Heb net een andere test gedaan. Reed gemiddeld 1:9,3 met mijn T5. Heb dezelfde banden knalhard opgepopt (3 bar) en heel rustig gereden. Dus kalm optrekken en in file gewoon achter vrachtwagen. Ook niet even de turbo in laten komen.
Haalde nu dus 1:12,7
De stelling van 1:13,2 met een T5 haal ik dus bij lange na niet.
Met LPG 1:10,1 is wel heel knap. Gemeten met tanken en afstand of afgelezen op de BC? Deze laatste is wel erg optimistisch is mijn ervaring
Hoe ver komt jouw V70 op een tank benzine ?
- nootje63
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 12:14
- Locatie: Z-O Brabant
- Contacteer:
Hoi allemaal,
Mijn eerste tank op G3 was 1:6,8 (T5 aut.) wel veel binnendoor en veel koude starts. Vond ik al met al nog niet zo slecht.....
Het maakt me ook niet zoveel uit, daarvoor rijd ik op gas tenslotte !!
Arno
Mijn eerste tank op G3 was 1:6,8 (T5 aut.) wel veel binnendoor en veel koude starts. Vond ik al met al nog niet zo slecht.....
Het maakt me ook niet zoveel uit, daarvoor rijd ik op gas tenslotte !!
Arno
Arno
V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
- nootje63
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 12:14
- Locatie: Z-O Brabant
- Contacteer:
Op benzine zat het verbruik rond de 1:9 bij een vrij rustige rijstijl.
Je rijdt geen T5 om zuinigheidsrecords te breken natuurlijk !
1:12 voor een T5 lijkt me overigens niet haalbaar bij een normale rijstijl.....
Je rijdt geen T5 om zuinigheidsrecords te breken natuurlijk !
1:12 voor een T5 lijkt me overigens niet haalbaar bij een normale rijstijl.....
Arno
V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
-
T5je
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Eens. Alhoewel, wat is een normale rijstijl?
Ander topic was 1:13,2. Maar ja, dan rij je alleen snelweg met wind mee en niet harder dan 120. Heb het geprobeerd hoe dat haalbaar is. Tot Ron 98 aan toe. Maar haal max 1:12,7 en dan rijden als in een 40km/uur karretje. Nie leuk nie.
Dan maar gewoon 1:9,3 maar wel fun met rijden.
Ander topic was 1:13,2. Maar ja, dan rij je alleen snelweg met wind mee en niet harder dan 120. Heb het geprobeerd hoe dat haalbaar is. Tot Ron 98 aan toe. Maar haal max 1:12,7 en dan rijden als in een 40km/uur karretje. Nie leuk nie.
Dan maar gewoon 1:9,3 maar wel fun met rijden.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- Volvo v70 t5
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 15:42
- Locatie: deurne
Nou met een t5 op lpg rijden 1:10! :shock: Ik zelf rij ook een V70T5 automaat op lpg g3 maar alleen op de snelweg haal ik een gemiddeld verbruik van 1:8,5 max gecombineerd met stadsverbruik is dit 1:7 zonder een al te zware voet. Dus gemiddeld sta ik na 350Km weer aan de pomp om lpg te tanken. Over benzine zullen we het maar niet hebben want dan rijd hij 1:8 gemiddeld en met een zware voet 1:6. Tja je moet er ook iets voor over hebben he 
-
T5je
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Wat weegt jou voet dan wel niet? 1:8 met een niet al te zware voet? Met mijn niet al te zware voet 1:10 (en normaal rijden voor mijn doen) maar met gewone voet 1:9,3
Toen ik deze T5 net had en veel de turbo gebruikte omdat het nieuw was, lag het verbruik ook zo rond de 1:7,5.
Maar om een T5 op lpg te zetten? Daar moet ik even over nadenken. :-k
Zo nagedacht, nooit dus. [-X

Toen ik deze T5 net had en veel de turbo gebruikte omdat het nieuw was, lag het verbruik ook zo rond de 1:7,5.
