PeeJay schreef:De XC60 legt het volgens mij puur af om de motor. Als je ziet dat de BMW hetzelfde verbruik heeft, maar wel 100pk meer, dan heeft Volvo nog wel een achterstandje in te lopen wat dat betreft.
Die auto kost ook wel € 15.000 meer.
Het restwaarde rapportcijfer van de XC60 wordt trouwens het hoogst gewaardeerd.
Tuurlijk, maar dan pak je de 177pk diesel van BMW, die is vergelijkbaar qua prijs. Die levert betere prestaties en is een stuk zuiniger.
Dat die BMW er niet uitziet vergeten we dan maar even
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk. Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Ik vindt alleen het commentaar van die gast in dat filmje merkwaardig. ..... als ik eerlijk ben dan valt de Volvo mij niet tegen .....
Hoezo? Moet een Volvo per definitie tegen vallen en kan het dan alleen maar positiever? Of als je zonder die kwalificatie zegt dat de Volvo goed is, lieg je dan?
Enfin hij heeft dan weer wel gelijk met zijn commentaar over de motor.
De nieuwe D5 met 205 pk had standaard al in de XC60 geleverd moeten worden en feitelijk hadden de vergevorderde plannen voor een V6 diesel op basis van het 3.2 L benzine blok niet in de koelkast mogen belanden (met dank aan Ford). De tijd heeft idd Volvo qua diesel motor op achterstand gezet tov de concurrentie.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc. S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
Ik vindt alleen het commentaar van die gast in dat filmje merkwaardig.
..... als ik eerlijk ben dan valt de Volvo mij niet tegen .....
Viel me ook op, hij zegt het zelfs tot twee keer toe. Geeft vooral aan dat zijn verwachtingen kennelijk niet al te hooggespannen waren. Ik denk niet dat ze dat bij Autoweek ooit van een BMW of Audi zullen zeggen... Die altijd aanwezige voorkeur is voor mij een reden om dit blad (geldt trouwens ook voor Autovisie) maar heel sporadisch te kopen.
V70 classic - 2.5 20V - MY1998 - Black stone - volleder - 16' Perfo velgen
Ik heb ook om die reden Autvisie opgezegd, daarna Autoweek geprobeerd en vervolgens een jaar Auto review wat pas echt een dieptepunt in de autojournalistiek is.
Ik ben dan toch maar weer uitgekomen op Autovisie dat helaas lang niet meer zo goed is als vroeger. Ik denk dat in deze commerciële tijden er geen mogelijkheid is voor een echt onafhankelijk autoblad.
In die zin zijn de video verslagen van Autojunk en Petrolhead nog redelijk objectief. Met name de laatste (Jeroen van Stokkum) rijdt in auto's van "vriendjes" waarbij je kan zeggen wat je vindt. Helaas dat dit alleen de top van het sportieve segment is.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc. S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
Moet je de Autovisie van deze week lezen, heb ze nog nooit zo positief gehoord over een Volvo (in dit geval Xc70 die mee is gegaan met de cabriotocht).
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Inmiddels wel de Autoweek gekocht. Inderdaad een leuk verhaal. Jammer van de verkeerde conclusie (;-)). Trouwens ook nog een Volvo met ervaring (V70 Bifuel) - ook een echte Volvorijder, ondanks wat kleine aanmerkingen.
V70 classic - 2.5 20V - MY1998 - Black stone - volleder - 16' Perfo velgen
ik heb dan gisteren weer in een XC60 D5 gereden en moet toch bekennen dat het momenteel zeker niet mijn favoriete Volvo is ... ik heb besloten dat het geen XC60 gaat worden voor mij, mijn partner vind de neus ook niet mooi (moet ik haar gelijk in geven) en ook het gevoel is niet wat ik ervan verwachtte, dan blijft de XC90 toch prettiger om mee te rijden ... maar goed, dat is mijn persoonlijke idee
Zo wist ik zeker dat ik een XC60 wilde, en ondertussen zie ik een V70 meer zitten. Ik heb nog niet in een XC60 gereden, ben aan het genieten van de voorpret van de keuze.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram