Zware problemen met de GPS!!! geen ontvangst in V50

Geleverd vanaf 2003
M@estro
2nd Gear member

Met mijn telefoon, een HTC Diamond 2 met daarop tomtom geïnstalleerd, gemonteerd op Brodit houder rechts van de middenconsole, geen enkel probleem met de ontvangst. Recentelijk ook de Garmin F20 van mijn schoonvader meegehad. Deze zat met een zuignap op het raam en had haast geen ontvangst. Na een beetje met de plaatsing gespeeld te hebben was de ontvangst rechts van de achteruitkijkspiegel het best.
'05 Volvo V50 2.0D Kinetic
'05 Volvo V50 2.0D Kinetic RIP
'03 Rover 45IDTi Sterling Saloon
'00 Rover 400IDT Saloon

";Assumption is mother of all f*ckups";
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

Is voor een reden dat'k op m'n TT een externe antenne aangesloten heb. Deze is gewoon onder de hoedenplank weggemoffelt. Denk dat'k binnen de 30 tot 60 seconden fix heb al rijdend.

Een dik wolkendek is ook niet zo ideaal voor GPS, je moet eens op de verschillen letten op een zeldzame stralende dag of een mistige/regenachtige dag...
Whimbrel
1st Gear member

Ik herken veel van wat er in dit topic gezegd wordt. Ik heb een TomTom One v5 en soms duurt het heel erg lang voordat de positie bekend is. Ook tijdens het rijden is het ding regelmatig de weg kwijt.

Mijn ervaringen:

- TomTom met zuignap op de voorruit, net boven dashboard: slechtste ontvangst
- TomTom met zuignap rechts naast de binnenspiegel, net onder de zonneklep: beste ontvangst
- Op een 'beanbag' in het middels van het dashboard, schuin boven ventilatierooster: acceptable ontvangst
- Slecht weer (vooral regen): dramatisch mindere ontvangst, alle posities

Los van de auto heeft de TomTom One v5 (zwart) een slechtere ontvangst dan de v4 (Zilver/zwart) die ik hiervoor had. Helaas is die waarschijnlijk uit mijn vorige auto gehaald omdat de zuignapafdruk zichtbaar was. Om openbreken te voorkomen wil ik daarom geen zuignap of steun op dashboard en gebruik de beanbag.
V50 1.8 Barents Blue Edition I, MY09
Graph-x
4th Gear member

Het verschil kan ook er aan liggen of je gelamelleerde ruiten hebt, heb je dat niet werkt een standaard gps al goed heb je dat wel, dan moet je apparaatje een goede gps antenne hebben.
BillyBob
5th Gear member

Voor wat het waard is:

Ik heb in de V50 (geen gelaagde ruiten, wel waterafstotende coating) een Garmin Nüvi 760 die met een Brodit clip aan de middenconsole hangt. Geen enkel probleem met de ontvangst, doet het gewoon goed.
In grote steden (centrum Brussel bijv.) verliest hij zeer soms het signaal maar dat lijkt me eerder aan die veelheid van signalen te liggen dan aan m'n toestel.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”