Maar om een T5 op lpg te zetten? Daar moet ik even over nadenken. :-k
Zo nagedacht, nooit dus. [-X
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- Volvo v70 t5
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 15:42
- Locatie: deurne
AHa dat kan mijn T5 weegt 1631KG (ledig gewicht volgens RDW)meestal rijden we alleen maar korte afstanden met de auto en gemiddeld 18.000 KM per jaar. Eerst reden we op benzine gemiddeld 1:8,5 op alleen snelweg haalden we dan nipt de 1:10 op benzine. Waar het aan ligt weet ik niet maar het is wel lachen aan de pomp zeker met de toenmalige steeds hogerwordende benzine prijzen.
- blue nautic
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
- Locatie: omgeving arnhem
lachen als een boer met kiespijn zeker... bij normale temperaturen rijdt de v70 gemiddeld 1op 10 met veel snelweg zoals dit jaar naar frankrijk,via duitsland. en s nachts ,kon ik 920 kilometer redden .laatste stuk wel met kromme tenen in de auto gezeten tot de eerst volgende pomp.....volgende keer gewoon iets vaker stoppen om te tanken,
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
- Volvo v70 t5
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 15:42
- Locatie: deurne
Nee niet als een boer met kiespijn want stel je voor dat je net zovaak aan de pomp staat (zelfde aantal liters ongeveer) alleen dan benzine afrekent pfff wel een verschil hoor met LPG. Vergt wel wat meer onderhoud maargoed. En nou maakt het voor het verbruik wel wat uit of je een geblazen of ongeblazen motor hebt.
-
T5je
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Dacht dat je bedoelde met lachen de gezichten van anderen als je gas tankte met een T5 ipv benzine. Maar met gas rij je toch duurder? Bedoel, vaker tanken en ook nog hogere wegenbelasting. En zoals je al aangeeft ook meer onderhoud. Hoe zit het dan onder de streep?
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- Volvo v70 t5
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 15:42
- Locatie: deurne
[quote="T5je"]Dacht dat je bedoelde met lachen de gezichten van anderen als je gas tankte met een T5 ipv benzine. Maar met gas rij je toch duurder? Bedoel, vaker tanken en ook nog hogere wegenbelasting. En zoals je al aangeeft ook meer onderhoud. Hoe zit het dan onder de streep?[/quote
Zou je kunnen denken maar ik heb er even een berekening op losgelaten voordat ik er LPG in besloot te leggen in mijn T5. Deze staat hieronder.
Reken voorbeeld van mijn Volvo V70 T5
Wegenbelasting benzine 1451-1550kg 704E per jaar
Wegenbelasting LPG G3 1551-1650kg 1028 Euro per jaar
Verschil van 324 Euro in het nadeel van LPG G3
Gemiddeld 18.000KM per jaar
Benzine kosten gemiddeld 1:8,5 > 18.000/ 8,5 = 2118L benzine benodigd
Benzine prijs nu = +- 1.15 Euro de liter 2118 x1,15 = 2436Euro
LPG kosten gemiddeld 1: 7 > 18.000/7 = 2572Liter LPG
LPG prijs nu = +-0.43 Euro de liter 2572x0.43 = 1106 Euro
In het verbruik zijn de liters benzine meegenomen die je nodig hebt om te starten.
1330 Euro in het voordeel van de LPG
1330 Euro voordeel van LPG
-324 aan belasting
-500 aan afschrijving van de lpg installatie ( 2500 Euro / 5 jaar)
Geeft 506 Euro per jaar wat je eventueel zou kunnen besteden aan extra reparaties en onderhoud, tgv LPG rijden. Alles wat men niet uitgeeft is in je voordeel.
Mijn voorbeeld: ik wil de auto 9 jaar houden en er +-160.000Km mee rijden.
In het ergste geval! Voor de afschrijving v/d auto alles vervangen. (lpg pomp + kop enz)
Kosten plaatje na 5 jaar is dan dat je 80.000Km verder bent, je hebt de installatie afgeschreven. Zeg bij +-160.000km verder ( 9 jaar) op lpg gaat je lpg pomp stuk en de kop dient gereviseerd te worden. = +-4500 Euro kostende reparatie. 4 x 500 =2000 Euro heb je al in de pot ( daarnaast heb je ieder jaar niet veel (max 50 euro) / niets besteed aan extra onderhoud tgv lpg rijden. ) = 9 x 456 = 4104 Euro te samen 6104Euro – de kosten = 1504 euro voordeel in 9 jaar = 167Euro per jaar is idd niet veel maar iets nu de andere kant van de berekening.
