's een andere discussie :roll: ) maar ik heb sinds kort 2 Estate's dus met dat laadvermogen zit het wel goed.
Zodra ik wat ervaring heb opgedaan met mijn 245 Turbo zal ik hier ook de minpunten posten. Ok, eentje weet ik al: ROEST :? :shock:
Gr

Geplaatst: 11.09.2005 - 11:22
door volvoruud
Dennis schreef:- motorgeluid (je hoort de motor lopen bij 120, bij veel auto's is dat niet zo)
Dat hoor je zo goed omdat de rest goed geisoleerd is

. Bij andere auto's van die leeftijd komen andere geluiden erbovenuit, dan valt het niet zo op.. Mijn auto is heel stil vergeleken met een jappie van die leeftijd. (behalven dan op hoge snelheden door windgeruis.)
[off-topic]
Of je moet voetstappen horen van het lopen... Dat heb ik niet :twisted:
[/off-topic]
Geplaatst: 12.09.2005 - 08:30
door gnd
Dennis schreef:440 GL '88
- Achterwielophanging kan beter. (met vijf personen slepen de spatlappen regelmatig over de grond en omdat er geen koplamphoogteverstelling opzit krijg je van een tegenligger in het donker een geweldige lichtshow omdat die denkt dat je het grootlicht aan hebt staan, bovendien wiebelt ie heel gek vanachter op bepaalde verkeersdrempels --> starre as)
- Zeer vage besturing rond middenstand (geen speling), besturing blijft even 'kleven' bij kleine uitslagen (voor de kenners, lijkt wel wat op een CX DIRAVI systeem...)
- (waarschijnlijk exemplarisch) slecht zeer stroef schakelen, moet echt de tijd voor genomen worden, soms double clutchen, vooral na een paar maand stilstand
- (ook exemplarrisch) koeling (moet nog aandacht aan worden besteed)
- niet zo roestbestendig (welke auto wel van 17 jaar oud)
- motorgeluid (je hoort de motor lopen bij 120, bij veel auto's is dat niet zo)
- niet zo (helemaal niet) krasvast kunststof in de koffer
Meer gal heb ik niet.
mvg
dennis
Mijn ega heeft een 440 uit 1996.
- Achterwielophanging, mee eens.
- Stuurbekrachtiging vergelijken met een CX, ik heb met een CX gereden en werd er een beetje misselijk in, maar dat heb ik ook in de Vogelrock in de efteling.. :oops: Wij hebben geen klachten over de stuurbekrachtiging.
- De 440 1.8 i van mijn ega schakelt prima.
- Koeling, yep, dit jaar zijn er nog wat slangen e.d. vervangen, maar ja het beestje is bijna 10 jaar.
- Roestbestendig, vind ik meevallen, behalve die achterspatborden dan. Die dingen zijn toch wel de achillespees van het plaatwerk.
- Motorgeluid, ach haar vorige auto was een Seat Ibiza 1.5i, die hoorde je pas.. :razz:
- Krasvast plastic, zitten we niet zo mee. Als ze de boodschappen er maar in kwijt kan.
Cheers,
GND
Nadelen aan een Volvo?
Geplaatst: 12.09.2005 - 12:14
door Volvist
Heeft een 940 Estate nadelen?
- De remmen hadden een maatje groter gekund :oops:
- De vering had wat stugger gemogen
- De asbak zit op een zodanige plaats, dat je hem net zo goed had
kunnen weglaten (als de auto in z'n 5 staat, kun je de asbak niet
gebruiken) Voor mij als niet-roker niet een wezenlijk probleem
- De binnenbekleding van de achterklep laat los (slijtage na 15 jaar:
eenvoudig te repareren)
- En dan is er ook nog het verbruik: had iemand daar al iets over
gemeld

Hoewel: voor een auto van dit kaliber en mijn rijstijl vind ik
1 op 9 nog wel meevallen, al is veel stadsrijden niet aan te raden.
Geplaatst: 14.09.2005 - 16:38
door Lucien
Mijn top 10 klachten over mijn Volvo S80 T6:
1) Het vermogen werkt verslavend moet straks nog naar het RIAGG
2) De navigatie ontkracht het excuus dat ik de weg kwijt was als ik ergens te laat kom. Zelfs een file telt niet meer met RTI.
3) Er is te veel ruimte zodat er altijd wel weer mensen/goederen mee willen rijden.
4) Mijn vrouw wil ineens ook weer rijden, maar nu wil ik niet meer dat ze 'bobt'
5) Het is een erg neutrale wagen, nu wordt je nog niet voor 'vol' gezien bij de ster-rijders.
6) Er zijn geen zij-skirts, luchthappers en emmer-uitlaten als accessoires verkrijgbaar
7) Hij past niet in een iets te krap bemeten parkeervak of -garage en dus ook niet op mijn oprit...

Onderstel, stoelen en klima geven een verkeerd beeld van de harde werkelijkheid buiten.
9) Audio installatie kan ongemerkt zo hard staan dat je kinderen klagen over oorpijn bij je favorite Joe Jackson CD
10) Als je ergens iets gaat kopen krijg je dezelfde behandeling als op een markt in een toeristengebied: Super aardig maar voor de dubbele prijs...
Geplaatst: 14.09.2005 - 16:42
door Lucien
Ok Ok als het dan echt moet een paar minpuntjes:
1) De constructie van armsteun en opbergvakken bij de S80. Kraakt en voelt niet zo stevig aan.
2) Besturing is wat vaag maar past wel bij de stijl van de auto.
3) Toegang tot kofferruimte te klein
4) Voorwielophanging zwak punt (rammeltjes, tikjes)
5) Draaicirkel van 12.9m is soms wat onhandig
6) Volume telefoon-speaker in hoofdsteun (te) laag
7) Electronische vergrendeling hapert soms

en hoe schrijf je in dit forum ^^%$# gewoon dat je punt 8 ) wil maken??
Geplaatst: 14.09.2005 - 16:58
door Reitse
Lucien, vink aan: 'disable smilies in this post'

Geplaatst: 14.09.2005 - 17:03
door menjo
Lucien schreef:8) en hoe schrijf je in dit forum ^^%$# gewoon dat je punt 8 ) wil maken??
"Schakel Smilies uit in dit bericht" als je antwoord 8)
EDIT: te laat :)
Geplaatst: 14.09.2005 - 19:47
door Lucien
Geplaatst: 14.09.2005 - 19:57
door Michel740Turbo
Je bent anders al aardig op weg

Geplaatst: 18.09.2005 - 20:55
door ricardo
V40 2.0 16V
Die bagageriem in de kofferbak !!!
Dat ding had er uitgelaten mogen worden. Die werkt toch niet...
En de V50 (Nee, Ik heb hem niet)
De buitenkant. Het is een V70 die in de pers is geweest.
Veel te smal in vergelijking met de koplampen en achterlichten...
Jammer want daardoor is de V40 mooier...
Behalve de zijkant van de neus: Die lijkt veel op die van de V70 en blijft retevet...