Pagina 4 van 19

Geplaatst: 15.01.2009 - 21:59
door Wim J
AlexV70 schreef:...

Er zijn helaas heden ten dage nog dealers die vol houden dat ook de 2.4 blokken (na 2000) voorzien zijn van hydraulische stoters. :cry:
En dan nog niet van de minste dealers! Hoofdverdeler in Gent (B) en Kortrijk (B) :(

Geplaatst: 15.01.2009 - 22:20
door Gast
Ik heb ook ook een vermoeden waarom de Volvo-dealer van @Wim J heeft aanggeven dat zijn motor voorzien is van hydraulische klepstoters.
Op een gegeven moment is Volvo gestopt (ik meende ± 2003) om de cilinderkoppen te voorzien van pluggaten ter controle.
Hierdoor lijkt het alsof er hydraulische klepstoters zijn gemonteerd, maar helaas.......... NEE
Tja en dan is even controleren er niet meer bij. :cry:

Geplaatst: 15.01.2009 - 22:40
door Ludo
AlexV70 schreef:@Ludo, de info komt rechtstreeks uit VADIS, ik neem aan dat Volvo zelf toch wel weet wat voor motoren ze er in hebben gelegd.
zoals ik eerder al schreef, Volvo heeft wel vaker gerommeld met de motoren.
Dirk Rutten, Volvo dealer, en lpg pionier heeft dit al vaker vastgesteld.

Geplaatst: 15.01.2009 - 22:43
door bart simpson
Ludo schreef:Het is al vaker gebleken dat er wat gerommeld is bij Volvo met de motoren.
Met wat een stuitende betweterige arrogantie stel je dit weer eens als een vaststaan feit, jammer en dom

Geplaatst: 15.01.2009 - 22:47
door Ludo
bart simpson schreef:
Ludo schreef:Het is al vaker gebleken dat er wat gerommeld is bij Volvo met de motoren.
Met wat een stuitende betweterige arrogantie stel je dit weer eens als een vaststaan feit, jammer en dom
Bart ook op het 850 forum zitten eigenaren die op papier een andere motor blijken te hebben dan dat onder de motorkap zit.
ik zou zeggen lees het zelf eens i.p.v. iedereen voor dom uit te maken.

Geplaatst: 15.01.2009 - 23:01
door Gast
Ludo schreef:
bart simpson schreef:
Ludo schreef:Het is al vaker gebleken dat er wat gerommeld is bij Volvo met de motoren.
Met wat een stuitende betweterige arrogantie stel je dit weer eens als een vaststaan feit, jammer en dom
Bart ook op het 850 forum zitten eigenaren die op papier een andere motor blijken te hebben dan dat onder de motorkap zit.
ik zou zeggen lees het zelf eens i.p.v. iedereen voor dom uit te maken.
Daar heb je idd een beetje gelijk in, maar dan anders volgens mij :P .
In de V70 classic van ± 1999 liggen soms ook de nieuwe 2.4 motoren waarin geen hydraulische klepstoters meer zitten.
De oude motoren waren zeker op. :lol: Tja en dan kun je voor rare verrassingen komen te staan!

Andersom heb ik nog nooit gehoord en dat kan volgens mij ook niet, want de vaste stoters zijn nmm gekomen met de variabele kleptiming.
Dit zit trouwens ook op deze 2.5T
Dit zou volgens zeggen toentertijd er voor moeten zorgen dat Volvo kon voldoen aan de nieuwste emissie eisen.
Maar voor het zelfde geld heb ik ongelijk. Ik steek er mijn handen niet voor in het vuur. :wink:

Geplaatst: 15.01.2009 - 23:16
door Ludo
ik had het niet alleen over de 1999 motoren.
maar goed, volgens Bart zijn anderen (die het tenminste beroepshalve uitzoeken) toch maar dom. :roll:

Geplaatst: 16.01.2009 - 10:06
door Wim J
AlexV70 schreef:Ik heb ook ook een vermoeden waarom de Volvo-dealer van @Wim J heeft aanggeven dat zijn motor voorzien is van hydraulische klepstoters.
Op een gegeven moment is Volvo gestopt (ik meende ± 2003) om de cilinderkoppen te voorzien van pluggaten ter controle.
Hierdoor lijkt het alsof er hydraulische klepstoters zijn gemonteerd, maar helaas.......... NEE
Tja en dan is even controleren er niet meer bij. :cry:
Da's precies wat ze doen,... ze kijken of de pluggaten aanwezig zijn. Zo niet, dan besluiten ze dat het hydraulisch is. VERKEERD dus!

Morgen of in de loop vd volgende week mijn factuur gaan bespreken. Heb niet veel zin om te betalen voor een foute conclusie !

Verder het advies gekregen om ineens te laten stellen na ongeveer 60000km op LPG omdat het in mijn geval bijna evenveel werk is om de klepspeling te controleren of de kleppen te stellen.
60000km is zowat het gemiddelde waarbij de kleppen gesteld moeten worden volgens 'Limbugse LPG technieken' en hun Volvo-contacten.

Geplaatst: 16.01.2009 - 11:51
door HSRN850
Dit wordt een lekkere discussie. Maar ik begrijp nog steeds niet hoe het zit?

