Geplaatst: 19.06.2008 - 18:47
Laat staan dat ie weet hoe z'n lampen verkeerd af te stellen 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Gaan die nog wel aangaan? Volgens mij heeft hij gewoon de draden aan de lampen overgekniptsjoerdb schreef:zo vaak hebben we niet last van dat xenon setje want je hebt net zelf verteld dat je hem niet meer automatisch aan laat gaan. dus zal je vaker vergeten om ze aan te doen... succes
toevallig niet, ben niet zoon beunhaas die alles met een pattakke mayo doet..rev schreef:Gaan die nog wel aangaan? Volgens mij heeft hij gewoon de draden aan de lampen overgekniptsjoerdb schreef:zo vaak hebben we niet last van dat xenon setje want je hebt net zelf verteld dat je hem niet meer automatisch aan laat gaan. dus zal je vaker vergeten om ze aan te doen... succes
Greetz jan
Thanks for making my point...440rijder schreef:Ik zou zeggen dat alles gezegd is wat moet over de DRL, dus als er geen how-to komt zou er wel een slot op kunnen zodat het onderwerp letterlijk en figuurlijk gesloten is...
Jij hebt nog niet zo veel rijervaring zeker?460volvo schreef:
vind dat de zeikers die hier meteen flauw reageren maar gewoon een bril moeten kopen,..als je in helder daglicht geen eens een auto aan kan zien komen...
dus de veiligheids aspecten zijn voor mij niet van belang..
Dit is bij de 4x0 niet zo als je geen DRL hebt en zet ze in de dimlicht stand en je schakelt dan je contact af dan blijven de stadslichten aan.Martijn1974 schreef:Overigens laat ik mijn lichtschakelaar altijd aan op de dimlichtstand, ze gaan toch uit als ik de sleutel er uit haal, en zo kan ik ze niet vergeten aan te doen.
Je verhaal klopt niet echt want als je start gaan je lichten eventjes uit. Om alle stroom naar de startmotor te sturen.Iroll schreef:Als je de dimlichten altijd aanlaat dan doe je wel korter met je accu. Vooral 's winters belast je die veel zwaarder met je dimlichten aan als je start. Met vorst zou ik het iig niet doen, dan kan je beter al het vermogen van je accu gebruiken voor de startmotor en niet voor je lampen.
Je lampen gaan niet uit, maar krijgen minder stroom omdat je startmotor zoveel vermogen nodig heeft. Ze dimmen dus. Er zit geen voorziening die je stroomvragers uitschakeld als je start. Zet al je verbruikers maar eens aan als het vriest, achterruitverwarming, groot licht, blower etc. Dan start ie echt niet omdat je startmotor te weinig vermogen krijgt. Je kan er dan dus beter voor zorgen dat al het vermogen van de accu naar de startmotor gaat. En je accu levert maar 40% van zijn vermogen als het -5C is. Dan helpen alle beetjes, dus ook starten met de koppeling ingetrapt, dan draait de versnellingsbak (dikke koude olie) niet mee en hoeft de stratmotor minder hard te werken. Heb je een accu eenmaal leeg gestart dan istie al beschadigd, kunnen ze slecht tegen omdat de loodplaatjes krom trekken en sulfateren.Je verhaal klopt niet echt want als je start gaan je lichten eventjes uit. Om alle stroom naar de startmotor te sturen.
Kan mischien afhankelijk zijn van jaar tot jaar maar mijn 440 en de 460 van mijn zuster schakelen beide de lampen uit om te starten als ook mijn nieuwe V40. Zal binnenkort eens zien wat de 480 uitzet als ik het probeer. Mischien dat andere mensen hier dezelfde ervaring mee hebben?Iroll schreef:Je lampen gaan niet uit, maar krijgen minder stroom omdat je startmotor zoveel vermogen nodig heeft. Ze dimmen dus. Er zit geen voorziening die je stroomvragers uitschakeld als je start. Zet al je verbruikers maar eens aan als het vriest, achterruitverwarming, groot licht, blower etc. Dan start ie echt niet omdat je startmotor te weinig vermogen krijgt. Je kan er dan dus beter voor zorgen dat al het vermogen van de accu naar de startmotor gaat. En je accu levert maar 40% van zijn vermogen als het -5C is. Dan helpen alle beetjes, dus ook starten met de koppeling ingetrapt, dan draait de versnellingsbak (dikke koude olie) niet mee en hoeft de stratmotor minder hard te werken. Heb je een accu eenmaal leeg gestart dan istie al beschadigd, kunnen ze slecht tegen omdat de loodplaatjes krom trekken en sulfateren.Je verhaal klopt niet echt want als je start gaan je lichten eventjes uit. Om alle stroom naar de startmotor te sturen.
ik koop liever iets vaker een nieuwe accu dan dat ik ongelukken en aanrijdingen heb gehad..... een mensenleven of die van je eigen is of niet, die kun je niet meer kopen in de winkel. ik ben heel blij dat mijn verlichting altijd brand!!!! stukken veiligerAls je de dimlichten altijd aanlaat dan doe je wel korter met je accu.