Pagina 4 van 23
Geplaatst: 18.08.2008 - 17:45
door Blade
En hoe ver woon je bij Hoorn vandaan?
Geplaatst: 18.08.2008 - 19:49
door gvanminnen
105 km woon in naaldwijk vlakbij Den Haag.
Geplaatst: 18.08.2008 - 19:51
door Blade
Best een stuk rijden. Zou best eens samen met je willen kijken hoor. Heb je interesse Pm'en we.
Geplaatst: 07.09.2008 - 19:01
door gvanminnen
Update!
Auto is verlaagt en sleept nergens aan. Heb achterbank wel weer terug geplaats, omdat de auto er niet uit zag anders van binnen. Door het gewicht van de achterbank sleept de auto nu wel aan als ik redelijk hard over hobbels ga. Verder heeft de auto nu een super weg ligging, superstrak.
Vele male harder door de bocht en de neus deukt niet meer met remmen en met optrekken komt die niet meer omhoog.
Zaterdag middag downpipe gemaakt van 60mm binnendiameter. Doorlaat van de flensen ook wat groter gemaakt. Vandaag gemonteerd in de regen op straat onder me auto ::?
Het was zeker de moeite waard. Eerst had ik in de regen alleen in ze 1 wheelspin nu ook in ze 2. (205 breed banden)
Turbo komt sneller aan ze druk en al rijd je rustig in hoge versnelling gaat die voor de 3000 toeren al in rood van de turbo.

Geplaatst: 07.09.2008 - 19:40
door Blade
Knap gemaakt die downpipe ! Was dus wel de goeie die je van mij had.
Auto staat ook netjes op zijn pootjes, en niet zo hoog als bij mij achter (zal wel door mijn koni;s komen).
Geplaatst: 07.09.2008 - 21:17
door P.K.
Hee,
Ik kan de plaatjes helemaal niet zien...
:eeeek:
Geplaatst: 07.09.2008 - 21:27
door gvanminnen
Nu kan je de foto's wel zien als het goed is. Ik kon ze zelf ook niet zien op het forum.
Hoop dat ik volgende week de rest van me uitlaat systeem af hebt.
Geplaatst: 07.09.2008 - 22:11
door P.K.
Wow, mooi laag hoor! En knap gedaan, die voorpijp!
0X
Geplaatst: 10.09.2008 - 10:51
door gvanminnen
Weet iemand hoe de kleur heet van mijn auto?
Geplaatst: 10.09.2008 - 11:09
door 440rijder
Staat op het plaatje boven de rechterkoplamp (gezien in de rijrichting, dit is de kleurcode dan, die kan je vervolgens weer opzoeken op een lijstje wat ergens op het forum rondzwerft).
Geplaatst: 10.09.2008 - 11:31
door RobsterS70R
Lijkt verdacht veel op mijn kleur

Geplaatst: 13.09.2008 - 22:28
door gvanminnen
De rest van me uitlaat is nu klaar, helaas nog geen foto's.
Uitlaat systeen en ophangpunten vind ik erg slecht bij deze volvo en de pijp is ook een stuk zwaarder geworden dus moet ik nog een extra ophangpunt maken, want hang nu erg dicht boven de grond.
Heb een 60mm pijp gebruikt en het verschil is heel goed te merken.
Lijkt of de turbo nog eerder oppakt en je krijgt gelijk een douw bij lage toeren. Dus weer meer koppel onderin!!!
Morgen het ophangpunt maken en zal kijken of ik wat foto's ervan kan maken. Als het droog is nog een stukje rijden

Geplaatst: 13.09.2008 - 23:54
door Michael Oud
Ziet er goed uit allemaal. Alleen lijkt "wielspin in twee" nou niet bepaald een doel van tuning toch?

Geplaatst: 14.09.2008 - 06:45
door Bart Giesen
gvanminnen schreef:Bart Giesen schreef:Als je een VR6 met 'slechts' die tuning wilt voorblijven, kom je denk ik van een koude kermis thuis.
Koop een APEXI AVCR, en een grote(re) intercooler... Graadje koudere bougies en afhankelijk van je turbodruk een APEXI SAFC. Daarna een freeflow uitlaatsysteem (2.5 / 3 inch) zonder dempers.
Alleen al een open luchtfilter en een freeflow (vanaf de turbo) geeft al een giga verschil (logisch ook).
Wil ook meer veranderen, maar weet nog niet goed wat en of het veel helpt.Die AVCR en SAFC zijn hele dure dingen en dat is om je setup iets mooier af te stellen.
Ben je 800 euro kwijt en bereik je denk niet super veel mee. Meer turbodruk wil ik zeker niet. Moet wel heel blijven.
Grotere intercooler
Denso bougie
Bougie kabels 8,5 mm
Benzinedrukregelaar ( weet niet of dit helpt op mijn setup?? )
Haha, sorry hoor, maar daar zul jij achterkomen of dat 'niet super veel' uitmaakt

En je maakt echt niet zomaar iets kapot hoor. Dat is gewoon een questie van met lage boost beginnen en al gaande weg wat zaken afstellen. Mijn Nissan liep op 1.2 bar en die turbo heeft het in de periode dat ik hem had, prima volgehouden.
Een grotere intercooler, dumpvalve en een freeflow systeem laat je Volvo onzettend merkbaar harder acceleren! Ik zal eerst daarin investeren. Bougiekabels doet weinig
Een benzinedrukregelaar zou ik niet nemen. Beste koop je een Walro-pomp. Die heeft een hogere capaciteit en is universeel. Kosten nieuw +/- 100e. Wel een aanrader.
Geplaatst: 14.09.2008 - 14:48
door gvanminnen
Rica vertelde mij dat een benzinedrukregelaar ook niet veel nut had.
Grotere intercooler is wel belangrijk, maar twijfel hier nog over. Lijkt mij ook dat die op een hele slecht plek zit. Namelijk tussen de radiator en airco radiator in. Vangt weinig wind zo en krijgt misschien ook hitte van de voorste radiator mee.
Beste plaats ik er dan een voor me bumper, maar dan moet er een hoop aangepast worden.
Eerst me uitlaat systeem in orde maken.
Geplaatst: 14.09.2008 - 15:44
door DeNNiS_
CSC uitlaat? of ga je een eigen uitlaat maken?
Geplaatst: 14.09.2008 - 16:24
door gvanminnen
Heb een eigen uitlaat gemaakt. Alleen moet er nog een extra ophangpunt gemaakt worden.
Geplaatst: 14.09.2008 - 16:56
door DeNNiS_
ok gaaf! dan ook je eigen dempers of wa?
en wat voor diameter gebruik je er voor?
Geplaatst: 14.09.2008 - 17:49
door gvanminnen
Diameter is 60mm en heb een jap-style demper gebruikt.
Geplaatst: 14.09.2008 - 21:08
door DeNNiS_
hoop tering herrie dus