Pagina 4 van 5
Geplaatst: 11.07.2008 - 23:26
door bart simpson
euerw schreef:dat Volvo nu even geen gas-auto verkoopt houd niet in dat het je het niet moet doen. als het zo doorgaat met de brandstof prijzen komen ze ook gewoon weer met een aanpassing naar gas als de markt er naar is, en zie ik ze echt niet daar even een nieuwe motor voor maken.
Een Flexifuel schijnt zich goed voor lpginbouw te lenen, voor de rest zie ik zo snel niet een motor komen die voldoet
Geplaatst: 12.07.2008 - 17:32
door Gast
bart simpson schreef: Een Flexifuel schijnt zich goed voor lpginbouw te lenen, voor de rest zie ik zo snel niet een motor komen die voldoet
Wat is daar anders aan? Hydraulische kleppen misschien?
Geplaatst: 12.07.2008 - 17:35
door bart simpson
Andere materiaal voor kop en kleppen (nog steeds metaal ;o).
Geplaatst: 30.07.2008 - 19:26
door euerw
das raar want tegenwoordig is dat minx bij LPI toepassing?! het kleppen&kop verhaal is wel van iets langer geleden dacht ik hoor
Geplaatst: 30.07.2008 - 19:28
door bart simpson
euerw schreef:das raar want tegenwoordig is dat minx bij LPI toepassing?! het kleppen&kop verhaal is wel van iets langer geleden dacht ik hoor
minx?
Geplaatst: 01.08.2008 - 22:05
door Wim J
bart simpson schreef:Een Flexifuel schijnt zich goed voor lpginbouw te lenen, voor de rest zie ik zo snel niet een motor komen die voldoet
En wat is dan het verschil wanneer je de 2.0 met de 2.0F vergelijkt? En dan spreken we niet over electronica, maar puur motortechnisch.
Geplaatst: 01.08.2008 - 22:07
door bart simpson
andere materialen van kop en kleppen ivm de hogere verbrandingstemperatuur van E85 (volgens mij een herhaling van wat ik eerder zei)
Geplaatst: 01.08.2008 - 23:40
door HSRN850
Ik heb het al eens eerder gemeld, maar nos eens: Ik heb Mesman een maandje geleden gebeld voor een G3 installatie in een V50.
Ze hadden het al meer gedaan en volgens hun gaf het geen problemen. Mijn vaders net aangeschafte V50 met 60.000 km is binnenkort ingepland.
Nu zeg ik niet dat Mesman hier 100% betrouwbaar in is, als leverancier van LPG-installaties. Maar meerdere Volvo-specialisten die ik hierover sprak, zagen het probleem niet (ondanks de op de lange termijn iets hogere onderhoudskosten).
Geplaatst: 02.08.2008 - 02:26
door joost_sipkes
Ik heb mijn S80 bij de dealer gehaald die een actie had voor Viale G3 installatie.
In laten zetten, ik heb de 2.4 gekocht en sta nu met een dikke grijns bij de pomp.
nog niet veel kilometers gemaakt maar dat komt wel goed. Heb namelijk 1 jaar garantie gekregen van de dealer. Deze zei dat ze alleen het G3 inbouwen in een T6 niet zagen zitten. Stond ook een hele mooie namelijk maar hier gaven ze niet de garantie op.
Hieruit moet ik toch afleiden dat ze het in een 2.4 (MY2002) wel zien zitten deze officiele Volvo dealer in ieder geval
Geplaatst: 02.08.2008 - 09:01
door bart simpson
Wat een misvatting, Volvo AB ziet dat niet, Volvo NL niet, 98% van de dealers niet en de handel ook al niet, dan is dat overduidelijk wel het adres om hem ook weer in te ruilen...
Geplaatst: 02.08.2008 - 11:29
door Johan s60
Volvo heeft de hydraulische klepstoters vervangen door vaste voor welke reden dan ook =D> , maar men had het ook zo moeten maken dat kleppen stellen
eenvoudig kon, immers een benzine (turbo)-motor zal toch ook een keer aan de beurt komen denk ik.
Dit is gewoon a-sociaal van volvo #-o
Mijn klepspeling (nog nooit gesteld) is overigens nog steeds goed.
Geplaatst: 02.08.2008 - 11:35
door HSRN850
bart simpson schreef:Wat een misvatting, Volvo AB ziet dat niet, Volvo NL niet, 98% van de dealers niet en de handel ook al niet, dan is dat overduidelijk wel het adres om hem ook weer in te ruilen...
De dealer die ik er 2 maanden geleden over sprak toen wij ons aan het oriƫnteren waren, had er met die auto's ook niet veel problemen mee. Althans, volgens de verkoper liepen de oude S80, de S60 en de oude V70 er nog prima op (in iedergeval de normale 2.4's). Maar de hele nieuwe lijn, S40, V50, nieuwe V70 & S80 gingen volgens de dealer echt niet meer.
Dit wil overigens niet zeggen dat hij die S80 van 2002 op gas zou leveren met een jaar garantie. Dat idee had ik niet. Terwijl Mesman zegt, dat die betreffende dealer bij hun ook gewoon gas in moeten bouwen.
Het blijft een leuke discussie, heel die LPG-kwestie

Geplaatst: 02.08.2008 - 11:56
door Max
inderdaad blijft dit een discussie.
