topsnelheid

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
Koidream
3rd Gear member
Berichten: 474
Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
Locatie: Limburg

Misschien is het dat juist wat VOLVO onderscheidt van de "meute"... Waarom zou je meedoen of achternalopen? Er zal wel altijd iemand of iets beter, sneller, mooier, beter uitgerust zijn...
VOLVO heeft tenminste nog een identiteit ( die andere zijn maar Duitsers) en daar hoor je trots op te zijn, niet dat ie 5 km harder of minder hard kan...
En nu ben ik volledig akkoord dat als VOLVO morgen beslist om een sportwagen uit te brengen dat ze tot het uiterste moeten gaan, maar laat ze nog heel even VOLVO zijn...

Ik probeer U te volgen in uw redenering, maar dat u dan juist die Duitse merken aanhaalt waar ik het persoonlijk niet op heb (en toch heb ik 5 BMW's gehad) werkt misschien ook een beetje als een rode lap op een stier op mijn manier van reageren ](*,)
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BLACK DIESEL
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.03.2007 - 10:26

zoals ik eerder al schreef, wat een onzin
Bart je hebt gelijk gewoon onzin!

Dat iemand hard wil rijden moet hij zelf maar weten maar als ik met 160 km/u geheel rechts op 2 x 3 banen Duitse autosnelwegen rij en er komt een vette Audi geheel links mij met een doffe dreun van de luchtverplaatsing voorbij dan vraag ik me toch af waar dat voor nodig is!
Na zo een doffe Audi dreun moet ik altijd aan de borden langs de wegen in New Zealand denken met de volgende passende tekst;
"What´s the hurry you are a long time dead!"
XC60 D4 AWD RDES GT8 Polestar, XC60 Polestar D4 GT8 Summum 200 pk 440 nm, V70 MY10 D5 (twin-turbo) 205 pk, V70 D5 185 pk Edition II, V70 2.4 140 pk
eddy3
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

zoals ik eerder al schreef, wat een onzin
Bart,ben het hier toch volledig eens met hetgeen eXite hier beweerd!Het hoort er nu eenmaal toch bij,zie maar es wat een lange weg Audi heeft moeten aflggen,met als resultaat dat ze er toch staan naast BMW en Mercedes!En dit bereik je niet door autos te begrenzen op 210 die vlotjes veel meer zouden kunnen halen!eigenlijk zit volvo toch niet in De positie om het zich te permiteren om veel klanten te ontzien,(zie maar de toestand in Amerika!)Zie hier in Belgische prijslijst nu ook weer de schrapping van de S60 T5,volgens mij de laatste echte sportieve 5cylinder turbomotor,wat rest er nu nog,naast hier en daar een LPTmotor?niks!EenV8?Een T6waar niemand nog een pk of nm bij kan tunen,daar het onmogelijk is de software te wijzigen!Ze zijn in mijn ogen nie goed bezig,ze gaan stilaan terug de weg op om als auto voor de man met de pijp of de bolhoed,door het leven te gaan,maar niet meer met mij!(VAN EEN VOLVORIJDER IN HART EN NIEREN)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

@eddy3, je schrijft ook gelijk exite, onzin,

Volvo heeft de S60 T5 geschrapt door een gebrek aan belangstelling voor deze variant
eddy3
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

Bart simpson,de belangstelling zal nog meer in gebreke komen ,als ze zo verder doen!U weet best wat ik bedoel,het gaat hier niet specifiek om de S60 T5 alleen,maar over een uitstervend ras,nl de motoren die Volvo terug in de picture gebracht hebben!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Onze overheden bepalen middels emissie eisen waaraan fabrikanten te voldoen hebben, dat wordt even wennen voor alle autokopers, maar toch is het allemaal niet anders.
Gebruikersavatar
Hang-oor
3rd Gear member
Berichten: 465
Lid geworden op: 04.06.2006 - 21:06
Locatie: Overijssel

Topsnelheid vind ik niet belangrijk, wel de acceleratie. Hoe vaak rijd je >200 km/uur? Ik rijd graag hard, maar zelden / nooit harder dan 170 km/uur ondanks dat de v40 2.0t echt wel sneller wil.

