Pagina 4 van 4

Geplaatst: 22.11.2009 - 15:45
door Auk
Dus zoiets als de V40?

Geplaatst: 22.11.2009 - 15:58
door Gast
Alleen was die volgens mij iets ruimer dan een V50.

Geplaatst: 10.01.2010 - 20:33
door Giuseppo
Heeft eigenlijk iemand een idee wanneer de V30 nu echt gaat komen? Mogen we dit jaar nog beelden verwachten?

Ik weet iig al een geinteresseerde mocht de introductie voor Maart '11 plaatsvinden.

Geplaatst: 10.01.2010 - 20:34
door bart simpson
nee en nee.... sorry

Geplaatst: 10.01.2010 - 20:37
door Paul
Nee gaat echt niet komen!

Geplaatst: 10.01.2010 - 21:15
door Giuseppo
Helemaal niet meer? Of uitgesteld

Geplaatst: 11.01.2010 - 07:49
door bart simpson
voorlopig niet

Geplaatst: 11.01.2010 - 08:01
door Paul
Geen station uitvoering van de C30

Geplaatst: 11.01.2010 - 08:59
door Mike Philippens
Is dit ooit dan een echt idee van Volvo geweest dan? Was het niet meer een wensdroom van de 'fans'? Ik kan me haast niet voorstellen dat ze voor elke cm een station gaan uitbrengen. De C30 staat toch op hetzelfde onderstel als de S40/V50? Dan krijg je zo'n raar klein geval waar je eigenlijk helemaal geen extra ruimte krijgt, maar wel een hork van een auto omdat iemand er zo nodig een vette koffer aan wil hangen. Nee, ik zie wel eens een A3 'station' rijden, en dan vraag ik me echt af wat je daarmee opschiet. Ik meen ook dat de meest geforceerde station aller tijden, de Alfa 156 station niet eens meer kofferruimte had als de sedan, omdat ie nog steeds zo fraai gelijnd moest zijn. Maar ja...je rijdt dus wél weer een Alfa (met een caravan erachter...)

Stop de terreur van de stations! ;)

Geplaatst: 11.01.2010 - 11:04
door bart simpson
Precies! dan krijg je een V50 (tot aan de C stijl) zonder bagageruimte

Geplaatst: 11.01.2010 - 11:12
door Giuseppo
Ja, maar ik neem aan dat de S40 en V50 verdwijnen op het moment van introductie van de S60 en V60. Dan onstaat er toch wel een gat aan de onderkant. Mijn idee van de V30 was ook meer een 5 deurs hatchback ipv een echte station.

Maar ik vind persoonlijk de C30 groot zat, omdat er toch eigenlijk zelden meer personen in de auto zitten. Alleen de achterdeuren mis ik wel duidelijk, vooral om even een jas of iets anders op de achterbank te gooien.

Ik vind trouwens die Alfa 156 schitterend, tenminste eens een station die er niet uitziet als een lijkenwagen.

Geplaatst: 11.01.2010 - 18:55
door Paul
Ik denk persoonlijk niet dat die zo snel zullen verdwijnen, kijk even naar de verkoop cijfers van de V50, of kijk naar hoeveel nieuwe V50's er op de snelweg rijden!

Geplaatst: 11.01.2010 - 19:21
door bart simpson
Giuseppo schreef:Ja, maar ik neem aan dat de S40 en V50 verdwijnen op het moment van introductie van de S60 en V60
dat lijkt mij (ook) niet

Geplaatst: 11.01.2010 - 19:34
door Mike Philippens
Giuseppo schreef:Ja, maar ik neem aan dat de S40 en V50 verdwijnen op het moment van introductie van de S60 en V60.
Huh? Hoe kom je daar op? Neem je dat nou alleen maar aan om een V30 te laten verschijnen? Lijkt me heel erg onlogisch. De S40 laten verdwijnen, dan hebben ze helemaal geen fatsoenlijke gezinswagen meer in dat segment. Er zit nogal wat tussen de C30 en de S60. De V50 laten verdwijnen lijkt me ook niet echt logisch. En een V30 past nergens in. De C30 is een soort lifestyle model en hardly een gezinsauto. Leuk voor een stel zonder kinderen, maar als ik 'm aan mijn broer laat zien (doorsnee gezin 2 kids en hond) gaat ie hard lachen om de ruimte (of het gebrek eraan).

