Pagina 4 van 5

Geplaatst: 07.06.2006 - 08:48
door interface
Zit dat standaard in een XC70?

Geplaatst: 07.06.2006 - 08:55
door bart simpson
interface schreef:Zit dat standaard in een XC70?
Gelukkig niet!

Geplaatst: 07.06.2006 - 08:57
door menjo
Maar de XC70 heeft dan dus ook een "advanced" stand net als de S60R? Dat is net zoiets als een ferrari met een trekhaak, of blijft de xc70 nog redelijk comfortabel in die stand?

Geplaatst: 07.06.2006 - 09:21
door bart simpson
menjo schreef:Maar de XC70 heeft dan dus ook een "advanced" stand net als de S60R? Dat is net zoiets als een ferrari met een trekhaak, of blijft de xc70 nog redelijk comfortabel in die stand?
De XC70 heeft alleen comfort en sport

Geplaatst: 07.06.2006 - 21:22
door JC_Dutchman
Hey,, ben d'r weer

Thom...Zo zie je maar, gelul dus van dat doorhangen. In welke stand had je m? Hoe bevalt sowieso het Four-C?

Heb een flink eind gereden was zeer benieuwd naar het gedrag Four-C van de auto en vooraal de trekkracht
Caravan was volledig beladen voortent+Frame+ 2 volle gasflessen enz.. kogeldruk van ca. 75 kg... had geen problemen hoor auto hing helemaal niks door lag als een blok op de weg en reed of er geen caravan achter hing...wat een power....Caravan was trouwens ca 1400 kg

Heb biede standen geprobeerd, sport stand leek mij het beste...

Voor de rest vind ik Four-C fantastisch, ik gooi die auto de bochten in(zonder Caravan dan hé :P ) en hij blijft gewoon strak op de weg...fantastich echt waar...

mvg

JC

Geplaatst: 07.06.2006 - 21:44
door bart simpson
was de auto zelf ook een beetje beladen? met zijn hoevelen zat je er in?

Geplaatst: 08.06.2006 - 00:59
door Thom
Voor de rest vind ik Four-C fantastisch, ik gooi die auto de bochten in(zonder Caravan dan hé ) en hij blijft gewoon strak op de weg...fantastich echt waar...
Heb je vergelijkingsmateriaal, ik bedoel heb je ook een XC70 gereden zonder deze voorziening? Mooi trouwens dat t zo goed bevalt. Hoe is die benzinemotor trouwens? Heb alleen ervaring met beide diesels (163 en 185pk).

Thom

Geplaatst: 08.06.2006 - 20:45
door JC_Dutchman
was de auto zelf ook een beetje beladen? met zijn hoevelen zat je
er in?
Auto was niet zwaar beladen, binnenkort op vakantie met alles erop en an
de ervaring zal ik hier weer meedelen.

Heb je vergelijkingsmateriaal
Ik heb ook gereden in een XC-70 zonder Four-C
Mijn ervaring is dat met Four-C de Auto vaster/strakker op de weg ligt.
de stuuring vind ik ook beter met Four-C
Hoe is die benzinemotor trouwens?
Die Benzinemotor rijdt als een tierelier..nadeel is 1 Liter á 1,40 is binnen 8 km weg.....
van 0 tot 100 is maar tikwerk van 120 naar 180 is ook in No Time gebeurd bij 150 schakeld de Automaat gewoon nog ff een keer terug wow...poosje gelden een kennis in m'n auto laten rijden ( zat er zelf wel naast natuurlijk) die was gelijk de hele dag van slag die had nooit gedacht dat zo'n auto zoveel power had...ikzelf in het begin trouwens ook niet...


mvg

JC

Geplaatst: 09.06.2006 - 10:55
door Paul
Heb gisteren in de D5 gereden met FourC, werkt super en hij stuurt ook veel lichter lijkt. Maar dat kan ook aan die auto gelegen hebben...

Geplaatst: 09.06.2006 - 23:51
door Paul
Thom wat is je vaders gemiddelde verbruik?

Dit omdat ik het BEP zit te berekenen met verschil van deze V70 T5 houden of XC70 D5 te nemen. Punt is dat ze weinig jonge 185pkers hebben. Zou veel geld schelen...

Geplaatst: 10.06.2006 - 19:47
door HMG
Heb gisteren in de D5 gereden met FourC, werkt super en hij stuurt ook veel lichter lijkt. Maar dat kan ook aan die auto gelegen hebben...
Snelheidsafhankelijk misschien? Dat scheelt een hoop.