Misschien is volvo juist wel premium door juist niet mee te doen aan belachelijke onverantwoorde topsnelheden. Als de R nog gemaakt werd en ik zou deze kunnen betalen hadden ze de mijne zelfs mogen begrenzen op 200 km/uur.
eddy3
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

EMissie heeft er nu echt eens niks mee te maken,het een sluit het ander zeker niet uit!Bart Simpson:U praat altijd naast de kwestie,zeg nu toch eens iets zinnigs!
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

bart simpson schreef:Onze overheden bepalen middels emissie eisen waaraan fabrikanten te voldoen hebben, dat wordt even wennen voor alle autokopers, maar toch is het allemaal niet anders.
BMW 530i (1505kg)

2996cm3, 272pk (320Nm)
0-100 6,3s max 250km/h
CO2 emissie 182g/km

Volvo S80 T6 (1655kg)

2953cm3, 285pk (400Nm)
0-100 6,9s, max 250km/h
CO2 emissie 267g/km

Let wel, dit is, samen met de S80 V8 de enige Volvo die de 250 haalt op moment, waarbij de 530i ook nog eens een 4000 euro lagere catalogusprijs heeft.

De uitstoot van de ongeblazen Volvo motor ligt nog hoger. (V8)

Lijkt mij dat Volvo gewoon de plank mis slaat met haar motoren. Ze ontwikkelen alleen nog maar nieuwe kleine motoren met lage emissies, dus dat belooft weinig goeds voor de toekomst van de 'premium' modellen.
Hang-oor schreef:Topsnelheid vind ik niet belangrijk, wel de acceleratie. Hoe vaak rijd je >200 km/uur? Ik rijd graag hard, maar zelden / nooit harder dan 170 km/uur ondanks dat de v40 2.0t echt wel sneller wil.
Qua accelleratie leggen de motoren van Volvo het dus ook fors af.
Hang-oor schreef:Misschien is volvo juist wel premium door juist niet mee te doen aan belachelijke onverantwoorde topsnelheden. Als de R nog gemaakt werd en ik zou deze kunnen betalen hadden ze de mijne zelfs mogen begrenzen op 200 km/uur.
Dus een Alfa 147 1.6 is met 185km/h ook premium? ;)
BLACK DIESEL schreef:Dat iemand hard wil rijden moet hij zelf maar weten maar als ik met 160 km/u geheel rechts op 2 x 3 banen Duitse autosnelwegen rij en er komt een vette Audi geheel links mij met een doffe dreun van de luchtverplaatsing voorbij dan vraag ik me toch af waar dat voor nodig is!
Omdat de beste man hard heeft gewerkt voor zijn centen, wellicht een autoliefhebber is en zich lekker voelt bij hoge snelheden en daarvoor bereid is te investeren in een flinke auto? Je gaat mij niet wijsmaken dat er op 10 mensen slechts 2 verdwaasde individuen hun Volvo tot het uiterste hebben gedreven op de autobahn als de gelegenheid zich daarvoor leent.
Koidream schreef:VOLVO heeft tenminste nog een identiteit
Wat wordt die identiteit dan? Het merk van de 1.8 flexifuel op 3500rpm bij 120km/h?
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
cornelis
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 29.12.2006 - 15:16

Hang-oor, helemaal eens, eindelijk nog iemand, die in tegenstelling tot al die snelle leeghoofden, zijn verstand gebruikt over snelheden.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Alle gekheid op een stokje, ik vind 'm zo gezellig dat ik ook even meedoe ;-)

Bij de D5's is er een snelheids begrenzer, die in werking treedt bij 220Km/uur. (wellicht op de teller 225).
(Gewoon op de rollenbank getest, keer op keer, elke auto, geen verschil, 220 echte km's en weg vermogen).

Dit is ook bij de nieuwe S80 bijvoorbeeld zo. Laatst aan het zoeken geweest, en ik kan je vertellen die begrenzer zit NIET in de ECU (software), maar ergens anders, dus is er inderdaad niet zomaar uit te halen.

We zoeken voor u verder, vanuit de interesse, al twijffelen we aan het echt nut omdat vanaf 210 de snelheid maar zo marginaal per seconde oploopt dat je door overig verkeer in een D5 er weinig boven uit zult komen vrees ik.

