Pagina 4 van 17

Geplaatst: 13.09.2008 - 22:20
door gvanminnen
Ik houd me kat, omdat nu de opening in jouw pijp heel erg klein word door de lamba sensor. Hij steekt namelijk vrij ver naar binnen.

Je knijpt de turbo daar dus weer. Maar het is zeker een verbetering tegenover de orginele kat.

Ziet er zeker netjes uit.

Geplaatst: 13.09.2008 - 23:33
door sjoerdb
red je het nog om een foto te maken van de binnenkant. zodat we kunnen zien hoever de sensor naar binnen steekt?

Geplaatst: 14.09.2008 - 11:37
door Blade
Het valt allemaal best mee met de lambda sonde.

Ik heb er foto's van gemaakt alleen zijn die niet scherp.

Aan de bodykit heb ik helaas nog maar vrij weinig gedaan. Van een paar verbreders het kit verwijdert, thatt's it.

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 14.09.2008 - 14:07
door Michael Oud
Rustig aan, als je 't gehaast doet wordt het resultaat er vaak niet beter op.

Geplaatst: 14.09.2008 - 14:41
door gvanminnen
Oh ja dat valt inderdaad mee met de lamba sensor.

Maar hoe trek je het achterste stuk pijp met de losse flens aan. Gaat die goed sluiten op deze flensen?

Geplaatst: 14.09.2008 - 17:11
door Blade
Geen idee nog. Past het niet frees ik het effe op maat, heb een paar freesjes erbij gekregen.

Geplaatst: 14.09.2008 - 17:37
door Auk
Ziet er netjes uit! Stuk goedkoper dan zo'n CSC vervanger en zeker zo effectief.

Geplaatst: 16.09.2008 - 21:33
door Blade
Dankje Auk ! :wink: Vanmiddag hem eronder gehangen, past perfect ook de achterste uitlaat aansluiting, heb m iets bij moeten frezen. Maar toen.... keek ik naar de sonde en zag ik dat ie wel heel dicht bij de schakelstang zat. 1, 2, 3, 4, 5 perfect, maar niet in ze achteruit te krijgen :( moer moet er dus afgeslepen worden en opnieuw worden gelast, met als resultaat een lelijke catVV ! Shit happends.

Geplaatst: 17.09.2008 - 15:16
door Blade
Vanmiddag was ik lekker vrij en heb een aantal dingetjes kunnen doen.

Moer van de catVV eraf geslepen met de dremel.

Afbeelding
Afbeelding

Van de spatbordverbreders kit verwijdert. (erg vervelend klusje)

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Compleet nieuwe tankklepinhoud. Alle rubbers waren gaar, en lekte dus ook water naarbinnen. Vrijwel elke 440/460 heeft dit. :( Gelukkig kostte me dit geintje niet heel veel, 19€ nog wat..

Afbeelding
Afbeelding

Op de foto lijkt het net alsof het rubber bovenaan niet goed zit, maar zit prima. Het beeld vertekent een beetje.

Dit was het weer !

Geplaatst: 30.09.2008 - 18:12
door Blade
CatVV zit er inmiddels onder. Zeker merkbaar, vooral onderin. Ook maakt ie een beetje meer geluid :shock:

Vanmiddag een Richmod ECU (voor de mensen die dit niet kennen: het is een gechipte ecu) binnengekregen die ik samen met Auk heb geregeld. Thnx nog daarvoor ! Meteen natuurlijk gemonteerd en gaan rijden. Viel me zwaar tegen, komt hooguit tot 2/3 ongv zon 3 mm van het rooie af. Misschien 0.1 bar omhoog gegaan. zat op een gegeven moment in zijn drie gaf een dot gas en kwam tot aan het rooie !! ging als een speer ! Daarna heeft ie het niet meer gedaan.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb alle vacuum slangetjes getjekt, ook alle siliconen slangen van de regelklep. Lijken allemaal dicht, maar ga ze morgen alsnog preventief vervangen. Heb ook even de accu los gehaald, wellicht reset het syteem zich.

Geplaatst: 30.09.2008 - 19:21
door Blade
Zo, accukabel er weer opgezet en een stukje gaan rijden. Gaat nu best wel hard, meter komt tot in het rooie, maar soms ook niet. Denk toch dat ik ergens lucht-lekkage heb.

Geplaatst: 30.09.2008 - 19:29
door gvanminnen
Je rijd nu met een big smile dus als je gas geeft :P
Echt gaaf die vermogenwinst die je behaald met chippen.

Dacht dat die Richmod het beste was en meeste vermogen ging geven. Mijn meter gaat wel tot het eind van het rode.

Geplaatst: 30.09.2008 - 19:49
door sjoerdb
en waar komt dat water terecht als je lekkage hebt via je brandstofklepje? want dat weet je vast wel te vertellen. dan kunnen we checken of we er last van hebben.

Geplaatst: 01.10.2008 - 17:54
door Blade
Achter het paneel in de kofferbak, rechts dus. ALs je die eraf hebt, en je kijkt op de plek waar het benzineklepje zit, zie je zeker rottigheid of je hebt veel mazzel. Heb je trouwens niet meer gezien Sjoerd om 4 uur @ de rie.

Phoe, gisteren HEEL veel mazzel gehad. Kwam de afrit op, maakt een flauwe bocht naar links en de achterkant brak uit ! :shock: Ik reed wel te hard dat geef ik zeker toe, helemaal omdat ie nu gechipt is. Maar ik reed niet harder als normaal. Wat blijkt, ze hadden die ochtend gesnoeid daar, en lag allemaal bende op de weg.

180graden gedraait, over de middenberm gegaan achterstevoren, en zo toen op een oprit gekomen ! Was geen fijne ervaring. De 440 heeft alleen een deukje in de rechter voor portier, dit komt door een reflectie paaltje die er stond. Ik ga straks een paar pic's maken, post ze hier nog wel effe !

Geplaatst: 01.10.2008 - 18:07
door Fredhead
Dat is wel ff schrikken ja...

Geplaatst: 01.10.2008 - 18:09
door Blade
Echt wel ! Als het goed is word de volvo volgende week uitgedeukt, worden meteen 2 andere ook uitgedeukt. Gelukkig vallen de kostten erg mee !

Geplaatst: 02.10.2008 - 23:33
door sjoerdb
nej de afspraak is weer mislukt. nu weer kijken voor vrijdag ochtend rond 8 uur ofzo. kijken of de baas me ff kan missen.

Geplaatst: 08.10.2008 - 19:22
door Blade
Vrijdag weer een dagie opgenomen, heb er nog lekker iets van 18 over :P

Dit keer ga ik de turbo vervangen + de inlaat/uitlaat pakking. Ook vervang ik meteen de olie aanvoerleiding naar de turbo omdat deze er best wel erg verroest uitziet, is meer uit voorzorg dus.

Ik vervang de turbo voor een 2e type turbo. Men zegt dat dit type beter is als het 1e, en niet zal scheuren. Ik heb nu namelijk een 2e type turbo erop zitten. Deze is nog wel heel maar vervang hem liever nu voordat ie wel gescheurt is.

PIC (dit is trouwens een foto van de vorige eigenaar) :

Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk vergeet ik niet een klein fotoverslagje te maken.


Was m weer. Groet Poika.

Geplaatst: 08.10.2008 - 21:28
door gvanminnen
Is die turbo dan net gereviseerd die je gekocht hebt?

Geplaatst: 08.10.2008 - 22:21
door Blade
Geen idee, ziet er iig wel heel knap uit.

In de staat dat ie nu is, is helemaal geen revisie nodig. Maar vrijdag weet ik dat pas zeker.