Geplaatst: 10.06.2006 - 23:51
door Paul
Ja had ik me ook bedacht, thnx

Geplaatst: 11.06.2006 - 13:36
door Thom
Thom wat is je vaders gemiddelde verbruik?
Een zeer grote meevaller: 8,5 L/100km. We vreesden t ergste met AWD, verhoogde carrosserie en automaat. Maar hij rijdt net zo zuinig als onze vorige Peugeot 607 2.2 HDI automaat :!: . Vind ikzelf heel knap van Volvo. Ik moet er wel bij aantekenen dat mn vader met de Volvo zn rijstijl vrij drastisch heeft aangepast: hij rijdt er veel rustiger in. In de 607 was het altijd blazen op de snelweg, nu is het 130-140 op de cruise control. Ook moet ik even vermelden dat er op V-Power diesel gereden wordt, volgens mn pa kan dat makkelijk uit omdat de D5 motor daar aanmerkelijk zuiniger op loopt. Wellicht kun je dat meenemen in je berekeningen.

Thom

Geplaatst: 11.06.2006 - 13:37
door Thom
Die lichte besturing is idd de Servotronic, een absolute 'must have' m.i., en kost met 380€ ook bepaald niet de hoofdprijs. Met parkeren is het superrelaxed.

Thom

Geplaatst: 11.06.2006 - 13:41
door bart simpson
Thom schreef:
Thom wat is je vaders gemiddelde verbruik?
Een zeer grote meevaller: 8,5 L/100km. We vreesden t ergste met AWD, verhoogde carrosserie en automaat. Maar hij rijdt net zo zuinig als onze vorige Peugeot 607 2.2 HDI automaat :!: . Vind ikzelf heel knap van Volvo. Ik moet er wel bij aantekenen dat mn vader met de Volvo zn rijstijl vrij drastisch heeft aangepast: hij rijdt er veel rustiger in. In de 607 was het altijd blazen op de snelweg, nu is het 130-140 op de cruise control. Ook moet ik even vermelden dat er op V-Power diesel gereden wordt, volgens mn pa kan dat makkelijk uit omdat de D5 motor daar aanmerkelijk zuiniger op loopt. Wellicht kun je dat meenemen in je berekeningen.
Met 8,5 ltr op 100km rijdt je waarschijnlijk toch nog best stevig door, 6,7ltr op 100km is ook haalbaar

Geplaatst: 11.06.2006 - 14:04
door Thom
Hoe doe je dat dan? Een doos eieren onder t gaspedaal :lol: ? Die 8,5 is gemiddeld, 8liter rond wordt ook wel eens gehaald. Wellicht dat het met tiptronic wel zuiniger kan, aangezien de Geartronic van zichzelf een voorkeur heeft voor hogere toerentallen. Maar 6,7? Vergis je je niet met de V70 D5?

Thom

Geplaatst: 11.06.2006 - 15:35
door NOS
6.7liter zijn v70d5 waarden, met een xc70 ben je dan wel zuinig

Geplaatst: 11.06.2006 - 15:38
door bart simpson
Thom schreef:Hoe doe je dat dan? Een doos eieren onder t gaspedaal :lol: ? Die 8,5 is gemiddeld, 8liter rond wordt ook wel eens gehaald. Wellicht dat het met tiptronic wel zuiniger kan, aangezien de Geartronic van zichzelf een voorkeur heeft voor hogere toerentallen. Maar 6,7? Vergis je je niet met de V70 D5?
Nee, een 163pk D5 XC70 met een jaarkilometrage van 50.000km/jaar.

Geplaatst: 11.06.2006 - 19:24
door JC_Dutchman
Hey,, ben ik weer...

Heb vandaag ff een redelijke test gedaan met de Caravan & Four-C

Zijn vanmorgen met het hele spulletje naar het strand gegaan.
Caravan(kogeldruk 75 KG) redelijk beladen 2xgasfles tent luivel en stokken reserveweil fiets enz.
Auto was beladen met koelbox stoellen strandtassen
en 4 personen+hond.

Ik merk helemaal niks van doorzakken,
heb het zelfs nog ff gemeten, bij het achterwiel was de wielkast met bovenstaande belading 2cm ingezakt. denk dat het wel acceptabel is? toch?

Ik denk dat al die ophef over Four-C wel meevalt denk zelf dat t.ov. een normale demping van bv V70 hetzelfde is?
Wel ben ik van mening dat de Automatiche nivoregeling die onder de
XC-70 zit wel beter is als je met een zware aanhanger gaat rijden.

Voor de rest is het een prima trekpaard.


m.vr.gr.

JC

Geplaatst: 11.06.2006 - 19:28
door menjo
Wordt de demping niet gewoon keihard achter? Heb je daar iets van gemerkt?