In het realistische geval geef je wel geld uit aan extra onderhoud en schrijft men de auto af zonder mankementen.
Zeg na 9 jaar +-160.000 verder is er niks voorgevallen je geeft wel +-200Euro per jaar uit aan extra reparaties met als gevolg dat er minder stuk gaat in jou tijd dat je het gebruikt. ( in 9 jaar en +-160.000KM dus 1800 Euro beschikbaar voor extra reparaties/onderhoud)
9 x 356 = 3204 + 4 x 500 = 2000 te samen 5204 Euro voordeel in 9 jaar. = 578 Euro per jaar voordeel.
In het blind starende ( vind ik niet realistische ) geval zonder extra reparaties/onderhoud en je schrijf t de auto af zonder gebreken
506 x 9 = 4554 Euro + 4x 500 = 2000 te samen 6554 Euro voordeel in 9jaar = 728 Euro per jaar voordeel.
Houdt hiermee rekening dat ik de reparaties/onderhoud die bij zowel benzine als gas uitgevoerd dienen te worden niet mee neem in de berekening. ( remmen banden enz )
Daarnaast is het zo als men meer KM maakt per jaar meer voordeel eruit haalt maar ook iets meer moet neer leggen voor reparaties/onderhoud.
Daarom durf ik wel te zeggen dat in mijn geval met een flink drinkende T5 en met mijn 18.000Km per jaar ik voordeliger uit ben met LPG G3 Je neemt hierbij wel de kleine actieradius voor lief (+-350KM).
Ik hoop hierbij dat mijn T5 het goed volhoud en dat ik gemiddeld 500 Euro per jaar bespaar door LPG G3 te rijden dus 4500Euro voor 9 jaar, ik ben nu op 25.000Km en +-1,5 jaar verder zonder LPG problemen die zorgde voor extra onderhoud of reparatie. Alleen de tijd zal het leren of ik mijn gedachte/geplande besparing ook haal!
Was getekend,
Volvo V70 T5 Geartronic van augustus 2000
Zou je kunnen denken maar ik heb er even een berekening op losgelaten voordat ik er LPG in besloot te leggen in mijn T5. Deze staat hieronder.
Reken voorbeeld van mijn Volvo V70 T5
Wegenbelasting benzine 1451-1550kg 704E per jaar
Wegenbelasting LPG G3 1551-1650kg 1028 Euro per jaar
Verschil van 324 Euro in het nadeel van LPG G3
Gemiddeld 18.000KM per jaar
Benzine kosten gemiddeld 1:8,5 > 18.000/ 8,5 = 2118L benzine benodigd
Benzine prijs nu = +- 1.15 Euro de liter 2118 x1,15 = 2436Euro
LPG kosten gemiddeld 1: 7 > 18.000/7 = 2572Liter LPG
LPG prijs nu = +-0.43 Euro de liter 2572x0.43 = 1106 Euro
In het verbruik zijn de liters benzine meegenomen die je nodig hebt om te starten.
1330 Euro in het voordeel van de LPG
1330 Euro voordeel van LPG
-324 aan belasting
-500 aan afschrijving van de lpg installatie ( 2500 Euro / 5 jaar)
Geeft 506 Euro per jaar wat je eventueel zou kunnen besteden aan extra reparaties en onderhoud, tgv LPG rijden. Alles wat men niet uitgeeft is in je voordeel.
Mijn voorbeeld: ik wil de auto 9 jaar houden en er +-160.000Km mee rijden.
In het ergste geval! Voor de afschrijving v/d auto alles vervangen. (lpg pomp + kop enz)
Kosten plaatje na 5 jaar is dan dat je 80.000Km verder bent, je hebt de installatie afgeschreven. Zeg bij +-160.000km verder ( 9 jaar) op lpg gaat je lpg pomp stuk en de kop dient gereviseerd te worden. = +-4500 Euro kostende reparatie. 4 x 500 =2000 Euro heb je al in de pot ( daarnaast heb je ieder jaar niet veel (max 50 euro) / niets besteed aan extra onderhoud tgv lpg rijden. ) = 9 x 456 = 4104 Euro te samen 6104Euro – de kosten = 1504 euro voordeel in 9 jaar = 167Euro per jaar is idd niet veel maar iets nu de andere kant van de berekening.
