Pagina 4 van 4

Geplaatst: 24.02.2009 - 07:16
door BlackcurrantV70
Mijn V70 is ook een VSUC gekocht met 35000km (MY2006) en ik had na 2 maand een probleem met de calibratie van de verluchtingsopeningen in het midden van het dashboard, die blaasden alleen nog ijskoude lucht.

Volgens de Volvo dealer waar ik de auto kocht was the VSUC garantie geldig in heel het Volvo dealer netwerk in Belgie, ik dus naar de dichtsbijzijnde dealer en wat vertelde die "je hebt de auto daar gekocht dan ga je met je problemen ook maar naar ginder".

Zelfs toen ik te kennen gaf ik ik al het onderhoud bij hem wou laten uitvoeren, antwoordde hij dat ik voor 1 onderhoudje per jaar ook wel naar die andere dealer kon gaan.

Uiteindelijk is het probleem opgelost bij Bangarage in Amstelveen, en met de glimlach. rekening naar de dealer gestuurd waar ik de auto gekocht had en die heeft me netjes terug betaald. Er schort dus blijkbaar regelmatig iets met de zogenaamde VSUC garantie of allesinds met de uitvoering ervan.

Nu ga ik voor alle onderhoud naar Bangarage gaan, echt perfecte service daar.

Ben wel enorm tevreden over mijn V70.

Geplaatst: 24.02.2009 - 09:15
door Wolfs XC
Volvo Nederland gaat contact onemen met Buitenweg. Vanmiddag wordt ik terug gebeld. Ben benieuwd!

Geplaatst: 24.02.2009 - 10:54
door sbv
Hopelijk komt er wat uit. Zal je zien dat het nu opeens wel kan.

Geplaatst: 24.02.2009 - 12:06
door Hans
Ha mooi!!! Ben reuzebenieuwd.

Geplaatst: 24.02.2009 - 12:27
door Wolfs XC
hans anesthesie schreef:Ha mooi!!! Ben reuzebenieuwd.
Anders ik wel Hans.

Mooi he zo'n XC70 schuin van achter gefotografeert :wink:

Geplaatst: 24.02.2009 - 12:41
door bartv70
In de Autovisie nr. 4 van 2009 staat een mooi artikel over garanties en rechten bij auto aan/verkoop.
Staan aardig wat hints en tips in

Geplaatst: 24.02.2009 - 19:30
door Gast
Wolfs XC schreef:Volvo Nederland gaat contact onemen met Buitenweg. Vanmiddag wordt ik terug gebeld. Ben benieuwd!
Heb je er ook een linkje bij gedaan naar dit forum? :wink:

Trouwens vanmiddag is om. En ben je terug gebeld?

Geplaatst: 24.02.2009 - 20:15
door Wolfs XC
Vanmiddag door Volvo NL gebeld.

Door misverstanden in de communicatie had ik begrepen dat de remmen achter niet naar behoren werkte omdat ze gegroefd zijn. Na een remmentest vanmiddag bij Buitenweg (op hun aandringen) bleken de remmen het goed te doen.

Volgens Volvo NL valt er daardoor niets te claimen op de garantie omdat de remmen hun werking doen.

De schijven aan de voorzijde zijn dun maar hoeven nog niet vervangen te worden.....en vallen dus buiten de garantie.

Ben daarna om de tafel gaan zitten met de aftersales manager. Met hem alles besproken en een deal gemaakt waarmee het mij helaas nog steeds geld kost (terecht of niet.....ik weet het niet maar ben het welles-nietes spelletje zat) maar minder dan de 714Euro zoals eerder aangegeven.

Dinsdag gaat de auto naar de garage en krijg ik een XC60 (t6) mee voor die dag.

Ik wil jullie bedanken voor de berichten waar ik ondanks de uitkomst van dit hele gebeuren toch zeker wat aan heb gehad!

Geplaatst: 24.02.2009 - 20:45
door Hans
Was ik al bang voor. Je remmen mogen bij APK ook gewoon (bijna) versleten zijn. Als ze maar remmen.

Geplaatst: 24.02.2009 - 20:50
door Gast
Tja, daar hebben ze zich knap uit geluld. :wink:
Niets aan de hand, als jij maar (een beetje?) tevreden bent.

Zou wel op zoek gaan naar een echte Volvo-specialist.
Dit zal zeker niet de laatste keer zijn dat ze je bij Buitenweg willen "uitkleden".

Garantie weg? Dan bij Buitenweg weg! :P