Nee, ik vind het hele verhaal niet erg logisch. Maar ja...ik zit ook niet op de marketingafdeling van Volvo. Stranger things have happened.

Geplaatst: 11.01.2010 - 22:07
door Volvolof
Mike Philippens schreef:
Giuseppo schreef:Ja, maar ik neem aan dat de S40 en V50 verdwijnen op het moment van introductie van de S60 en V60.
Huh? Hoe kom je daar op? Neem je dat nou alleen maar aan om een V30 te laten verschijnen? Lijkt me heel erg onlogisch. De S40 laten verdwijnen, dan hebben ze helemaal geen fatsoenlijke gezinswagen meer in dat segment. Er zit nogal wat tussen de C30 en de S60. De V50 laten verdwijnen lijkt me ook niet echt logisch. En een V30 past nergens in. De C30 is een soort lifestyle model en hardly een gezinsauto. Leuk voor een stel zonder kinderen, maar als ik 'm aan mijn broer laat zien (doorsnee gezin 2 kids en hond) gaat ie hard lachen om de ruimte (of het gebrek eraan).

Nee, ik vind het hele verhaal niet erg logisch. Maar ja...ik zit ook niet op de marketingafdeling van Volvo. Stranger things have happened.
Ik denk dat het een logisch verhaal is:
De S40 en S60 zaten allebei in het segment van de A4/3-serie. De S60 net wat groter, de S40 net wat kleiner. Beide wil men vervangen door één opvolger. Omdat de A4 wat gegroeid is, zal een auto van het formaat S60 nu wel als directe concurrent gezien worden. De V60 zal ook rechtstreeks met de A4 avant gaan concurreren, waar de V50 eigenlijk wat te klein is.

Verder is er behoefte aan een A3 tegenhanger. De C30 is dat niet echt, want krap achterin. Een iets ruimere hatchbak met de afmetingen van een A3 zou V30 kunnen heten. De V30 zal geen stationcar zijn.

Op zich jammer, dat men zich zo rechtsreeks met de Duitse 3 wil meten.
Wat ik wel leuk van Volvo vond zijn de tussenmaatjes: Een V70 II zat kwa afmeting mooi tussen een A4 en A6 avant in, met een afmeting dichter bij A6 en prijs dichter bij A4

Geplaatst: 11.01.2010 - 22:26
door Mike Philippens
Volvolof schreef:Op zich jammer, dat men zich zo rechtsreeks met de Duitse 3 wil meten.
Dat is dus mijn grote vraag: is dit een serieus idee van Volvo (geweest) of alleen een wensdroom van Volvo fans? Want dat mis ik in dit verhaal een beetje. Ik lees alleen maar 'ik denk' en 'ik verwacht'. Persoonlijk zou ik een V30 bijzonder onlogisch vinden. Een V50 is meer dan genoeg. Er is toch ook een V70 voor als je grote wilt? Een kleinere station is onzin. En een grotere C30 is in die zin onlogisch omdat het als een coupé begonnen is. Dat ga je toch niet om zeep helpen door er een family car van te maken? Dan verziek je toch het hele imago van die auto?

Geplaatst: 11.01.2010 - 22:28
door Giuseppo
Ik kan het fout hebben maar ik heb iedere keer begrepen dat de V60 de opvolger is van de V50, en de nieuwe S60 opvolger van zowel de huidige S40 en S60.

Maar ik snap de reactie's hier over het gat dat tussen C30 en S60/V60 ontstaat, dat is precies mijn punt!

Geplaatst: 11.01.2010 - 22:31
door bart simpson
die V50 zal ons nog wel even lastig vallen.....

Geplaatst: 11.01.2010 - 22:41
door Giuseppo
Maar hoe moet ik dit dan zien?

Bericht uit Juli
De toezegging moeten garanderen dat na de nieuwe S60, waarvan de voorserieproductie in september in Gent zal starten, ook de nieuwe 'compacte sport estate´ V30 in België kan worden geassembleerd.

Het is dan wel een scoop van een XC versie, maar iets dergelijks zie ik wel zitten eigenlijk.
http://www.automotorsport.se/bigpix/200 ... 30_big.jpg