Zelf rijdt ik een S80 (wel uit 1999) op LPG, in 2 jaar 80k gereden zonder 1 centje pijn.
Geplaatst: 02.08.2008 - 12:19
door bart simpson
Johan s60 schreef:Volvo heeft de hydraulische klepstoters vervangen door vaste voor welke reden dan ook =D> , maar men had het ook zo moeten maken dat kleppen stellen
eenvoudig kon, immers een benzine (turbo)-motor zal toch ook een keer aan de beurt komen denk ik.
Dit is gewoon a-sociaal van volvo #-o
Mijn klepspeling (nog nooit gesteld) is overigens nog steeds goed.
Op een "niet gasauto" hoeven ze in principe nooit gesteld te worden, Volvo bouwt auto's voor een wereldmarkt, niet alleen voor die paar landen die wat met lpg klooien, de keus voor die nieuwe koppen met vaste kleppen was er een uit milieutechnisch oogpunt.
Geplaatst: 02.08.2008 - 12:39
door Johan s60
bart simpson schreef:Johan s60 schreef:Volvo heeft de hydraulische klepstoters vervangen door vaste voor welke reden dan ook =D> , maar men had het ook zo moeten maken dat kleppen stellen
eenvoudig kon, immers een benzine (turbo)-motor zal toch ook een keer aan de beurt komen denk ik.
Dit is gewoon a-sociaal van volvo #-o
Mijn klepspeling (nog nooit gesteld) is overigens nog steeds goed.
Op een "niet gasauto" hoeven ze in principe nooit gesteld te worden, Volvo bouwt auto's voor een wereldmarkt, niet alleen voor die paar landen die wat met lpg klooien, de keus voor die nieuwe koppen met vaste kleppen was er een uit milieutechnisch oogpunt.
Die paar "LPG" landen behoren ook tot de wereld, dus toch a-sociaal mii
Geplaatst: 02.08.2008 - 13:22
door bart simpson
Johan s60 schreef:Die paar "LPG" landen behoren ook tot de wereld, dus toch a-sociaal mii
Met die paar auto's op lpg (even voor de beeldvorming, 5.000 stuks op gas totaal op een markt van +/- 500.000 stuks voor heel 2007) als doelgroep, niet een groep waarvoor je prijsopdrijvende productiekosten zou moeten gaan maken....
Geplaatst: 02.08.2008 - 14:46
door Johan s60
bart simpson schreef:Johan s60 schreef:Die paar "LPG" landen behoren ook tot de wereld, dus toch a-sociaal mii
Met die paar auto's op lpg (even voor de beeldvorming, 5.000 stuks op gas totaal op een markt van +/- 500.000 stuks voor heel 2007) als doelgroep, niet een groep waarvoor je prijsopdrijvende productiekosten zou moeten gaan maken....
Wel vreemd dan dat ze bi-feul's geleverd hebben, dat zouden er ook niet veel zijn geweest, en hier zouden wel oa motorische aanpassingen zijn gedaan, maar die waren of zijn dus ook niet afdoende (zie dit forum).
maar volvo wekt hiermee de indruk dat "onze auto's" geschikt zijn voor LPG (wat ze inprincipe ook zijn)
hoewel een paar landen, ik denk dat dit aantal flink zal stijgen.
Geplaatst: 02.08.2008 - 15:09
door bart simpson
Volvo wekt geenszins die indruk, Volvo ondersteund NERGENS in Europa gasinbouw en legt duidelijk uit wat gasinbouw betekend voor fabrieksgaranties, IEDERE gasinbouwer is dan ook bekend met die policy.
Het inbouwen van gas betekend nog niet dat een auto er geschikt voor is, sommigen ervaren "the hard way" dat dat niet zo is.
Bi-fuel's hadden naast een andere kop een ander motormanagementsysteem
Geplaatst: 02.08.2008 - 16:33
door crackedtooth
bart simpson schreef:Volvo wekt geenszins die indruk, Volvo ondersteund NERGENS in Europa gasinbouw en legt duidelijk uit wat gasinbouw betekend voor fabrieksgaranties, IEDERE gasinbouwer is dan ook bekend met die policy.
Het inbouwen van gas betekend nog niet dat een auto er geschikt voor is, sommigen ervaren "the hard way" dat dat niet zo is.
Bi-fuel's hadden naast een andere kop een ander motormanagementsysteem
ben absoluut geen gasrijder, rijdt 36dkm en lekker met de T5 op 98
MAAR
wat zijn dan wel merken of types die gasbestendiger zijn dan andere?
Geplaatst: 02.08.2008 - 16:44
door joost_sipkes
Gelukkig hoor ik op dit mooie forum dat veel mensen goeie ervaringen hebben met LPG...... niet heel veel plobleem gevallen. Kan aan mij liggen misschien zoek ik met een roze bril.
Vind het ook wel fijn dat ik bij de originele Volvo dealer mijn gas in een mooie occasion heb kunnen zetten.
Vind het nog fijner dat de gas prijs zo laag is. Inclusief korting van mijn baas 50 euro tanken => 900 kilometer rijden
Wat andere mensen ook vinden (ik kook thuis op inductie) ik blijf lekker op gas rijden.