PS een Volvo is altijd premium vinden wij bij VolvoTech!

Groetjes
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

eXite schreef:
bart simpson schreef:Onze overheden bepalen middels emissie eisen waaraan fabrikanten te voldoen hebben, dat wordt even wennen voor alle autokopers, maar toch is het allemaal niet anders.
BMW 530i (1505kg)

CO2 emissie 182g/km
Leuke getallen, op papier, alleen geen enkele bestuurder haalt dit verbruik in de praktijk. BMW bouwt allerlei trucjes in hun auto om de tests te "neppen".
cornelis
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 29.12.2006 - 15:16

Menjo, met al respect , je gaat me toch niet vertellen dat idioten die 240 kilometer per uur willen rijden in wat zij noemen "premium" zich zorgen maken over CO2 emissie, en dan over nep gesproken, meestal zijn dat dezelfde personen die in gepimpte wrakken rijden, van Volvo of wat dan ook.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

cornelis schreef:Menjo, met al respect , je gaat me toch niet vertellen dat idioten die 240 kilometer per uur willen rijden in wat zij noemen "premium" zich zorgen maken over CO2 emissie, en dan over nep gesproken, meestal zijn dat dezelfde personen die in gepimpte wrakken rijden, van Volvo of wat dan ook.
Ik snap niet helemaal wat voor punt je probeert te maken? Ik reageer alleen op de zogenaamd veel betere CO2 uitstoot van de BMW
cornelis
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 29.12.2006 - 15:16

Menjo, het topic gaat over topsnelheid, en mijn punt is dat degene die zonodig met hoge snelheden willen rijden en daarmede andere weggebruikers in gevaar brengen zich over CO2 emissie helemaal geen zorgen maken (ikzelf trouwens ook niet zoveel, maar dat is een totaal andere discussie). Snap je het nu?
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ja hoor, ben het helemaal met je eens, dus geen enkele reden om mij er op aan te spreken geloof ik.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20769
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Idd gaat het topic over topsnelheid. Maar er worden daarnaast ook zaken als CO2 uitstoot bijgehaald. Daar wordt dan weer op gereageerd. En terecht in mijn ogen.

Nogmaals: Laten we het netjes houden en niet op elkaar gaan vitten. Ik heb het al vaker neergezet. Geschreven woorden komen harder aan als gesproken woorden.
Overigens ben ik van mening dat dit geheel een non-discussie is omdat het in 99,9% van de gevallen waarin je je auto gebruikt niet mogelijk is die topsnelheid te halen. Maar ja het staat zo stoer om te kunnen zeggen dat je auto de 250 km/h haalt.
Zoals zovelen hier ook al gezegd hebben. Ik wil acceleratievermogen. Daar heb ik meer aan dan aan topsnelheid. 8) 8)

En dan spreek ik mee met Bob van Volvotech. Topsnelheid is interessant, maar heeft het echt nut?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

In nederland heeft topsnelheid zowiezo geen nut en in duitsland wordt dat ook steeds minder. Acceleratie is inderdaad erg fijn als die goed voor elkaar is. Veel mensen maken zich zo druk om de co2 uitstoot van de auto. Mar procentueel gezien hoeveel draagt de auto nu bij aan de totale co2 uitstoot en uitstoot van fijnstof in nedralnd? Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat minder dan 10% is. Terwijl de zware industrie hun pijpen lekker laat loeien en alle deeltje de lucht in blaast doet de overheid daar niks aan. Komt nog eens bij dat de deeltjes waar wij last van hebben voor het grootste gedeelte uit het Ruhrgebied komen. Al die maatregelen t.o.v. de auto zijn niet voor het milieu maar voor de staatskas.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ik reageerde op de stelling dat topsnelheid een relatie heeft tot het begrip Premium, en die stelling zag/zie ik als volslagen onzin.
Volvo for life
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20769
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

En dat zullen velen met je eens zijn bart. Maar velen ook niet. 8)

Blijft dus staan dat ik het een non-discussie vind. 8)

De CO2 discussie moet ik hierbij afbreken. Dat is idd een heel andere discussie die hier niet op zijn plaats is. Als men daarover verder wil gaan (mits niet politiek en dat is moeilijk 8)) dient men daar een nieuw draadje voor te openen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”