Kan Ludo of Bart geen uitsluitsel geven? :P Dus nu even in duidelijke taal, wat zit er in deze 2.5T :)

Offtopic: Heeft de 2.4 V50 van mijn pa dan ook geen pluggaten? En wanneer moeten de kleppen bij dit blok gesteld worden (loopt ook op g3)? Hier zijn de meningen volgens mij ook nogal verschillend over...

Geplaatst: 16.01.2009 - 12:38
door bart simpson
Exact die motor die AlexV70 schetst

Geplaatst: 16.01.2009 - 15:05
door Ludo
HSRN850 schreef:Dit wordt een lekkere discussie. Maar ik begrijp nog steeds niet hoe het zit?

Kan Ludo of Bart geen uitsluitsel geven? :P Dus nu even in duidelijke taal, wat zit er in deze 2.5T :)
bart simpson schreef:Exact die motor die AlexV70 schetst
dat zou heel goed kunnen.
ik gaf alleen aan dat je dat niet zomaar moet aannemen als er al verschillende berichten zijn van meerdere dealers.
het is al vaker anders gebleken.
zowel in praktijk met lpg inbouw, als te lezen is op verschillende internationale Volvo forums die voor eenieder toegankelijk zijn.
dat wilde ik alleen aanwijzen, niks meer niks minder.

maar ik vind het wel knap van Bart, dat hij dit meteen bestempeld als betweterige arrogantie.
ik dacht gelezen te hebben dat dit forum bedoeld/gebruikt werd om informatie uit te wisselen.

Geplaatst: 16.01.2009 - 18:47
door Johan
De 2.5T motor als vervanging van de 2.4T heeft hydraulische klepstoters met dubbele continu variabele timing (dual CVVT) voor zowel inlaat als uitlaat kleppen dus.

Geplaatst: 16.01.2009 - 19:09
door Wim J
Volvopa schreef:De 2.5T motor als vervanging van de 2.4T heeft hydraulische klepstoters met dubbele continu variabele timing (dual CVVT) voor zowel inlaat als uitlaat kleppen dus.
Dat blijkt nu net niet het geval te zijn. Dat is nu net de conclusie van deze hele zaak! Graag bewijzen om je bewering te staven. Ik verwijs hierbij graag naar de tekening die AlexV70 een paar posts hierboven postte.
Bij het ingeven van mijn chassisnummer kan me, als motor onderdeel enkel de vaste klepstoters bestellen. Wat er duidelijk op wijst dat het vaste stoters zijn.
Er wordt al te makkelijk vanuit gegaan dat wanneer de 'pluggaten' ontbreken het over de hydraulische versie gaat.


WJ

Geplaatst: 17.01.2009 - 11:58
door Wim J
Net contact opgenomen met de bewuste dealer, en een herziening van de facturen gevraagd wegens hun verkeerd conclusie. Heb mijn argumentatie en gegevens ivm motortype en mijn chassisnummer bijgevoegd. Vermits het om geld gaat zullen ze wel alles dubbel checken!
Ben benieuwd of ze hun conclusie zullen wijzigen. En of ze de facturen herzien,...

Geplaatst: 17.01.2009 - 16:14
door Gast
Nu word ik heel nieuwsgierig waar ze mee komen. :P
Je hebt ze aansprakelijk gesteld voor eventuele kleppen schade in de toekomst?

Geplaatst: 17.01.2009 - 16:59
door AlbertS80
Dit wordt voor mij net een spannend boek.
Ben benieuwd!

Geplaatst: 17.01.2009 - 19:48
door Wim J
AlexV70 schreef:Nu word ik heel nieuwsgierig waar ze mee komen. :P
Je hebt ze aansprakelijk gesteld voor eventuele kleppen schade in de toekomst?
Niet in zo duidelijke taal, maar heb hun wel op hun mogelijke aansprakelijkheid gewezen bij dergelijke verkeerde conclusie.
Ben even benieuwd !

Geplaatst: 21.01.2009 - 16:32
door Wim J
De dealer heeft de zaak herbekeken en heeft mij gelijk gegeven.
De 2.5T in mijn XC70 (wellicht alle andere ook) is inderdaad voorzien van vaste stoters ondanks het feit dat er geen 'inspectiegaten' aanwezig zijn. Men zal de factuur debiteren !

victory !

Nu opnieuw een afspraak vastleggen,...

Geplaatst: 21.01.2009 - 16:48
door bart simpson
jammer zo'n ervaring, maar het geeft wel aan hoe vaak men dit soort motoren op gas in de werkplaats treft

Geplaatst: 21.01.2009 - 17:57
door Ludo
bart simpson schreef:jammer zo'n ervaring, maar het geeft wel aan hoe vaak men dit soort motoren op gas in de werkplaats treft
het énige wat dit zegt is dat de motorenkennis niet optimaal is.
voor een product dat men zelf verkoopt, is dat zelfs triest te noemen. #-o
voor een lpg auto (ook origineel Bi-Fuel) schrijft Volvo geen extra onderhoud en/of kleppen stellen voor.
lpg of benzine in de werkplaats, maakt voor hun dus geen enkel verschil.

ik hoop voor de dieselrijders dat men daar meer verstand van heeft. :lol: