Pagina 4 van 7

Geplaatst: 29.08.2008 - 16:37
door den toerist
jwv50 schreef: de juiste cijfers voor Europa:
Sweden 14.1 %
UK 7.3 %
Germany 7.2 %
Italy 5.5 %
Netherlands 5.8 %
Spain 4.6 %
Belgium 3.8 %
France 3.4 %
Finland 2.0 %
Och ja, als de verkoop van Volvo's in Nederland 2% hoger ligt, dan lijkt het me inderdaad logisch dat de introduktie eerst bij onze noorder buren door gaat en erna pas bij ons (België) Hoewel het voor ons wel wat vreemd overkomt dat we pas later aan de beurt komen doordat wij hem toch bouwen.

Geplaatst: 29.08.2008 - 16:55
door bart simpson
@den toerist, het is allemaal niet anders

Geplaatst: 29.08.2008 - 16:57
door bart simpson
jwv50 schreef:
bart simpson schreef:Op Zweden na is Nederland het belangrijkste afzetgebied van Europa voor Volvo, misschien een reden om Nederland "de primeur" eens te gunnen
Dat zal de reden niet zijn want dit zijn de juiste cijfers voor Europa:
Sweden 14.1 %
UK 7.3 %
Germany 7.2 %
Italy 5.5 %
Netherlands 5.8 %
Spain 4.6 %
Belgium 3.8 %
France 3.4 %
Finland 2.0 %
u heeft hier vast wel een bron bij?

Geplaatst: 29.08.2008 - 16:57
door Guestuser
.....

Geplaatst: 29.08.2008 - 16:59
door Guestuser
.....

Geplaatst: 29.08.2008 - 17:00
door bart simpson
Zonder exacte bronvermelding kan niemand controleren welke cijfers je hier neerzet, Walter Verhaest (een Belg) noemt Nederland de belangrijkste Europese markt na Zweden, hij is overigens ook directeur van Volvo Belgie (en Frankrijk)

Geplaatst: 29.08.2008 - 17:21
door GDV
bfranco schreef:Meestal zijn de intro-auto's preproductie modellen en worden deze na gebruik verschrot.
Het zou me sterk verbazen als ze iedere intro auto gaan verschroten.
Volgens mijn dealer krijgen ze elk 3 introwagens,dat zijn er toch een heleboel voor Belgie alleen al.
Meestal kan men met deze wagens een zaak doen aangezien die toch veel verkocht worden na 6 maand aan een sterk verminderde prijs.

Geplaatst: 29.08.2008 - 17:25
door Guestuser
.....

Geplaatst: 29.08.2008 - 17:55
door bart simpson
GDV schreef:
bfranco schreef:Meestal zijn de intro-auto's preproductie modellen en worden deze na gebruik verschrot.
Het zou me sterk verbazen als ze iedere intro auto gaan verschroten.
Volgens mijn dealer krijgen ze elk 3 introwagens,dat zijn er toch een heleboel voor Belgie alleen al.
Meestal kan men met deze wagens een zaak doen aangezien die toch veel verkocht worden na 6 maand aan een sterk verminderde prijs.
Voorserieauto's worden altijd verschrot

Geplaatst: 29.08.2008 - 18:15
door bart simpson
jwv50 schreef:
bart simpson schreef:Zonder exacte bronvermelding kan niemand controleren welke cijfers je hier neerzet, Walter Verhaest (een Belg) noemt Nederland de belangrijkste Europese markt na Zweden, hij is overigens ook directeur van Volvo Belgie (en Frankrijk)
Ben je echt zulke ongelovige Thomas ?
Ik zuig de cijfers niet uit mijn duim.


Meneer Verwaest zou zich dan toch beter eens wat correcter informeren...
Hier zijn de door Volvo zelf gepubliceerde cijfers over 2007.
Retail deliveries YTD (December 2007)

Region 2007

Total world 458,323
Europe 263,528

USA 106,125
Sweden 62,229
Germany 32,329
UK 30,003
Russia 21,077
Italy 20,290
Netherlands 20,253
Spain 18,400
Belgium 13,991
France 13,497

Cijfers zoals te zien op https://www.media.volvocars.com
dank voor deze explicatie, je kent vast de marktaandelen (welke aantallen per merk als percentage van de totaalverkopen) per land dan ook wel (denk dat dan wel blijkt wat Verhaest bedoeld)

Geplaatst: 29.08.2008 - 18:25
door Guestuser
.....

Geplaatst: 29.08.2008 - 19:17
door Ben
GDV schreef:
bfranco schreef:Meestal zijn de intro-auto's preproductie modellen en worden deze na gebruik verschrot.
Het zou me sterk verbazen als ze iedere intro auto gaan verschroten.
Volgens mijn dealer krijgen ze elk 3 introwagens,dat zijn er toch een heleboel voor Belgie alleen al.
Meestal kan men met deze wagens een zaak doen aangezien die toch veel verkocht worden na 6 maand aan een sterk verminderde prijs.
Je haalt 2 dingen door elkaar.
De auto's die nu rondrijden zijn uit de pré-productie. (en worden niet commercieel verkocht maar doorgaans verschroot)
De auto's die de dealer krijgt zijn uit de échte productie.

Geplaatst: 29.08.2008 - 21:41
door den toerist
klopt inderdaad.

Geplaatst: 29.08.2008 - 22:26
door Volvoman
wat nu? zijn de heren het eens?

Geplaatst: 29.08.2008 - 23:19
door Ben
Tja, Bart heeft altijd inside information, zelfs vaak nog beter dan ik die heb.
Maar ik werk dan ook niet bij Volvo en BS wel.
Op 1 november weten we het allemaal :D

Geplaatst: 30.08.2008 - 00:39
door Guestuser
.....

Geplaatst: 30.08.2008 - 00:50
door GDV
Volvoman schreef:wat nu? zijn de heren het eens?
Ik hoop het :wink:
Mij kan het niet schelen hoeveel en wanneer als ik maar snel mijn xc60 heb. :D

Geplaatst: 30.08.2008 - 09:14
door bart simpson
RDtrans schreef:ik heb het al vermeld,met mr bart simson in discussie gaan heeft geen zin hij weet het altijd beter.volgens mij is hij ook naar geneve geweest waar ze wel vertelde dat België de eerste wagens zou krijgen bij de daelers volgens hem klopt dit dus niet.nu ja het is een nederlander en die weten altijd alles beter dan de Belgen vandaar wij weten wat juist is,we kunnen ze toch al gaan testen .niet waar
1) Volvo SE bevestigt dat NL het eerste land van Europa is waar de XC60 geintroduceerd wordt.
2) Volvo SE noemt NL de belangrijkste (in Europa) markt voor Volvo na Zweden, dit op basis van een feitelijke historische afzet, de continuiteit ervan en afzetpotentie.
3) uw eigen Belgische dealers geven de 10e of de 14e als officiele introductiedatum van de XC60 (heb het er 2 gevraagd) Volvo BE is er duidelijk nog niet uit
Mocht je het met de eerste 2 niet eens zijn zoek eens contact met Volvo SE, ben je het met de laatste niet eens zoek contact met Volvo BE.

De zit achterin is een eigen waarneming, heb ondertussen 10 stuks XC90 gehad en heb de zit achterin altijd waardeloos gevonden, de beenruimte is marginaal verschillend maar de hellingshoek van de rugleuning en van de zitting zijn veel beter in een XC60, die bepalen voor het grootste deel het comfort

Geplaatst: 30.08.2008 - 09:49
door Guestuser
.....

Geplaatst: 30.08.2008 - 10:06
door Ben
Laten we hier geen Belgie < - > Nederland strijd gaan uitvechten.

Volvo Zweden heeft kennelijk besloten dat de introductie het eerst in NL plaats zal vinden. Punt uit.
jwv50 schreef: maar gelukkig dat er een uitholling is in de voorzetels.
Zou dat wellicht een wel doordacht onderdeel van het ontwerp zijn?
Zo veel mogelijk comfort binnen de beschikbare ruimte.