In het realistische geval geef je wel geld uit aan extra onderhoud en schrijft men de auto af zonder mankementen.
Zeg na 9 jaar +-160.000 verder is er niks voorgevallen je geeft wel +-200Euro per jaar uit aan extra reparaties met als gevolg dat er minder stuk gaat in jou tijd dat je het gebruikt. ( in 9 jaar en +-160.000KM dus 1800 Euro beschikbaar voor extra reparaties/onderhoud)
9 x 356 = 3204 + 4 x 500 = 2000 te samen 5204 Euro voordeel in 9 jaar. = 578 Euro per jaar voordeel.
In het blind starende ( vind ik niet realistische ) geval zonder extra reparaties/onderhoud en je schrijf t de auto af zonder gebreken
506 x 9 = 4554 Euro + 4x 500 = 2000 te samen 6554 Euro voordeel in 9jaar = 728 Euro per jaar voordeel.
Houdt hiermee rekening dat ik de reparaties/onderhoud die bij zowel benzine als gas uitgevoerd dienen te worden niet mee neem in de berekening. ( remmen banden enz )
Daarnaast is het zo als men meer KM maakt per jaar meer voordeel eruit haalt maar ook iets meer moet neer leggen voor reparaties/onderhoud.
Daarom durf ik wel te zeggen dat in mijn geval met een flink drinkende T5 en met mijn 18.000Km per jaar ik voordeliger uit ben met LPG G3 Je neemt hierbij wel de kleine actieradius voor lief (+-350KM).
Ik hoop hierbij dat mijn T5 het goed volhoud en dat ik gemiddeld 500 Euro per jaar bespaar door LPG G3 te rijden dus 4500Euro voor 9 jaar, ik ben nu op 25.000Km en +-1,5 jaar verder zonder LPG problemen die zorgde voor extra onderhoud of reparatie. Alleen de tijd zal het leren of ik mijn gedachte/geplande besparing ook haal!
Was getekend,
Volvo V70 T5 Geartronic van augustus 2000
-
T5je
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Hahaha, ook al zo'n rekenfreak.
Ga mij nu niet wagen aan een rekensom. Maar rij zo tussen de 30 a 40k km per jaar. En dan zou de kop dus eerder vervangen moeten worden. Ofwel, de auto eerder afgeschreven zijn. Nee, blijf wel lekker benzine rijden. Heb je gemiddeld 10% meer pk. Ga ook niet voor niets chiptunen. Niet alleen om het mooier lopen maar zeker ook voor meer vermogen. ca. 50 pk. Ben benieuwd hoe dat dan aanvoelt en verbuikt.
Ga mij nu niet wagen aan een rekensom. Maar rij zo tussen de 30 a 40k km per jaar. En dan zou de kop dus eerder vervangen moeten worden. Ofwel, de auto eerder afgeschreven zijn. Nee, blijf wel lekker benzine rijden. Heb je gemiddeld 10% meer pk. Ga ook niet voor niets chiptunen. Niet alleen om het mooier lopen maar zeker ook voor meer vermogen. ca. 50 pk. Ben benieuwd hoe dat dan aanvoelt en verbuikt.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3308
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Wij komen met onze 170pk/automaat/benzine op een gemiddeld verbruik van 9,4L/100 km. Daarin zit vrij veel verkeer op drukke 80 km wegen, wat minder km's op rustige snelwegen waar vrij constant 120 gereden wordt en wat locaal verkeer. Iets beter dus dan 1:10. Valt ons niet tegen in ieder geval.
- Blue Thunder
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 14:37
Pa haalt 1:7 a 1:8 in de stad en op de snelweg 1:10 a 1:11 Helaas rijdt ie alleen maar in de stad voor woon-werkverkeer
V70 2.5T GT met Rica chip. En hij rijdt op BP Ultimate
V70 2.5T GT met Rica chip. En hij rijdt op BP Ultimate
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.















